Πολύ καλό το ότι τοποθετείται η ΙΣ για αυτές τις παρατυπίες. Προσωπικά σκέφτομαι πως είναι δύσκολο να εξαλειφθούν τα φαινόμενα αυτά, καθώς είναι εύκολο να επικαλεστεί κάποιος ότι, τυχούσα κατάργησή τους, θα έφερνε δυσφορία στους πιστούς, λόγω του ότι έχουν καταστεί... έθιμα.Εγκύκλιος της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος «Περί τηρήσεως της εκκλησιαστικής τάξεως» (21/6/2023)
Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από αυτό. Καταλάβαμε την εμπάθεια σας στους ιερείς αλλά καλό είναι να προσέχουμε τι γράφουμε.Όποιος έχει πάει στρατό (που δεν έχουν πάει οι περισσότεροι ιερείς να μάθουν τί εστί πειθαρχία) γνωρίζει ότι υπάρχουν κυρώσεις ακόμα και για τη μη σωστή στάση του σώματος, Στους εργασιακούς χώρους επίσης υπάρχουν κυρώσεις ακόμα και μισθολογικές. Δυστυχώς η μεγαλύτερη ασυδοσία επικρατεί στους ιερείς.
Γιατί πατέρα Μάξιμε κάθε φορά που κάποιος θα ασκήσει κριτική στις πράξεις και τις ενέργειες κάποιου ιερέα το χαρακτηρίζεται σαν "αντικληρικό μένος" όλοι οι παπάδες είναι σωστοί ;Ἡ ἀνάρτηση αὐτῆς τῆς Ἐγκυκλίου ἀπό (ἐμένα ὡς) ἱερέα δέν ἔγινε γιά νά ἐκφρασθεῖ ἀντικληρικό μένος, ἀλλά ἀφενός πρός ἐνημέρωση τῆς ἱεροψαλτικῆς κοινότητος καί ἀφετέρου μέ τό σκεπτικό, ὅτι παρόμοιες "τάσεις" παρουσιάζουν καί πολλοί ἐκ τῶν ἱεροψαλτῶν...
"Τσιμπᾶς" ἀμέσως!!! Ξερενόμαστε ἄλλωστε διαδικτυακῶς...Γιατί πατέρα Μάξιμε κάθε φορά που κάποιος θα ασκήσει κριτική στις πράξεις και τις ενέργειες κάποιου ιερέα το χαρακτηρίζεται σαν "αντικληρικό μένος" όλοι οι παπάδες είναι σωστοί ;
Οι ιερείς δεν θα κριθούν από το Θεό ; Με το που φόρεσαν το ιερό ένδυμα έγιναν αλάνθαστοι ;
Γι αυτό χρησημοποιείτε αυτό το λεξιλόγιο για να δείτε ποιος θα τσιμπήσει ;"Τσιμπᾶς" ἀμέσως!!! Ξερενόμαστε ἄλλωστε διαδικτυακῶς...
Αὐτό καταλάβατε;
Ὅταν ἔνας κληρικός, ὁ ἴδιος δημοσιοποιεῖ αὐτή τήν ἐγκύκλιο, τί γνώμη ἔχει;
Γιά διαβᾶστε, χωρίς τίς γνωστές σας παρωπῖδες, τά προηγούμενα...
Την Κυριακή των Αγίων Πάντων είχα διαφωνία με τον εφημέριο του ναού που ψάλλω γιατί στο "θεός Κύριος" ήθελε να πούμε και τα απολυτίκια των εορταζομένων αγίων. Στο τέλος του λέω " Το τυπικό δεν λέει τέτοιο πράγμα¨ και η απάντηση του ξέρετε ποια ήταν παρακαλώ. " Ε και τι έγινε και το τυπικό άνθρωποι το έχουν κάνει" . Ύστερα από τέτοια απάντηση σκέφτηκα ότι δεν αξίζει πάλι να συζητήσω με ένα τέτοιο μυαλό ας κάνει ότι θέλει γιατί κακά τα ψέματα .......... οι υποχρεώσεις είναι λίγες και τα λεφτά καλά !
Ἀκριβῶς!Άλλωστε τα "ουέ" (sic) ο Ιησούς τα απηύθυνε προς συγκεκριμένη κατεύθυνση.
Οὐαί !!!!... υπέρ της ακριβούς τήρησης της τυπικής διάταξης ...
To πρώτο zoom κινητού προ της παρούσης Εγκυκλίου, έγινε κατά την ενθρόνιση του κ. Ιερωνύμου, όπισθεν της Αγίας Τραπέζης. Επιπλέον, όλοι θυμούνται-πιστεύω-την μετατροπή του Αγίου Παντελεήμονος Αχαρνών (βλ. βεβήλωση...φρίξον ήλιε!) σε συναυλιακό χώρο, καθώς και την εκ διαμέτρου αντίθετη προς το Πατριαρχείο Εγκύκλιο για τα tablet. Επίσης, την κατά το δοκούν και ατιμέλητη έκδοση του Εγκολπίου του Αναγνώστου κατά την έναρξη εκάστης αρχιεπισκοπικής θητείας. Αν προσπαθήσουμε να αντιπαρέλθωμεν ανωδύνως την διανυθείσαν περίοδο από του Ουκρανικού έως του Κολυμπαρίου, σίγουρα δεν δυνάμεθα να μην σταθούμε στην περίοδο του δυσωνύμου ιού, όπου πάσα εκκλησιαστική και θεολογική τάξις και θεμελίωσις πήγε περίπατο (κουταλάκια, τον ερχόμενον προς με, ούτος ο Θεός ημών [...] εξεύρε πάσαν οδόν επιστήμης κλπ). Λίγη αιδώς δεν θα έβλαπτε. Παρ' όλα αυτά, θετική η κατεύθυνση της Εγκυκλίου. Να συνεχίσουν έτσι οι Ιεράρχες μας, και να θυμούνται, ότι δεν είναι μόνο αυτοί Εκκλησία, αλλά ούτε μόνον αυτοί ιερείς (αναγνώστες, γενική ιερωσύνη ως εκ του Σώματος με Κεφαλή τον Δεσπότη Χριστό).Ίσως να ήταν φρόνιμο να επιβάλλονται και κυρώσεις ακόμα και μισθολογικές όπως γίνεται σε άλλους χώρους. Όποιος έχει πάει στρατό (που δεν έχουν πάει οι περισσότεροι ιερείς να μάθουν τί εστί πειθαρχία) γνωρίζει ότι υπάρχουν κυρώσεις ακόμα και για τη μη σωστή στάση του σώματος, Στους εργασιακούς χώρους επίσης υπάρχουν κυρώσεις ακόμα και μισθολογικές. Δυστυχώς η μεγαλύτερη ασυδοσία επικρατεί στους ιερείς. Ο καθείς νομίζει ότι είναι ένας μικρός αυτοκράτορας και μπορεί ακόμα και να προσβάλλει με περίσσεια αυθάδεις εργαζόμενους συνεργάτες και εκκλησίασμα. Κακώς δε γίνεται λόγος στην εγκύκλιο για την ιντερνετική αναμετάδοση των ιερών ακολουθιών με ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ φαινόμενα όπως το ζουμ στην Αγία Τράπεζα και στα τίμια δώρα.
Το τυπικό θα πρέπει να τηρείται απ΄όλους , γιατί αυτό βοηθάει στην καλή συνεργασία .Η απαρέγκλιτη υπακοή στο απρόσωπο τυπικό δεν σας βοήθησε να κάνετε μια μικρή υπακοή στο πρόσωπο του προεστώτα.
Ευχαριστώ για την επισήμανση , το γνωρίζω, το λάθος έγινε από βιασύνη.Οὐαί !!!!
Αδέκαστος πάτερ μου προσπαθώ να είμαι πρώτα με τον εαυτό μου και να είστε σίγουρος ότι όταν δεν γνωρίζω σιωπώ και δίνω προτεραιότητα σ αυτούς που γνωρίζουν, αλλά αφήστε επιτέλους κατά μέρος αυτή την ειρωνική στάση ,δεν αρμόζει σε ιερωμένους.ΥΓ. Μᾶς ὑπερβαίνετε... Ποῦ νά σᾶς φτάσουμε... Ὁ ἀδέκαστος κριτής τῶν πάντων... !!! Ὁ γινώσκων τά πάντα... !!!
Συγγνώμη, ἀλλά μᾶς ἔχετε δώσει τό δικαίωμα...
Συμφωνώ μαζί σας. Αν όμως απαντάτε σε αυτό που σας είπα, δεν θα το αντιπαρέλθω, γιατί αποτελεί παραποίησή του.Δεν μπορεί όμως σε ότι άτοπο κάνουν ή πουν οι ιερωμένοι να κάνουμε "υπακοή" και όταν κρίνεται, να θεωρείται μένος κατά του κλήρου και ιεροκατηγορία . Αυτό κι αν είναι σκοταδισμός .
Αγαπητέ κ Μπάτζιο πιστεύω ότι ο σοβαρός ιερωμένος -άνθρωπος (εκτός των υπολοίπων που πρέπει να τον διακρίνουν) δεν πρέπει να παρεμβαίνει στο έργο των ιεροψαλτών - ειδικά όταν ο ψάλτης είναι μουσικά μορφωμένος, αλλά να διατηρεί ευγενική και διακριτική συνεργασία μαζί τους. Ξέρετε το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι πολλοί ιερείς δεν βλέπουν τους ψάλτες ,νεωκόρους ,επιτρόπους ως συνεργάτες αλλά ως υπαλλήλους και υποτακτικούς τους . Αυτό έχω καταλάβει από την 45χρονη πείρα μου στο αναλόγιο. Η αλήθεια είναι πως τέτοιοι ιερείς είναι πολλοί και γι αυτό εκφράζεται αυτό το μένος κατά των κληρικών από τους ψάλτες ,που έγινε και η αφορμή να δημιουργηθεί έριδα ανάμεσα σε μένα και τον συντονιστή π Μάξιμο.Συμφωνώ μαζί σας. Αν όμως απαντάτε σε αυτό που σας είπα, δεν θα το αντιπαρέλθω, γιατί αποτελεί παραποίησή του.
Το να πεις ένα απολυτίκιο του αγίου επειδή στο ζήτησε ο προεστώς της συνάξεως, όχι, δεν είναι «ό,τι άτοπο κάνουν ή πουν οι ιερωμένοι». Είναι μια μικρή υπακοή, την οποία ως διάκονος της λατρείας θα έπρεπε πρόθυμα να κάνετε, για να αποφύγετε την αταξία. Διότι η αταξία που προκαλείται από τη διαφωνία και τις αντεγκλήσεις, όπως και η ψυχική αναστάτωση μεταξύ ιερέως και ψάλτη, είναι πολύ πιο επιζήμια απο την προσθήκη ενός απολυτικίου στην αρχή του Όρθρου. (Προφανώς δεν θα σας έλεγα το ίδιο, αν σας ζητούσε να πείτε διαφορετικές Καταβασίες ή δοξαστικό ή να παραλείψετε του Αίνους -αλλά προφανώς δεν θα το ζητούσε).
Ο λόγος που επιμένω, αγαπητέ Υάκινθε, στο θέμα αυτό, που μοιάζει λεπτομέρεια -και ζητώ συγγνώμη που παίρνω αφορμή από εσάς- δεν είναι για να κάνω εντύπωση, αλλά γιατί πολλές φορές βλέπουμε το τυπικό αποκομμένο από τη γενικότερη ευταξία και αρμονία την οποία θέλει να δώσει στη λατρεία, και τότε καταλήγουμε να χάνουμε εντελώς την ουσία.
Πριν από 10 και πλέον χρόνια, σε αυτό το φόρουμ, κάποιο (σημαίνον μάλιστα) μέλος είχε γράψει ότι την ώρα της Θείας Κοινωνίας ο ιερέας τού ζήτησε να διαβάσει κάποια αναγνώσματα της ακολουθίας και εκείνος, αφοσιωμένος στην τάξη να ψαλεί το κοινωνικό, του απάντησε δημόσια «Εσύ τη δουλειά σου κι εγώ τη δική μου» (στον ιερέα που κρατούσε το άγιο Ποτήριο κοινωνώντας τον κόσμο!). Τότε δεν το είχα σχολιάσει ως νέος στο φόρουμ. Τώρα όμως μπορώ να πω ότι ο συνάδελφος έκανε τη χειρότερη καταστρατήγηση του τυπικού στην πιο ακατάλληλη ώρα που θα μπορούσε να το κάνει, την ώρα της Θείας Κοινωνίας. Κατά τη γνώμη του όμως τήρησε την τάξη του τυπικού...