Kurdilihicazkar Saz Semaisi Tatyos Efendi

ΝΙΚΟΣ Π.

Παλαιό Μέλος
Ένα κομμάτι που προσωπικά το χαρακτηρίζω κομμάταρο:wink::wink:!Συνθέτης είναι ο Τατυός
συνθέτης της Πόλης!
 

Attachments

  • kurdilihicazkar_ss_tatyos_ney.pdf
    44.7 KB · Views: 59
Last edited:

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Ένα κομμάτι που προσωπικά το χαρακτηρίζω κομμάταρο:wink::wink:!Συνθέτης είναι ο Τατυός
Ρωμηός συνθέτης της Πόλης!
http://www.youtube.com/watch?v=p6AZktyKcnM

!!!Χριστος Ανεστη!!

ευχαριστουμε πολυ......μηπως το εχουμε και σε βυζαντινη ...παρασημαντικη;;
 

destur

Παλαιό Μέλος
Ο Tatyos Efendi ήταν Αρμένης. Έχετε ακούσει πολλές φορές το όνομα Τάτιος στα Ελληνικά;

!!!Χριστος Ανεστη!!

ευχαριστουμε πολυ......μηπως το εχουμε και σε βυζαντινη ...παρασημαντικη;;
 

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Ο Tatyos Efendi ήταν Αρμένης. Έχετε ακούσει πολλές φορές το όνομα Τάτιος στα Ελληνικά;

......Τη παραθεση στο μηνυμα μου δεν ...εχω καταλαβει....

....βοηθησε με ...αδερφε .....
 

ΝΙΚΟΣ Π.

Παλαιό Μέλος
!!!Χριστος Ανεστη!!

ευχαριστουμε πολυ......μηπως το εχουμε και σε βυζαντινη ...παρασημαντικη;;

Δύσκολο να βρεθεί αλλά θα προσπαθήσω να το κάνω εγώ(σίγουρα θα υπάρχουν και λάθη:D:))!
 

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Δύσκολο να βρεθεί αλλά θα προσπαθήσω να το κάνω εγώ(σίγουρα θα υπάρχουν και λάθη:D:))!

ευχαριστω αδερφε Νικο
....βαλε ενα χερακι και οτι μπορω θα διορθωσω και γω ....

αντε ....γιατι με το 5γραμμο δε τα παω καλα....

χαιρε..
 

ΝΙΚΟΣ Π.

Παλαιό Μέλος
Ανεβάζω μία ηχογράφηση που έκανα εχθές με το mp3 μου!(αρκετά τα λαθάκια:))
 

Attachments

  • Kurdilihicazkar tatyos efendi.mp3
    4.3 MB · Views: 39
Last edited:

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Ο Tatyos Efendi ήταν Αρμένης. Έχετε ακούσει πολλές φορές το όνομα Τάτιος στα Ελληνικά;

Βεβαίως δεν ήταν Έλληνας, ήταν "Ρωμιός", όπως είπε και ο ΝΙΚΟΣ Π.
"Ρωμιός" = "πολίτης" της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, της πάλαι ποτέ.
 

Shota

Παλαιό Μέλος
Βεβαίως δεν ήταν Έλληνας, ήταν "Ρωμιός", όπως είπε και ο ΝΙΚΟΣ Π.
"Ρωμιός" = "πολίτης" της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, της πάλαι ποτέ.

Τον ρώτησε κάποιος τον Tatyos αν κατά τη δικη του γνώμη ήταν Ρωμιός η όχι; :D
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Ο Tatyos ήταν ότι αυτός αισθανόταν.

Εγώ απλά διευκρίνησα ότι άλλο "ρωμιός", άλλο "έλληνας".
 

Hristakis

Παμπάλαιο φθορικό μέλος
Οι Αρμένιοι δεν συγκαταλέγονταν στο Ρωμαίϊκο μιλέτι αλλά αποτελούσαν ξεχωριστό αυτό των Αρμενίων...
 

destur

Παλαιό Μέλος
Βεβαίως δεν ήταν Έλληνας, ήταν "Ρωμιός", όπως είπε και ο ΝΙΚΟΣ Π.
"Ρωμιός" = "πολίτης" της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, της πάλαι ποτέ.

Στην πάλαι ποτέ "Βυζαντινή" αυτοκρατορία όλοι ήταν υπήκοοι (δηλ. πολίτες) της Ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Ήταν Ρωμαίοι δηλαδή. Οι Τούρκοι ονόμασαν Ρουμ τους ελληνόφωνους (και αργότερα και τους αραβόφωνους) χριστιανούς της οθωμανικής πλέον αυτοκρατορίας. Όσο για τους Αρμενίους, τους λέγαν απλά Ερμενί. Η διαφορετικότητα στη θρησκεία αναγραφόταν μέχρι και λίγα χρόνια πριν στην ταυτότητα (έχει καταργηθεί και αυτό τώρα) στην Τουρκία και αυτό διότι πολλοί Αρμένιοι, αλλά κυρίως Εβραίοι, είχαν οθωμανικά ονόματα.
 

destur

Παλαιό Μέλος
Τον ρώτησε κάποιος τον Tatyos αν κατά τη δικη του γνώμη ήταν Ρωμιός η όχι; :D
Μια χαρά δεν αισθανόταν καθόλου Ρωμιός ο Τάτυος και αυτό είναι γνωστό σε όσους ασχολούνται με το θέμα. Ειδικά τον Αντώνη και τον Τζιβάνη (παρατσούκλι του Δημήτρη, αδερφού του Αντώνη) από τους οποίους έμαθε και τη θεωρία της οθωμανικής μουσικής τους μισούσε θανάσιμα, διότι δεν μπορούσε να χωνέψει πώς αυτοί ως Ρωμιοί, κατείχαν τόσο καλά την εξωτερική (οθωμανική) μουσική. Παρόλο που αξιώθηκε να παίξει με τον μεγάλο βιολιστή Βασιλάκη, λέγεται ότι και αυτόν τον ζήλευε. Μέθυσος ων, πέθανε από μελαγχολία. Οι συνθέσεις του βέβαια είναι εξαιρετικές, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
 

ΝΙΚΟΣ Π.

Παλαιό Μέλος
Ὁ Κεμανί Τατυός Ἐκσερτζιάν γεννήθηκε τό 1858 στήν
Κωνσταντινούπολη. Ἀρμένιος στήν καταγωγή, καταξιώθηκε
ὡς μία ἐξέχουσα προσωπικότητα μέσα στήν πολυπολιτισμική
μουσική κοινότητα, πού τήν ἀποτελοῦσαν κυρίως Τοῦρκοι,
Ἕλληνες, Ἀρμένιοι κι Ἑβραῖοι, μέ ἕδρα τό κέντρο τῆς
Ὀθωμανικῆς Αὐτοκρατορίας.
Τό προσωνύμιο «Κεμανί» σημαίνει βιολιστής ἀπό τήν περσική
λέξη κεμάν, δηλαδή τόξο, δοξάρι, πού χρησιμοποιεῖται ἀπό
τούς Τούρκους γιά τό βιολί. Ὑπῆρξε μαθητής τοῦ φημισμένου
τυφλοῦ βιολονίστα Κεμανί Σεμπούχ. Ὁ Τατυός γνώριζε
πολύ καλά τή μουσική σημειογραφία τοῦ Χαμπαρσούμ,
ἕνα εἶδος ἀπόδοσης πού χρησιμοποιήθηκε σέ μεταγραφές
πρίν ἀπό τήν καθιέρωση τοῦ πενταγράμμου μέ τά ἐπιπλέον
σημεῖα ἀλλοιώσεως γιά τήν ἀπόδοση τῶν διαστημάτων τῆς
ἀνατολικῆς μουσικῆς.
Ὁ Τατυός συμμετεῖχε ἐνεργά στά ἀστικά μουσικά δρώμενα
καί διατηροῦσε σχέσεις καί μέ τό ὀθωμανικό παλάτι, πού
τότε φιλοξενοῦσε τόν Σουλτάνο Ἀμπντούλ Χαμίντ Β΄,
γνωστό ὡς τελευταῖο Ὀθωμανό μονάρχη. Ἔπαιζε βιολί
στά ὀνομαζόμενα «σεμάι καφέ» καί τίς ταβέρνες τῆς Κων-
σταντινούπολης, πού λειτουργοῦσαν περί τά τέλη τοῦ
δεκάτου ἐνάτου καί τίς ἀρχές τοῦ εἰκοστοῦ αἰώνα ὡς μικροί
συναυλιακοί χῶροι, μέρα καί νύχτα.
Ἔπασχε ἀπό ἀλκοολισμό καί πέθανε φτωχός, τό 1913, ἀπό
κίρρωση τοῦ ἥπατος. Ἡ ἔρευνα σέ παλαιούς δισκογραφικούς
καταλόγους δείχνει πώς προσωπικά ὁ Τατυός εἶχε
συμμετάσχει μόνον σέ μία δισκογραφική ἔκδοση, παίζοντας
τό Χουσεϊνί Σάζ Σεμάι. Ὅμως πολλά τραγούδια καί
συνθέσεις τοῦ Τατυός ἠχογραφήθηκαν ἀπό καταξιωμένους
συγχρόνους του μουσικούς, ὅπως ὁ Ταμπουρί Τζεμίλ Μπέη,
ὁ Οὐντί Νεβρές Μπέη κ.ἅ.
Τό ἔργο του ἀποτελεῖται ἀπό ὀργανικές συνθέσεις στίς
μουσικές φορμές τοῦ πεσρεφιοῦ καί τοῦ σάζ σεμάι, καθώς
κι ἀπό τραγούδια, τά λεγόμενα σαρκί. Χαρακτηρίζονται
ἀπό μελωδική πρωτοτυπία, τροπική εὐρηματικότητα μέ
συχνές ἀλλαγές μακαμιῶν μέσα στό ἴδιο κομμάτι καί ἔντονη
διαλεκτική σχέση ἀνάμεσα στή μελωδία καί τό ρυθμό. Τό
ἀποτέλεσμα κρατᾶ διαρκῶς τό ἐνδιαφέρον τοῦ ἀκροατῆ
καί δίνει τήν αἴσθηση πώς ὁ Τατυός, ἐκτός ἀπό τό νά παίζει
μουσική, ταυτόχρονα ἔπαιζε μέ τή μουσική... Αὐτός εἶναι
καί ὁ λόγος πού ἡ ἐκτέλεση κι ἡ ἑρμηνεία μιᾶς σύνθεσης τοῦ
Τατυός εἶναι πραγματική χαρά γιά ἕναν μουσικό ἤ ἕναν
τραγουδιστή.
Εἶναι ἐμφανές πώς ὁ Τατυός ὡς συνθέτης δέν παραβλέπει
τή ψυχαγωγική λειτουργία τῆς μουσικῆς, πού ἄλλωστε
βίωσε κι ὁ ἴδιος. Ὅμως, ταυτόχρονα, δείχνει ἀπόλυτο
σεβασμό στό ὕφος καί τό ἦθος τῆς ὀνομαζόμενης κλασσικῆς
ὀθωμανικῆς μουσικῆς. ∆έν εἶναι τυχαῖο τό γεγονός ὅτι
οἱ ὀργανικές συνθέσεις τοῦ Τατυός ξεπέρασαν τά ὅρια
τῆς Κωνσταντινούπολης, κι ἔγιναν ἐπίσης γνωστές καί
ἰδιαίτερα δημοφιλεῖς στό ἀραβικό τόξο τῆς Μεσογείου. Ἡ
διαχρονική ἀξία τοῦ ἔργου τοῦ Τατυός ἐπιβεβαιώνεται ἀπό
τήν ἀδιάλειπτη ἐκτέλεση τῶν ἔργων του ἀπό τήν ἐποχή πού
γράφτηκαν μέχρι καί σήμερα, τήν ἔνταξή τους στό βασικό
ρεπερτόριο μουσικῶν καί ἑρμηνευτῶν, ἀλλά καί τήν ἔντονη
παρουσία τους στή δισκογραφία.
 
Last edited:

παναγιωτης1

Galanis.K.Panagiotis
Ανεβάζω μία ηχογράφηση που έκανα εχθές με το mp3 μου!(αρκετά τα λαθάκια:))

Ενα μεγαλο ΜΠΡΑΒΟ....και συγχαρητηρια....στο αγαπητο μελος του ψαλτολογιου μας....με αυτη την πολυ ωραια εκτελεση.....

...εχω μεινει αφωνος...οταν Ο ΔΕΚΑΠΕΝΤΑΧΡΟΝΟΣ....Νικος εκτελει έτσι ..αυτο
το μαθημα....
...υπαρχει ακομα ελπιδα οταν νεα παιδια....εχουν τετοιες ασχολιες.....

τι να πω και παλι Μπραβο....
και δε το λεω να το παρει επανω του...αλλα για να αναθαρεψει και να πεισμωσει....για να συνεχισει την καλη δουλεια.... γιατι κακα τα ψεματα ....
..ο Νικος παει κοντρα στο ρευμα.....
 

mmamais

Μαμάης Μιχάλης
Ευχαριστούμε όλους για τις πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Νίκο Π. μελετάω πάνω στο παίξιμό σου, θα ανεβάσω (ελπίζω) εκτέλεση σάζι, αν και είμαι τη τέχνη υποδεέστερος.
 

ΝΙΚΟΣ Π.

Παλαιό Μέλος
Ευχαριστούμε όλους για τις πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Νίκο Π. μελετάω πάνω στο παίξιμό σου, θα ανεβάσω (ελπίζω) εκτέλεση σάζι, αν και είμαι τη τέχνη υποδεέστερος.

Με πολύ μελέτη και παίξιμο όλα γίνονται!
 

ΝΙΚΟΣ Π.

Παλαιό Μέλος
Αξιοσημείωτο είναι το εξής!Το παραπάνω κομμάτι είναι πλάγιος του Δευτέρου με μαλακό χρωματικό αφού χρησιμοποιεί (εκτός από Γα και Ζω ύφεση)και τον Κε με ύφεση!Ο κε είναι ύφεση στο μαλακό χρωματικό οπότε το κομμάτι αυτό συνδυάζει ολόκληρο το χρωματικό γένος.Αυτή είναι η όλη ομορφιά στην προκειμένη περίπτωση!
 
Last edited:
Top