haris1963
παλαιότατο μέλος
Σε ποια ακριβώς σημεία έχουμε κατά την γνώμη σου ΖΩ διατονικό = Ζω εναρμόνιο = Acem Aşîrân; Ρωτάω διότι φασματογράφησα* μερικά σημεία και θα ανεβάσω βραδάκι τα συμπεράσματα μου.
* αφού όλοι την κάνουν
Θα χαρώ πολύ να δω φασματογραφήσεις κι από σένα Shota γιατί πιστεύω πως μπορείς να ασχοληθείς κι εσύ με επιτυχία σε αυτό το αντικείμενο. Έχω πει εξ αρχής ότι δεν μπορώ (και δε με ενδιαφέρει και πολύ) να διερευνήσω τι γίνεται ακριβώς στη μουσική της γείτονας (να ξεκαθαρίσω βεβαια πως μου αρέσει και να τα ακούω και να τα διαβάζω στο ταμπούρ) για 2 λόγους:
α. Είναι άλλη παράδοση και δη εξωτερικής μουσικής, η οποία τα τελευταία 200 χρόνια, μέσα στα οποία και καταγράφηκε στο πεντάγραμμο, αναπτύψθηκε ανεξάρτητα από τη δική μας και
β. Είναι οργανική, έστω και συνοδευτικα, άρα μπαίνουν κάποια καλούπια σε σχέση με την ελευθερία της φωνής.
Σε αυτό το κομμάτι που ανέβασε ο Βαγγέλης, εγώ σαφώς δεν ακούω άλλη βάση στο νέι κ τη φωνή, ούτε πέφτει η βαση στον Καρατζά όπως λέει ο Χρίστος (όπως το ακούω εγώ τουλάχιστον). Είναι κι οι δυο συνεπείς στα διαστήματα του μακαμιού.
Εμένα με απασχολεί στον δικο μας βαρύ και μπεστενγκιάρ (ας πούμε) τι γίνεται...
Χάρης