π. Μάξιμος
Γενικός Συντονιστής
Τό σημαντικό σ᾿ αὐτό τό τυπικό σχετικά μέ τά ἐφύμνια (ὅπως μοῦ ἔχει ὑποδείξει ὁ Μανόλης) εἶναι αὐτό πού θά διαβάσετε στήν ἐπισύναψη:
View attachment ΜΕΣΣΗΝΗΣ σ.297.doc
Τή θεολογική ἑρμηνεία, ἄς τήν πεῖ ὁ ἴδιος.
π. Μάξιμος;38975 said:
Τό σημαντικό σ᾿ αὐτό τό τυπικό σχετικά μέ τά ἐφύμνια (ὅπως μοῦ ἔχει ὑποδείξει ὁ Μανόλης) εἶναι αὐτό πού θά διαβάσετε στήν ἐπισύναψη:
View attachment 13935
Τή θεολογική ἑρμηνεία, ἄς τήν πεῖ ὁ ἴδιος.
Μήπως τελικά ὅλες οἱ ἡμέρες ἔγιναν ἑορταστικές...;;; Πρβλ. τάση ἐπικρατήσεως ἤ μᾶλλον ἐπικράτηση τοῦ Θεός Κύριος καθημερινῶς μέ τόν καταιγισμό συγγραφῆς ἀπολυτικίων γιά κάθε ἡμέρα.Ἡ ἀσματικὴ τριθέκτη τῶν κατανυκτικῶν ἡμερῶν τῆς μεγάλης τεσσαρακοστῆς πιθανῶς διασώζει τὸ πρωτογενὲς ἐφύμνιον τῶν μὴ ἑορταστικῶν ἡμερῶν «Σῶσον ἡμᾶς Υἱὲ Θεοῦ ψάλλοντάς σοι Ἀλληλούια (=αἰνεῖτε τὸν Θεόν)», δηλ. ποὺ σὲ πιστεύομε ὡς Θεόν.
Αὐτό, λοιπόν, τό τυπικό, ὅπως καί τῆς Εὐεργέτιδος, διασῴζουν ἀρχαϊκά στοιχεῖα.
Πρόκειται γιὰ ἀρχέτυπες διατάξεις [...]
Αὐτό, λοιπόν, τό τυπικό, ὅπως καί τῆς Εὐεργέτιδος, διασῴζουν ἀρχαϊκά στοιχεῖα.
Πρόκειται γιὰ ἀρχέτυπες διατάξεις (ARRANZ M., Le Typicon du monastere du saint -Sauveur a Messine (Τυπικό - τῆς στουδιτικῆς οἰκογένειας – τῆς ὀρθόδοξης μονῆς τοῦ Σωτῆρος Μεσσήνης Σικελίας, χειρόγραφο τοῦ 1131), στὸ Orientalia Christiana Analecta 185, Roma 1969 σ. 296, ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ Ι. Μ. Αἱ ἀκολουθίαι τῶν ὡρῶν τοῦ νυχθημέρου κατὰ τὸ ὡρολόγιον τῆς Κρυπτοφέρρης, ἐν συγκρίσει πρὸς τὸ Κωνσταντινουπολιτικὸν ὡρολόγιον στὸ La chiesa greca in Italia dall’ VIII al XVI secolo ( = Italia Sacra 21 Padua 1972) σ. 585, ΜΠΑΛΑΓΕΩΡΓΟΥ Δ. Ἡ ψαλτικὴ παράδοση τῶν ἀκολουθιῶν τοῦ βυζαντινοῦ κοσμικοῦ τυπικοῦ 2001 σ. 269, Γ. Στάθη Ἐγκαίνια σ. 37).
Οι κανόνες εμφανίζονται ψαλλόμενοι εις 12;
π. Μάξιμος;42957 said:Σύν τοῖς εἱρμοῖς, εἰς ιδ΄.
Τότε ὄχι μόνον ὁ εἱρμός ἀλλά καί ἕνα τροπάριο πρέπει νά διπλασιάζεται.Εάν είναι "Σύν τοῖς εἱρμοῖς, εἰς ιδ' " ψάλλεται εκ β' ο Ειρμός του Αναστασιμου Κανόνος;
Ὄντως πρέπει νά ἔχεις δίκιο γιά τόν περιορισμό τῶν τροπαρίων αὐτοῦ τοῦ τυπικοῦ ἐν συγκρίσει μέ τό ΤΑΣ. Ἄλλωστε εἶναι στουδιτικό. Δέν γνωρίζω περισσότερα συγκριτικά, ἀλλά κάτι γράφει στήν προθεωρία, σελ. XXXVII (πού δέν καταλαβαίνω), ἀλλ᾿ ἐνδεικτικότερη εἶναι ἡ διάταξη στή σελ. 8, R-47, πού ἐπισυνάπτω.
Ενδεικτικό και αυτό που αναγράφει το Τυπικόν στην Εορτή των 318 Θεοφόρων Πατέρων της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου.
Πρόκειται γιὰ ἀρχέτυπες διατάξεις (ARRANZ M., Le Typicon du monastere du saint -Sauveur a Messine (Τυπικό - τῆς στουδιτικῆς οἰκογένειας – τῆς ὀρθόδοξης μονῆς τοῦ Σωτῆρος Μεσσήνης Σικελίας, χειρόγραφο τοῦ 1131), στὸ Orientalia Christiana Analecta 185, Roma 1969 σ. 296, ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ Ι. Μ. Αἱ ἀκολουθίαι τῶν ὡρῶν τοῦ νυχθημέρου κατὰ τὸ ὡρολόγιον τῆς Κρυπτοφέρρης, ἐν συγκρίσει πρὸς τὸ Κωνσταντινουπολιτικὸν ὡρολόγιον στὸ La chiesa greca in Italia dall’ VIII al XVI secolo ( = Italia Sacra 21 Padua 1972) σ. 585, ΜΠΑΛΑΓΕΩΡΓΟΥ Δ. Ἡ ψαλτικὴ παράδοση τῶν ἀκολουθιῶν τοῦ βυζαντινοῦ κοσμικοῦ τυπικοῦ 2001 σ. 269, Γ. Στάθη Ἐγκαίνια σ. 37).