Απεναντίας, αυτό θα ήταν απλή διοικητική διαχείριση.Αντί να γράφει σεντόνια η Σύνοδος μπορεί να στείλει ραβασάκια υπερεσιακά.
Γιά τό απαράδεκτον καί βλάσφημο καθεστώς (στήν επαρχία κυρίως) νά τραγουδούν οι πάσης φύσεως άμουσοι αντί τού Κοινωνικού τό "Αγνή Παρθένε", (πολλάκις δε κατ' επιταγήν τών ιερέων...) γι αυτό τό αίσχος, δέν είδα νά λέη η εγκύκλιος κάτι!Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος «Περί τηρήσεως της εκκλησιαστικής τάξεως» (21/6/2023)
Το «απαράδεκτο», υπό όρους είναι λέξη συζητήσιμη. Το να χαρακτηρίζετε όμως «βλάσφημο» το να ψάλλεται ένας ύμνος της Παναγίας, έστω και κατά παράβαση οποιουδήποτε τυπικού, είναι πολύ βαρύ και ασεβές.Γιά τό απαράδεκτον καί βλάσφημο καθεστώς (στήν επαρχία κυρίως) νά τραγουδούν οι πάσης φύσεως άμουσοι αντί τού Κοινωνικού τό "Αγνή Παρθένε", (πολλάκις δε κατ' επιταγήν τών ιερέων...) γι αυτό τό αίσχος, δέν είδα νά λέη η εγκύκλιος κάτι!
Το εντελώς αντίθετο ισχύει, αλλά να μην επεκταθώ, γιατί πρόκειται για άλλο θέμα.Ποιος είμαι εγώ, που ενώ η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει αποφανθεί για την γλώσσα των λειτουργικών της κειμένων επιβάλλω στους πιστούς να ακούσουν την κακοφτιαγμένη μου νεοελληνική μετάφραση;
Μήπως να συνειδητοποιησουμε πρωτα τι είναι (και τι δεν είναι) εκκλησία, πριν γράψουμε τέτοια πράγματα;Αυτοί που δεν έφαρμόζουν τις αποφάσεις της Εκκλησίας σημαίνει ότι δεν πιστεύουν στην Εκκλησία και ουσιαστικά θέτουν εαυτούς εκτός Εκκλησίας.
Τους ρωτήσατε αν ξέρουν να πουν κοινωνικό;Γιά τό απαράδεκτον καί βλάσφημο καθεστώς (στήν επαρχία κυρίως) νά τραγουδούν οι πάσης φύσεως άμουσοι αντί τού Κοινωνικού τό "Αγνή Παρθένε", (πολλάκις δε κατ' επιταγήν τών ιερέων...) γι αυτό τό αίσχος, δέν είδα νά λέη η εγκύκλιος κάτι!
Το εντελώς αντίθετο ισχύει, αλλά να μην επεκταθώ, γιατί πρόκειται για άλλο θέμα.
Μήπως να συνειδητοποιησουμε πρωτα τι είναι (και τι δεν είναι) εκκλησία, πριν γράψουμε τέτοια πράγματα;
(Άσχετο, αλλά κατ' εμέ εντελώς σχετικό).
Αυτή η ευκολία απαξίωσης της Συνόδου ευκαίρως ακαίρως πρέπει να μας προβληματίσει όλους κάποια στιγμή.
Τους κλαυθμυρισμούς για την «κατάντια της ψαλτικής» ποτέ δεν τους συμμερίστηκα . Σε επίπεδο εκκλησιολογικό όμως, όντως η ψαλτική μάλλον διέρχεται φάση μεγάλης έκπτωσης.
Εντελώς άσχετο και με το θέμα και με την τοποθέτησή μου αυτό που αναρτάς, και μόνο για τη δημιουργία εντυπώσεων. Πολύ κρίμα, άλλη μια φορά, δομέστικε. Εγώ αναφέρθηκα στο "Αγνή Παρθένε" και στον χαρακτηρισμό της ψαλμώδησής του αντί κοινωνικού ως «βλάσφημης».Ὅσο γιὰ τὰ τραγούδια τῆν ὥρα τοῦ Κοινωνικοῦ ὑπάρχει καὶ αὐτό. Ἰσχύει καὶ πάλι τὸ «έστω και κατά παράβαση οποιουδήποτε τυπικού»;
Εντελώς άσχετο και με το θέμα και με την τοποθέτησή μου αυτό που αναρτάς, και μόνο για τη δημιουργία εντυπώσεων. Πολύ κρίμα, άλλη μια φορά, δομέστικε. Εγώ αναφέρθηκα στο "Αγνή Παρθένε" και στον χαρακτηρισμό της ψαλμώδησής του αντί κοινωνικού ως «βλάσφημης».
Δικαίωμά σου να σε νοιάζει ή όχι ό,τι θες, όταν όμως αναφέρεσαι στα λόγια των άλλων, πρέπει να αναφέρεσαι σε αυτό που λένε, όχι να τα πηγαίνεις εκεί που θες για να πεις αυτό που θες.Αὐτὸ μὲ τὰ κρίματα κλπ κλπ κλπ σὲ κανέναν ἄλλον ποὺ νὰ τὸν πιάνουν. Οὕτε οἱ ἐντυπώσεις μὲ νοιάζουν, οὕτε ἐντυπωσιάζομαι ἀπὸ βαρύγδουπες κενολογίες, οὕτε μοῦ ἐντυπώνεται κάτι χωρίς νὰ τὸ βασανίσω καὶ ἔντυπα διαβάζω μπόλικα, δὲν μασάω.
Ἔχω φάει δῆθεν ἐκκλησιολογικὴ παπάρα μὲ τὸ κουτάλι δυστυχῶς καὶ ἀμάσητη, καὶ σὲ λίγο θὰ μᾶς βγεῖ ἀπὸ τὸ στόμα, κι ἐσὺ κάθεσαι καὶ λὲς τρία πουλάκια κάθονταν ...
Ἄμα βέβαια θὲς, τὸ ψάλλουμε κι ἀυτὸ στὸ Κοινωνικὀ, ἅμα τὸ τεντώσεις ὅλα χωρᾶνε ...
Φυσικὰ καὶ τὰ πηγαίνω ἐκεὶ ποὺ θέλω ἐγώ, κανεὶς δὲν μὲ ποδηγετεῖ, Ἄν δὲν θέλεις νὰ σοῦ συμβαίνει πρόσεχε τὶ γράφεις.Δικαίωμά σου να σε νοιάζει ή όχι ό,τι θες, όταν όμως αναφέρεσαι στα λόγια των άλλων, πρέπει να αναφέρεσαι σε αυτό που λένε, όχι να τα πηγαίνεις εκεί που θες για να πεις αυτό που θες.
Εγώ δεν μίλησα για το Αγνή Παρθένε αόριστα, αλλά για την ασεβέστατη χρήση της λέξης "βλάσφημος", η οποία όπως και η λέξη "αιρετικός", έχει γίνει λάστιχο στον ζηλωτικό χώρο. Εκτός και συμφωνείς με τη χρήση αυτής της λέξης στη συγκεκριμένη συνάφεια.
Προφανώς και δεν είναι απαξίωση του τυπικού, αλλά εμφατικός τρόπος να αναφερθώ στο "βλάσφημος". Όταν όμως θες να διαστρεβλώσεις τα λόγια του άλλου, η συνολική συνάφεια του κειμένου είναι απλώς λεπτομέρεια.Φυσικὰ καὶ τὰ πηγαίνω ἐκεὶ ποὺ θέλω ἐγώ, κανεὶς δὲν μὲ ποδηγετεῖ, Ἄν δὲν θέλεις νὰ σοῦ συμβαίνει πρόσεχε τὶ γράφεις.
Ὅσο γιὰ τὰ ὑπόλοιπα δὲν χαλάω χτυπήματα στὸ πληκτρολόγιο γιὰ τὰ αὐτονόητα. Πάντως σίγουρα δὲν συμφωνῶ ΚΑΙ μὲ τὸ δικό σου ἀνερυθρίαστο καὶ ἀναιδέστατο «έστω και κατά παράβαση οποιουδήποτε τυπικού». Οὕτε κἄν τὰ προσχήματα δηλαδή.Προ
Προφανώς και δεν είναι απαξίωση του τυπικού, αλλά εμφατικός τρόπος να αναφερθώ στο "βλάσφημος". Όταν όμως θες να διαστρεβλώσεις τα λόγια του άλλου, η συνολική συνάφεια του κειμένου είναι απλώς λεπτομέρεια.
Εννοώ ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία ΔΕΝ έχει αποφανθεί για την γλώσσα των λειτουργικών της κειμένων ενώ αυτό που κάνει (στην Ελλάδα και όχι αλλού) είναι ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ στους πιστούς να ακούν την όμορφη μεν ακατάληπτη δε (σε βαθμό 90% στους περισσότερους εκ των πιστών, αν και θα αρκούσε και ένας μόνον) αρχαιοελληνική γλώσσα, αντί να απευθύνεται σ' αυτούς στην γλώσσα που μιλούν κάθε μέρα, 'οπως και οφείλει να κάνει, με οποιοδήποτε κόστος και θυσία (σε καλλιέπεια λόγου)Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω ποιο είναι το αντίθετο. Θα με ενδιέφερε να μάθω περισσότερα.
Όλα έχουν κάποιο νόημα αλλά δεν είναι όλα το ίδιο. Άλλο η Εκκλησία του Χριστού, άλλο μια τοπική εκκλησία (π.χ. της Ελλάδος) άλλο η σύνοδος των ιεραρχών, άλλο μια πανορθόδοξη σύνοδος και άλλο μια οικουμενική σύνοδος. Κι ακόμα και μ' αυτή την διάκριση, άλλο είναι απόφαση για δογματικό ζήτημα, άλλο για θέμα τυπικού ή ευταξίας κλο. Άρα άλλες αποφάσεις είναι σοφές και άλλες (μπορεί να) είναι ανόητες, η δε δεσμευτικότητα είναι ανάλογη της σοφίας του περιεχομένου. Γι αυτό και άλλες είναι δεσμευτικές και άλλες όχι.Ούτε αυτή την πρόταση καταλαβαίνω.
Υπάρχουν δύο περιπτώσεις.
Είτε η ιεραρχία που έχει η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει νόημα και ισχύ, είτε δεν έχει.
Είτε οι αποφάσεις των συνόδων είναι σοφές και αληθινές και δεσμευτικές, είτε δεν είναι.
Από όσο έχω καταλάβει οι αποφάσεις και οι εγκύκλιοι των συνόδων δεν είναι απλά οδηγίες που όποιος θέλει ακολουθεί και όποιος δεν θέλει δεν ακολουθεί.
Τών ώρα που μοιράζεται ο σφαγιασθείς αμνός, τό τίμιον σώμα καί τό αίμα τού Χριστού νά "τραγουδάμε" γιά κάποιον άλλον, άν αυτό δέν είναι βλασφημία τότε τί είναι; Μάλλον λοιπόν ΕΣΥ θά πρέπη νά αλλάξης συχνότητα στόν τρόπο που σκέπτεσαι!Το «απαράδεκτο», υπό όρους είναι λέξη συζητήσιμη. Το να χαρακτηρίζετε όμως «βλάσφημο» το να ψάλλεται ένας ύμνος της Παναγίας, έστω και κατά παράβαση οποιουδήποτε τυπικού, είναι πολύ βαρύ και ασεβές.
Μακάρι να το διορθώσετε και μακάρι να είστε εφεξής πιο προσεχτικός με τις εκφράσεις σας.