Mειωτικά και απαξιωτικά είναι τα σχόλια και τα υπονοούμενα που αφήνεις εσύ για το τευχίδιο φίλε Ιωάννη . Ρώτα τον δάσκαλό σου που ειδικεύεται και μας έκανε και μαθήματα ετυμολογικά τι σημαίνει νεόκοπος (εσύ το χρησιμοποίησες )
Νομίζω πως μίλησα προσεκτικά και με σαφείς παραπομπές. Αν έχεις κάτι με το δάσκαλό μου, λύσε το μαζί του. Με εμένα μιλάς. Το «νεόκοπος» έχει μπει στο λεξιλόγιό μου καθώς το συνάντησα πολλές φορές και από πολλούς. Εν προκειμένω χρησιμοποιείται κυριολεκτικά και δεν είναι καθόλου μειωτικό.
Ναι ,ναι σωστά. Εσύ πες μου για τους στίχους λοιπόν που ρωτάω εγώ και δεν απαντά κανείς .
Ή...απαντήστε με επιτέλους(έχω ρωτήσει 40 φορές) , τι γιορτάζουμε την 25η Μαρτίου...
Τι θέλεις να πούμε; Με διάβασες να αναφέρομαι στο συγκεκριμένο σημείο; Προφανώς και δε συμφωνώ με αυτή την τακτική, σέβομαι όμως όποιον θέλει να την ακολουθήσει με το επιχείρημα ότι ακολουθεί τα παραδεδομένα. Για μένα θα ήταν προτιμότερο να ψάλλονται και οι Ωδές του Όρθρου καθώς αυτές προϋπήρχαν των κανόνων και στη θεματολογία των οποίων γράφηκαν οι κανόνες. Είναι άλλωστε κείμενα βιβλικά. Δε διαμορφώνω, όμως, εγώ την τάξη.
Που ; Και τι εννοείς "παράδοση";
Στα κέντρα της παράδοσης! Πατριαρχείο, Άγ. Όρος κλπ αλλά και ψήγματα αλλού. Παράδοση είναι αυτό που παραδίδεται. Λέγοντας αρχαιότερες παραδόσεις εννοώ ευθυγραμμισμένες με τα παλαιότερα λειτουργικά κείμενα και με τάξεις που έχουν εγκαταλειφθεί. Όταν λέω, για παράδειγμα, πως ο ιερέας της ενορίας μου εμμένει στην ψαλμώδηση των «Πάντων προστατεύεις» στις Μικρές Παρακλήσεις το Δεκαπενταύγουστο, όπως έγραφαν τα παλιά Ωρολόγια, με το επιχείρημα ότι από παλιά αυτά και μόνο λέγονταν στη Θεσσαλονίκη, ενώ βλέπω πως ακόμη και στο Φανάρι η τάξη προβλέπει τα «Απόστολοι», θεωρώ την τοπική παράδοση αρχαιότερη.
Αντιλαμβάνεσαι τι γράφεις ; Ποιος επεμβαίνει πραξικοπιματικά ;
Και ποιος μιλάει τώρα αφοριστικά και δογματικά;;...
Εννοώ τις απότομες μεταβολές, που έρχονται να επιβληθούν με τα νέα εγκόλπια, οι οποίες δεν απηχούν τη σημερινή ζώσα πρακτική.
Αφοριστικά και δογματικά δεν πιστεύω πως έγραψα πουθενά. Και η λέξη «πραξικοπηματικά» δεν αναφέρεται στην ουσία των γραφομένων.
Ο συντάκτης (ένα παράδειγμα φέρνω) εξηγεί στην εισαγωγή -που επαναλαμβάνω δεν διαβάσατε- ποια είναι η θέση του για τα αρχαία αντίφωνα , αλλά παραθέτει κα αυτά που επικρατούν και το αφήνει στην κρίση σου .
Ή είναι πραξικοπιματική επέμβαση η αφαίρεση των μεγαλυναρίων;;
Επαναλαμβάνω , ποια παράδοση ; Την κακώς νοουμένη; Στο όρος ,κάθε μονή έχει το δικό της τυπικό και την δική της παράδοση . Να τα υιοθετήσουμε όλα να τα κάνουμε αχταρμά;
Είπα εγώ κάτι τέτοιο; Αν σέβεσαι τη διαφορετικότητα της κάθε μονής στο Άγ. Όρος, θα σέβεσαι και τη διαφορετικότητα στην κατά τόπους διάταξη της λατρείας όπως επικράτησε. Φυσικά και έπρεπε να αφαιρεθούν τα Μεγαλυνάρια. Ήταν κάτι που, ανατρέχοντας στα κέντρα της παράδοσης, δεν το βρίσκαμε ούτως ή άλλως, πλην του «Τον ουρανοφάντορα του Χριστού» σε ήχο β' κατά τη Θ. Λειτουργία της Πρωτοχρονιάς, που επικράτησε να λέγεται προς τιμήν του εορταζομένου Μ. Βασιλείου, καθώς τελείται και η Θ. Λειτουργία του, τάξη που προσωπικά επιλέγω να διατηρώ. Για τα αντίφωνα, όμως, πλην των ήδη υπαρχόντων, πού ψάλθηκαν άλλη φορά ιδιαίτερα αντίφωνα για τις τάξεις των Αγίων; Και το ότι τα παραθέτει μόνο ο Κωνσταντίνος και μόνο στην α' έκδοση του Τυπικού του (στις άλλες προβλέπει Τυπικά & Μακαρισμούς) και «με την ένδειξη «εἰ βούλει... ἐάν ῇ ὁ Ναὸς τῶν Ἁγίων », κάτι λέει. Αυτά γιατί δεν κρίθηκαν ως εκτός, ως μόνον εκεί εμφανιζόμενα και μη προϋπάρχοντα, αλλά ενσωματώθηκαν στο νέο εγκόλπιο; Αντικατάσταση, άλλωστε, των Τυπικών είναι τα αντίφωνα με στίχους από τους ψαλμούς τους. Και γιατί έπρεπε να αλλάξουν οι στίχοι των καθημερινών σε σχέση με το Ωρολόγιο; Μη με παραπέμψεις στην εισαγωγή, δεν την έχω διαβάσει και δεν έχω το εγκόλπιο για να το πράξω.
Ο συντάκτης του τυπικού , σαφώς και βασίζεται στον Βιολάκη .
Έχει όμως και άλλες πηγές να συμβουλευτεί , σε περιπτώσεις που δεν προβλέπονται και σε περιπτώσεις που προέκυψαν με την ημερολογιακή μετάθεση (τα γνωστά προβλήματα του Πασχαλίου...) Τι να κάνει;
Ναι, αλλά επεμβαίνει και σε άλλα θέματα. Για παράδειγμα, σε μεθέορτες Κυριακές θυμάμαι ότι παραπέμπει στα μεθέορτα στιχηρά και όχι στα της κυριωνύμου ημέρας της εορτής.
Ποιες είναι εφευρέσεις των τελευταίων χρόνων ;;
Το Υπεραγία Θεοτοκε σώσον ημάς ...που λένε στο όρος θα εννοείς
και "κόλησε " όλη η Βόρειος Ελλάδα και όχι μόνο από "ευσεβισμό
"
Χαίρομαι και αυτό θα περίμενα από ένα νέο παιδί και μορφωμένο όπως εσένα .
Λοιπόν , ξεκόλα....απ όλα(και απ όλους...)
Σωστό το παράδειγμα. Άλλο παράδειγμα είναι τα μετέπειτα του «Στερεώσαι» και πριν ξεκινήσει η Απόλυση. Είναι και πολλά άλλα, τυπικά και μουσικά...
Δηλαδη καὶ στὰ ΜΗναία χρησιμοποεῖς ἐκδόσεις τοῦ 1700 ἤ 1800 ἤ 1900;
Υπήρχε η σκέψη να τα ανατυπώσουμε. Καλύτερα είναι από τις προσθήκες - διορθώσεις κατά το δοκούν των νέων Μηναίων (πχ Απολυτίκια Γερασίμου). Την Παρακλητική, πάντως, την έχουμε επαναφέρει στο κείμενο των παλαιών εκδόσεων, όπως και τη Μ. Εβδομάδα, της οποίας ο τόμος της Αποστολικής Διακονίας έχει πολλές επεμβάσεις, ενίοτε και προσθήκες ολοκλήρων φράσεων. Είναι όμως άλλη κουβέντα αυτή...