Γα ύφεση στο α´ ήχο ( ; )

ARGITAN

Παλαιό Μέλος
Πάντως άξιο προσοχής είναι και το σημερινό εωθινό "όρθρος ην βαθύς" του Ιωάννου, όπου είναι γεμάτο με εναρμόνια φθορά στον ΓΑ, στα σημεία που ουσιαστικά γίνεται πρώτος ήχος, και μάλιστα υπάρχει και λύση της εναρμόνιας φθοράς από την διατονική. Δεν γνωρίζω γιατί το κάνει αυτό και πως θα ήταν το άκουσμα χωρίς την φθορά, πάντως σίγουρα κάτι θέλει να δείξει.View attachment 119966
Σαφώς γίνεται έλξη του ΒΟΥ προς τον ΓΑ οπότε τα διαστήματα Πα-Βου 10,-ΒΟΥ ΓΑ 8 γίνονται ΠΑ-ΒΟΥ 12,ΒΟΥ-ΓΑ 6
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
................................................................................................ Κουφούς χαρακτήρες;... ...............................................................................

...................................................................................................................................................................................
Καλημέρα & καλή εβδομάδα.
Σε καμία περίπτωση οι χαρακτήρες της Ε.Β.Μ. "δεν είναι κουφοί", αλλά προσδιορίζουν ήχο.
Στη σελ. 6, του συν. αρχείου, φαίνεται ο τρόπος με τον οποίο διαβάζουμε και παράγουμε τον ήχο - μελωδία. (Εννοείται πως, ως έμπειροι ερμηνευτές, έχουμε συνειδητοποιήσει, ακουστικά, τα διαστήματα των κλιμάκων και των χροών).
Με άλλα λόγια, βλέπουμε εδώ, πως "οι άψυχοι χαρακτήρες", παίρνουν "σάρκα & οστά", δίνοντας ικανοποίηση & επιβραβεύοντας, εκ του αποτελέσματος, κάθε εραστή της Θείας του Δαμασκηνού τέχνης, με θεσπέσιες μελωδίες. ;)
 

Attachments

  • ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ.pdf
    1.9 MB · Views: 37

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Καλημέρα & καλή εβδομάδα.
Σε καμία περίπτωση οι χαρακτήρες της Ε.Β.Μ. "δεν είναι κουφοί", αλλά προσδιορίζουν ήχο.
Στη σελ. 6, του συν. αρχείου, φαίνεται ο τρόπος με τον οποίο διαβάζουμε και παράγουμε τον ήχο - μελωδία. (Εννοείται πως, ως έμπειροι ερμηνευτές, έχουμε συνειδητοποιήσει, ακουστικά, τα διαστήματα των κλιμάκων και των χροών).
Με άλλα λόγια, βλέπουμε εδώ, πως "οι άψυχοι χαρακτήρες", παίρνουν "σάρκα & οστά", δίνοντας ικανοποίηση & επιβραβεύοντας, εκ του αποτελέσματος, κάθε εραστή της Θείας του Δαμασκηνού τέχνης, με θεσπέσιες μελωδίες. ;)
Αν και είμαστε εκτός, δηλ. θεωρείς ότι μπορούμε να ψάλλουμε μόνο με κάποιο θεωρητικό και χωρίς να ακούσουμε;;;...
 

giorgosgoudi

Νέο μέλος
Αν η γραφή ήταν ικανή να τα αποτυπώσει όλα δεν θα γινόταν αυτή η συζήτηση. Και το θέμα είναι ότι οι ερμηνείες που δίνουμε παραβιάζουν την ακρίβεια της γραφής που την έλξη τη βάζει στο γα και όχι στο βου.


Ηχητικό ζητείται συνήθως όταν υπάρχει υποψία ότι η διαφορά στα μόρια δεν είναι ακουστικά εφικτή. Γι' αυτό ίσως και η συγκεκριμένη λεπτομέρεια δεν είχε απασχολήσει κανέναν ως τώρα.
 

tzark

Μέλος
Καλημέρα & καλή εβδομάδα.
Σε καμία περίπτωση οι χαρακτήρες της Ε.Β.Μ. "δεν είναι κουφοί", αλλά προσδιορίζουν ήχο.
Στη σελ. 6, του συν. αρχείου, φαίνεται ο τρόπος με τον οποίο διαβάζουμε και παράγουμε τον ήχο - μελωδία. (Εννοείται πως, ως έμπειροι ερμηνευτές, έχουμε συνειδητοποιήσει, ακουστικά, τα διαστήματα των κλιμάκων και των χροών).
Με άλλα λόγια, βλέπουμε εδώ, πως "οι άψυχοι χαρακτήρες", παίρνουν "σάρκα & οστά", δίνοντας ικανοποίηση & επιβραβεύοντας, εκ του αποτελέσματος, κάθε εραστή της Θείας του Δαμασκηνού τέχνης, με θεσπέσιες μελωδίες. ;)
Θα μπορούσατε να μας πείτε τίνος Θεωρητικό είναι αυτό που επισυνάψατε?
Ευχαριστώ
 

ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΥΓΙΑΣ

Παλαιό Μέλος
Θα μπορούσατε να μας πείτε τίνος Θεωρητικό είναι αυτό που επισυνάψατε?
Ευχαριστώ
Υπάρχει στην ιστοσελίδα της "ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ" και δεν διαφέρει από τα κλασσικά θεωρητικά βιβλία Ε.Β.Μ.!
Ο λόγος, για τον οποίο το ανάρτησα ήταν, απλά, να υπενθυμίσω ότι "οι χαρακτήρες της Ε.Β.Μ., δεν είναι κουφοί", αλλά "εμπεριέχουν & προσδιορίζουν ήχο..."
Στη θέση του θα μπορούσε να είναι οποιοδήποτε θεωρητικό βιβλίο Ε.Β.Μ.!
Υ.Γ.: Εάν παρατηρήσουμε, καλλίτερα, δεν είναι αναρτημένες όλες οι σελίδες του, αλλά στις τελευταίες παρουσιάζονται κάλαντα, (ως ασκήσεις - γυμνάσματα), από διάφορες περιοχές και είναι ευκαιρία, για όποιον δεν τα 'χει, να τα αποκτήσει, δωρεάν. ;)
 
Last edited:
Top