Στην γ' ωδή του δεύτερου κανόνος υτπάρχει το εξής τροπάριο:
Συνευφρανθῶμεν τοῖς Ἀγγέλοις ἄνθρωποι, πνευματικῶς ἐν χαρᾷ, ὁ Γαβριὴλ αὖθις, νῦν εὐαγγελίζεται, Ἐκκλησιῶν τὴν ἕνωσιν, καὶ καθαίρεσιν πάσης, τῆς ἐναντίας αἱρέσεως, ἐν τῇ παρουσίᾳ τῆς μνήμης αὐτῶν.
Ξέρει κανείς πότε γράφτηκε ο κανόνας; Αφορμάται από συγκεκριμένο γεγονός (αφήγηση); Ο αρχ. Γαβριήλ σχετίζεται με συγκεκριμένο τρόπο με την επιθυμία "της των πάντων ενώσεως";
Αναφέρεται στην ένωση με τη Δυτική Εκκλησία στην κατάσταση μετά το σχίσμα (1054) ή γενικότερα σε όλα τα σχίσματα και τις αιρέσεις; Συμβιβάζεται αυτό με την νεότερη( θεολογική άποψη πως δεν μπορούμε να μιλάμε για ένωση εκκλησιών, αλλά για επανένταξη των δυτικών στην Εκκλησία του Χριστού;
Το θέμα μπορεί να θεωρηθεί από κάποιους εμπρηστικό. Δε με ενδιαφέρει να μπω σε συζητήσεις εκτός θεματολογίας του φόρουμ. Απλώς μου έκανε εντύπωση η διατύπβση και θα ήθελα αν κανείς γνωρίζει κάτι ερμηνευτικό-ιστορικό να το μοιραστεί μαζί μας.
Συνευφρανθῶμεν τοῖς Ἀγγέλοις ἄνθρωποι, πνευματικῶς ἐν χαρᾷ, ὁ Γαβριὴλ αὖθις, νῦν εὐαγγελίζεται, Ἐκκλησιῶν τὴν ἕνωσιν, καὶ καθαίρεσιν πάσης, τῆς ἐναντίας αἱρέσεως, ἐν τῇ παρουσίᾳ τῆς μνήμης αὐτῶν.
Ξέρει κανείς πότε γράφτηκε ο κανόνας; Αφορμάται από συγκεκριμένο γεγονός (αφήγηση); Ο αρχ. Γαβριήλ σχετίζεται με συγκεκριμένο τρόπο με την επιθυμία "της των πάντων ενώσεως";
Αναφέρεται στην ένωση με τη Δυτική Εκκλησία στην κατάσταση μετά το σχίσμα (1054) ή γενικότερα σε όλα τα σχίσματα και τις αιρέσεις; Συμβιβάζεται αυτό με την νεότερη( θεολογική άποψη πως δεν μπορούμε να μιλάμε για ένωση εκκλησιών, αλλά για επανένταξη των δυτικών στην Εκκλησία του Χριστού;
Το θέμα μπορεί να θεωρηθεί από κάποιους εμπρηστικό. Δε με ενδιαφέρει να μπω σε συζητήσεις εκτός θεματολογίας του φόρουμ. Απλώς μου έκανε εντύπωση η διατύπβση και θα ήθελα αν κανείς γνωρίζει κάτι ερμηνευτικό-ιστορικό να το μοιραστεί μαζί μας.
Last edited: