Κυριακὴ 22-11-2009

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Θεωρείς δηλαδή ότι οι υπόλοιποι τηρούμε το ΤΜΕ;
Λέμε τους Κανόνες;
Ψάλλουμε όλα όσα προβλέπονται από την τάξη για να κρίνουμε;
Ας μήν πάω στο θέμα τί ψάλλουμε και τί πρέπει να ψάλλουμε.
Ας μήν στρουθωκαμηλίζουμε και ας πούμε τουλάχιστον ένα μπράβο στον Μανώλη για όσα καταφέρνει στην σφαίρα επιρροής του.

Συγγνώμη, αδελφέ συνονόματε!

Ασφαλώς και ου μεμέρισται Χριστός, και δεν υπάρχει καμία σφαίρα επιρροής στην εκκλησία ΜΑΣ. Τέτοιες εκφράσεις είναι παντελώς άστοχες, και οφείλουν να διορθωθούν.


Δ.
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


Πρόκειται γιὰ τὸ ἀκριβὲς κείμενο τοῦ ὅρου τῆς β’ οἰκουμενικῆς συνόδου (βλ. ἐκδόσεις Mansi, Schwartz, καὶ Θρησκευτικὴ καὶ ἠθικὴ ἐγκυκλοπαίδεια τ. 11 στ. 526, ἐπίσης Κυρίλλου Ἱεροσολύμων κατήχησις φωτιζομένων θ’, 4 καὶ ια’, 1 (350 μ. Χ.) ἔκδ. Ε.Π.Ε. τ. 1 σ. 288, Ἐπιφανίου Ἀγκυρωτὸς (περὶ τὸ 375) § 118 ἔκδ. Β.Ε.Π.Ε.Σ. τ. 74 σ. 174, Ἰ. Δαμασκηνοῦ (+760) Περὶ πίστεως κατὰ νεστοριανῶν §§ 34-35 καὶ 41 ἔκδ. Ε.Π.Ε. τ. 4 σσ. 304, 316, πρβλ. καὶ «Πιστεύομεν καὶ ὁμολογοῦμεν» λειτουργίας «Ἰακώβου» ἔκδ. Ἰ. Φουντούλη 1977 σ. 59.
Πολλὲς παράμετροι τῆς ἀρχαίας παράδοσης ἀναδεικνύονται μόνο μὲ τὴν ἐφαρμογή της, βοηθῶντας τὴν ἔρευνα γιὰ περαιτέρω παρατήρηση σὲ πραγματικὲς συνθῆκες, ἐξαγωγὴ ἐπιπλέον συμπερασμάτων καὶ δοκιμασμένων προτάσεων βάσει ὅμως ἑνὸς διαθέσιμου δείγματος καὶ μιᾶς ἐνοριακῆς ἐμπειρίας.
Ἀγωγή-Συνεργασία-Τόλμη-Δοκιμή-Ἀνακάλυψη. Ὁ ζῆλος φανερώνει ὅτι οἱ ἀρχέτυπες διατάξεις δὲν κοστίζουν ὅσο ἀποκαλύπτουν τὴν σοφία τῶν πατέρων ποὺ τὶς θέσπισαν.
 
Last edited:

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Συγγνώμη, αδελφέ συνονόματε!

Ασφαλώς και ου μεμέρισται Χριστός, και δεν υπάρχει καμία σφαίρα επιρροής στην εκκλησία ΜΑΣ. Τέτοιες εκφράσεις είναι παντελώς άστοχες, και οφείλουν να διορθωθούν.


Δ.

Σφαίρα ιεροψαλτικής επιρροής. Έχετε την εντύπωση ότι ο καθένας από εμάς δεν επηρεάζει με την στάση του την Θεία Λατρεία; είτε θετικά είτε αρνητικά;
Λυπάμαι αλλά δε θεωρώ την έκφρασή μου καθόλου άστοχη.
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας


Πρόκειται γιὰ τὸ ἀκριβὲς κείμενο τοῦ ὅρου τῆς β’ οἰκουμενικῆς συνόδου (βλ. ἐκδόσεις Mansi, Schwartz, καὶ Θρησκευτικὴ καὶ ἠθικὴ ἐγκυκλοπαίδεια, ἐπίσης Κυρίλλου Ἱεροσολύμων κατήχησις φωτιζομένων θ’, 4 καὶ ια’, 1 (350 μ. Χ.) ἔκδ. Ε.Π.Ε. τ. 1 σ. 288, Ἐπιφανίου Ἀγκυρωτὸς (περὶ τὸ 375) § 118 ἔκδ. Β.Ε.Π.Ε.Σ. τ. 74 σ. 174, Ἰ. Δαμασκηνοῦ (+760) Περὶ πίστεως κατὰ νεστοριανῶν §§ 34-35 καὶ 41, πρβλ. καὶ «Πιστεύομεν καὶ ὁμολογοῦμεν» λειτουργίας «Ἰακώβου» ἔκδ. Ἰ. Φουντούλη 1977 σ. 59.
Πολλὲς παράμετροι τῆς ἀρχαίας παράδοσης ἀναδεικνύονται μόνο μὲ τὴν ἐφαρμογή της, βοηθῶντας τὴν ἔρευνα γιὰ περαιτέρω παρατήρηση σὲ πραγματικὲς συνθῆκες, ἐξαγωγὴ ἐπιπλέον συμπερασμάτων καὶ δοκιμασμένων προτάσεων βάσει ὅμως ἑνὸς διαθέσιμου δείγματος καὶ μιᾶς ἐνοριακῆς ἐμπειρίας.
Ἀγωγή-Συνεργασία-Τόλμη-Δοκιμή-Ἀνακάλυψη. Ὁ ζῆλος φανερώνει ὅτι οἱ ἀρχέτυπες διατάξεις δὲν κοστίζουν ὅσο ἀποκαλύπτουν τὴν σοφία τῶν πατέρων ποὺ τὶς θέσπισαν.

Ευχαριστώ για την απάντηση. Η όποια εμβρίθειά της δε σημαίνει κατ' ανάγκην και ορθοπραξία. Εύχομαι να κάνω λάθος.

Δ.
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Η παλαιότητα μιας διάταξης την κάνει αυτόματα και πιο κατάλληλη προς χρήσιν στη λατρεία; Έχει κάποιο "λάθος" η σημερινή διάταξη της Θ. Λειτουργίας του Αγ. Ιωάννου του Χρυσοστόμου; [.......] πραγματικά δυσκολεύομαι να κατανοήσω γιατί υπάρχει η ανάγκη να επαναφέρουμε τυπικές διατάξεις οι οποίες έχουν αναθεωρηθεί χωρίς ομολογουμένως να υπάρχει κάποια τρανταχτή αλλοίωση της Θείας Λατρείας. Τροφή γι' αυτόν τον προβληματισμό είναι, εκτός από το "Πιστεύω" και η αντικατάσταση π.χ. του "Άξιόν εστι" από την ευχή των Διπτύχων ή του "Την τιμιωτέραν" από το αρχαίο εφύμνιο "Την Θεοτόκον εν ύμνοις μεγαλύνωμεν".

+1000000000000000000000000000000
 

choros

ΔΙΟΝΥΣΗΣ dmp
Παιδιά Σήμερα Κυριακή 22 Νοεμ μετά το Ἐξαιρέτως ψάλαμε το Άξιον εστίν σωστά η λάθος;
 

MTheodorakis

Παλαιό Μέλος


«Πιστεύομεν εἰς ἕνα Θεὸν...Ὁμολογοῦμεν...Προσδοκῶμεν...» (ὅρος β' οἰκουμενικῆς συνόδου) ὁμολογεῖ ἡ ἐκκλησία στὸ μυστήριο τῆς συνάξεως-λειτουργίας-κοινωνίας. «Στὴ θεία λειτουργία βγαίνομε ἀπὸ τὸ ἄτομό μας καὶ ἐρχόμαστε ἱεραρχικὰ συντεταγμένοι σὲ σῶμα Χριστοῦ» (Ἰ. Φουντούλη Ἀπαντήσεις τ. 4 σ. 159) προσφέροντας «τὴν ἁγίαν ἀναφοράν» καὶ τὴν Κυριακὴ προσευχὴ σὲ πληθυντικὸ ἀριθμό.
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
δεν υπάρχει καμία σφαίρα επιρροής στην εκκλησία ΜΑΣ.
Πρέπει νά καταλαβαίνεις μέ ποιά ἔννοια τό λέει.
Ὅλοι κατά καιρούς ἐκφράζετε παράπονα ὅτι δέν εἰσακούεστε, ὅτι ὁ παππᾶς βγαίνει νωρίς στή μ. εἴσοδο καί πολλά ἄλλα.
Ἔγραψες ὅτι εἶναι θέμα συνεργασίας. Ἔχω γράψει ἄλλοτε καί παρακινῶ τούς ἐρευνητές καί γνῶστες πολλῶν, ψάλτες νά ἐπηρεάζουν μέ τήν καλή ἔννοια τούς ἱερεῖς τους καί ὅ,τι εἶναι καλό νά τό περνᾶνε.

Μανόλη ἄναψες φωτιές!!!

Καταλαβαίνετε ὅτι δέν εἶναι ἄστοχο νά ὑπάρχει ἕνας ναός πού τελεῖ τίς ἀκολουθίες βασιζόμενες σέ ἀρχαῖες διατάξεις. Αὐτό δέν συνιστᾶ αἵρεση....


 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Σφαίρα ιεροψαλτικής επιρροής. Έχετε την εντύπωση ότι ο καθένας από εμάς δεν επηρεάζει με την στάση του την Θεία Λατρεία; είτε θετικά είτε αρνητικά;
Λυπάμαι αλλά δε θεωρώ την έκφρασή μου καθόλου άστοχη.

Η σύγχυση όχι μόνο των εννοιών επιρροής και επηρεασμού είναι άστοχη, αλλά και η (κατά)χρηση του ιεροψαλτικού ρόλου, καταφανής. Το ότι και ιερείς και επίσκοποι καταχρώνται του ρόλου τους, δε νομιμοποιεί τέτοιες συμπεριφορές από οπουδήποτε και αν προέρχονται. Εδώ υπάρχει κραυγαλέα απόκλιση θεολογίας και εκκλησιολογίας, στην οποία δεν μπορώ να σιωπήσω.

Δ.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
κ. Θεοδωράκη, προσωπικά ευχαριστώ για τα στοιχεία που παραθέσατε. Έχω δύο παρατηρήσεις: μια απορία και μια διαφωνία
Πρόκειται γιὰ τὸ ἀκριβὲς κείμενο τοῦ ὅρου τῆς β’ οἰκουμενικῆς συνόδου (βλ. ἐκδόσεις Mansi, Schwartz, καὶ Θρησκευτικὴ καὶ ἠθικὴ ἐγκυκλοπαίδεια, ἐπίσης Κυρίλλου Ἱεροσολύμων κατήχησις φωτιζομένων θ’, 4 καὶ ια’, 1 (350 μ. Χ.) ἔκδ. Ε.Π.Ε. τ. 1 σ. 288, Ἐπιφανίου Ἀγκυρωτὸς (περὶ τὸ 375) § 118 ἔκδ. Β.Ε.Π.Ε.Σ. τ. 74 σ. 174, Ἰ. Δαμασκηνοῦ (+760) Περὶ πίστεως κατὰ νεστοριανῶν §§ 34-35 καὶ 41, πρβλ. καὶ «Πιστεύομεν καὶ ὁμολογοῦμεν» λειτουργίας «Ἰακώβου» ἔκδ. Ἰ. Φουντούλη 1977 σ. 59.
Πότε και γιατί άλλαξε το κείμενο σε ενικό και γιατί το υιοθέτησε η εκκλησία;
Πολλὲς παράμετροι τῆς ἀρχαίας παράδοσης ἀναδεικνύονται μόνο μὲ τὴν ἐφαρμογή της, βοηθῶντας τὴν ἔρευνα γιὰ περαιτέρω παρατήρηση σὲ πραγματικὲς συνθῆκες, ἐξαγωγὴ ἐπιπλέον συμπερασμάτων καὶ δοκιμασμένων προτάσεων βάσει ὅμως ἑνὸς διαθέσιμου δείγματος καὶ μιᾶς ἐνοριακῆς ἐμπειρίας.
Εδώ υπάρχει ένα σημαντικό θέμα: ποιος βάζει τα όρια και ποιος δίνει την ευλογία; Πόσο εκκλησιαστική στάση είναι η ατομική πρωτοβουλία έστω χάριν προώθησης μιας έρευνας που μπορεί κάποτε να επιφέρει καρπούς; Δεν είναι καλύτερο να προωθηθεί το ζήτημα με εκκλησιαστικό τρόπο στην Ιερά Σύνοδο ή σε κάποιο αρμόδιο όργανο αντί να εφαρμόζεται ατομικά σε ορισμένη "σφαίρα (ιεροψαλτικής) επιρροής";
 

Αντωνης Μιχελουδακης

παλαιόν στρουθίον μονάζον
Κύριε Θεοδωράκη άλλο το δογματικό κείμενο ως απόφαση πίστης απο μιά σύνοδο και άλλο το κείμενο που απορρέει απο αυτήν για λειτουργική χρήση.Εκεί γίνεται χρήση του πληθυντικού ως ένδειξη κοινής απόφασης ενώ σε μας σήμερα ο ενικός δηλώνει το προσωπικό και όχι το ατομικό της σωτηρίας όπως νομίζετε.Εκτός των άλλων με πρόσχημα την επιστημονική έρευνα σκανδαλίζετε το πλήρωμα της εκκλησίας αφού το καταφέρατε αθελά σας με μερικούς απο εμάς που θα μπορούσαμε να συμπροσευχηθούμε μαζί σας
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Η σύγχυση όχι μόνο των εννοιών επιρροής και επηρεασμού είναι άστοχη, αλλά και η (κατά)χρηση του ιεροψαλτικού ρόλου, καταφανής. Το ότι και ιερείς και επίσκοποι καταχρώνται του ρόλου τους, δε νομιμοποιεί τέτοιες συμπεριφορές από οπουδήποτε και αν προέρχονται. Εδώ υπάρχει κραυγαλέα απόκλιση θεολογίας και εκκλησιολογίας, στην οποία δεν μπορώ να σιωπήσω.

Δ.

Ούτε εγώ θα σιωπήσω...
Προσωπικά χωρίς να μπορώ να υιοθετήσω τις διατάξεις του Μανόλη στην πράξη βλέπω ότι στην συγκεκριμένη τυπική διάταξη υπάρχει τήρηση της Εγκυκλίου της Ιεράς Συνόδου σε ότι αφορά την ψαλμωδία Προκειμένου, αλληλουιαρίου και θέση κηρύγματος. Αν αυτό είναι κραυγαλέα απόκλιση θεολογίας και εκκλησιολογίας τότε πρέπει να πάρει πολλούς η "μπάλα".
Εγώ ρωτώ ευθέως.
Ψάλλατε Προκείμενον και Αλληλουιάριον στον Ναό σας και έγινε το κήρυγμα στην καθορισμένη από την Σύνοδο ώρα και κρίνετε τις διατάξεις του κ. Θεοδωράκη;
Κι αν δεν ψάλλατε - παρά τις οδηγίες της Ιεράς Συνόδου αποτελεί "κραυγαλέα απόκλιση θεολογίας και εκκλησιολογίας";;;
 
Last edited:

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Πολλὲς παράμετροι τῆς ἀρχαίας παράδοσης ἀναδεικνύονται μόνο μὲ τὴν ἐφαρμογή της, βοηθῶντας τὴν ἔρευνα γιὰ περαιτέρω παρατήρηση σὲ πραγματικὲς συνθῆκες, ἐξαγωγὴ ἐπιπλέον συμπερασμάτων καὶ δοκιμασμένων προτάσεων βάσει ὅμως ἑνὸς διαθέσιμου δείγματος καὶ μιᾶς ἐνοριακῆς ἐμπειρίας.
Ἀγωγή-Συνεργασία-Τόλμη-Δοκιμή-Ἀνακάλυψη. Ὁ ζῆλος φανερώνει ὅτι οἱ ἀρχέτυπες διατάξεις δὲν κοστίζουν ὅσο ἀποκαλύπτουν τὴν σοφία τῶν πατέρων ποὺ τὶς θέσπισαν.[/SIZE][/FONT]

Δὲν ἔχετε καθόλου ἄδικο στὴν παραπάνω θέση, μόνο ποὺ ὁ καταλληλότερος χῶρος πειραματισμοῦ δὲν εἶναι -θεωρῶ- κάποια ἑνορία τοῦ κόσμου, ἀλλὰ τὸ παρεκκλήσιο τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς, μπροστὰ σὲ κλειστὸ σύνολο πιστῶν καὶ μὲ τὴν ἐπίβλεψη ἐμπείρων λειτουργιολόγων.
Εὐχαριστῶ.
 

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής
Δὲν ἔχετε καθόλου ἄδικο στὴν παραπάνω θέση, μόνο ποὺ ὁ καταλληλότερος χῶρος πειραματισμοῦ δὲν εἶναι -θεωρῶ- κάποια ἑνορία τοῦ κόσμου, ἀλλὰ τὸ παρεκκλήσιο τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς, μπροστὰ σὲ κλειστὸ σύνολο πιστῶν καὶ μὲ τὴν ἐπίβλεψη ἐμπείρων λειτουργιολόγων.
Εὐχαριστῶ.
Κάπως ἔτσι εἶναι τά πράγματα Δομέστικε!
Ἠρεμῆστε...​
 

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Ψάλλατε Προκείμενον και Αλληλουιάριον στον Ναό σας και έγινε το κήρυγμα στην καθορισμένη από την Σύνοδο ώρα και κρίνετε τις διατάξεις του κ. Θεοδωράκη;
Κι αν δεν ψάλλατε - παρά τις οδηγίες της Ιεράς Συνόδου αποτελεί "κραυγαλέα απόκλιση θεολογίας και εκκλησιολογίας";;;

Εμείς τα ψάλλαμε κανονικά, και το κήρυγμα έγινε στη θέση του...
Μπορώ ως εκ τούτου να κρίνω;;;;; :D:D:D
 

dkalpakidis

Dimitrios Kalpakidis
Εμείς τα ψάλλαμε κανονικά, και το κήρυγμα έγινε στη θέση του...
Μπορώ ως εκ τούτου να κρίνω;;;;; :D:D:D

Αγαπητέ μου Σταύρο Μανιάτη εγώ πάντως δεν κρίνω είτε τα ψάλλατε κανονικά είτε όχι διότι δεν γνωρίζω τις συνθήκες...
 

chanendes

Ιωάννης Π. Αχιλλιάς
Εμείς τα ψάλλαμε κανονικά, και το κήρυγμα έγινε στη θέση του...
Μπορώ ως εκ τούτου να κρίνω;;;;; :D:D:D

κι εμείς! κι εμείς κανονικά τα είπαμε.... άρα μπορώ να κρίνω;;

Ερώτηση: από πότε η θέση του κηρύγματος ή ο τρόπος εκφοράς του "Αλληλουιαρίου" (εμμελώς ή χύμα μετά στίχου) ισοδυναμεί λειτουργιολογικά και θεολογικά με την εν λόγω ατελέσφορη και άσκοπη τροποποίηση του Συμβόλου της Πίστεως;;;;;:eek::eek::eek::mad::mad::mad::mad::mad:
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Ούτε εγώ θα σιωπήσω...
Προσωπικά χωρίς να μπορώ να υιοθετήσω τις διατάξεις του Μανόλη στην πράξη βλέπω ότι στην συγκεκριμένη τυπική διάταξη υπάρχει τήρηση της Εγκυκλίου της Ιεράς Συνόδου σε ότι αφορά την ψαλμωδία Προκειμένου, αλληλουιαρίου και θέση κηρύγματος. Αν αυτό είναι κραυγαλέα απόκλιση θεολογίας και εκκλησιολογίας τότε πρέπει να πάρει πολλούς η "μπάλα".
Εγώ ρωτώ ευθέως.
Ψάλλατε Προκείμενον και Αλληλουιάριον στον Ναό σας και έγινε το κήρυγμα στην καθορισμένη από την Σύνοδο ώρα και κρίνετε τις διατάξεις του κ. Θεοδωράκη;

Υπέδειξα πριν από λίγο ότι εδώ διακρίνω κραυγαλέα απόκλιση θεολογίας και εκκλησιολογίας. Τα υπόλοιπα που αναφέρεις είναι παντελώς άσχετα, διότι δεν μπορείς να γνωρίζεις υπό ποιές συνθήκες ψάλλει ο καθένας ( τί ζητά ο ιερατικώς προϊστάμενος, τί απαγορεύει ο μεν, τί επιτρέπει ο δε.. κ.ο.κ.). Ο χαρακτήρας της Εγκυκλίου που επικαλείσαι έχει διαφορετικό χαρακτήρα από αυτόν που είτε αμαθώς ( το απεύχομαι) είτε σκοπίμως ( κ αυτό το απεύχομαι) θέλεις να της προσδώσεις. Τέτοια επιχειρηματολογία είναι για άλλους χώρους, και με προβληματίζει το ποιόν κ ο χαρακτήρας της. Το τυπικό, αδελφέ, είναι ένα πρόγραμμα. Αυτό αποδεικνύουν οι κατά καιρούς εκφάνσεις και τροποποιήσεις του. Σου τα γράφει κάποιος αυτά που έμαθε και πέντε κολυβογράμματα τυπικού, και ιστορίας του γιατί αυτή είναι η δουλειά του. Δεν είναι αυτοσκοπός ούτε πολλώ δε μάλλον η ουσία της Λατρειας μας. Αλλού είναι τα ουσιώδη, αλλά δυστυχώς εκεί είναι όπου δε βλέπω συμφωνία, και μάλλον ματαιοπονώ. Συνέχισε με τον ζήλο σου, και προσεύχομαι ειλικρινά αν κάποια στιγμή δεν είναι κατ ΄επίγνωσιν, σύντομα να βρεθεί να έλθεις εις οδόν αληθείας. Στην αλήθεια στην οποία πολλαί μοναί εισιν...


Δ.
 
Last edited:

stapaman

Εφησυχάζων & ενίοτε προξενών αλγεινάς εντυπώσεις δ
Αγαπητέ μου Σταύρο Μανιάτη εγώ πάντως δεν κρίνω είτε τα ψάλλατε κανονικά είτε όχι διότι δεν γνωρίζω τις συνθήκες...

Ωραιότατες οι συνθήκες, εν ομονοία, απλότητι, συνεργασία και αγαστή συμπνοία. Ανάψαμε και καλοριφέρ σήμερα πρώτη φορά για φέτος.
Άντε και του χρόνου παιδιά, και μην χαλιέστε, όλα εδώ θα μείνουνε...
 
Top