haris1963
παλαιότατο μέλος
Λάμπρος Λιασής;59598 said:Για τον Κε στο συγκεκριμμένο μάθημα ακούστε και την ηχογράφηση στο πιο κάτω μάθημα
http://www.psaltologion.com/showpost.php?p=59109&postcount=3
Αν μη τι άλλο τουλάχιστον είναι ένα θέμα που υπάρχει προβληματισμός και απορίες, χωρίς να μπορούν να παρθούν τετελεσμένες αποφάσεις απροβλημάτιστα.
Αυτό που ψάχνουμε Λάμπρο, δεν είναι το αν υπάρχουν διαφορετικές εκτελέσεις, πράγμα που είναι κάτι παρά πάνω από σίγουρο, αλλά το πώς είναι γραμμένο το μάθημα και πώς ήταν οι παλιές και αυθεντικές εκτελέσεις. Σε πολλές ηχογραφήσεις σύγχρονων έως και λίγο παλαιότερων δασκάλων, βρίσκουμε λέγετο στην θέση αυτή και δεν υποστηρίζω σε καμιά περίπτωση, ότι δεν μου αρέσουν οι ερμηνείες του π. Δανιήλ ή του Μαϊντανόγλου, ας πούμε, γιατί κάνουν λέγετο στο επίμαχο σημείο.
Ειδικά για τους αγιορείτες, ισχύει το γεγονός, ότι επειδή αρέσκονται σε κάποιες τυποποιημένες αναλύσεις το σημείο αυτό δεν μπορεί να εκτελεστεί με χρώμα, όπως έγραψα και στον Ευθύμη (που χάθηκε αυτός), για μια άλλη εκτέλεση, σε προηγούμενο μήνυμα, στο ίδιο θέμα:
Τα ίδια ισχύουν κι εδώ, με συνέπεια από τους αγιορείτες (και λέω τους παλαιούς και παραδοσιακούς) μόνο από τον π. Θωμά και τον π. Στέφανο να έχω ακούσει χρώμα στο σημείο εκείνο κι αυτό εσκεμμένα, ο π. Θωμάς μάλιστα σήκωσε το χέρι του όπως κάνει χαρακτηριστικά κοιτάζοντας τον χορό και "έδειξε" στους ψάλλοντες μέλος, τη θέση και τη χαμηλή εκτέλεση του ΚΕ.... είδες ότι τόσο οι Ξενοφωντινοί όσο και ο (ορθόδοξος) παπα-Στέφανος, όταν εκτελούν την ανάλυση (σε παρένθεση οι χρόνοι σε μονάδες):
ΖΩ(1) ΝΗ(1/2) ΖΩ(1/2) ΚΕ(1) ΔΙ(1) ΖΩ(2) κάνουν το ΖΩ διατονικό, δεν βγαίνει χρώμα με τίποτα αν το δοκιμάσεις.
Ενώ στην πιο λιτή εκτέλεση ΖΩ(2) ΚΕ(1) ΔΙ(1) ΖΩ(2), το χρώμα είναι πάντα εκεί.
Έτσι στον παπα-Στέφανο την πρώτη φορά στην ίδια γραμμή βγαίνει χρώμα και την δεύτερη διάτονο
Χαραλάμπης
Last edited: