Με πικρία το έλεγε; Γιατί ο αείμνηστος έγραψε δικά του εωθινά.Τώρα στα περί τυποποιήσεως: εγώ άκουσα τον Στανίτσα να λέει: «Είκοσι χρόνια με τον Πρίγγο, τα ίδια ψάλλαμε, το ίδιο εωθινό κ.λ.π.» Ουδέν σχόλιον.
Υπάρχουν πολλά εωθινά από μεγάλους δασκάλους Π.Λαμπαδάριο και μετά.
Είναι κακό; Καλό είναι νομίζω γιατί έχουμε επιλογή να ψάλλουμε αυτό μας αρέσει και μας εκφράζει.
Αλίμονο αν είχαμε σταματήσει στον Πέτρο ή αν ο Πέτρος είχε σταματήσει στους παλαιότερους και δεν έγραφε τίποτα.
Θα ανήκαμε σε κάποια μορφή αίρεσης ευαγγελιστικής μορφής.
Μεθαύριο του Σταυρού θα πούμε την αργή δοξολογία σε άγια του Πέτρου ως είθισται.
Γιατί;
Οι άλλες αργές δοξολογίες του Ιακώβου (σε άγια) και άλλων είναι λιγότερο κατανυκτικές, όμορφες και εν τέλει ψυχοσωτήριες;
Γιατί το "άξιον εστίν" σε β που έψαλαν στο Πατριαρχείο είναι πιο ευήκοο στα ώτα της Θεοτόκου;
Αν πούμε ότι "αναπαύεται" ο Θεός ή Θεοτόκος με τάδε ήχο φέρνουμε την παράδοση σε επίπεδο ειδωλολατρίας όπου αναπαύονταν οι Θεοί...
Για το καπελάκι, νομίζω ότι θα έπρεπε να το λάβει ο Χατζηαθανασίου, ο Καμαράδος και άλλοι που προσπάθησαν.
Last edited: