Άρχων Μουσικοδιδάσκαλος της Μ.τ.Χ.Ε. Θεόδωρος Βασιλικός.

Status
Not open for further replies.

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Αδελφοί, οι συνειρμοί σας είναι απλά συγκλονιστικοί ! :D
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Αδελφοί, οι συνειρμοί σας είναι απλά συγκλονιστικοί ! :D

πλάκα-πλάκα το ποδήλατο...λείπει... Ηγεμόνες εκ Δυτικής Λιβύης δε άφθονοι κ ενθάδε...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Λοιπὸν παῖδες ἐγὼ κρατῶ σιγὴ ἰχθύος στὸ ἐξῆς, διότι ἀναμένεται πέλεκυς καὶ μάλιστα λάβρος λάβρυς βαρύς... :cool:
 

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Αξιος να ειναι ο κος Βασιλικος!
Μια επιβραβευση ανταξια του μεγαλου εργου που εχει προσφερει στον ιεροψαλτικο κοσμο.
Και μην κρυβομαστε πισω απ'το δαχτηλο μας!...:wink:
Οι περισσοτεροι απο μας,με ακουσματα του Βασιλικου δεν ξεκινησαμε;
Μετα ομως που....''ξυπνησαμε'', ειπαμε:''ελα μωρε τωρα που θα ακουσουμε Βασιλικο,αυτος κανει φιγουρες, ή τραγουδαει!...''
Για πες τε μου εσεις εναν μεγαλο ψαλτη,που πανω στον οιστρο της ερμηνειας του, δεν εχει ξεφυγει απο το μουσικο κειμενο;...Ολοι μας δεν το παθαινουμε καμια φορα αυτο;
Εσεις τι λετε αγαπητοι συναδελφοι;:wink:
Ε, μονο που ο κος Βασιλικος,το παρακανει καμια φορα!!....:D
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
πλάκα-πλάκα το ποδήλατο...λείπει...
mitsotakis_papandreou.jpg


Λοιπὸν παῖδες ἐγὼ κρατῶ σιγὴ ἰχθύος στὸ ἐξῆς, διότι ἀναμένεται πέλεκυς καὶ μάλιστα λάβρος λάβρυς βαρύς... :cool:
"Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους" :p:D:p:D:p
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
(Το παρόν μήνυμα δεν είναι αποτίμηση του έργου του Βασιλικού, όσα στοιχεία της προσφοράς του αναφέρω είναι απλώς παραδείγματα)

1. Αγαπητέ Γιάννη Μπουλμπουτζή, σπεύδω να πω ότι η βαθύτατη μουσική σου παιδεία δέχομαι ότι σου δίνει λόγο και "τόλμης πρόσωπο" να κρίνεις το "πατριαρχικό" ή μη του Βασιλικού όπως και οποιουδήποτε ψάλτη, αλλά συμπληρώνω ότι η προσήλωσή σου σε αυτήν την παράδοση σε κάνει να την θεωρείς ορισμό της ψαλτικής, ταυτίζοντας ουσιαστικά στο νου σου το "μη πατριαρχικό" με το "μη ψαλτικό", ώστε να γενικεύεις με χαρακτηρισμούς τύπου "παράδειγμα αντιψάλτη", τους οποίους και σιωπηρά μάλλον θεωρείς κοινά αποδεκτούς χωρίς να είναι.
Και μιλάς για το καινοφανές μέτρο της διαμαρτυρίας απέναντι σε κάποιον που αναλώθηκε υπηρετώντας τη μουσική. Δείτε λοιπόν πώς ακούγεται: οι ιεροψάλτες διαμαρτύρονται επίσημα επειδή ένας συνάδελφός τους απέσπασε μια (όχι την ύψιστη) τιμητική διάκριση. Δεν έπρεπε τότε να γίνει διαμαρτυρία πρώτιστα για τον κ. Αγγελόπουλο, που μάλιστα είναι και Άρχων Πρωτοψάλτης; (Σχήμα λόγου είναι, διότι σημειωτέον εντελώς προσωπικά θεωρώ πως δικαίως φέρει τον τίτλο αυτό ο κ. Αγγελόπουλος, όχι γιατί είναι διάκονος του Πατριαρχικού ή όποιου άλλου ύφους, αλλά γιατί άξιζε μια ύψιστη διάκριση από την Εκκλησία για όσα αφιλοκερδώς προσέφερε στη μουσική μας).

2. Λέχθηκε ότι ο κ. Βασιλικός δεν έχει αφήσει σπουδαίο θεωρητικό έργο, αλλά νομίζω ότι ο τίτλος του διδασκάλου, αν θέλουμε να κυριολεκτούμε, αναφέρεται κυρίως στο πόσο δίδαξε με το έργο του, και όπως φαίνεται εκείνος όχι μόνο έχει βγάλει πάρα πολλούς μαθητές, αλλά κυρίως στάθηκε σημαντικότατος πρακτικός δάσκαλος σε χιλιάδες ανθρώπους που μέσω των κασετών του μπορούσαν να έχουν ακούσματα από κάθε μέλος του ενιαυτού.

3. Είναι τουλάχιστον όχι τίμιο να τον χαρακτηρίζει κάποιος μουσικά φέρνοντας ως παράδειγμα ερμηνείες μεταγενέστερες που δεν τον τιμούν (στις οποίες ελλείψει φωνής γίνεται όντως υπερτονισμός της τεχνικής) τη στιγμή που στη μακρά διάρκεια των ηχογραφήσεών του, κυρίως στην αρχή, έχει δώσει κλασικότατες ερμηνείες (ακούστε την κασέτα με τα εωθινά δοξαστικά και θα καταλάβετε τι εννοώ). Προσωπικά πια δεν μπορώ να τον ακούσω και νομίζω πως έδωσε ό, τι είχε να δώσει. Αυτό όμως με κάνει να στρέφομαι με σεβασμό στο παρελθόν του. Ας μην ανασύρουμε πρόσφατες ηχογραφήσεις από το youtube λέγοντας με στόμφο "κοιτάξτε ψάλσιμο", γιατί αυτό δεν είναι τίμιο. Ας έχουμε τη γνώμη μας, αλλά ας είμαστε δίκαιοι.

4. Γίνεται πολύς λόγος για πολλά της προσφοράς του, αλλά κάτι που βλέπω να αγνοούμε τελείως, ενώ ίσως είναι το πιο σημαντικό, είναι οι δεκάδες συναυλίες του που έδωσε στο εξωτερικό με τις οποίες παρείχε σπουδαία μαρτυρία της βυζαντινής μουσικής στον πολιτισμένο κόσμο. Η φύση και ο χαρακτήρας της αναγνωρίζω ότι δεν συνάδει πολύ (έως καθόλου) με συναυλίες, αλλά στην περίπτωση αυτή πρόκειται για μια ιδιάζουσα εθνική και μουσικο-θρησκευτική συμβολή, δεδομένου ότι η βυζαντινή μουσική ήταν για τους πολλούς εντός και εκτός Ελλάδος ένα μάλλον παραθεωρημένο, κειμηλιακό πολιτισμικό συμπλήρωμα.

5. Τέλος, ζητώντας συγγνώμη από όσους στενοχώρησα με το ύφος και τα λεγόμενά μου, το μήνυμά που με εκφράζει απόλυτα με τη λιτότητα, την ακρίβειά και τον πνευματικό προσανατολισμό του είναι αυτό (υπογραμμίσεις δικές μου):

Μ.Β.;49834 said:
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ένας είναι ο Άρχων Πρωτοψάλτης της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας. Ο εκάστοτε διακονών στο ιερό αναλόγιο του Πατριαρχικού Ναού. Σήμερα είναι ο Λεωνίδας Αστέρης και φαντάζομαι, κανείς δεν αμφισβητεί την αρχοντιά του, όχι μόνο στο ψάλσιμο αλλά και στην εν γένει παρουσία του.
Πέραν αυτού, το Πατριαρχείο έχει επιλέξει να απονέμει οφφίκια σε κληρικούς, ιεροψάλτες και λαϊκούς, εντός ή και εκτός του Πατριαρχικού κλίματος, σε ένδειξη αναγνώρισης της εκάστοτε προσφοράς των προσώπων αυτών και της αφοσίωσής τους στην Εκκλησία.
Προσωπική μου γνώμη είναι πως, εαν ευτελίζεται ο θεσμός των οφφικίων, αυτό δεν γίνεται από το πλήθος τους και την γενναιοδωρία της Μητρός Εκκλησίας αλλά από την έλλειψη σεβασμού και τιμής από εμάς προς τα πρόσωπα που έχει επιλέξει το Πατριαρχείο να τιμήσει και που ζητά απ' όλους μας να σεβόμεθα.
Ας κάνουμε λοιπόν υπακοή στις αποφάσεις του Πατριαρχείου μας και ας αναφωνήσουμε όλοι το "άξιος" στον αγαπητό συνάδελφό μας κ. Θεόδωρο Βασιλικό, Άρχοντα Μουσικοδιδάσκαλο της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας και ας ευχηθούμε ο Θεός να τον στηρίζει σε όλα του τα διαβήματα.
 
Last edited:

nikosthe

Νίκος Θεοτοκάτος
Για άλλη μια φορά το μήνυμα του αγαπητού σε όλους μας Γιώργου Μ. ήρθε να βάλει τα πράγματα στη θέση τους! Πράγματι, έχω ακούσει κι εγώ κλασσικότατες παλιές ερμηνείες του Βασιλικού, στις οποίες ψέλνει πολύ συντηρητικά. Κι όσο κι αν υποβαθμίζεται η συμμετοχή του στη χορωδία του Στανίτσα, το ότι ο Άρχων τον έβαλε να πει σόλο, όπως γράφηκε, αυτό κάτι σημαίνει... Οι αναρίθμητες κασσέτες του πάλι είναι σπουδαίες όχι σαν αριθμός, αλλά κυρίως για το λόγο ότι βγήκαν σε μια εποχή που η βυζαντινή μουσική ελάχιστα ήταν διαδεδομένη και πολύς κόσμος έμαθε να ψέλνει από αυτές. Προσωπικά θυμάμαι ολόκληρες γραμμές από Καραμάνη μόνο και μόνο από παλιές κασσέτες του Βασιλικού!

Ένα άλλο επίσης στοιχείο που δεν υπογραμμίστηκε ως τώρα, είναι η αρτιότητα στην εκτέλεση. Μπορεί κανείς να έχει τις διαφωνίες του με τα υπερβολικά ισοκρατήματα, αλλά, κακά τα ψέματα, ο Βασιλικός διαμόρφωσε σχολή με το ισοκράτημα, που το ανέδειξε σε στοιχείο βασικό του μέλους και όχι απλώς διακοσμητικό: επέλεγε ισοκράτες μόνο τους κορυφαίους και οι αλλαγές στα ισοκρατήματα έπεφταν πάντα τέλεια μουσικά! Κι αυτό σε συνδυασμό με τη σωστή φωνή του δημιούργησαν ένα άψογο μουσικά αποτέλεσμα, που πολλοί θα το ζήλευαν (ξαναλέω ότι δεν αναφέρομαι στο ύφος του ψάλειν και στο θεωρητικά ορθό ή μη των ισοκρατημάτων).

Τον προβληματισμό του Γιάννη Μπουλμπουτζή τον συμμερίζομαι πρώτος εγώ, που έχω εκφραστεί αναλόγως για περιπτώσεις νόθευσης του γνήσιου πατριαρχικού ύφους. Ο Βασιλικός μπορεί να μη μείνει ως ο καλύτερος φορέας της παράδοσης, θα μείνει όμως ως Ψάλτης! Και αυτός και ο κ. Αγγελόπουλος, που έχουν δώσει στην κυριολεξία τη ζωή τους για τη μουσική μας, πρέπει να τιμηθούν. Βέβαια το πατριαρχικό οφίκιο, έχοντας σχέση όχι μόνο με την προσφορά στη μουσική αλλά και με την παράδοση της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, κι εγώ το θεωρώ "βαρύ". Έχει όμως καθιερωθεί και η διαφωνία μας θα πρέπει να είναι επί του προχείρου της καθιέρωσης και όχι επί προσώπων που πράγματι έχουν προσφέρει. Όσο λοιπόν κι αν διαφωνούμε με την καθιέρωση αυτή, και με δεδομένο το "βεβαρυμένο παρελθόν της", όπως έγραφα, στην περίπτωση του Θεοδώρου Βασιλικού θα έλεγα κι εγώ "ας είναι ευλογημένο"!
 

tum15189

Νικόλαος Λαμπρινάκος
Γιώργος Μ.;49926 said:
4. Γίνεται πολύς λόγος για πολλά της προσφοράς του, αλλά κάτι που βλέπω να αγνοούμε τελείως, ενώ ίσως είναι το πιο σημαντικό, είναι οι δεκάδες συναυλίες του που έδωσε στο εξωτερικό με τις οποίες παρείχε σπουδαία μαρτυρία της βυζαντινής μουσικής στον πολιτισμένο κόσμο. Η φύση και ο χαρακτήρας της αναγνωρίζω ότι δεν συνάδει πολύ (έως καθόλου) με συναυλίες, αλλά στην περίπτωση αυτή πρόκειται για μια ιδιάζουσα εθνική και μουσικο-θρησκευτική συμβολή, δεδομένου ότι η βυζαντινή μουσική ήταν για τους πολλούς εντός και εκτός Ελλάδος ένα μάλλον παραθεωρημένο, κειμηλιακό πολιτισμικό συμπλήρωμα.
Θα συμφωνήσω και εγώ με τη σειρά μου με τον Γιώργο και με άλλους φίλους. Όταν πριν χρόνια κάναμε τα πρώτα βήματά μας στη βυζ. μουσική, τολμώ να πω, ότι ο Θ. Βασιλικός υπήρξε συντροφιά πολλών σε αυτό το ξεκίνημα.

Ίσως να έχουμε λησμονήσει αυτή τη λεπτομέρεια!

Ποιος δεν έχει ανατρέξει έστω και μια φορά στις κασσέτες ή (αργότερα) στα CD του για να μπορέσει να ακούσει την παραλλαγή ή το μέλος ενός ύμνου (λ.χ. Αναστασιματαρίου, Εωθινά, Δοξολογίες, Χερουβικά); Νομίζω οι περισσότεροι από εμάς που ξεκίνησαν (από τα τέλη της δεκαετίας του '70 και μετά) γαλουχήθηκαν (κυρίως σε "νηπιακή" ηλικία) με τη φωνή του Θ. Βασιλικού. Στην πορεία, οι μουσικοί μας ορίζοντες μπορεί να επεκτάθηκαν και σε άλλα ακούσματα και ίσως να μην έτυχε να ξανακούσουμε τον Άρχοντα.

Προσωπικά δεν θα συμφωνήσω με το ύφος του, αλλά δεν μπορώ να παραλείψω και το γεγονός ότι πραγματικά ως πρωτοπόρος, παρείχε τόσο με το εκδοτικό αλλά και με το συναυλιακό έργο του, σπουδαία βοήθεια σε δεκάδες απο εμάς και συνέβαλε τα μέγιστα στην διάδοση της βυζαντινής μουσικής στην ημεδαπή και προπαντώς στην αλλοδαπή.

Ως ομογενής δε θα ξεχάσω ποτέ, πόσο υπερήφανος αισθανόμουν, μικρός μαθητής γυμνασίου, όταν αναζητούσα σε μουσικούς οίκους και δισκοπωλεία κασέτες και δίσκους βινυλίου βυζαντινής μουσικής. Ανάμεσα σε μια πλειάδα επιλογών κυρίως ρωσικών αλλά και σλαβόφωνων (ευρωπαϊκά, τετραφωνίες, πολυφωνίες κτλ) ηχογραφήσεων, ξεπρόβαλε πάντοτε κάτι βυζαντινό: Ήταν τα LP/MC/CD του Θ. Βασιλικού. Τα μοναδικά ρωμαΐικα!

ΥΓ: Αυτές οι ηχογραφήσεις (ως επί το πλείστον γαλλικές/γερμανικές παραγωγές) διαφέρουν από τις γνωστές που κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Από τις αγαπημένες μου είναι αυτή του 1978 με ισοκράτες τον αείμνηστο Γεώργιο Βαλλή, Νικόλαο Αραπίδη, Νικόλαο Γιάννου και Κων/ντίνο Τασσόπουλο. Ίσως κάποια στιγμή (όταν σωπάσει η μπόρα) να ανεβάσω μερικά ακούσματα...
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Αγαπητοί,

Το να μας αρέσει ή όχι το ύφος, οι εκτελέσεις και η "σχολή" του κ. Βασιλικού είναι δικαίωμά μας. Ωστόσο παρακαλώ κόσμια σχόλια! Όποιος στο τέλος-τέλος διαφωνεί με το να γίνει ο κ. Βασιλικός άρχων ας στείλει στην Κων/πολη συστημένη επί αποδείξει επιστολή με τις αιτιάσεις του!

Εγώ παρόλο που δεν ανήκω στους θαυμαστές του κ. Βασιλικού πρέπει να ομολογήσω ότι για πολλούς από τους Βαλκάνιους φίλους μου υπήρξε "παιδαγωγός" εις την ψαλτικήν, μέσω των CD και κυρίως των κασσετών που κυκλοφόρησε και κυκλοφορεί.

Τέλος, διέγραψα ως εκτός θεματολογίας του φόρουμ μήνυμα που σχολίαζε αρνητικά το Οικουμενικό Πατριαρχείο, κατόπιν διαμαρτυριών μελών.

Ευχαριστώ για τη συνεργασία και ελπίζω να μην χρειαστεί να επανέλθω με πιο "δραστικά" μέτρα.
 
Last edited:
Για να καταλάβω, είμαι ο μόνος που κόντεψε να πάθει συγκοπή μόλις διάβασε την είδηση αυτή; Το έγραψα άπειρες φορές και θα το ξαναγράψω. Τι σχέση μπορεί να έχει ο Βασιλικός με την ποιότητα του ψαλσίματος που αντιπροσωπεύει η Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία; Με τον αυστηρό χρόνο, το απέριττο ύφος, τις λιτές και συντηρητικές αλλά και μεγαλοπρεπέστατες εκτελέσεις, την αφαίρεση όλων των εξωτερικών λαρυγγισμών κλπ τη στιγμή που είναι η προσωποποίηση του εκκεντρικού και γλυκανάλατου ψαλσίματος με όλα αυτά τα ασματικά (=τραγουδιστικά) στοιχεία που όλοι οι Πατριαρχικοί αποφεύγουν; Είναι δυνατόν να επικυρώνεται ένα τέτοιο ψάλσιμο σαν του Βασιλικού από οφφίκιο της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας;

Με συγχωρείτε, ίσως δεν είναι πρέπον να εκφράζονται όλα αυτά από συντονιστή, αλλά σαν άτομο δεν μπορώ να συγκρατήσω την αγανάκτησή μου. Δεν έχει νόημα να απαντήσει κανείς στα γραφόμενά μου διότι τα έχουμε πει άπειρες φορές. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όμως, θεώρησα χρέος μου να τα ξαναεπισημάνω γιατί δεν είναι αστείο πράγμα ένα οφφίκιο από τη Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία. Παρακαλώ όποιον θέλει να επικοινωνήσουμε με ΠΜ ώστε να δούμε αν μπορούμε να βρούμε τρόπο έγγραφης διαμαρτυρίας για την πράξη αυτή. Τουλάχιστον για να μην αφήσουμε να περάσει αδιαμαρτύρητα μια τέτοια πράξη και να έχουμε καθαρή τη συνείδηση πως πράξαμε το καθήκον μας.
..όντως είναι υπερβολικό!!..και προς Θεού!!...δεν πρόκειται για κάποια προσωπική επίθεση σε γνωστούς συναδέλφους που έχουν αποδεδειγμένα προσφέρει στη μουσική μας...Ο τίτλος όμως και η συγκεκριμένη τιμή απέχουν απο το σημερινό Εκκλησιστικό μουσικό πνεύμα της εποχής μας...πόσοι άραγε συνάδελφοι έχουν πραγματική-ΖΩΣΑ σχέση με το ύφος και τη διδασκαλία της μουσικής όπως ψάλεται εκει?...ελάχιστοι!..θα μπορούσε να ονομαστεί Άρχων μουσικοδιδάσκαλος της Αγιωτάτης αρχιεπισκοπής Αθηνών...νομίζω ότι είναι ποιό σωστό.
 

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
ΑΞΙΟΣ ο αρχων Θεοδωρος Βασιλικος !!! Ο μεγαλος Ιταλος συνθετης Τζοακινο Ροσσινι , οταν τον ρωτουσαν οι νεοι και οι νεες τι χρειαζεται για να γινουν μεγαλοι τραγουδιστες απαντουσε : Απαραιτητα τρια πραγματα΄ φωνη , φωνη και φωνη !!!
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
ΑΞΙΟΣ ο αρχων Θεοδωρος Βασιλικος !!! Ο μεγαλος Ιταλος συνθετης Τζοακινο Ροσσινι , οταν τον ρωτουσαν οι νεοι και οι νεες τι χρειαζεται για να γινουν μεγαλοι τραγουδιστες απαντουσε : Απαραιτητα τρια πραγματα΄ φωνη , φωνη και φωνη !!!
Φωνή έχει κι ο γάιδαρος :D:D

Ο Βασιλικός είναι μεγάλος ψάλτης.
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
Φωνή έχει κι ο γάιδαρος
Και όπως έλεγε ο αείμνηστος Χρύσανθος Θεοδοσόπουλος <γκαρίζει σε πλάγιο του τετάρτου>
 
Last edited:

basiliosn

βασιλης νικολοπουλος
........................................................................................................

no comment
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Kι εγώ τον προτιμώ, αγαπητέ Shota, όπως και τον διάκο- Διονύσιο Φιρφιρή. Το ησυχαστικό / μοναστικό ύφος έχει σαφώς άλλη χάρη, κινείται σε άλλα επίπεδα.
Αυτή όμως είναι μια παρατήρηση που θα μπορούσε κάποιος να κάνει σε οποιαδήποτε παρόμοια συζήτηση για μεγάλο ψάλτη: τον Καραμάνη, τον Χρύσανθο, τον Στανίτσα, τον ίδιο τον Ναυπλιώτη.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Kι εγώ τον προτιμώ, αγαπητέ Shota, όπως και τον διάκο- Διονύσιο Φιρφιρή. Το ησυχαστικό / μοναστικό ύφος έχει σαφώς άλλη χάρη, κινείται σε άλλα επίπεδα.
Αυτή όμως είναι μια παρατήρηση που θα μπορούσε κάποιος να κάνει σε οποιαδήποτε παρόμοια συζήτηση για μεγάλο ψάλτη: τον Καραμάνη, τον Χρύσανθο, τον Στανίτσα, τον ίδιο τον Ναυπλιώτη.

Ήθελα να πω ότι δεν έχει σημασία εάν ο ψάλτης έχει κάποιο οφφίκιο η όχι.

Μικρή μου αφιέρωση για όσους οφφίκια και άλλα τέτοια πράγματα έχουν μεγάλη σημασία :D
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Ήθελα να πω ότι δεν έχει σημασία εάν ο ψάλτης έχει κάποιο οφφίκιο η όχι.

Μικρή μου αφιέρωση για όσους οφφίκια και άλλα τέτοια πράγματα έχουν μεγάλη σημασία :D
'Εχετε δίκιο ότι το να τα επιζητεί κανείς είναι εγωιστικό και ματαιόδοξο.
'Εχετε επίσης δίκιο ότι τα οφφίκια δεν κάνουν τον ψάλτη: υπάρχουν σπουδαιότατοι ψάλτες που δεν έχουν τιμηθεί, και ακόμα πιο σπουδαίοι που δεν τους ξέρει κανείς.

Αλλά όλα αυτά δεν αναιρούν το γεγονός ότι είναι σημαντικό να σε τιμήσει η εκκλησία. 'Αλλο το ένα κι άλλο το άλλο.

Πολύ συνετά αφιερώνετε την εικόνα του Μπρέζνιεφ σε αυτούς για τους οποίους τα οφφίκια έχουν σημασία, όχι σε αυτούς που έχουν ή θα αποκτήσουν οφφίκια.
 
Status
Not open for further replies.
Top