Π. Δαβίδ
Γενικός συντονιστής
Αγαπητοί,
ο τίτλος του θέματος ίσως ξενίσει αυγουστιάτικα-μην ξεχνάτε ωστόσο ότι πριν λίγες μέρες πανηγυρίσαμε το "Πάσχα του καλοκαιριού".
Και άλλη φορά έχουμε αναφερθεί στις διαφορές μεταξύ των τυπικών των τοπικών Εκκλησιών. Μια από αυτές είναι η "αναπαράσταση" της Τελετής του Αγίου Φωτός και η τελετή της Αναστάσεως εν γένει. Σε κάποιες από τις ομόδοξες Βαλκανικές Εκκλησίες αυτή η τελετή διαφέρει από τα εν Ελλάδι τελούμενα: ενώ σε Βουλγαρία και ΠΓΔΜ η τελετή τελείται όπως και στην Ελλάδα, στη Ρουμανία η τάξις αυτή τηρείται "ενιαχού", στη Σερβία τηρείται ακριβώς η τάξις του Τριωδίου/Πεντηκοσταρίου (άνευ "Δεῦτε λάβετε φῶς, ευαγγελίου κλπ.).
Με ερωτούν λοιπόν Σέρβοι αδελφοί, μέλη του φόρουμ, περισσότερα ιστορικά στοιχεία για αυτή την ακολουθία και θα ήθελα την πολύτιμη βοήθειά σας.
Ευχαριστώ.
ο τίτλος του θέματος ίσως ξενίσει αυγουστιάτικα-μην ξεχνάτε ωστόσο ότι πριν λίγες μέρες πανηγυρίσαμε το "Πάσχα του καλοκαιριού".
Και άλλη φορά έχουμε αναφερθεί στις διαφορές μεταξύ των τυπικών των τοπικών Εκκλησιών. Μια από αυτές είναι η "αναπαράσταση" της Τελετής του Αγίου Φωτός και η τελετή της Αναστάσεως εν γένει. Σε κάποιες από τις ομόδοξες Βαλκανικές Εκκλησίες αυτή η τελετή διαφέρει από τα εν Ελλάδι τελούμενα: ενώ σε Βουλγαρία και ΠΓΔΜ η τελετή τελείται όπως και στην Ελλάδα, στη Ρουμανία η τάξις αυτή τηρείται "ενιαχού", στη Σερβία τηρείται ακριβώς η τάξις του Τριωδίου/Πεντηκοσταρίου (άνευ "Δεῦτε λάβετε φῶς, ευαγγελίου κλπ.).
Με ερωτούν λοιπόν Σέρβοι αδελφοί, μέλη του φόρουμ, περισσότερα ιστορικά στοιχεία για αυτή την ακολουθία και θα ήθελα την πολύτιμη βοήθειά σας.
Ευχαριστώ.