Εδώ ή απορία μου δεν αφορά τις ώρες. Στο Όρος ο όρθρος γίνεται όχι αποβραδίς αλλά κανονικά στον όρθρο, ενώ ο εσπερινός με την προηγιασμένηΤώρα τήν μετάθεση τοῦ ὄρθρου νωρίτερον ἀπό τήν βαθειά νύκτα (βαθύς ὄρθρος) τήν ἐπέβαλαν πολλές παράμετροι καί συνθῆκες. Πρῶτον φταίει ἡ μετάθεση τοῦ ἑσπερινοῦ μετά τῆς προηγιασμένης τό πρωί, γιά τούς γνωστούς λόγους, ἤτοι τῆς μή παρατάσεως τῆς εὐχαριστιακῆς νηστείας διά τήν θείαν μετάληψιν. Αὐτό συμπαρέσυρε, ὡς ἦτο φυσικόν, καί τήν ἀκολουθία τοῦ ὄρθρου, ἐνωρίτερον, μέχρι τοῦ νά τελεῖται σχεδόν στήν ὥρα τοῦ ἐσπερινοῦ.
περίπου 12-4, νωρίς το απόγευμα. το απορίας άξιον είναι πώς στη διάρκεια της ίδιας λειτουργικής ημέρας προηγείται ο όρθρος και έπεται ο εσπερινός.
Στις απλές ημέρες της Τεσσαρακοστής, τελούνται πάλι πρωί και οι δύο ακολουθίες, αλλά πρώτα ο όρθρος της ημέρας και μετά ο εσπερινός της επόμενης. Ο εσπερινός της ημέρας έχει ήδη τελεστεί την προηγούμενη ημέρα.