ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΙΑΠΕΡΑΣ
Νέο μέλος
Παρατηρώντας την εξέλιξη των 2 τελευταίων αιώνων ως προς την «απόδοση» των συγκεκριμένων Αντιφώνων, βλέπουμε ότι τα μέλη, όπως μας «παραδόθηκαν» από τον Πέτρο Λαμπαδάριο, υπέστησαν εκτεταμένες συντμήσεις, ιδίως από την εποχή του Μακαριστού Άρχοντος Πρωτοψάλτου της ΜτΧΕ Κ. Πρίγγου και μετά (παραθέτονται συγκριτικά παραδείγματα). Υποθέτω πως ελήφθη υπόψιν η «απαίτηση» των καιρών για συντομότερες Ιερές Ακολουθίες εντός του Πατριαρχικού Ναού, ή ενδεχομένως να υπήρχαν άλλοι λόγοι που αγνοούμε.
Σκοπός της ανάρτησης δεν είναι η έναρξη συζητήσεων στο forum, για το αν αυτές οι συντμήσεις είναι θεωρητικά αποδεκτές ή κατά πόσο επηρεάζουν τη μορφολογία του μέλους. Έχουν καταστεί Ψαλτική παράδοση 100 και πλέον χρόνων, και φυσικά δεν είναι ο υποφαινόμενος αυτός που μπορεί να εκφέρει επιστημονική άποψη για κάτι τέτοιο.
Ωστόσο, για όποιον συνάδελφο ενδιαφέρεται (ιδίως στην παρούσα συγκυρία όπου συχνά ψάλλονται και δύο συνεχόμενες ακολουθίες σε κάποιους Ναούς), παραθέτονται, υπό μορφή PDF, τα συγκεκριμένα Αντίφωνα σε σύντομο μέλος (Ειρμολογικό θα έλεγε κανείς ως «άκουσμα», αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για σύντομο Στιχηραρικό μέλος–εφόσον τα συγκεκριμένα τροπάρια ανήκουν στο Στιχηράριο και δεν είναι Ειρμοί).
Αυτό βεβαίως δε σημαίνει ότι προτείνεται η αντικατάσταση των παλαιοτέρων και κλασσικών πλέον μελών .
Τη δακτυλογράφηση των κειμένων επιμελήθηκε η κ. Ειρήνη Γεωργιάδου, Διπλωματούχος της Βυζαντινής Μουσικής, την οποία και ευχαριστώ θερμότατα.
Σκοπός της ανάρτησης δεν είναι η έναρξη συζητήσεων στο forum, για το αν αυτές οι συντμήσεις είναι θεωρητικά αποδεκτές ή κατά πόσο επηρεάζουν τη μορφολογία του μέλους. Έχουν καταστεί Ψαλτική παράδοση 100 και πλέον χρόνων, και φυσικά δεν είναι ο υποφαινόμενος αυτός που μπορεί να εκφέρει επιστημονική άποψη για κάτι τέτοιο.
Ωστόσο, για όποιον συνάδελφο ενδιαφέρεται (ιδίως στην παρούσα συγκυρία όπου συχνά ψάλλονται και δύο συνεχόμενες ακολουθίες σε κάποιους Ναούς), παραθέτονται, υπό μορφή PDF, τα συγκεκριμένα Αντίφωνα σε σύντομο μέλος (Ειρμολογικό θα έλεγε κανείς ως «άκουσμα», αλλά στην πραγματικότητα πρόκειται για σύντομο Στιχηραρικό μέλος–εφόσον τα συγκεκριμένα τροπάρια ανήκουν στο Στιχηράριο και δεν είναι Ειρμοί).
Αυτό βεβαίως δε σημαίνει ότι προτείνεται η αντικατάσταση των παλαιοτέρων και κλασσικών πλέον μελών .
Τη δακτυλογράφηση των κειμένων επιμελήθηκε η κ. Ειρήνη Γεωργιάδου, Διπλωματούχος της Βυζαντινής Μουσικής, την οποία και ευχαριστώ θερμότατα.