Κ
Κωσταντής1
Guest
https://argolikivivliothiki.gr/2011/01/28/πέτρος-ο-πελοποννήσιος-1730-1777/ γιὰ Πέτρο Πελοποννήσιο καὶ ἐξωτερικὴ μουσική. Ὁ Τσιαμούλης ποὺ παίζει οὖτι παραπάνω ἀσχολεῖται μὲ τὴν διασύνδεση ἤχων καὶ μακαμιῶν. Τέλος ὁ Βαμβακάρης ποὺ ἤξερε τὰ μακάμια λ.χ. ἐδῷ προφανῶς δὲν τὰ εἶχε μαθῃ ἀπὸ... ντερβίση! Πολὺ ἁπλὰ ἡ Τουρκοκρατία, ἀλλιῶς "ντοβλέτι" ἦταν μεγάλη, πολὺ ἐκτεταμενη περίοδος. Ὅπως ἐμεῖς σήμερα ἔχουμε γιὰ την κοσμικὴ μουσικὴ ἀναφορὰ τὴν ἰσχυρότερη Δύση μὲ τοὺς ἰταλικοὺς ὄρους, ἔτσι τότε καὶ στὸν λαϊκὸ πολιτισμὸ ἀπὸ ἀδράνεια καὶ ὡς ἕνα βαθμὸ ταὐτότητα εἶχαν τοὺς τούρκικους ὅρους. Αὑτὰ ἐκ τοῦ προχείρου. Προσθ. γιὰ αὐτὸ εἶμαι ἐπιφυλακτικὸς γιὰ τὴν χρήση τῶν "ἤχων" στὴν κοσμικὴ μουσική, δὲν θέλω ἡ ἐκκλ. μας μουσικὴ νὰ θεωρηθῇ ὀριεντὰλ καὶ γιὰ θρησκευτικοὺς λογους ἀλλὰ καὶ γιατὶ δὲν εἶναι! Βέβαια, ἀπὸ παραπάνω: [...] Ὁ Πέτρος Πελοποννήσιος χρησιμοποιεί τα [...] μακάμια σύμφωνα με την οθωμανική θεωρία και βάζει στις ρούπρικες το μακάμι (ήχο) που ακολουθεί η μελωδία, παραθέτοντας συγχρόνως και το σημάδι του αντίστοιχου εκκλησιαστικού ήχου.
Last edited by a moderator: