domesticus
Lupus non curat numerum ovium
και ο Χριστός Αναστήθηκε το 33 !
Χριστὸς Ἀνέστη, βέβαια, ἀλλὰ τὶ σχέση ἔχει, γιὰ διευκρίνισε
και ο Χριστός Αναστήθηκε το 33 !
Διαβάστε λιγάκι πιο προσεκτικά τους λόγους του π Επιφανίου, είναι πολύ προσεκτικός ο λόγος του , δεν είναι τυχαίο ότι όλοι όταν ζούσε τον εμπιστεύονταν σε θέματα γλωσσολογικά αλλά και θεολογικά ( όλοι = Ιερά Σύνοδος , κτλ )
Δεν μίλησε κανείς για αυθεντίες , καλύτερα να προσέχουμε τί γράφουμε, ειδικά όταν δεν κατέχουμε τα θέματα πίστης και λογικής, γιατί εδώ κρύβεται όλο το κόλπο, στην λογική.
Καλή επιτυχία λοιπόν ~
Ἡ μτφ τῶν Ο΄χρειαστηκε ...
Οἱ Πατέρες ποὺ ἀναφέρεστε μιμοῦνται κλασικὰ πρότυπα ὄντως πολλὲς φορὲς δυσνόητα. Γι᾿ αὐτὸ καὶ οἱ ἁπλοὶ ἄνθρωποι ἤ οἱ ἁπλοὶ μοναχοὶ στὰ μοναστήρια, πέραν τῶν λειτουργικῶν κειμένων, διάβαζαν ἤ ἄκουγαν κυρίως βίους ἁγίων καὶ τὰ Ἀποφθέγματα τῶν Πατέρων τῆς ἐρήμου.
Και αυτό είναι μονο ένα παράδειγμα.
Nαι!.........
Τουλάχιστον....
Έχεις παρακαθήσει τα τελευταία χρόνια σε τράπεζες μοναστηριών;
Καί τί νόημα ἔχει; Πῶς τό βλέπεις δηλαδή; Ὁμάδες, κόμματα, ἰδεολογίες; Αὐτή εἶναι ἡ πίστη μας;Θα παρακαλούσα το Δημήτρη Κουμπ. να μπορεί να βάλει μια δημοσκόπηση στο θέμα υπέρ ή κατά (οποιασδήποτε) μετάφρασης εν ώρα λατρείας για να δούμε τις απόψεις των ψαλτών γι αυτό το θέμα.
Χαχαχαχαχα. Μόλις τό ἔγραψα, σκέφτηκα πώς αὐτή ἡ ἀπάντηση θά ὑπάρξει. Ἀλλά δέν ἦταν τό ἴδιο (καί ἐπί Σεραφείμ ἔγινε). Ἀφενός ἦταν (κατά τό δυνατόν) γενικευμένη ἀντίθεση τῶν ἀνθρώπων τῆς Ἐκκλησίας ἐναντίων πράξεων πού στρέφονταν κατά τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Ὀρθοδόξου ταυτότητος τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ καί ἀφετέρου, πόσο κατακρίθηκε γι᾿ αὐτό; Ὁ νῦν Ἀρχιεπίσκοπος σέ πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη εἶπε ὅτι τότε δέν συμμετεῖχε τότε, γιατί δέν πίστευε ὅτι αὐτός ἦταν σωστός τρόπος ἀντίδρασης. Βέβαια, ὅταν στό τέλος τόν ρώτησαν τί θά ἔκανε σήμερα ἄν ἐτίθετο τέτοιο θέμα, εἶπε: Ἴσως...Γιατί και ο Χριστόδουλος διαδήλωση δεν έκανε???
Δίκιο έχετε πάτερ, αλλά δεν είναι κακό να δούμε και τη γνώμη των ψαλτών (ή τελοσπάντων όσων ασχολούνται λίγο περισσότερο με το θέμα).
Κόμματα και ιδεολογίες με την έννοια που εννοείτε, υπάρχουν και θα υπάρχουν και δε χρειάζονται δημοσκοπήσεις για να το καταλάβουμε. Ούτως ή άλλως η δημοσκόπηση ανώνυμη θα είναι. Δε νομίζω ότι είναι κακό. Ούτε θα επιβάλλουμε με κάποιο τρόπο τη γνώμη μας. Δηλαδή, το να λέμε γραπτώς τη γνώμη μας, πάλι δεν είναι μια μορφή δημοσκόπησης? Απλά, κάποιοι που για διάφορους λόγους δε συμμετέχουν στη συζήτηση, ίσως έτσι ψηφίσουν.
βρήκα κάτι ακόμα καλύτερο , ειδού λοιπόν τί έλεγε ο π.Επιφάνιος περί του θέματος ...