Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος, για την μετάφραση των λειτουργικών κειμένων.

Όπως ανακοίνωσε χτες ο Στιβ Μπάλμερ, διευθύνων σύμβουλος της Microsoft, το
επόμενο λειτουργικό σύστημα της εταιρείας, δηλαδή το Windows 8, το οποίο προβλέπεται να κυκλοφορήσει τους πρώτους μήνες του 2011, θα βασίζεται καθ’ ολοκληρίαν στην ελληνική γλώσσα. Είναι γνωστό ότι οι επιστήμονες της πληροφορικής θεωρούν την Ελληνική «μη οριακή γλώσσα». Όπως εξήγησε ο Στιβ Μπάλμερ, η Ελληνική είναι μια γλώσσα που χρησιμοποιείται αδιαλείπτως εδώ και πάνω από 3.000 χρόνια για την επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων, άρα έχει αποδείξει πέρα από κάθε αμφιβολία ότι αντέχει στις απαιτήσεις των καιρών και μπορεί να προσαρμόζεται διαρκώς και χωρίς προβλήματα σε νέες επικοινωνιακές ανάγκες. Τα πειράματα για την καταλληλότητα της Ελληνικής ξεκίνησαν κάτω από πυκνό πέπλο μυστικότητας από τις πρώτες μέρες της διάδοσης του διαδικτύου, όταν άρχιζε να γίνεται φανερό ότι το μέλλον της πληροφορικής και των επικοινωνιών θα βρίσκεται στο διαδίκτυο. Δεν είναι τυχαίο ότι εκείνο τον καιρό η Microsoft έθεσε σε κυκλοφορία όλα τα απαραίτητα βοηθήματα για την υποστήριξη της Ελληνικής, όπως π.χ. τις ασυναγώνιστες πολυτονικές γραμματοσειρές της


Οι ξένοι μαθαίνουν ελληνικά και πολυτονικές γραμματοσειρές και εμείς που είναι η μητρική μας γλώσσα πρέπει για κάποιο λόγο να τα ξεχάσουμε....
Πρώτα δημιουργούμε μόνοι μας το πρόβλημα βγάζοντας τα αρχαία και τους τόνους από τα σχολεία και μετα από κανα δυο γενιές φέρνουμε τη λύση να αλλαχθούν τα κείμενα "γιατί δεν καταλαβαίνουμε" τι λέμε .
Αυτό είναι σύστημα που γίνεται και δυστυχώς δεν γίνεται μόνο στην γλώσσα......
Τα περί τρελών μανιταριών νομίζω δεν χρειάζονται σχολιασμό....
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ξεκαθαρίστε πρῶτα σὲ τὶ ἀναφέρεστε καὶ μετὰ ξαναμιλᾶμε.

Οἱ θεωρίες συνωμοσιολογίας δὲν ὠφελοῦν ἀλλὰ μᾶλλον θόρυβος γίνεται. Μιλᾶμε γιὰ τὴν τέλεση τῶν Μυστηρίων καὶ τὴν γλωσσικὴ ἔκφραση καὶ ὄχι γιὰ τὴν Microsoft.
 
Χριστός Ανέστη!

Πώς θα μας φαινόταν στη δημοτική το "Δάμαλις τον μόσχον η τεκούσα"; Και πώς θα το αντιλαμβανόταν το εκκλησίασμα;
 

Κων/νος Βαγενάς

Κωνσταντίνος
Χριστός Ανέστη!

Πώς θα μας φαινόταν στη δημοτική το "Δάμαλις τον μόσχον η τεκούσα"; Και πώς θα το αντιλαμβανόταν το εκκλησίασμα;

Επειδή το (τα) έχουμε ξανασχολιάσει...

όπως ακριβώς οι Βυζαντινοί του 6ου αιώνα.

Για να (σας) το θέσω αλλιώς: πώς το αντιλαμβάνονταν οι Βυζαντινοί του 6ου αιώνα;

Απαντήστε!
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Μιλᾶμε γιὰ τὰ λειτουργικὰ κείμενα καὶ ὄχι γιὰ τοὺς ὕμνους, ἄν φυσικὰ γίνεται ἀντιληπτὴ ἡ διαφορά.

Ἄλλο πεζὸ κείμενο, ἄλλο ποιητικό. Καὶ βέβαια τὸ δεύτερο δὲν μεταφράζεται οὕτε ἀποδίδεται, γι᾿ αὐτὸ καὶ παραμένει. Ὁ Νικοπόλεως καὶ Πρεβέζης μόνο στὰ μυστήρια δίνει ἔμφαση ὄχι στὴν ὑμνολογία. Τὰ ὑπόλοιπα κινοῦνται στὴν σφαίρα τῶν τρελῶν μανιταριῶν καὶ τοῦ LSD.

Ὅσον ἀφορᾶ τὸν στίχο ποὺ ἀναφέρετε, σᾶς ἐρωτῶ, στὸ μυαλό σας πῶς τὸ μεταφράζετε ὅταν τὸ ἀκοῦτε; Ἑκτὸς κι ἄν δὲν γνωρίζετε τὶ ψάλλετε, ποὺ δὲν θέλω νὰ τὸ πιστεύω. Οἱ μεσαιωνικοὶ πάντως ποιητές μας, ἐγραφαν τὰ πράγματα μὲ τὸ ὄνομά τους, χωρὶς νὰ ἐμφανίζουν τὰ σημερινὰ μας κολλήματα. Δὲν κολλοῦσαν νὰ χαρακτηρίζουν τὴν Παναγία μας ὡς δάμαλιν. Καὶ τότε τὴν ἴδια σημασία εἶχε ὅπως καὶ σήμερα, βρώμικες λέξεις δὲν ὑπάρχουν μέσα στὴν ἐκκλησία, ὁ λογισμὸς μας φταίει καὶ μόνο ...

Καὶ τελικὰ σημασία ἔχει τί ἀκούγεται, ἀσχέτως ἄν ἀπὸ μέσα μας σκεπτόμαστε ἄλλα; Κάπως περίεργο δὲν εἶναι;:rolleyes:
 
Ξεκαθαρίστε πρῶτα σὲ τὶ ἀναφέρεστε καὶ μετὰ ξαναμιλᾶμε.

Οἱ θεωρίες συνωμοσιολογίας δὲν ὠφελοῦν ἀλλὰ μᾶλλον θόρυβος γίνεται. Μιλᾶμε γιὰ τὴν τέλεση τῶν Μυστηρίων καὶ τὴν γλωσσικὴ ἔκφραση καὶ ὄχι γιὰ τὴν Microsoft.

Αγαπητέ δεν ξέρω αν ωφελούν ,ίσως να μην ωφελούν για να μην ξυπνάει ο κόσμος , σίγουρα υπάρχουν όμως......
Μιλάμε για την τέλεση μυστηρίων όπως λες και η γνώμη μου είναι ότι πάνε εσκεμμένα να αποϊεροποιήσουν ολόκληρη τη Θεία λειτουργία ΚΑΙ ΟΧΙ να την μεταφράσουν για να καταλαβαίνει ο κόσμος τι λέμε.
Επίσης θέλουνε να μας κάνουν να χρησιμοποιούμε όσο λιγότερες ελληνικές λέξεις γίνεται γιατί ένα έξυπνο μυαλό συνήθως χρησιμοποιεί μεγάλο λεξιλόγιο,ένα φτωχό μυαλό μικρό λεξιλόγιο.
Και σου επαναλαμβάνω ποιος δεν ξέρει τι σημαίνει "υιός" ,"αποστρέψεις" ,"επίβλεψον" ;;;;
Γιατί πρέπει να μιλάμε μέσα στην εκκλησία όπως μιλάμε στον κολλητό μας ;;
Ενα τελευταίο θα πω ....
Κοιτάξτε το ποιόν των μητροπολιτών που τα υποστηρίζουν αυτά και το ποιόν αυτών που δεν τα υποστηρίζουν και θα καταλάβετε πολλά....για το ποιο είναι το σωστό
 

Ὅσον ἀφορᾶ τὸν στίχο ποὺ ἀναφέρετε, σᾶς ἐρωτῶ, στὸ μυαλό σας πῶς τὸ μεταφράζετε ὅταν τὸ ἀκοῦτε; Ἑκτὸς κι ἄν δὲν γνωρίζετε τὶ ψάλλετε, ποὺ δὲν θέλω νὰ τὸ πιστεύω. Οἱ μεσαιωνικοὶ πάντως ποιητές μας, ἐγραφαν τὰ πράγματα μὲ τὸ ὄνομά τους, χωρὶς νὰ ἐμφανίζουν τὰ σημερινὰ μας κολλήματα. Δὲν κολλοῦσαν νὰ χαρακτηρίζουν τὴν Παναγία μας ὡς δάμαλιν. Καὶ τότε τὴν ἴδια σημασία εἶχε ὅπως καὶ σήμερα, βρώμικες λέξεις δὲν ὑπάρχουν μέσα στὴν ἐκκλησία, ὁ λογισμὸς μας φταίει καὶ μόνο ...

Συμφωνώ με το σκεπτικό σας. Και σας πληροφορώ πως καταλαβαίνω τί ψάλλω!
Όμως, άλλη σχέση είχε ο κόσμος με την Εκκλησία την περίοδο της δημιουργίας ποιημάτων και άλλη σήμερα. Μιλάμε για το σήμερα, με τους διάφορους "φιλοσόφους" και τους τόσους φιλοσοφούντες, τις διάφορες και πολλές εκπομπές της t.v. παντός περιεχομένου, έτοιμοι όλοι - έτοιμες όλες να κατηγορήσουν, να διακωμωδήσουν την Εκκλησία. Άσχετο θα μου πείτε... και θα συμφωνήσω!
Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στο 2010 και μιλάμε για την σημερινή κοινωνία...
Πάντως, όπως και να έχει, είναι δίκοπο μαχαίρι!
Να είστε καλά.
 

Emmanouil Giannopoulos

Emmanouil Giannopoulos
Ενα τελευταίο θα πω ....
Κοιτάξτε το ποιόν των μητροπολιτών που τα υποστηρίζουν αυτά και το ποιόν αυτών που δεν τα υποστηρίζουν και θα καταλάβετε πολλά....για το ποιο είναι το σωστό

Επειδή υπάρχουν αρκετοί που προσπαθούν να κοιτούν το δικό τους "ποιόν" και δεν προλαβαίνουν να κοιτάξουν τους μητροπολίτες στους οποίους αναφέρεστε, ενημερώστε εσείς το φόρουμ περί του θέματος το οποίο θίγετε...
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
... ποιος δεν ξέρει τι σημαίνει "υιός" ,"αποστρέψεις" ,"επίβλεψον" ;;;;

Δεν ξέρω αν έχεις παιδιά και τι ηλικίας, ή αν έχεις επαφή μα τα σημερινά παιδιά, αλλά επίτρεψέ μου να σου πω ότι στα 100 παιδιά ζήτημα αν θα βρεις ένα που να καταλαβαίνει τις λέξεις «αποστρέψεις» και «επίβλεψον» (κι αυτό αν είναι στη σχετική κατεύθυνση).

Γιατί πρέπει να μιλάμε μέσα στην εκκλησία όπως μιλάμε στον κολλητό μας ;;

Στον Θεό πρέπει να μιλάμε όπως στον πατέρα μας.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Συμφωνώ με το σκεπτικό σας. Και σας πληροφορώ πως καταλαβαίνω τί ψάλλω!
Όμως, άλλη σχέση είχε ο κόσμος με την Εκκλησία την περίοδο της δημιουργίας ποιημάτων και άλλη σήμερα. Μιλάμε για το σήμερα, με τους διάφορους "φιλοσόφους" και τους τόσους φιλοσοφούντες, τις διάφορες και πολλές εκπομπές της t.v. παντός περιεχομένου, έτοιμοι όλοι - έτοιμες όλες να κατηγορήσουν, να διακωμωδήσουν την Εκκλησία. Άσχετο θα μου πείτε... και θα συμφωνήσω!
Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στο 2010 και μιλάμε για την σημερινή κοινωνία...
Πάντως, όπως και να έχει, είναι δίκοπο μαχαίρι!
Να είστε καλά.


Καμία ἀμφιβολία δὲν ἔχω γιὰ τὶς γνώσεις σας.

Ὄμως πρέπει νὰ γνωρίζουμε ὅτι ἡ Εκκλησία κεῖται ὑπεράνω κοινωνιῶν καὶ χρόνου. Δὲν τὴν ἀγγίζει τίποτε, παρὰ μόνο ἡ προσδοκία τοῦ Μέλλοντος Αἰῶνος. Ὅλα τὰ ἄλλα εἶναι χοϊκὲς μικροκαταστάσεις ποὺ καλὸ εἶναι νὰ τὶς ἀναγνωρίζουμε καὶ νὰ τὶς ἁποβάλλουμε ἄν θέλουμε νὰ εἰμαστε πραγματικὰ μέλη τοῦ Σώματος. Ἡ ἀδυναμία μας σ᾿ αὐτὴν τὴν κατεύθυνση προκαλεῖ τὴν ἄρνηση σὲ κάθε μετάβαση, ἀκόμη καὶ στὸ θέμα τῆς γλωσσικῆς ἔκφρασης τῶν Μυστηρίων. Ἡ ἄρνηση πάλι δικαιολογεῖται μὲ ποικίλους τρόπους, ἑκτὸς φύσικὰ τῆς ἀτομικῆς μας εὐθύνης, καὶ καταλήγουμε στὶς θεωρίες συνωμοσίας, ὅπου δῆθεν ξένα κέντρα μᾶς ὀδηγοῦν στὴν ἁλλοτρίωση, λὲς κι εἴμαστε πρόβατα χωρὶς τὴν σφραγίδα τοῦ Χριστοῦ πάνω μας.

Εὐχαριστῶ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Τα πράματα με τ'όνομά τους έχουν πολύ συνοπτικά ως εξής

α) οι Ζωικοί αποτέλεσαν τη μήτρα τέτοιων μεταφραστικών κινήσεων. Σε αυτούς συντάσσονται και κάθε λογής ποροδευτικοί και διανοούμενοι ( με ή χωρίς εισαγωγικά).

β) οι συντηρητικοί ( βλπ. Ορθόδοξος Τύπος) και Σωτηρικοί αρνούνται κάθε μεταφραστική απόπειρα.

Σε επιμέρους υπάρχει αλληλοπεριχώρησις α και β!

γ) Η εκκλησία ως μητέρα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά της, ακόμα κ όταν τη βλέπουν ως μητρυιά εκείνα. Δεν είμαι σίγουρος ότι κ οι α και οι β τη βλέπουν ως μητέρα, κ εκεί το πρόβλημα είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ!

Χριστός ανέστη,
Δ.


Υγ Στη Μητρόπολη όπου μεγάλωσα παροικούσαν δύο Μητροπολίτες-ο εν ενεργεία και ο εν εξορία όπως έλεγε ο ίδιος! Ο μεν και τη Λειτουργία μετέφρασε, κ άλλα επανέφερε, αλλά πάντα μιλούσε για τη σύνοδο η οποία όταν οι καιροί το ζητήσουν οφείλει να λάβει θέση. Ο δε επέμενε να τελεί ενίοτε τη ΘΛ μεταφράζοντας εκείνη την ώρα, κ -Θεέ μου συγχώρα με!- μάλλον το ποθούμενο δεν κατορθωνόταν, ώστε να έχουν μείνει παροιμιώδη περιστατικά από τη διακονία του....
 
Last edited:

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Τα πράματα με τ'όνομά τους έχουν πολύ συνοπτικά ως εξής...

Αυτά δεν είναι τα πράγματα με τόνομά τους, αλλά μόνο κατά την δική σου άποψη που, εγώ τουλάχιστον, τη βρίσκω πολύ περιορισμένη και την κατηγοριοποίηση προκρούστεια. Ας μην υπεραπλουστεύουμε πράγματα και καταστάσεις. Κατά τα άλλα ο καθείς και η γνώμη του.
 
Last edited:

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αυτά δεν είναι τα πράγματα με τόνομά τους, αλλά μόνο κατά την δική σου άποψη που, εγώ τουλάχιστον, τη βρίσκω πολύ περιορισμένη και την κατηγοριοποίηση προκρούστεια. Ας μην υπεραπλουστεύουμς πράγματα και καταστάσεις. Κατά τα άλλα ο καθείς και η γνώμη του.


κ η ...οργάνωσή του;

Δ.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
και το ... κόλλημά του;:) (δεν είναι η πρώτη φορά).

Αγαπητέ, το επ' εμοί, ενόσω ζώ και αναπνέω και σωφρονώ, δεν θα παύσω πάντοτε να διακηρύσσω ότι

γ) Η εκκλησία ως μητέρα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά της, ακόμα κ όταν τη βλέπουν ως μητρυιά εκείνα. Δεν είμαι σίγουρος ότι κ οι α και οι β τη βλέπουν ως μητέρα, κ εκεί το πρόβλημα είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ!

Χριστός ανέστη,
Δ.
 

neoklis

Νεοκλής Λευκόπουλος, Γενικός Συντονιστής
Η εκκλησία ως μητέρα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά της ...
Χριστός ανέστη,
Δ.

Καμιά αντίρρηση. Μόνο που τα παιδιά αυτά δεν είναι μόνο α και β, αλλά και γ και δ και ... α1, α2 ... και... ω και ...
Οι εύκολες κατηγοριοποιήσεις δεν ωφελούν κανένα.

Αληθώς Ανέστη!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Καμιά αντίρρηση. Μόνο που τα παιδιά αυτά δεν είναι μόνο α και β, αλλά και γ και δ και ... α1, α2 ... και... ω και ...
Οι εύκολες κατηγοριοποιήσεις δεν ωφελούν κανένα.

Αληθώς Ανέστη!

Τα α και β νοιάζονται κυρίως για αυτά τα θέματα... Κοιτάξτε καθρέφτες και γύρω σας και πολλά θα δείτε.. κατά τα λοιπά

Σε επιμέρους υπάρχει αλληλοπεριχώρησις α και β!

Εν Χριστώ αναστάντι!

Δ.
 
Επειδή βλέπω ότι η πλειοψηφία συμφωνεί στην μετάφραση της Θείας λειτουργίας ,πράγμα το οποίο να πω την αλήθεια με εκπλήσσει ,δεν θα αντιπαρατεθώ άλλο όχι λόγω έλλειψης επιχειρημάτων αλλά γιατί απλά δεν θέλω να τσακωθώ με κανέναν....:)

Απλά επειδή ρωτήθηκα, στην μη μετάφραση των λειτουργικών κειμένων έχει πάρει θέση ο π.Γεώργιος Μεταλληνός, αν χαίρει κάποιου σεβασμού η γνώμη του στους διαφωνούντες ,όπως και πολλοί γέροντες στο Αγιο Ορος.

Ο καθείς με την άποψή του.....
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Τα πράματα με τ'όνομά τους έχουν πολύ συνοπτικά ως εξής

α) οι Ζωικοί αποτέλεσαν τη μήτρα τέτοιων μεταφραστικών κινήσεων. Σε αυτούς συντάσσονται και κάθε λογής ποροδευτικοί και διανοούμενοι ( με ή χωρίς εισαγωγικά).

β) οι συντηρητικοί ( βλπ. Ορθόδοξος Τύπος) και Σωτηρικοί αρνούνται κάθε μεταφραστική απόπειρα.

Σε επιμέρους υπάρχει αλληλοπεριχώρησις α και β!

γ) Η εκκλησία ως μητέρα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά της, ακόμα κ όταν τη βλέπουν ως μητρυιά εκείνα. Δεν είμαι σίγουρος ότι κ οι α και οι β τη βλέπουν ως μητέρα, κ εκεί το πρόβλημα είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ!

Χριστός ανέστη,
Δ.


Υγ Στη Μητρόπολη όπου μεγάλωσα παροικούσαν δύο Μητροπολίτες-ο εν ενεργεία και ο εν εξορία όπως έλεγε ο ίδιος! Ο μεν και τη Λειτουργία μετέφρασε, κ άλλα επανέφερε, αλλά πάντα μιλούσε για τη σύνοδο η οποία όταν οι καιροί το ζητήσουν οφείλει να λάβει θέση. Ο δε επέμενε να τελεί ενίοτε τη ΘΛ μεταφράζοντας εκείνη την ώρα, κ -Θεέ μου συγχώρα με!- μάλλον το ποθούμενο δεν κατορθωνόταν, ώστε να έχουν μείνει παροιμιώδη περιστατικά από τη διακονία του....

Δημήτρη μου,

Οἱ ταμπέλες δὲν εἶναι πάντοτε καλὲς, οὕτε ὅλα τὰ πράγματα μπαίνουν σὲ κατηγορίες. Μέσα στὴν Ἐκκλησία ἡ θέση τοῦ κάθε μέλους εἶναι προσωπικὴ καὶ ὁποιοδήποτε «τσουβάλιασμα» δὲν ὡφελεῖ κανέναν.

Κανεὶς δὲν ἀναφέρθηκε σὲ ὀργανώσεις ἤ ὁ,τιδήποτε ἄλλο καὶ χρειάζεται προσοχὴ πρὶν ὁρίσουμε συνομοταξίες. Οἱ ἀναζητήσεις εἶναι δείγμα πνευματικῆς ὑγείας καὶ οἱ κατηγοριοποιήσεις δῆ(ει)γμα ἀνελευθερίας.

Ἐπίσης, οἱ ἐμπειρίες τοῦ καθενὸς δὲν εἶναι καὶ ἐμπειρίες τοῦ ἄλλου γιατὶ στὸ τέλος θὰ καταλήξουμε ὅλοι ἐμπύρετοι.

Χριστὸς Ἀνέστη!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Δημήτρη μου,

Οἱ ταμπέλες δὲν εἶναι πάντοτε καλὲς, οὕτε ὅλα τὰ πράγματα μπαίνουν σὲ κατηγορίες. Μέσα στὴν Ἐκκλησία ἡ θέση τοῦ κάθε μέλους εἶναι προσωπικὴ καὶ ὁποιοδήποτε «τσουβάλιασμα» δὲν ὡφελεῖ κανέναν.

Αγαπητέ μου Δομέστικε,

Επί μεν της αρχής συμφωνούμε, επί δε της εφαρμογής, επίτρεψέ μου να έχω επιφυλάξεις. Άλλο ταμπέλα κ άλλο ορισμός βέβαια. Ανέφερα πριν 3 στοιχεία που θεωρώ ότι έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης στον περί μεταφράσεως λόγο κ όσο δε βλέπω αντεπιχειρήματα δεν μπορώ να αλλάξω γνώμη.

Κανεὶς δὲν ἀναφέρθηκε σὲ ὀργανώσεις ἤ ὁ,τιδήποτε ἄλλο καὶ χρειάζεται προσοχὴ πρὶν ὁρίσουμε συνομοταξίες. Οἱ ἀναζητήσεις εἶναι δείγμα πνευματικῆς ὑγείας καὶ οἱ κατηγοριοποιήσεις δῆ(ει)γμα ἀνελευθερίας.

Το ότι δεν αναφέρθηκε κανείς δεν πρέπει να μας κάνει μόνο επιφυλακτικούς αλλά και φρονίμους ωσεί όφεις και ακεραίους ωσεί περιστεράς. Ποιός μπορεί να αγνοήσει τις αφετηρίες του Μητροπολίτη εισηγητή, τής Συνόδου; Ποιός μπορεί να αγνοήσει τη θητεία αρκετών Ζωικών (πρώην ή νυν) οι οποίοι υποστήριζαν και υποστηρίζουν τη μετάφραση; Δεν ανέφερα πως όποιος υποστηρίζει τη μετάφραση είναι Ζωικός! Άλλο πράγμα είπα και λέω. Συμφωνούμε ότι είναι δείγμα πνευματικής υγείας οι ορθόδοξες και ορθές αναζητήσεις. Έκτυπα αλλοτρίωσης όμως είναι όχι μόνο το ότι σε αυτο το θέμα μεμέρισται η εκκλησία, αλλά κ το ότι οι δύο αυτές τάσεις ιδεολογικοποιούν τραγικά την εκκλησία ( στην ανθρώπινή της μορφή) και μάχονται υπέρ του ορθοδοξότερου χαρακτήρα της, τον οποίον και δήθεν εκπροσωπούν. Τα θέλεις και πιο ανοιχτά: η διαφορά των δύο βασικών ετησίων βοηθημάτων Τυπικού ( στην Ελλαδική Εκκλησία) αντικατοπτρίζει ιδεολογίες, σαφείς και ευδιάκριτες.

Ἐπίσης, οἱ ἐμπειρίες τοῦ καθενὸς δὲν εἶναι καὶ ἐμπειρίες τοῦ ἄλλου γιατὶ στὸ τέλος θὰ καταλήξουμε ὅλοι ἐμπύρετοι.

Χριστὸς Ἀνέστη!

Εδώ συμφωνούμε εν μέρει. Ασφαλώς καθενός οι εμπειρίες είναι ανεπανάληπτες και μοναδικές. Περί πυρετού δεν σχολιάζω. Εξ άλλου τόσα χρόνια στο εξωτερικό, μάλλον με κάνανε να ζήσω έστω και αμυδρά αυτό που με εκπληκτική ενάργεια διατύπωσε ο Χριστός στη Σαμαρείτιδα: ἀλλ' ἔρχεται ὥρα, καὶ νῦν ἐστιν, ὅτε οἱ ἀληθινοὶ προσκυνηταὶ προσκυνήσουσι τῷ πατρὶ ἐν πνεύματι καὶ ἀληθείᾳ· καὶ γὰρ ὁ πατὴρ τοιούτους ζητεῖ τοὺς προσκυνοῦντας αὐτόν. πνεῦμα ὁ Θεός, καὶ τοὺς προσκυνοῦντας αὐτὸν ἐν πνεύματι καὶ ἀληθείᾳ δεῖ προσκυνεῖν." (Ιω. 4: 22-25).

Αληθώς ο Κύριος!
Δ.
 
Last edited:
Top