Περί του «χρόνου» του Δύναμις του Γεωργίου Κρητός

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Θα σας την ανεβάσω, ευχαρίστως
Όταν με το καλό μοιραστείτε μαζί μας τα αποσπάσματα που αναφέρετε, να μας εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείτε με αυτό;
'Ομως ούτως η αλλως η εκτέλεσις υπηρετεί το ύφος και ήθος του ψαλλομένου.
Αποτελεί γενικότερο συμπέρασμα ή έχει να κάνει με την συγκεκριμένη σύνθεση που κουβεντιάζουμε;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

Θεόδωρος Αιτωλός

Παλαιό Μέλος
Όταν με το καλό μοιραστείτε μαζί μας τα αποσπάσματα που αναφέρετε, να μας εξηγήσετε τι ακριβώς εννοείτε με αυτό;

Αποτελεί γενικότερο συμπέρασμα ή έχει να κάνει με την συγκεκριμένη σύνθεση που κουβεντιάζουμε;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Αγαπητέ Χρήστο, έμαθα οτι δεν μπορώ να ανεβάσω στο Ψαλτολόγιον τα του Πρίγγου. Επιφυλάσσομαι να βρώ άλλον τρόπο .


Οταν πρωτοάκουσα , παδί τότε, ένα Κύριε εκέκραξα, του Πρίγγου το ξανάκουσα συνεχόμενα ...30 φορές
Να βλεπης τον Αβραάμ να μιλάη για τις εκελέσεις του Πρίγγου και να δακρύζει, να Θέλει να μας πει κάτι ο Χαρίλαος και να προτάση : Ο ΠΡΙΓΓΟΣ ΕΛΕΓΕ.... Ο Αρχ. Πρίγγος ειναι το ΠΡΟΤΥΠΟ. Εψαλλε Χάριτι Θεία .
Αυτό να μην το Ξεχνούν ούτε οι..Καρο-γενείς, ούτε οι νεο-Αραβίζοντες

Οι αργυρώνητοι μας στερούν ΤΟΝ ΠΡΙΓΓΟ.
Να ξεκινήσουμε αγώνα για την επιστροφή του Πρίγγου, όπως και για Μάρμαρα. Εγώ πρώτος.
 
αργυρώνητος -η -ο : (λόγ.) που εξαγοράζεται με χρήματα· πουλημένος: Aργυρώνητοι ψηφοφόροι / οπαδοί / δικαστές / μάρτυρες.
 

tsak77

Χρῆστος Τσακίρογλου
Αγαπητέ Χρήστο, έμαθα οτι δεν μπορώ να ανεβάσω στο Ψαλτολόγιον τα του Πρίγγου. Επιφυλάσσομαι να βρώ άλλον τρόπο .
Η ίδια δέσμευση να υποθέσω ισχύει και για τα ηχητικά του αείμνηστου Σουρλατζή. Εάν πρόκειται για κάποια επικείμενη έκδοση ή σειρά εκδόσεων, το να ανέβει ένα μόνο απόσπασμα (το Άγιος ο Θεός π.χ.) δε νομίζω ότι είναι τόσο τραγικό, μπορεί δε να θεωρθεί διαφήμιση της όποιας μελλοντικής δραστηριότητας αυτού του είδους, όπως συμβαίνει με εκδόσεις βιβλίων κ.α. Εάν πάλι δεν γίνεται...
 
A

andy

Guest
Αγαπητέ Χρήστο, έμαθα οτι δεν μπορώ να ανεβάσω στο Ψαλτολόγιον τα του Πρίγγου. Επιφυλάσσομαι να βρώ άλλον τρόπο .

Αυτό είναι μεγάλο μυστήριο.
Ο Πρίγγος ψάλλει στην αυλή του Παραδείσου απ' το 1964.
Επίσης, δεν είχε κυκλοφορήσει απ' ότι ξέρουμε όλοι κάποιο CD, όπως γίνεται σήμερα, για να έχει δικαιώματα η ΑΙΠΙ (δεν ξέρω αν τη γράφω καλά, είναι αυτοί με τα πνευματικά δικαιώματα των τραγουδιστών), ούτε τραγουδιστής ήταν.
Γιατί να απαγορεύεται εδώ μέσα η δημοσίευση των ψαλλομένων από αυτόν;
Πώς μπορεί να απαγορεύεται και από ποιους το να ανεβάσει κάποιος εδώ έναν ψάλτη του Πατριαρχείου που έψαλε πριν 70-80 χρόνια;
Αυτά νομίζω μόνο στην Ελλάδα γίνονται, όπως τόσα άλλα άλλωστε!


... Εάν πρόκειται για κάποια επικείμενη έκδοση ή σειρά εκδόσεων, το να ανέβει ένα μόνο απόσπασμα (το Άγιος ο Θεός π.χ.) δε νομίζω ότι είναι τόσο τραγικό, μπορεί δε να θεωρθεί διαφήμιση της όποιας μελλοντικής δραστηριότητας αυτού του είδους, όπως συμβαίνει με εκδόσεις βιβλίων κ.α. Εάν πάλι δεν γίνεται...

Ας γίνει μόνο για το Δύναμις του Κρητός, όπως αναφέρει και ο κ. Χρήστος Τσακίρογλου παραπάνω, έτσι μόνο και μόνο να το ακούσουμε.
Ποιον θα βλάψει δηλαδή αυτή η προσφορά της ψαλμωδίας του Πρίγγου, αν ανεβεί εδώ;

Αντιθέτως, μόνο καλό θα κάνει σε όλους μας και πρώτο απ' όλους σ' εμένα που τόσο με αρέσει.



Οταν πρωτοάκουσα , παδί τότε, ένα Κύριε εκέκραξα, του Πρίγγου το ξανάκουσα συνεχόμενα ...30 φορές
Να βλεπης τον Αβραάμ να μιλάη για τις εκελέσεις του Πρίγγου και να δακρύζει, να Θέλει να μας πει κάτι ο Χαρίλαος και να προτάση : Ο ΠΡΙΓΓΟΣ ΕΛΕΓΕ.... Ο Αρχ. Πρίγγος ειναι το ΠΡΟΤΥΠΟ. Εψαλλε Χάριτι Θεία .

Αυτό έπαθα κι εγώ όταν πρωτοάκουσα τον Πρίγγο να λέει ένα "Άξιον εστίν" στο "Θεό", αν και ύμνος της Παναγίας. :wink:
Το άκουγα τόσο, ώστε χάλασα την κασσέτα που ήταν γραμμένο. :)
Τελικά το έμαθα απ' έξω. Μετά από χρόνια, έμαθα ότι ήταν αυτό που επιγράφεται (μάλλον απ' τον ίδιο τον Πρίγγο) ως Μακάμ Κιουρδί, Ήχος πλ. Α΄ εκ του κάτω Κε.:rolleyes:


Αυτό να μην το Ξεχνούν ούτε οι..Καρο-γενείς, ούτε οι νεο-Αραβίζοντες

Οι αργυρώνητοι μας στερούν ΤΟΝ ΠΡΙΓΓΟ.

"Καρο-γενείς" και "νεο-Αραβίζοντες", πολύ καλό! :p

Ξέρω πολλούς και απ' τις δύο κατηγορίες ανθρώπων που αναφέρει ο κ. Θεόδωρος Αιτωλός, οι οποίοι όμως, δεν έχουν καμία σχέση με τον Πρίγγο, ούτε στα ψαλλόμενα, ούτε στην έκφραση, ούτε στο ύφος, ούτε στο ήθος, ούτε καν στο "ρεπερτόριο", αν μου επιτρέπεται αυτή η λέξη.

Δεν ξέρω εδώ, αν ο κ. Θεόδωρος Αιτωλός υπαινίσσεται ότι αυτοί μας στερούν τον Πρίγγο, οι αργυρώνητοι.
Αν ισχύει όμως κάτι τέτοιο, τότε δεν νομίζω να γίνεται για τα αργύρια, αλλά για τη σύγκριση μαζί του. Είναι δυνατόν να συγκριθεί κανείς σήμερα με τον Πρίγγο;

Οι αργυρώνητοι μας στερούν ΤΟΝ ΠΡΙΓΓΟ.
Να ξεκινήσουμε αγώνα για την επιστροφή του Πρίγγου, όπως και για Μάρμαρα. Εγώ πρώτος.

Όπως και να χει πάντως, πιστεύω ότι κάποτε θα έρθουν στο φως όλα τα ψαλλόμενα του Πρίγγου και τότε θα δακρύζουμε όλοι (ή σχεδόν όλοι) από χαρά, σαν τον Αβραάμ (μάλλον τον Ευθυμιάδη εννοείτε).
Αυτό μπορεί να συμβαίνει και στον Παράδεισο τώρα και ο δίκαιος Αβραάμ να δακρύζει από συγκίνηση ακούγοντας τον Πρίγγο να ψάλλει δεξιά και τον Στανίτσα αριστερά, όπως τότε, κάτου στη γη.

Τα μάρμαρα προσωπικά με αφήνουν τελείως αδιάφορο, όπου κι αν είναι, πάντα πέτρες θα είναι και θα φθείρονται.

Ο Πρίγγος όμως και οι μελωδίες του, γίνονται καλύτερες με το πέρασμα των χρόνων, έχουν "Χάριτι Θεία", είναι ΑΙΩΝΙΕΣ σαν τον Κύριό μας.
 
Last edited:
T

Tzanakos_B

Guest
Αγαπητοι συναδελφοι και ακροατες , μολις ακουσα το δυναμις του Κρητος απο τον Ι. Ναυπλιωτη. Ισως συμψαλλει και ο Κ. Πριγγος. Το εχω ακουσει απο ολους τους ''Μεγαλους '' και το εχω ψαλλει. Τι να πω... Αυτη η εκτελεσις του Ναυπλιωτη , απεχει μακραν ολων των αλλων !!! Το εκτελει σε κανονικο χρονο , με μεγαλοπρεπεια και υπεροχους κυματισμους χωρις να χανει τον χρονο σε ολη τη διαρκεια του Μελους.!! Απο ολες τις αλλες εκτελεσεις μονον ο Πριγγος τον πλησιαζει στο χρονο , αλλα δινει μεγαλυτερη σημασια στην μελωδικοτητα του μαθηματος και στην αφθαστη υψιφωνια του... Οι αλλοι μεγαλοι το εκτελουν ΟΛΟΙ ΑΧΡΟΝΑ , μερικοι '' αγκομαχουν '' να το βγαλουν στα ψηλα και κουραζουν πολυ !!!!! Ακουω τον Ναυπλιωτη και νιωθω ΔΕΟΣ!! Ακουω τον πριγγο και ανατριχιαζω , δακρυζω και συγκινουμαι !! Βλεπω ομως οτι μετα τον Ναυπλιωτη.... οι νεοτεροι , αρχισαν να διασκευαζουν τα κλασσικα μελωδηματα , μηδε του Πριγγου εξαιρουμενου... , αν και ο ιδιος γραφει πως ο,τι ψαλλει ειναι του Δασκαλου του δηλαδη ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ....Φαινεται οτι ειναι στη φυση μας να παρουσιαζουμε ολοι κατι Διαφορετικο...!!!!
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Αγαπητοι συναδελφοι και ακροατες , μολις ακουσα το δυναμις του Κρητος απο τον Ι. Ναυπλιωτη. Ισως συμψαλλει και ο Κ. Πριγγος. Το εχω ακουσει απο ολους τους ''Μεγαλους '' και το εχω ψαλλει. Τι να πω... Αυτη η εκτελεσις του Ναυπλιωτη , απεχει μακραν ολων των αλλων !!! Το εκτελει σε κανονικο χρονο , με μεγαλοπρεπεια και υπεροχους κυματισμους χωρις να χανει τον χρονο σε ολη τη διαρκεια του Μελους.!!................

Το συγκεκριμένο "Δύναμις" το εκτελούμε ελευθέρα εκτέλεση, ή αλλιώς άχρονα, για δύο λόγους:
1. Έχει στη σύνθεσή του πολλά δίγοργα, που για να εκτελεστούν σωστά ή θα πρέπει να το ξέρουμε "νεράκι" ή να το ψάλλουμε πολύ αργά, ή άχρονα!
2. Παρουσιάζει μεγάλη μουσική έκταση.
Ο αείμνηστος Αθ. Παναγιωτίδης για το χρόνο του Ναυπλιώτη έλεγε:
«Ακούτε ρε, αυτός τα εκτελεί όλα αυτά χωρίς να επιβραδύνει το χρόνο, εγώ όμως για να κάνω τέτοια, επειδή δεν τα μπορούσα μέσα στο χρόνο, τον επιβράδυνα αναγκαστικά! Η αξία είναι όμως να τα λές χωρίς να χαλάς το χρόνο!»
Αυτά να τα βλέπουμε & να τ' ακούμε πολλοί εξ ημών, που ψάλλουμε άχρονα, κατά καιρούς, ακόμα & τα απολυτίκια!!!
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Το συγκεκριμένο "Δύναμις" το εκτελούμε ελευθέρα εκτέλεση, ή αλλιώς άχρονα, για δύο λόγους:
1. Έχει στη σύνθεσή του πολλά δίγοργα, που για να εκτελεστούν σωστά ή θα πρέπει να το ξέρουμε "νεράκι" ή να το ψάλλουμε πολύ αργά, ή άχρονα!
2. Παρουσιάζει μεγάλη μουσική έκταση.
Ο αείμνηστος Αθ. Παναγιωτίδης για το χρόνο του Ναυπλιώτη έλεγε:
«Ακούτε ρε, αυτός τα εκτελεί όλα αυτά χωρίς να επιβραδύνει το χρόνο, εγώ όμως για να κάνω τέτοια, επειδή δεν τα μπορούσα μέσα στο χρόνο, τον επιβράδυνα αναγκαστικά! Η αξία είναι όμως να τα λές χωρίς να χαλάς το χρόνο!»
Αυτά να τα βλέπουμε & να τ' ακούμε πολλοί εξ ημών, που ψάλλουμε άχρονα, κατά καιρούς, ακόμα & τα απολυτίκια!!!

Ποὺ τὰ εἶδες τὰ πολλὰ δίγοργα συνάδελφε;:confused:

Δύο ἔχει τὸ μάθημα, ὅλα κι ὅλα :cool:

Σοῦ τὸ παραθέτω ἀπὸ τὸ Ταμεῖον Ἀνθολογίας, τοῦ Θ. Φωκαέως, ἐν Κωνσταντινουπόλει 1834
 

Attachments

  • Pages from TAMEION ANTHOLOGIAS 02.pdf
    57.2 KB · Views: 75
T

Tzanakos_B

Guest

Ποὺ τὰ εἶδες τὰ πολλὰ δίγοργα συνάδελφε;:confused:

Δύο ἔχει τὸ μάθημα, ὅλα κι ὅλα :cool:

Σοῦ τὸ παραθέτω ἀπὸ τὸ Ταμεῖον Ἀνθολογίας, τοῦ Θ. Φωκαέως, ἐν Κωνσταντινουπόλει 1834

Αγαπητε DOMESTICE, Το δυναμις του Κρητος σε συγκριση με αλλα δυναμις , δεν εχει περισσοτερα διγοργα ,τωρα το ειδα απο τη Λειτουργια του Μουσ Πανδεκτη ΖΩΗΣ εκδ. 1936, εχει μετρημενα τεσσερα διγοργα, αφαιρουμενων του Αγιος ισχυρος που ειναι τα ιδια ... Σημερα το ακουσα απο τον Ανεπαναληπτο Ναυπλιωτη να το εκτελει με κανονικο χρονο , μεγαλοπρεπεια και ακριβως οπως ειναι στο κειμενο. Ολοι οι αλλοι Επωνυμοι και ανωμυμοι το εκτελουν πολυ αργα , δινουν σημασια στην τεχνικη τους ικανοτητα κατα τη γνωμη μου το '' κακοποιουν ''... Μετα τον Ναυπλιωτη , μαλλον ο Πριγγος σεβεται περισσοτερο απο τους αλλους τον ΧΡΟΝΟ..., εκτελωντας το λιγο πιο αργα , αλλα παντα με την ιδια τεχνικη !!! Αυτο και μονο το μαθημα δειχνει οτι μετα τον Ναυπλιωτη , ολοι εβαλαν το χερακι τους στα κλασσικα Μαθηματα ... Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Αγαπητε DOMESTICE, Το δυναμις του Κρητος σε συγκριση με αλλα δυναμις , δεν εχει περισσοτερα διγοργα ,τωρα το ειδα απο τη Λειτουργια του Μουσ Πανδεκτη ΖΩΗΣ εκδ. 1936, εχει μετρημενα τεσσερα διγοργα, αφαιρουμενων του Αγιος ισχυρος που ειναι τα ιδια ... Σημερα το ακουσα απο τον Ανεπαναληπτο Ναυπλιωτη να το εκτελει με κανονικο χρονο , μεγαλοπρεπεια και ακριβως οπως ειναι στο κειμενο. Ολοι οι αλλοι Επωνυμοι και ανωμυμοι το εκτελουν πολυ αργα , δινουν σημασια στην τεχνικη τους ικανοτητα κατα τη γνωμη μου το '' κακοποιουν ''... Μετα τον Ναυπλιωτη , μαλλον ο Πριγγος σεβεται περισσοτερο απο τους αλλους τον ΧΡΟΝΟ..., εκτελωντας το λιγο πιο αργα , αλλα παντα με την ιδια τεχνικη !!! Αυτο και μονο το μαθημα δειχνει οτι μετα τον Ναυπλιωτη , ολοι εβαλαν το χερακι τους στα κλασσικα Μαθηματα ... Β. ΤΖΑΝΑΚΟΣ

Δὲν διαφωνῶ.

ΟΜΩΣ. Παρέθεσα δημοσίευση τοῦ συγκεκριμένου μαθήματος 100 χρόνια πρὶν ἀπὸ αὐτὸ ποὺ ἀναφέρετε σεῖς, ὅπου τα δίγοργα εἶναι δύο καὶ ὄχι τέσσερα. Φαίνεται πως μὲ τὴν πάροδο τῶν χρόνων ὅλο καὶ κάποιο δίγοργο ἔμπαινε, ἀφοῦ στὴν 5η ἔκδοση τοῦ Πανδέκτη τῆς Ζωῆς (1989) μετρῶ 6! δίγοργα.
 
Δὲν διαφωνῶ.

ΟΜΩΣ. Παρέθεσα δημοσίευση τοῦ συγκεκριμένου μαθήματος 100 χρόνια πρὶν ἀπὸ αὐτὸ ποὺ ἀναφέρετε σεῖς, ὅπου τα δίγοργα εἶναι δύο καὶ ὄχι τέσσερα. Φαίνεται πως μὲ τὴν πάροδο τῶν χρόνων ὅλο καὶ κάποιο δίγοργο ἔμπαινε, ἀφοῦ στὴν 5η ἔκδοση τοῦ Πανδέκτη τῆς Ζωῆς (1989) μετρῶ 6! δίγοργα.

Γεννάνε....:D:D:D:D
 

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Σίγουρα η εκτέλεση του άρχοντα Ναυπλιώτη στο δύναμις του Κρητός (όπως και σε όλα τα άλλα μέλη) θα πρέπει να είναι η αναφορά για την μελέτη της ΒΜ για εμάς τους νεότερους ιεροψάλτες. Απ' τις νεότερες εκδοχές-εκτελέσεις μ'αρεσε και αυτή του κ.Καραμπάση Δανιήλ.
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Σίγουρα η εκτέλεση του άρχοντα Ναυπλιώτη στο δύναμις του Κρητός (όπως και σε όλα τα άλλα μέλη) θα πρέπει να είναι η αναφορά για την μελέτη της ΒΜ για εμάς τους νεότερους ιεροψάλτες. Απ' τις νεότερες εκδοχές-εκτελέσεις μ'αρεσε και αυτή του κ.Καραμπάση Δανιήλ.

Ακουστε αν θελετα και τη δικη μου εκδοχη στην εκτελεση απο τις εδω ηχογραφησεις μου. Σ αυτη τη χρονικη αγωγη μου το διδαξε ο δασκαλος μου Αρχων κ. Ιωαννιδης. Ετσι ακριβως το εψαλλε και ο ιδιος και τον ειχα ακυσει εν ωρα λατρειας να το ψαλλει πολλες φορες. Και σιγουρα, ο συγκεκριμενος τουλαχιστον δεν ελεγε ποτε κατι, αν δεν το ειχε ψαξει σε βαθος!

http://analogion.com/forum/showthread.php?p=153301#post153301

.
 
Last edited by a moderator:

Μανώλης Παπαδάκης

Πρωτοψάλτης Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Εξω Μουλιανών
Ακουστε αν θελετα και τη δικη μου εκδοχη στην εκτελεση απο τις εδω ηχογραφησεις μου. Σ αυτη τη χρονικη αγωγη μου το διδαξε ο δασκαλος μου Αρχων κ. Ιωαννιδης. Ετσι ακριβως το εψαλλε και ο ιδιος και τον ειχα ακυσει εν ωρα λατρειας να το ψαλλει πολλες φορες. Και σιγουρα, ο συγκεκριμενος τουλαχιστον δεν ελεγε ποτε κατι, αν δεν το ειχε ψαξει σε βαθος!

http://analogion.com/forum/showthread.php?p=153301#post153301

.

Συγχαρητήρια σε σας όπως και στον Στάθη τον Καστελιώτη, είστε αμφότεροι ταλαντούχοι (αλλά συννάμα
κοπιάσατε και εκμεταλλευτήκατε αυτό σας το τάλαντο) από τον Θεό. Η εκτέλεση του Τρισαγίου και του δύναμις του Κρητός είναι άριστη.
 
Last edited:

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος

Ποὺ τὰ εἶδες τὰ πολλὰ δίγοργα συνάδελφε;:confused:

Δύο ἔχει τὸ μάθημα, ὅλα κι ὅλα :cool:

Σοῦ τὸ παραθέτω ἀπὸ τὸ Ταμεῖον Ἀνθολογίας, τοῦ Θ. Φωκαέως, ἐν Κωνσταντινουπόλει 1834

Ευχαριστώ, για την παράθεση της κλασσικής μελωδίας του εν λόγω Δύναμις του Κρητός".
"Τα πολλά δίγοργα" υπάρχουν στις αναλυμένες εκδόσεις όλων των σύγχρονων δασκάλων, οι οποίοι τυγχάνουν, κατά κοινή ομολογία, συνεχιστές του "ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ" ύφους.
Προφανώς, έχουν κάνει "ανάλυση της κλασσικής αναλυμένης γραμμής".
Πέρα απ' αυτό, που είναι τοις πάσι γνωστό, επειδή έχω αδυναμία στο χρόνο, δεν θα μπορούσα να μην σχολιάσω τον άψογο χρόνο του Ιακ. Ναυπλώτη, για τον οποίο παίρνει θέση ο αείμνηστος ταλαντούχος Αθ. Παναγιωτίδης.
Εξ' άλλου, το αρχικό πρόβλημα - θέμα, εστιάζονταν στο χρόνο με τον οποίο εκτελούμε το εν λόγω δύναμις.
Μπορείτε να ανατρέξετε στις εκδόσεις Θ. λειτουργίας των :
1. Αθ. Καραμάνη
2. Χρ. Θεοδοσόπουλου
3. Χ. Ταλιαδώρου
4. Ελ. Γεωργιάδη
5. Ν. Παπαλεξίου
κ.ά.
Όπου "στολίζουν" το εν λόγω Δύναμις με δίγοργα, τα οποία είναι προφανές ότι δυσκολεύουν την έγχρονη εκτέλεσή του.
Ο Άρχοντας Ιακ. Ναυπλιώτης το εκτελεί, σε αντίθεση με τους προαναφερθέντες δασκάλους της ΕΒΜ, χρονικά άψογα.
Γιατί, θα επιμείνω μέχρι τέλους, ότι: "ο χρόνος είναι η ψυχή της μουσικής".
"Άνευ χρόνου, η μουσική νεκρά εστί".
Έρρωσθε & γρηγορείτε.
 
Last edited:

karastamatis ioannis

Ιωάννης Καρασταμάτης
Ευχαριστώ, για την παράθεση της κλασσικής μελωδίας του εν λόγω Δύναμις του Κρητός".
"Τα πολλά δίγοργα" υπάρχουν στις αναλυμένες εκδόσεις όλων των σύγχρονων δασκάλων, οι οποίοι τυγχάνουν, κατά κοινή ομολογία, συνεχιστές του "ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΥ" ύφους.
Προφανώς, έχουν κάνει "ανάλυση της κλασσικής αναλυμένης γραμμής".
Πέρα απ' αυτό, που είναι τοις πάσι γνωστό, επειδή έχω αδυναμία στο χρόνο, δεν θα μπορούσα να μην σχολιάσω τον άψογο χρόνο του Ιακ. Ναυπλώτη, για τον οποίο παίρνει θέση ο αείμνηστος ταλαντούχος Αθ. Παναγιωτίδης.
Εξ' άλλου, το αρχικό πρόβλημα - θέμα, εστιάζονταν στο χρόνο με τον οποίο εκτελούμε το εν λόγω δύναμις.
Μπορείτε να ανατρέξετε στις εκδόσεις Θ. λειτουργίας των :
1. Αθ. Καραμάνη
2. Χρ. Θεοδοσόπουλου
3. Χ. Ταλιαδώρου
4. Ελ. Γεωργιάδη
5. Ν. Παπαλεξίου
κ.ά.
Όπου "στολίζουν" το εν λόγω Δύναμις με δίγοργα, τα οποία είναι προφανές ότι δυσκολεύουν την έγχρονη εκτέλεσή του.
Ο Άρχοντας Ιακ. Ναυπλιώτης το εκτελεί, σε αντίθεση με τους προαναφερθέντες δασκάλους της ΕΒΜ, χρονικά άψογα.
Γιατί, θα επιμείνω μέχρι τέλους, ότι: "ο χρόνος είναι η ψυχή της μουσικής".
"Άνευ χρόνου, η μουσική νεκρά εστί".
Έρρωσθε & γρηγορείτε.

Αγαπητε μου σεβομαι την αποψη σας, αλλα στα περι χρονου επιτρεψτε μου να διαφωνησω καθετα! Στο εν λογω μαθημα, υπαρχει και χρονος ακριβεστατος και ρυθμος εστω κι αν ψαλλεται με βραδεια χρονικη αγωγη. Ισως σε καποια μελη παρομοια η και σε τραγουδια ακομα, να δημιουργειται η εντυπωση οτι ειναι αχρονα...στην ουσια ομως υπαρχει παντα χρονος και ρυθμος εστω κι αν υποβοσκει καποιες φορες. Το δυναμις του Κρητος, συνθεση με απαιτησεις, μοναδικη θα ελεγα, ειναι πληρες χρονου και ρυθμου!
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Αγαπητε μου σεβομαι την αποψη σας, αλλα στα περι χρονου επιτρεψτε μου να διαφωνησω καθετα! Στο εν λογω μαθημα, υπαρχει και χρονος ακριβεστατος και ρυθμος εστω κι αν ψαλλεται με βραδεια χρονικη αγωγη. Ισως σε καποια μελη παρομοια η και σε τραγουδια ακομα, να δημιουργειται η εντυπωση οτι ειναι αχρονα...στην ουσια ομως υπαρχει παντα χρονος και ρυθμος εστω κι αν υποβοσκει καποιες φορες. Το δυναμις του Κρητος, συνθεση με απαιτησεις, μοναδικη θα ελεγα, ειναι πληρες χρονου και ρυθμου!

"Δεν υπάρχει μελωδία χωρίς χρόνο"!
Είναι χαρακτηριστική ρήση του αειμνήστου δασκάλου, ερευνητή & Άρχοντα Δ. Σουρλαντζή.
Στο εν λόγω "Δύναμις του Κρητός", εάν ανατρέξετε στις ηχογραφήσεις καθώς και στα προηγούμενα μηνύματα - παρεμβάσεις αξιόλογων συναδέλφων, γίνεται αναφορά όχι για "βραδεία χρονική αγωγή", η οποία εμπεριέχει μέτρηση χρόνου, αλλά για άχρονη - "κατα το δοκούν", πολλές φορές εκτέλεση!
Η παράθεση των εκδόσεων Θ. Λειτουργίας των παραπάνω δασκάλων - εκδοτών - Πρωτοψαλτών - Αρχόντων, ήταν για να αιτιολογήσω, κατά τη γνώμη μου, με την ύπαρξη πολλών αναλύσεων (δίγοργων, τρίγοργων κ.λ.π.), την άχρονη απο πολλούς εκτέλεση του.
Φωτεινή εξαίρεση είναι αυτή του "Άρχοντα των Αρχόντων των Αναλογίων" Ιακ. Ναυπλιώτη, ο οποίος και κατά τη ρήση του ταλαντούχου αειμνήστου δασκάλου Αθ. Παναγιωτίδη, ακόμα και τα δίγοργα, που πολλοί εξ' ημών ψαχνόμαστε ή "σερνόμαστε" να τα εκτελέσουμε, τα εκτελεί χρονικά άψογα. (ενοείται εντός της αρχικής χρονικής αγωγής κι όχι ελευθέρα εκτέλεση - κατα το δοκούν)!
Γι' αυτό έρρωσθε & γρηγορείτε!
 
Last edited:
Top