Εγώ θα πω τα εξής επιχειρήματα και προβληματισμούς...
1.Επικαλείσαι την κατάληξη στον ΠΑ ως γνώρισμα για να το κατατάξεις στον Γ ήχο...και σου λέγω εγώ...και ο Βαρύς εκ του ΓΑ κάνει καταλήξεις στον ΠΑ(κοίτα αναστασιματάριο Ιωάννου το κεκραγάριο,το κατευθυνθήτω,την στιχολογία,το δεύτε αγαλλιασώμεθα,το σταυρόν υπέμεινας,το Απόστολοι ιδόντες,το καν συνελήφθεις...θέλεις και άλλα?υπάρχουν δεκάδες)αλλά και ο λεγόμενος τρίφωνος πλ.Δ...όπως φυσικά και ο Γ ήχος...δεν μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα για το τι ήχος είναι το "τον νυμφώνα σου βλέπω" ΜΟΝΟ και ΜΟΝΟ επειδή κάνει καταλήξεις στον ΠΑ(εκεί καταλήγουν τρεις ήχοι όπως διαπιστώνεις
).
2.Για να "μυρίσει" Γ ήχος το κομμάτι πρέπει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ να υπάρχουν καταλήξεις στον ΚΕ...όπως βλέπεις αυτό δεν γίνεται στο εν λόγω κομμάτι...με άλλα λόγια:τι σόϊ Γ ήχος είναι αυτός που δεν έχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ κατάληξη στον ΚΕ???
3.Όπως βλέπουμε στο "την στολήν" υπάρχει μια κατάληξη στον φθόγγο ΔΙ αφού κιόλας έχει προηγηθεί η γνωστή φθορά του ΝΗ στον ΓΑ...από όσο γνωρίζω δεν έχω υπ όψιν μου κάποιο κομμάτι Γ ήχου που να κάνει αυτήν την μεταβολή αντιθέτως αυτό γίνεται σε κομμάτια τριφώνου πλ.Δ
(αυτό και μόνο τα λέει όλα).
4.Στις αργές καταβασίες του Σταυρού στο ειρμολόγιο του Ιωάννου(σελ.87)στους δύο ειρμούς που τους γνωρίζουμε όλοι ως τρίφωνο πλ.Δ απουσιάζει ΕΝΤΕΛΩΣ η φθορά του ΝΗ στον ΓΑ...αυτό κατά την άποψή σου σημαίνει ότι το κομμάτι άρα δεν είναι τρίφωνος πλ.Δ???
κι όμως όλοι τις γνωρίζουμε ως να ανήκουν στον τρίφωνο πλ.Δ!!!
5.Το ίδιο πιστεύω γίνεται και στο "τον νυμφώνα σου βλέπω" αντί να την βάλλει την φθορά στην αρχή την βάζει αργότερα(γιατί άραγε???
)
6.Μην αγνοείς ότι τα τροπάρια "ιδού ο Νυμφίος" και "ότε οι ένδοξοι μαθηταί" στην προ του 1814 γραφή αναγράφονται όχι ως τρίφωνος πλ.Δ αλλά ως Γ με διαστήματα διατονικά...(αυτό που λέει ο Καράς Γ μαλακός 12-10-8 και Γ σκληρός 12-12-6)
7.Από τις παλιές ηχογραφήσεις που έχουμε επιβεβαιώνεται αυτό..τώρα αν εσύ θέλεις να το ψάξεις με υπολογιστές και όργανα κάντο αλλά να ξέρεις ότι τον υπολογιστή και το όργανο ότι θέλεις εσύ να κάνει το κάνει τον Ιάκωβο όμως στις παλιές ηχογραφήσεις ΟΧΙ.
8.Μπορεί εσύ όντως να το κάνεις με διαστήματα Γ ήχου και έχεις αυτό το δικαίωμα φυσικά...αλλά εμείς συγνώμη θα προτιμήσουμε τον Ιάκωβο...
9.Ας μην ξεχνάμε ότι κάποια τροπάρια της εκκλησίας μας στο διάβα των 1000 ετών και βάλε άλλαξαν μελωδίες...έτσι βλέπουμε ότι αυτά που λέμε σήμερα ως ειρμολογικά του πλ.Α στην ουσία είναι ο παλαιός Α ήχος και υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα στα τροπάρια...μπορεί να αλλάζει η μελωδία με τα χρόνια αλλά δεν αλλάζει ποτέ ο ήχος από άποψη υμνογραφίας-οκταηχίας...έτσι και με κάποια εξαποστειλάρια του Γ ήχου...ενώ άλλαξε η μελωδία τους με κάποιον άλλον συγγενικό ήχο η αρχική "ταμπέλα" του ήχου όμως δεν άλλαξε(ο Ι.Αρβανίτης τα λέει ωραία αυτά σε κάτι σημειώσεις του
)...το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς και για το "τον τάφον σου Σωτήρ" για το "επεφάνη σήμερον" και "η παρθένος σήμερον" αν και εκεί δεν είναι ακριβώς έτσι...
10.Θα σε παρακαλούσα να λάβεις σοβαρά υπ όψιν σου τα παραπάνω...και να γνωρίζεις ότι αρχή μου είναι το των αρχαίων "Γηράσκω αεί διδασκόμενος"...ότι δεν έτυχε να ακούσουμε από τον δάσκαλό μας δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει κιόλας...
Υ.Γ.μετά από όλα αυτά δεν νομίζω να έχει σημασία η συνέχιση του θέματος...τουλάχιστον εγώ ότι είχα να πω το είπα...δεν έχω κάτι άλλο...να είσαι καλά...