Ποιό ψαλτικό ύφος Βυζαντινής Μουσικής σας αρέσει περισσότερο;

Θα μπορούσε να γίνει στο Φόρουμ, ένα γκάλοπ-δημοσκόπηση όπως έγινε αυτό με τον καλύτερο ψάλτη και για το ερώτημα:
Ποιό ψαλτικό ύφος Βυζαντινής Μουσικής σας αρέσει περισσότερο;(με δικαιολογημένες απόψεις )
Ευχαριστώ.
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Δεν ειναι και ασχημη ιδεα....
Να μην υπαρξουν μονο καυγαδες! :wink:
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΠΑΠΕΤΡΟΥ;103106 said:
Θα μπορούσε να γίνει στο Φόρουμ, ένα γκάλοπ-δημοσκόπηση όπως έγινε αυτό με τον καλύτερο ψάλτη και για το ερώτημα:
Ποιό ψαλτικό ύφος Βυζαντινής Μουσικής σας αρέσει περισσότερο;
Και τί θα βγει μ' αυτή τη στατιστική;

Θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι,
Όταν σε ομάδα επαινείς κάποιον, μειώνεις κάποιον άλλον.
Αν επαινούμε ένα από τα τρία παιδιά μας σημαίνει ότι έχει κάποιο πρόβλημα και πρέπει να το βοηθήσουμε. Αν δεν έχει πρόβλημα τότε τα υπόλοιπα παιδιά δεν αισθάνονται καλά.
Το ίδιο συμβαίνει και στην ψαλτική οικογένεια.
Αν με την ψήφο επαινέσουμε έναν π.χ. το Πατριαρχικό ύφος , τότε το Καρεώτικο έρχεται δεύτερο και καταϊδρωμένο.
Αυτό είναι αδικία γιατί ούτε το Καρεώτικο μπορεί να ψαλλεί στο Πατριαρχείο ούτε το Πατριαρχικό στις Καρυές , σήμερα τουλάχιστον.

Εάν βραβευτεί το Πατριαρχικό κάπου θα έχει λογισμούς και ο καλόγηρος και θα αρχίσει να ψάλλει αλα Πατριαρχείο οπότε πάει περίπατο και η παράδοση του Όρους.

Είναι επικίνδυνα παιχνίδια αυτά με τις κρίσεις (στατιστικές) και φαινόμενο της εποχής μας.
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Μπροστα στα προσωπικα γουστα κε Δημητρη,ολα συγχωρουνται!!....:wink:

Αν γινοταν παντως τετοια στατιστικη,θα ψηφιζα Πατριαρχικο υφος και μαλιστα δαγκωτο!
Μεγαλοπρεπεια και σοβαροτητα!
Αν και βεβαια,αυτα τα στοιχεια,τα συνανταμε και σε μεγαλους ψαλτες,που δεν εψαλλαν στο Πατριαρχειο.(π.χ. Καραμανης,Θεοδοσοπουλος,κ.α.)
Δηλ. αν μπορουμε να προσαρμοσουμε και το Θεσσαλονικιωτικο υφος,εφοσον δεχτουμε οτι πλησιαζει στο Πατριαρχικο,ειμαι επισης fan!!...:cool:
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Την περασμένη εβδομάδα Μ. Πέμπτη έψαλα αριστερά σε ορεινό χωριό της Κορινθίας.
Ο Δεξιός έψαλε τους αίνους σε ήχο Α'. Δεν το λέω για να κατηγορήσω αλλά από θαυμασμό να τον επαινέσω γιατί αν και πρακτικός ακουγιόταν φτυστός Ναυπλιώτης ως προς την φωνή και το ύφος. Πρακτικός, χωρίς ιντερνετ, χωρίς κασετόφωνα, αποκλείεται να έχει ακούσει Ναυπλιώτη. Ως προς τα διαστήματα δεν είμαι ειδικός αλλά πιστεύω ότι ήσαν τέλεια. Πού έμαθε τα διαστήματα και το ύφος;
Ακούγοντας δημοτικά τραγούδια; Παίζοντας φλογέρα; Αφουγκράστηκε τη φύση;
Πάντως όχι από σχολές και μιμήσεις.
Καλές οι σχολές και οι μιμήσεις αλλά μέχρι ενός σημείου μαθητείας.
Από κει και πέρα η μίμηση γίνεται τραγ(ου)ωδία με τη σημερινή σημασία της λέξης κατά τον ορισμό Ἐστὶν οὖν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας καὶ τελείας, μέγεθος ἐχούσης, ἡδυσμένῳ λόγῳ.
Βέβαια όσοι μιμούνται γενικά εμπίπτουν και σε άλλα σφάλματα.
Θα μιμηθούν και τον "τάδε" μεγάλο ψάλτη που χρησιμοποιεί ισοκράτη και θα ψάλλουν κατά ύφος Ναυπλιώτη ή Στανίτσα με συνοδεία ηλ. ισοκράτου.!!! Έλεος.
Τα βάζουμε όλα σε ένα ντορβά και τον βαράμε...
Όχι αγαπητοί δεν είναι έτσι και μην κόπτεστε για την παράδοση γιατί την λούζετε με λόγια αλλά την πολεμήτε με πράξεις.
Η εκκλησία δεν είναι στούντιο ή πασαρέλα.
Ο σοβαρός ψάλτης δεν είναι λατέρνα του κάθε ευφάνταστου επιτρόπου ή ιερέως.
Έχει ιδεολογία και αρχοντιά αν θέλει να είναι Άρχων ως προς το να προσφέρει εκκλησιαστικά.
 

Οδυσσέας Εσκιτζής

Παλαιό Μέλος
θα ψηφιζα Πατριαρχικο υφος και μαλιστα δαγκωτο! Μεγαλοπρεπεια και σοβαροτητα!
είμαι υπέρ των στατιστικών, ναι και στην αναγραφή του ύφους στην ταυτότητα!
ψηφίζω πατριαρχικό ύφος. περιέχει όλα τα φυσικά συστατικά για μια υγιεινή παραμονή στην θεία λατρεία: ρυθμός, καλή φωνή, πολύ διάβασμα, γνώση τυπικού, αίσθηση του χρόνου, ζήλο για την ψαλμωδία, αγάπη για συμμετοχή στις ακολουθίες, ζωή αφιερωμένη στην παράδοση, πολύ ταπείνωση για να εισακούσει ο Κύριος, συνεχής προετοιμασία για μια στιγμή, κανονάρχισμα μοναδικό, μελωδικότητα, σιγουριά, αυστηρότητα που μαρτυρούν μεγάλη ιστορία, κυλάει σαν ποτάμι που δεν βγαίνει από τις όχθες. ούτε του δεξιού ούτε του αριστερού χορού.
τα υπόλοιπα όπως το καρυώτικο ύφος που αναφέρθηκε, αγιορείτικο, πολίτικο, αγγελοπουλικό, Αθηναϊκό, Θεσσαλονικιώτικο, είναι κατά το δυνατόν μίμηση του πατριαρχικού αρχετύπου.
 

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου
Πατριαρχικο υφος
γιατι ειναι:
Μεγαλοπρεπές.
Ρυθμικό.
Κατανυκτικό.
Απλό.
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Φαντάζεστε να υπήρχε μόνο σκοτάδι;Ή μόνο φως;
Να υπήρχε μόνο γλυκιά γεύση; Είτε μόνο ξινή ή πικρή;
Να υπήρχε μόνο άσπρο και μαύρο και όχι όλλα τα χρώματα που παράγονται από τα 3 βασικά;
Φαντάζεστε να υπήρχε μόνο ένα είδος Μουσικής σχολής...Πως θα μπορούσαμε να συγκρίνουμε για να επιλέξουμε αυτή που μας ταιριάζει στα αισθητήρια μας;

Πάντως και γω ψηφίζω Πατριαρχική, αν και για να λες ο,τι την γνωρίζεις σε ένα σημαντικό βαθμό πρέπει να έχεις βιώματα εκ των έσω, μέσα στον πατριαρχικό ναό...
 

μάρκελλος

Μάρκελλος Πιράρ, Γενικός συντονιστής
είμαι υπέρ των στατιστικών, ναι και στην αναγραφή του ύφους στην ταυτότητα!
ψηφίζω πατριαρχικό ύφος. περιέχει όλα τα φυσικά συστατικά για μια υγιεινή παραμονή στην θεία λατρεία: ρυθμός, καλή φωνή, πολύ διάβασμα, γνώση τυπικού, αίσθηση του χρόνου, ζήλο για την ψαλμωδία, αγάπη για συμμετοχή στις ακολουθίες, ζωή αφιερωμένη στην παράδοση, πολύ ταπείνωση για να εισακούσει ο Κύριος, συνεχής προετοιμασία για μια στιγμή, κανονάρχισμα μοναδικό, μελωδικότητα, σιγουριά, αυστηρότητα που μαρτυρούν μεγάλη ιστορία, κυλάει σαν ποτάμι που δεν βγαίνει από τις όχθες. ούτε του δεξιού ούτε του αριστερού χορού.
τα υπόλοιπα όπως το καρυώτικο ύφος που αναφέρθηκε, αγιορείτικο, πολίτικο, αγγελοπουλικό, Αθηναϊκό, Θεσσαλονικιώτικο, είναι κατά το δυνατόν μίμηση του πατριαρχικού αρχετύπου.

Τὰ προαναφερθέντα συστατικὰ ἀνήκουν ἀποκλειστικῶς στὸ πατριαρχικὸ ὕφος; Τὸ πατριαρχικὸ ὕφος εἶναι ὄντως τὸ ἀρχέτυπο; Λίγο ὕδωρ στὸν οἶνο δὲν βλάπτει ... Ἔπειτα, ὅλα τὰ ὑπόλοιπα τοποθετοῦνται ἀδιακρίτως στὸ ἴδιο ταγάρι καὶ ψιττακίζουν ... :confused:
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Πες τα Μάρκελλε!
Η συζήτηση του θέματος θυμίζει το σκύλο που κυνηγά
την ουρά του.
 

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Τὰ προαναφερθέντα συστατικὰ ἀνήκουν ἀποκλειστικῶς στὸ πατριαρχικὸ ὕφος; Τὸ πατριαρχικὸ ὕφος εἶναι ὄντως τὸ ἀρχέτυπο; Λίγο ὕδωρ στὸν οἶνο δὲν βλάπτει ... Ἔπειτα, ὅλα τὰ ὑπόλοιπα τοποθετοῦνται ἀδιακρίτως στὸ ἴδιο ταγάρι καὶ ψιττακίζουν ... :confused:

Τυμπανα πολεμου ακουω...
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Ένα είναι το ύφος: Ακούστε Χαρδαβέλλα...
α. ορθή απόδοση συμφώνων και φωνηέντων
β. άριστη χρονική αγωγή
γ. υποδειγματική εκτέλεση του συριστικού
δ. ουράνια κατανυκτικότητα που θυμίζει Άγ. Όρος
ε. εμμονή στο μουσικό κείμενο
στ. πρωτότυπες, αυτοσχέδιες "άργιες"
Οι υπόλοιποι είναι γατάκια!!
 

Attachments

  • helmet2.jpg
    28.2 KB · Views: 13

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
είμαι υπέρ των στατιστικών, ναι και στην αναγραφή του ύφους στην ταυτότητα!
ψηφίζω πατριαρχικό ύφος. περιέχει όλα τα φυσικά συστατικά για μια υγιεινή παραμονή στην θεία λατρεία: ρυθμός, καλή φωνή, πολύ διάβασμα, γνώση τυπικού, αίσθηση του χρόνου, ζήλο για την ψαλμωδία, αγάπη για συμμετοχή στις ακολουθίες, ζωή αφιερωμένη στην παράδοση, πολύ ταπείνωση για να εισακούσει ο Κύριος, συνεχής προετοιμασία για μια στιγμή, κανονάρχισμα μοναδικό, μελωδικότητα, σιγουριά, αυστηρότητα που μαρτυρούν μεγάλη ιστορία, κυλάει σαν ποτάμι που δεν βγαίνει από τις όχθες. ούτε του δεξιού ούτε του αριστερού χορού.
τα υπόλοιπα όπως το καρυώτικο ύφος που αναφέρθηκε, αγιορείτικο, πολίτικο, αγγελοπουλικό, Αθηναϊκό, Θεσσαλονικιώτικο, είναι κατά το δυνατόν μίμηση του πατριαρχικού αρχετύπου.

Δὲν ὑπάρχουν ὑπόλοιπα.

Γενικά, τὰ μόνα ποὺ ἰσχύουν καὶ συνδέονται καὶ ἱστορικὰ μεταξύ τους εἶναι τὸ πατριαρχικὸ γιὰ τὸν κόσμο καὶ τὸ ἁγιορείτικο γιὰ τοὺς ἀναχωρητές. Καὶ τὰ δύο ἐπιδεικνύουν ἀξιοθαύμαστη ἀντοχὴ στὸ χρόνο μὲ διαρκὴ παρουσία ἀνα τοὺς αἰῶνες.

Καὶ ὅποιος καταφέρνει νὰ συνδυάζει τὰ καλύτερα καὶ ἀπὸ τὰ δύο παραπάνω εἶναι καλὸς ψάλτης.
 

Αηδόνης

Παλαιό Μέλος
Εμμεσότατος πασχάλιος έπαινος στον Συμεωνίδη!!
Δεν έχεις κι άδικο πάντως.
 

Polymnia

Μέλος
Αφού ψηφίζουμε [:D], ας ψηφίσω κι εγώ...

Προτιμώ το Αγιορείτικο: ύφος ταπεινό-κατανηκτικό.
(Χωρίς να σημαίνει ότι υποτιμώ το Πατριαρχικό -αντιθέτως!)

Έχω την εντύπωση όμως ότι το Αγιορείτικο -εκτός του ότι μου αρέσει!- ταιριάζει περισσότερο και για γυναίκα.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Έχω την εντύπωση όμως ότι το Αγιορείτικο -εκτός του ότι μου αρέσει!- ταιριάζει περισσότερο και για γυναίκα.

Διαφωνῶ, τὸ ὕφος εἶναι θέμα προσωπικῆς ἐπιλογῆς σὲ ἄμεσο συνδυασμὸ μὲ τὶς δυνατότητες τοῦ καθενός καὶ τὸ χρόνο ποὺ διαθέτει γιὰ διάβασμα καὶ ἐξάσκηση. Ἐφ' ὅσον ἀποκτήσεις ἐμπειρία καὶ μπορεῖς νὰ ψάλλεις ἄνετα χωρὶς ἐκζήτηση, εἶσαι ΟΚ. Δὲν ἔχει σχέση τὸ φύλο, μολονότι προσωπικὰ δὲν μπορῶ νὰ ἀκούω γυναῖκες νὰ ψάλλουν, πλὴν Ὁρμύλιας.
 

Μιχαήλ Τσαβαρής

Ιερός Καθεδρικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου

Διαφωνῶ, τὸ ὕφος εἶναι θέμα προσωπικῆς ἐπιλογῆς σὲ ἄμεσο συνδυασμὸ μὲ τὶς δυνατότητες τοῦ καθενός καὶ τὸ χρόνο ποὺ διαθέτει γιὰ διάβασμα καὶ ἐξάσκηση. Ἐφ' ὅσον ἀποκτήσεις ἐμπειρία καὶ μπορεῖς νὰ ψάλλεις ἄνετα χωρὶς ἐκζήτηση, εἶσαι ΟΚ. Δὲν ἔχει σχέση τὸ φύλο, μολονότι προσωπικὰ δὲν μπορῶ νὰ ἀκούω γυναῖκες νὰ ψάλλουν, πλὴν Ὁρμύλιας.

+1

Εγώ βρίσκω αρκετά συμπαθητική την κοπέλα που ψάλλει-τραγουδάει μαζί με τον Αηδονίδη. Νεκταρια Καραντζη αν δεν κάνω λάθος.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
+1

Εγώ βρίσκω αρκετά συμπαθητική την κοπέλα που ψάλλει-τραγουδάει μαζί με τον Αηδονίδη. Νεκταρια Καραντζη αν δεν κάνω λάθος.

Πολὺ στημένη χωρὶς ψαλτικὸ ὕφος.
 
Top