achilleas13
Μέλος
Αν μπορει ας τα ανεβασει καποιος
Last edited:
Αν μπορει ας τα ανεβασει καποιος
Τα τυπικά του Πέτρου βρίσκονται στον Δ΄τομο της Μουσικής Πανδέκτης ο οποίος έχει ανεβεί στην σχετική υποενότητα των Μουσικών βιβλίων
Που ακριβως βρισκεται το βιβλιο;
Είναι πολύ πρακτικό να έχουμε τα πάντα απομονωμένα σε ξεχωριστά φυλλάδια ώστε να δημιουργούμε ακολουθίες με επιλογές εύκολα χωρίς να χρειάζεται να ξεφυλλίζουμε ηλεκτρονικά βιβλία, να απομονώνουμε σελίδες, επεξεργασία κτλ.
Τα τυπικά από τον μελωδό.
Τα τυπικά από τον μελωδό.
Ξερει κανεις γιατι στο κειμενο της μουσικης πανδεκτης ο β΄ηχος ξεκιναει απο βου και κανει πολλες καταληξεις στον νη;ποιο ειναι το σωστο;
Ξερει κανεις γιατι στο κειμενο της μουσικης πανδεκτης ο β´ηχος ξεκιναει απο βου και κανει πολλες καταληξεις στον νη;ποιο ειναι το σωστο;
Όμοιες διφωνίες; :wink:
Συμμετέχοντας στην υποθετική συζήτηση πιστεύω ότι εφόσον η μελοποίηση των ψαλμών αυτών (τα τυπικά) προέρχονται από το μοναστικό τυπικό, οι τονικότητες μπορεί και να μην ήταν τέτοιου ύψους, όπως έχει πλέον επικρατήσει στις ενορίες, εφόσον ο εντυπωσιασμός έχει μικρότερη θέση στα αναλόγια των μοναστηριών. Εκτός αυτού, θεωρώ ότι σαν συνθέσεις, τα τυπικά οριοθετούν το σημείο όπου μετά το πανηγυρικό ύφος του Όρθρου (το οποίο φτάνει στον οργασμό με την δοξολογία), μπαίνουμε στην μυσταγωγία, όπου οι φωνές χάνουν σιγά σιγά την δύναμή τους και αντικαθίστανται με την προσμονή της κοινωνίας με τον Αρχηγό της πίστεως.Ίσως και ρύθμιση τονικού ύψους σε σχέση με την Α´ στάση των Τυπικών (το Νη του πλ.Δ´ γίνεται Βου του Β´ ήχου), η οποία ψάλλεται συνήθως εκ του Mi-Fa. :wink:
Συμμετέχοντας στην υποθετική συζήτηση πιστεύω ότι εφόσον η μελοποίηση των ψαλμών αυτών (τα τυπικά) προέρχονται από το μοναστικό τυπικό, οι τονικότητες μπορεί και να μην ήταν τέτοιου ύψους, όπως έχει πλέον επικρατήσει στις ενορίες, εφόσον ο εντυπωσιασμός έχει μικρότερη θέση στα αναλόγια των μοναστηριών. Εκτός αυτού, θεωρώ ότι σαν συνθέσεις, τα τυπικά οριοθετούν το σημείο όπου μετά το πανηγυρικό ύφος του Όρθρου (το οποίο φτάνει στον οργασμό με την δοξολογία), μπαίνουμε στην μυσταγωγία, όπου οι φωνές χάνουν σιγά σιγά την δύναμή τους και αντικαθίστανται με την προσμονή της κοινωνίας με τον Αρχηγό της πίστεως.
Φυσικά στις ενορίες η "εξέλιξη" των ιερών ακολουθιών έχει αντιστρέψει τα πράγματα, με αποτέλεσμα να έχουμε άλλα δεδομένα στο μυαλό μας.
Για το μουσικό του πράγματος, πιστεύω ότι σε πολλούς κώδικες μαρτυρείται ο Βου ως βάση του Β΄ ήχου γενικότερα.
Το θεμα ειναι οτι αν οντως ξεκιναει απο βου αλλαζει εντελως το κειμενο ειδικα οταν κατεβαινει μεχρι το νη αφου τοτε ο πα ειναι με υφεση