Συντομεύσεις ᾿Ακολουθιῶν (πότε ἐπιτρέπονται καί πῶς μποροῦν νά γίνουν)

Status
Not open for further replies.

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Κι εμείς τα ίδια τηρήσαμε, και επιπλέον αίνους σε σύντομο ειρμολογικό*, «Όσοι εις Χριστόν ...» σύντομο, χωρίς δύναμις, λειτουργικά χύμα, ειρμό Θ΄Ωδής (αντί Άξιον Εστί) τον σύντομο, με κανονικό χερουβικό και κοινωνικά (δύο, ένα προ και ένα κατά την Θ. Κοινωνία) και περιμένοντας να κοινωνήσει όλος ο παρευρισκόμενος κόσμος (ένα τέταρτο επιπλέον) και τελειώσαμε στις 01:45.
Το μόνο που μου κακοφάνηκε, λόγω της βιασύνης και της ταχύτητας, ήταν η ψαλμώδηση των κανόνων. Αλλά η μη δυσανασχέτηση του κόσμου ήταν ένα μεγάλο συν (γιατί πέρυσι είχα ακούσει διαμαρτυρίες, από γνωστούς μου που είχαν το θάρρος να μου το πουν. Τότε μας είχε πάρει μισή ώρα παραπάνω).
Οπότε συνηγορώ και για την ιδέα του Δημήτρη :
Βρίσκω την λήξη της Θ. Λειτουργίας στις 02:50 εξοντωτική και στο ερώτημα
θα έλεγα μάλλον ναι, αν και προτιμότερο ίσως να ήταν η λελογισμένη συντόμευση, ώστε να μη χαρακτηρίζεται «σκότωμα». Πάντως κι αυτοί οι δεκαπέντε παραπάνω που έμειναν μέχρι το τέλος έχουν ψυχή, κι αν δεν μεριμνά γι αυτούς η εκκλησία, ποιος θα μεριμνήσει;
_________________________________________________________________

* το πρότεινε κι ο Δημήτρης στο μήνυμά του, και βλέπω ότι το εφαρμόζει και ο Γαβριήλ Κουντιάδης στο «Πεντηκοστάριό» του, όπου παρεαθέτει μόνο τα ειρμολογικά μέλη, και την Παρασκευή της Διακαινησίμου.



Συμφωνώ με Νεοκλή.
Λήξη φέτος: 01:50 με τη τάξη που τήρησαν στην ενορία του Λευκόπουλου.

Παρατήρηση: Πέρσι 124 έμειναν μέχρι τέλους φέτο 128.
ενορίτες 600-700.

Σε μεγάλη ενορία των Πατρών όπου διακονούσα επί 4ετίας
η καλύτερη στατιστική ήταν:
47 μέχρι τέλους ενορίτες περίπου 20.000.

Τα σχόλια δικά σας.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Συμφωνώ με Νεοκλή.
Λήξη φέτος: 01:50 με τη τάξη που τήρησαν στην ενορία του Λευκόπουλου.

Παρατήρηση: Πέρσι 124 έμειναν μέχρι τέλους φέτο 128.
ενορίτες 600-700.

Σε μεγάλη ενορία των Πατρών όπου διακονούσα επί 4ετίας
η καλύτερη στατιστική ήταν:
47 μέχρι τέλους ενορίτες περίπου 20.000.

Τα σχόλια δικά σας.

εγώ καλύτερα να μη σχολιάσω γιατί θα θάψω κόσμο... Το καλύτερο είναι ότι σχεδόν έχετε πείσει και τους εαυτούς σας!
 

dimskrekas

Δημήτρης Σκρέκας
Συμφωνώ με Νεοκλή.
Λήξη φέτος: 01:50 με τη τάξη που τήρησαν στην ενορία του Λευκόπουλου.

Παρατήρηση: Πέρσι 124 έμειναν μέχρι τέλους φέτο 128.
ενορίτες 600-700.

Σε μεγάλη ενορία των Πατρών όπου διακονούσα επί 4ετίας
η καλύτερη στατιστική ήταν:
47 μέχρι τέλους ενορίτες περίπου 20.000.

Τα σχόλια δικά σας.

Χριστός Ανέστη!

Λοιπόν, μην το παιδεύεις! Σύμφωνα με τυπικό παλαιό ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ κατάλυση γαλακτοκομικών, ιχθύος και ωών μετά την εσπερινή ΘΛ του Μ. Σαββάτου. Οπότε... και επειδή Θεός ου μυκτηρίζεται, προτείνω στους βιαστικούς και βιαζομένους να τηρήσουν αυτή την πράξη, και την πρωίαν της Κυριακής να κάνουν μια ευπρεπή Αναστάσιμη ακολουθία, χωρίς βιασύνες κ προπέτειες. Αυτό είναι προτιμότερο.

Δ.

ΥΓ Μήπως για τη μη προσέλευση του κόσμου τα αίτια βρίσκονται αλλού; Στους ψάλτες και τους ιερείς που βιάζονται δίκην ''καμικάζι''; Μήπως γι΄αυτό δεν κάθεται ο κόσμος; Ο δαίμων της κοιλιοδουλίας είναι πολύ ισχυρός...αλλά δε νομίζω ότι κατατρύχονται από αυτόν οι πιστοί που νήστεψαν έκαστος κατά την εαυτού δύναμιν, βραδιάτικα, ξημερώματα Κυριακής...
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
εγώ καλύτερα να μη σχολιάσω γιατί θα θάψω κόσμο... Το καλύτερο είναι ότι σχεδόν έχετε πείσει και τους εαυτούς σας!

Πάντα με το καλό λόγο στο...χέρι.:eek:
 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi
Χριστός Ανέστη!

Λοιπόν, μην το παιδεύεις! Σύμφωνα με τυπικό παλαιό ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ κατάλυση γαλακτοκομικών, ιχθύος και ωών μετά την εσπερινή ΘΛ του Μ. Σαββάτου. Οπότε... και επειδή Θεός ου μυκτηρίζεται, προτείνω στους βιαστικούς και βιαζομένους να τηρήσουν αυτή την πράξη, και την πρωίαν της Κυριακής να κάνουν μια ευπρεπή Αναστάσιμη ακολουθία, χωρίς βιασύνες κ προπέτειες. Αυτό είναι προτιμότερο.

Δ.

ΥΓ Μήπως για τη μη προσέλευση του κόσμου τα αίτια βρίσκονται αλλού; Στους ψάλτες και τους ιερείς που βιάζονται δίκην ''καμικάζι''; Μήπως γι΄αυτό δεν κάθεται ο κόσμος; Ο δαίμων της κοιλιοδουλίας είναι πολύ ισχυρός...αλλά δε νομίζω ότι κατατρύχονται από αυτόν οι πιστοί που νήστεψαν έκαστος κατά την εαυτού δύναμιν, βραδιάτικα, ξημερώματα Κυριακής...

Αληθώς Ανέστη!

Δεν παιδεύω τπτ ούτε είμαι ικανός να υποδείξω κάτι
στους "τυπικάρχες" τούτου του ιστολογίου.
Είναι γνωστά όλα.
Καταθέτουμε απόψεις κ κάνουμε συζήτηση,
τουλάχιστον έτσι νομίζω.
Οι περισσότεροι πιστοί δεν γνωρίζουν ότι
ακολουθεί Θ.Λ. κ έχουν την εντύπωση ότι
μπαίνουμε μέσα (μετά το πέρας της Τελετής)
κ απλά τελειώνουμε την ακολουθία.
Όλοι οι δαίμονες ισχυροί είναι κ μας ταλαιπωρούν.
(εμένα πολύ μα πάρα πολύ).
Κατήχηση χρειάζονται μπας κ τους κάνουμε
να καταλάβουν τι συμβαίνει.
Πρόταση;
Να γίνεται η Θ.Λ. της Αναστάσεως την
ώρα που προβλέπεται,όρθρου ΒΑΘΕΩΣ.
 

Π. Δαβίδ

Γενικός συντονιστής
Και στο ναό που ψάλλω η ακολουθία την βραδιά της Αναστάσεως τελείωσε περί τις 01,30 π.μ.

Ο γράφων επειδή δεν οδηγεί και τα μεταφορικά μέσα (ακόμη και ταξί) είναι δυσεύρετα το βράδυ του Μ. Σαββάτου ήταν στον ναό από τις 10,00 μ.μ. και μέχρι να φθάσει σπίτι του η ώρα ήταν περίπου 02,30 π.μ. Και το πρωί του Μ. Σαββάτου έψαλλα και στις δύο λειτουργίες, στη μια μόνος...

Υ.Γ. Κρίμα να μην ισχύει και μεταξύ των ιεροψαλτών η αμοιβαία μετάταξη.... Κοντινές ενορίες για μένα οι Ι. Ναοί Ευαγγελιστρίας Νικαίας, Αγ. Γεωργίου Νικαίας, Αγ. Γεωργίου Κορυδαλλού και Παμμεγίστων Ταξιαρχών Κορυδαλλού! :rolleyes:
 
Last edited:

π. Μάξιμος

Γενικός Συντονιστής

Ἐγώ δέν ἀσχολοῦμαι μέ τό θέμα ὅπως ἐξειδικεύθηκε —ἄλλο τό σκεπτικό τοῦ θέματος ὅπως ξεκίνησε—, τό ὁποῖον ὅμως παρουσιάζει ἐνδιαφέρον (καί μερικῶς σχετίζεται), ἀλλά ἔχουν γραφεῖ πολλά ἐπ᾿ αὐτοῦ παλαιότερον σέ ἄλλο θέμα (πού τώρα δέν ψάχνω), μέ τό παράπονο ὅμως ἤ τοῦ περιορισμοῦ τοῦ κανόνος εἰς μόνας τάς καταβασίας (ὅπως προβλέφθηκε ἀπό τό ΤΜΕ γιά τή νεκρώσιμο ἀκολουθία) ἤ τῆς παντελοῦς καταργήσεως τοῦ ὄρθρου καί τῆς μεταβάσεως εὐθύς εἰς τήν θ. λειτουργίαν, κάτι πού ἦρθε ἀπό τό ἐξωτερικό, δυστυχῶς γίνεται (ἀπ᾿ ὅ,τι μάθαμε τότε) σέ πολλούς Ναούς καί σέ μία ὁλόκληρη βορειοελλαδική Μητρόπολη. Πιθανόν καί σέ ἄλλες, πού δέν μάθαμε.

Ἀναγκάζομαι ὅμως νά γράψω, γιατί δέν μπορεῖ νά περάσει ἔτσι αὐτό (καί ἀπορῶ Δημήτρη· νά τό δείξεις)

Σύμφωνα με τυπικό παλαιό ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ κατάλυση γαλακτοκομικών, ιχθύος και ωών μετά την εσπερινή ΘΛ του Μ. Σαββάτου.

Μόνον δύο τυπικά στόν DMITRIJEVSKIJ γνωρίζω, πού προβλέπουν καί «μαγειρίαν μετὰ ἐλαίου», κάτι ἀπαράδεκτο σύμφωνα μέ τούς Ἱερούς Κανόνες. Ὅλα τά τυπικά προβλέπουν μόνον κλάσμα ἄρτου καί ὀλίγον οἶνον μετά τήν θ. κοινωνίαν τῆς ἑσπερινῆς θ. λειτουργίας καί ξηρούς καρπούς. Ἡ νηστεία τοῦ Μ. Σαββάτου εἶναι σημαντικότερη καί ἀπό αὐτήν τῆς Μ. Παρασκευῆς (μάθαμε ἀπό μικροί).

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ:

Κανὼν ξς’ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων:
Εἴ τις κληρικὸς εὑρεθῇ τὴν Κυριακὴν ἡμέραν νηστεύων, ἢ τὸ Σάββατον, πλὴν τοῦ ἑνὸς μόνου, καθαιρείσθω· εἰ δὲ λαϊκὸς ἀφοριζέσθω.

Κανὼν ΝΕ' τῆς ἐν Τρούλλῳ Ἁγίας καὶ Οἰκουμενικῆς Πενθέκτης Συνόδου:
Ἐπειδὴ μεμαθήκαμεν, τοὺς ἐν τῇ Ῥωμαίων πόλει, ἐν ταῖς ἁγίαις τῆς Τεσσαρακοστῆς νηστείαις, τοῖς ταύτης σάββασι νηστεύειν, παρὰ τὴν παραδοθεῖσαν ἐκκλησιαστικὴν ἀκολουθίαν· ἔδοξε τῇ ἁγίᾳ συνόδῳ, ὥστε κρατεῖν καὶ ἐπὶ τῇ Ῥωμαίων ἐκκλησίᾳ ἀπαρασαλεύτως τὸν κανόνα, τὸν λέγοντα· Εἴ τις κληρικὸς εὑρεθείη τὴν ἁγίαν Κυριακὴν νηστεύων, ἢ τὸ σάββατον, πλὴν τοῦ ἑνὸς καὶ μόνου, καθαιρείσθω· εἰ δὲ λαϊκός, ἀφοριζέσθω.


Κανὼν ΠΘ' τῆς ἐν Τρούλλῳ Ἁγίας καὶ Οἰκουμενικῆς Πενθέκτης Συνόδου:
Τὰς τοῦ σωτηρίου πάθους ἡμέρας, ἐν νηστείᾳ, καὶ προσευχῇ, καὶ κατανύξει καρδίας ἐπιτελοῦντας, χρὴ τοὺς πιστοὺς περὶ μέσας τῆς περὶ τὸ μέγα σάββατον νυκτὸς ὥρας ἀπονηστίζεσθαι, τῶν θείων Εὐαγγελιστῶν Ματθαίου καὶ Λουκᾶ, τοῦ μέν, διὰ τοῦ, Ὀψὲ σαββάτων ῥήματος· τοῦ δέ, διὰ τοῦ Ὄρθρου βαθέος, τὴν βραδύτητα τῆς νυκτὸς ὑπογραφόντων.​


 

PavlosKouris

Pavlos Papadopaidi

Ἐγώ δέν ἀσχολοῦμαι μέ τό θέμα ὅπως ἐξειδικεύθηκε —ἄλλο τό σκεπτικό τοῦ θέματος ὅπως ξεκίνησε—, τό ὁποῖον ὅμως παρουσιάζει ἐνδιαφέρον (καί μερικῶς σχετίζεται), ἀλλά ἔχουν γραφεῖ πολλά ἐπ᾿ αὐτοῦ παλαιότερον σέ ἄλλο θέμα (πού τώρα δέν ψάχνω), μέ τό παράπονο ὅμως ἤ τοῦ περιορισμοῦ τοῦ κανόνος εἰς μόνας τάς καταβασίας (ὅπως προβλέφθηκε ἀπό τό ΤΜΕ γιά τή νεκρώσιμο ἀκολουθία) ἤ τῆς παντελοῦς καταργήσεως τοῦ ὄρθρου καί τῆς μεταβάσεως εὐθύς εἰς τήν θ. λειτουργίαν, κάτι πού ἦρθε ἀπό τό ἐξωτερικό, δυστυχῶς γίνεται (ἀπ᾿ ὅ,τι μάθαμε τότε) σέ πολλούς Ναούς καί σέ μία ὁλόκληρη βορειοελλαδική Μητρόπολη. Πιθανόν καί σέ ἄλλες, πού δέν μάθαμε.

Ἀναγκάζομαι ὅμως νά γράψω, γιατί δέν μπορεῖ νά περάσει ἔτσι αὐτό (καί ἀπορῶ Δημήτρη· νά τό δείξεις)



Μόνον δύο τυπικά στόν DMITRIJEVSKIJ γνωρίζω, πού προβλέπουν καί «μαγειρίαν μετὰ ἐλαίου», κάτι ἀπαράδεκτο σύμφωνα μέ τούς Ἱερούς Κανόνες. Ὅλα τά τυπικά προβλέπουν μόνον κλάσμα ἄρτου καί ὀλίγον οἶνον μετά τήν θ. κοινωνίαν τῆς ἑσπερινῆς θ. λειτουργίας καί ξηρούς καρπούς. Ἡ νηστεία τοῦ Μ. Σαββάτου εἶναι σημαντικότερη καί ἀπό αὐτήν τῆς Μ. Παρασκευῆς (μάθαμε ἀπό μικροί).

ΙΕΡΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ:

Κανὼν ξς’ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων:
Εἴ τις κληρικὸς εὑρεθῇ τὴν Κυριακὴν ἡμέραν νηστεύων, ἢ τὸ Σάββατον, πλὴν τοῦ ἑνὸς μόνου, καθαιρείσθω· εἰ δὲ λαϊκὸς ἀφοριζέσθω.

Κανὼν ΝΕ' τῆς ἐν Τρούλλῳ Ἁγίας καὶ Οἰκουμενικῆς Πενθέκτης Συνόδου:
Ἐπειδὴ μεμαθήκαμεν, τοὺς ἐν τῇ Ῥωμαίων πόλει, ἐν ταῖς ἁγίαις τῆς Τεσσαρακοστῆς νηστείαις, τοῖς ταύτης σάββασι νηστεύειν, παρὰ τὴν παραδοθεῖσαν ἐκκλησιαστικὴν ἀκολουθίαν· ἔδοξε τῇ ἁγίᾳ συνόδῳ, ὥστε κρατεῖν καὶ ἐπὶ τῇ Ῥωμαίων ἐκκλησίᾳ ἀπαρασαλεύτως τὸν κανόνα, τὸν λέγοντα· Εἴ τις κληρικὸς εὑρεθείη τὴν ἁγίαν Κυριακὴν νηστεύων, ἢ τὸ σάββατον, πλὴν τοῦ ἑνὸς καὶ μόνου, καθαιρείσθω· εἰ δὲ λαϊκός, ἀφοριζέσθω.


Κανὼν ΠΘ' τῆς ἐν Τρούλλῳ Ἁγίας καὶ Οἰκουμενικῆς Πενθέκτης Συνόδου:
Τὰς τοῦ σωτηρίου πάθους ἡμέρας, ἐν νηστείᾳ, καὶ προσευχῇ, καὶ κατανύξει καρδίας ἐπιτελοῦντας, χρὴ τοὺς πιστοὺς περὶ μέσας τῆς περὶ τὸ μέγα σάββατον νυκτὸς ὥρας ἀπονηστίζεσθαι, τῶν θείων Εὐαγγελιστῶν Ματθαίου καὶ Λουκᾶ, τοῦ μέν, διὰ τοῦ, Ὀψὲ σαββάτων ῥήματος· τοῦ δέ, διὰ τοῦ Ὄρθρου βαθέος, τὴν βραδύτητα τῆς νυκτὸς ὑπογραφόντων.​




Αρχηγού ομιλήσαντος πάσα αρχή παυσάτω.
(Νομίζω ότι έτσι γράφεται χωρίς πολυτονικό)
Έτσι τα μάθαμε αιώνες τώρα.
 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
Xριστός Ανέστη και χρόνια πολλά σε όλους σας!!!
Τελικά απο ότι διαβάζω και καταλαβαίνω όλοι μας είχαμε το ίδιο πρόβλημα απο τους Ιερείς στο θέμα της ώρας στην Μ.Εβδομάδα.
Εγώ πάντως 02:10 είμασταν στο Τέλος.
Αλλά πρέπει νομίζω να γίνει μια κουβέντα για όλα αυτά και μια αντίδραση γιατί νομίζω στην πίεση του χρόνου θα την είχατε και όλη την Μ.Εβδομάδα.
Δεν είμαστε ούτε μηχανάκια αλλά και δεν γίνεται την Εβδομάδα με τους ποιο ωραίους Υμνους που έχουν γραφτεί στην ιστορία της Εκκλησίας μας εμείς να τους λέμε γρήγορα επειδή θέλουν οι Ιερεις.(άλλωστε το έργο τους ποιό είναι?).
Είναι δυνατόν Λειτουργία Αναστάσεως να τελειώνει στίς 01:30 ή στίς 00:30?
Eπειδή το θέλουν κάποιοι?Γιατί για να φάνε μαγιρίτσα ποιό νωρίς?
Λέγονται Δοξαστικά,Αίνοι,χερουβικά σύντομα?(Και Επειδή ορισμένοι θα προλάβουν ''πρίν ο αλέκτορ λαλήσει'' να με κατηγορήσουν όταν λέω Δοξαστικά εννοώ της Μ.Τρίτης,Μ.Τετάρτης,Μ.Πέμπτης,και της Λαμπροφόρου Αναστάσεως).
Και για τους Αίνους μιλάω για όλους πλήν τους Αίνους της Μ.Πέμπτης που είναι σε ήχο γ'.(Δύο και πονηρά.....).
Κάτι πρέπει να κάνουμε πιστεύω.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Κάποια πράγματα δὲν τὰ καταλαβαίνω.

Στὴν ἐκκλησία πάει ὅποιος θέλει, ὅποτε θέλει καὶ φεύγει τὸ ἴδιο. Ἀναφορὰ δὲν δίνει σὲ κανένα (μόνο στὸν πνευματικό του, ἄν ἔχει).

Ἐπίσης, δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω γιατὶ πρέπει σώνει καὶ καλὰ νὰ ΜΗΝ κόψουμε τίποτε. Ἄμα θέλει ὁ προεστὼς κόβει καὶ οἱ ὑπόλοιποι τουμπεκί. Μπορεῖ νὰ 'ναι κουρασμένος, μπορεῖ νὰ βαριέται κιόλας, μπορεῖ ἀκόμη καὶ νὰ πεινάει, τὶ νὰ κάνουμε; Ἄνθρωπος εἶνια κι αὐτὸς, δὲν θὰ παθουμε τίποτε οἱ τηρητὲς τῆς ἀκρίβειας ἄμμα τελειώσουμε 45΄ νωρίτερα. Δὲν εἶναι ὅλοι φτιαγμένοι γιὰ ἀγρυπνίες. Καὶ μπορεῖ ὁ κάθε ψάλτης νὰ θέλει νὰ κάνει γούστα, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν εἶναι πάντα δυνατόν.

Ὁ ἀναμάρτητος πρῶτος τὸν λίθον βαλέτω...

Προσωπικά, εἶμαι ἐπαγγελματίας. Ὅ,τι θέλει ὁ λειτουργός. Σύντομα σύντομα, ἀργὰ ἀργὰ, κολλήματα δὲν ἔχω οὕτε κοιμᾶμαι κι ὀνειρεύομαι τὸ δοξαστικὸ τοῦ Χρυσάφη. Στὸ σπίτι μου εἶμαι ὁ Κουκουζέλης στὸ τετράγωνο ἀλλὰ στὸ ἀναλόγιο, ὅ,τι πεῖ ὁ προεστώς. Ἀκόμη κι ἄν μὲ νευριάσει σκέφτομαι τὸ μισθό μου καὶ λέω δὲ βαριέσαι, χαλαρά ...:cool:

Ἄιντε γιατὶ γεμίσαμε ἀπὸ τυπικάρηδες ἐδῶ μέσα ἀλλὰ νὰ παραιτηθεῖ κανεὶς ἀπὸ γωνιακὸ μαγαζὶ γιατὶ τὸν ἔβαλε ὁ ἱερέας νὰ πετσοκόψει τὴν ἀναστάσιμη Θ. Λειτουργία, δὲν ἔχω δεῖ ὡς τώρα. :rolleyes:
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι "μη επαγγελματίες" γιατί αλλιώς δε θα' χε μείνει τίποτα όρθιο...
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Ευτυχώς που υπάρχουν και κάποιοι "μη επαγγελματίες" γιατί αλλιώς δε θα' χε μείνει τίποτα όρθιο...

Σιγὰ τοὺς 300 στὶς Θερμοπύλες ... :rolleyes:
Σὲ πρῶτο πλάνο ὁ «μὴ ἐπαγγελματίας» ψάλτης δείχνει ἄμεσα καὶ full contact στὸν «ἐπαγγελματία», ὅτι ἐδῶ εἶν' ἐκκλησία καὶ ὅποιον πάρει ὁ Χάρος ... :rolleyes:
 
E

emakris

Guest
Βέβαια, για να το δούμε και λίγο κυνικά το πράγμα, εξαρτάται από το τι μισθό παίρνει κανείς... Εάν είναι ικανοποιητικός (πάνω από τα 200-300 ευρώ που παίρνουμε συνήθως εδώ στην επαρχία), τότε ο ψάλτης έχει μεγαλύτερη διάθεση για υποχωρήσεις! (Αστειεύομαι φυσικά...)
 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
Ἐπίσης, δὲν μπορῶ νὰ καταλάβω γιατὶ πρέπει σώνει καὶ καλὰ νὰ ΜΗΝ κόψουμε τίποτε. Ἄμα θέλει ὁ προεστὼς κόβει καὶ οἱ ὑπόλοιποι τουμπεκί. Μπορεῖ νὰ 'ναι κουρασμένος, μπορεῖ νὰ βαριέται κιόλας, μπορεῖ ἀκόμη καὶ νὰ πεινάει, τὶ νὰ κάνουμε; Ἄνθρωπος εἶνια κι αὐτὸς, δὲν θὰ παθουμε τίποτε οἱ τηρητὲς τῆς ἀκρίβειας ἄμμα τελειώσουμε 45΄ νωρίτερα. Δὲν εἶναι ὅλοι φτιαγμένοι γιὰ ἀγρυπνίες. Καὶ μπορεῖ ὁ κάθε ψάλτης νὰ θέλει νὰ κάνει γούστα, ἀλλὰ αὐτὸ δὲν εἶναι πάντα δυνατόν.

Λυπάμαι πραγματικά που εδώ μέσα ακούγονται τέτοιες απόψεις(Δεν είμαι αναμάρτυτος κύριε)αλλά δεν δέχομαι την ισοπέδωσει των πάντων.Δεν είμαι άξιος εγώ να κόψω ψαλμούς απο την Λειτουργία του Ιωάννη Χρυσοστόμου ή του Μεγάλου Βασιλείου.Αλλά και της Αγίας Ανάστασης του Κυρίου μας.
Επειδή είναι κουρασμένος κάποιος ή επειδή βαριέται και πρέπει να κάνω <τουμπεκί>οπως λέτε.
Εάν βαριέται να πάει σπίτι του εάν είναι κουρασμένος να πάρει άδεια.Η Εκκλησία κύριε δεν είναι ούτε μπουζούκια,ούτε εστιατόριο,ούτε γήπεδο αλλά και κανείς δεν κάνει ότι θέλει.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο γραμμένο στην εκκλησία και την ορθόδοξη πίστη μας.
Κρίμα......γιατί όπως λέτε την υπηρετάτε κιόλας σαν Ιεροψάλτης.
Τελικά πόσο κάτω θα φτάσουμε σαν χώρα???(ένας αμαρτωλός δούλος του θεού είμαι και εγώ αλλά πιστός στις παραδόσεις και την ιστορία της ορθόδοξης πίστης μας και της χώρας μας).
 
Last edited by a moderator:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!
Λυπάμαι πραγματικά που εδώ μέσα ακούγονται τέτοιες απόψεις(Δεν είμαι αναμάρτυτος κύριε)αλλά δεν δέχομαι την ισοπέδωσει των πάντων.Δεν είμαι άξιος εγώ να κόψω ψαλμούς απο την Λειτουργία του Ιωάννη Χρυσοστόμου ή του Μεγάλου Βασιλείου.Αλλά και της Αγίας Ανάστασης του Κυρίου μας.
Επειδή είναι κουρασμένος κάποιος ή επειδή βαριέται και πρέπει να κάνω <τουμπεκί>οπως λέτε.
Εάν βαριέται να πάει σπίτι του εάν είναι κουρασμένος να πάρει άδεια.Η Εκκλησία κύριε δεν είναι ούτε μπουζούκια,ούτε εστιατόριο,ούτε γήπεδο αλλά και κανείς δεν κάνει ότι θέλει.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο γραμμένο στην εκκλησία και την ορθόδοξη πίστη μας.
Κρίμα......γιατί όπως λέτε την υπηρετάτε κιόλας σαν Ιεροψάλτης.
Τελικά πόσο κάτω θα φτάσουμε σαν χώρα???(ένας αμαρτωλός δούλος του θεού είμαι και εγώ αλλά πιστός στις παραδόσεις και την ιστορία της ορθόδοξης πίστης μας και της χώρας μας).

Αγαπητε μου,τι να γινει;......Δεν ειναι και ολες οι ωρες ιδιες....
Το οτι ειμαι υποχρεωμενος να ανεβω στο αναλογιο,ευτυχως οχι παντα,δε σημαινει,οτι εχω και κεφι..... Αν ψαλλετε πολλα χρονια,δεν πιστευω,εστω και μια φορα,να μην εχετε συντομευσει ακολουθια.....Αρκει μονο οι συντομευσεις να μην ξεπερνανε τα ορια....:wink:
Μου εχει τυχει μια φορα,σε πανυγηρι της ενοριας μου,ιερεας να μου κοβει τα Κυριε ελεησον,καλυπτωντας με,με την εκφωνηση!...:eek: Εκεινη τη στιγμη καταπια την οργη μου,αλλα στο τελος,του τα'πα ενα χερακι!....:mad:
Ε,απο τοτε,δεν το ξαναεκανε....:wink:
Θελω να πω,οτι και οι συντομευσεις,εχουν τα ορια τους....:wink:
Γενικα,δηλ. δεχομαι τις ''κατ'οικονομιαν'' συντομευσεις,τουλαχιστον στην Ανασταση,οπως προειπα και στο μνμ 56.
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ;111240 said:
Λυπάμαι πραγματικά που εδώ μέσα ακούγονται τέτοιες απόψεις(Δεν είμαι αναμάρτυτος κύριε)αλλά δεν δέχομαι την ισοπέδωσει των πάντων.Δεν είμαι άξιος εγώ να κόψω ψαλμούς απο την Λειτουργία του Ιωάννη Χρυσοστόμου ή του Μεγάλου Βασιλείου.Αλλά και της Αγίας Ανάστασης του Κυρίου μας.
Επειδή είναι κουρασμένος κάποιος ή επειδή βαριέται και πρέπει να κάνω <τουμπεκί>οπως λέτε.
Εάν βαριέται να πάει σπίτι του εάν είναι κουρασμένος να πάρει άδεια.Η Εκκλησία κύριε δεν είναι ούτε μπουζούκια,ούτε εστιατόριο,ούτε γήπεδο αλλά και κανείς δεν κάνει ότι θέλει.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο γραμμένο στην εκκλησία και την ορθόδοξη πίστη μας.
Κρίμα......γιατί όπως λέτε την υπηρετάτε κιόλας σαν Ιεροψάλτης.
Τελικά πόσο κάτω θα φτάσουμε σαν χώρα???(ένας αμαρτωλός δούλος του θεού είμαι και εγώ αλλά πιστός στις παραδόσεις και την ιστορία της ορθόδοξης πίστης μας και της χώρας μας).

Φίλτατε,
Ο ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟς ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΝ ΛΙΘΟΝ ΒΑΛΕΤΩ (τὸ προσπέρασες βλέπω ...).

Πέραν αὐτοῦ τὴν εὐθύνη τῆς ἀκολουθίας τὴν ἔχει ὁ ἱερέας καὶ μόνο. Ὁ ψάλτης κάνει ὑπακοὴ καὶ λόγο δίνει ὁ ἱερέας καὶ μόνο.

Τὸ τὶ ἔχει στὸ μυαλό του δὲν μπορεῖς νὰ τὸ γνωρίζεις. Ἄν ὁ ἴδιος κρίνει πὼς γιὰ ποιμαντικοὺς λόγους θὰ συντομεύσει, ἀκόμη κι ἄν δὲν σοῦ ἀρέσει ὀφείλεις νὰ τὸ σεβαστεῖς.

Ἐπίσης, γιὰ νὰ πάρει ἄδεια πρέπει κάποιος καὶ νὰ τὸν ἀντικαταστήσει. Εἰδικὰ στὴν ἐπαρχία ἄντε νὰ τὸν βρεῖς. Ἀλλὰ ἄμα κάθεσαι στὴν πολυθρόνα σου καὶ ὀνειρεύεσαι τὸ τυπικὸ τοῦ ἁγίου Σάββα ὠραία εἶναι, γιὰ νὰ τὸ ἐφαρμόσεις νὰ δοῦμε.

Λ.χ. Ἔτυχὲ περίπτωση ἱερέας νὰ λειτουργεῖ μὲ γαστρεντερικὰ προβλήματα μὲ χάπια καὶ προσπαθῶντας νὰ κάνει ὑπομονὴ, ζητᾶ ἀπὸ τὸν ψάλτη νὰ συντομεύσει καὶ ὁ «πιστὸς» συνάδελφος στὶς παραδόσεις τοῦ τράβηξε ἕνα μπινελίκι ἀπὸ τὸ ἀναλόγιο ποὺ δὲ λέγεται. Καὶ φυσικὰ ὁ ἱερέας τὸν κατέβασε κάτω ἐπὶ τόπου καὶ καλὰ τοῦ 'κανε τοῦ «πιστοῦ» στὶς παραδόσεις συναδέλφου.

Πολλὲς φορὲς τὸ συνάφι μας ἐπειδὴ γουστάρει, διϋλίζει συστηματικότατα καὶ τακτικότατα τὸν κώνωπα, ἐνῶ τὴν κάμηλο τὴν καταπίνει ὁλόκληρη κι ἀμάσητη καὶ ρεύεται κι ἀπὸ πάνω:rolleyes:.

ΥΓ. Προσωπικὰ εἶμαι σκέτος ψάλτης, ἐπαγγελματίας, τυπικότατος στὶς ὑποχρεώσεις καὶ τὰ καθήκοντά μου, ὅπου ὑπηρετῶ, ἐπὶ πληρωμῇ φυσικά. Πιστὸς στὶς παραδόσεις δὲν εἶμαι καὶ πολὺ, ἁμαρτωλὸς ὄχι ἰδιαίτερα (ποὺ καὶ ποὺ μόνο:wink:) καὶ βρίσκομαι πολὺ ... κάτω σὰν κάτοικος αὐτῆς τῆς χώρας ποὺ εἶναι κάτω ὅσο δὲν πάει.
ὅσο γιὰ τὸ τὶ ψάλτης εἶμαι δὲς τὸ βίντεο στὸ link ἀπὸ κάτω.
 
Last edited:

ilias nektarios

Παλιο-μέλος... και μισό!

Φίλτατε,
Ο ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟς ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΝ ΛΙΘΟΝ ΒΑΛΕΤΩ (τὸ προσπέρασες βλέπω ...).

Πέραν αὐτοῦ τὴν εὐθύνη τῆς ἀκολουθίας τὴν ἔχει ὁ ἱερέας καὶ μόνο. Ὁ ψάλτης κάνει ὑπακοὴ καὶ λόγο δίνει ὁ ἱερέας καὶ μόνο.

Τὸ τὶ ἔχει στὸ μυαλό του δὲν μπορεῖς νὰ τὸ γνωρίζεις. Ἄν ὁ ἴδιος κρίνει πὼς γιὰ ποιμαντικοὺς λόγους θὰ συντομεύσει, ἀκόμη κι ἄν δὲν σοῦ ἀρέσει ὀφείλεις νὰ τὸ σεβαστεῖς.

Ἐπίσης, γιὰ νὰ πάρει ἄδεια πρέπει κάποιος καὶ νὰ τὸν ἀντικαταστήσει. Εἰδικὰ στὴν ἐπαρχία ἄντε νὰ τὸν βρεῖς. Ἀλλὰ ἄμα κάθεσαι στὴν πολυθρόνα σου καὶ ὀνειρεύεσαι τὸ τυπικὸ τοῦ ἁγίου Σάββα ὠραία εἶναι, γιὰ νὰ τὸ ἐφαρμόσεις νὰ δοῦμε.

Λ.χ. Ἔτυχὲ περίπτωση ἱερέας νὰ λειτουργεῖ μὲ γαστρεντερικὰ προβλήματα μὲ χάπια καὶ προσπαθῶντας νὰ κάνει ὑπομονὴ, ζητᾶ ἀπὸ τὸν ψάλτη νὰ συντομεύσει καὶ ὁ «πιστὸς» συνάδελφος στὶς παραδόσεις τοῦ τράβηξε ἕνα μπινελίκι ἀπὸ τὸ ἀναλόγιο ποὺ δὲ λέγεται. Καὶ φυσικὰ ὁ ἱερέας τὸν κατέβασε κάτω ἐπὶ τόπου καὶ καλὰ τοῦ 'κανε τοῦ «πιστοῦ» στὶς παραδόσεις συναδέλφου.

Πολλὲς φορὲς τὸ συνάφι μας ἐπειδὴ γουστάρει, διϋλίζει συστηματικότατα καὶ τακτικότατα τὸν κώνωπα, ἐνῶ τὴν κάμηλο τὴν καταπίνει ὁλόκληρη κι ἀμάσητη καὶ ρεύεται κι ἀπὸ πάνω:rolleyes:.

ΥΓ. Προσωπικὰ εἶμαι σκέτος ψάλτης, ἐπαγγελματίας, τυπικότατος στὶς ὑποχρεώσεις καὶ τὰ καθήκοντά μου, ὅπου ὑπηρετῶ, ἐπὶ πληρωμῇ φυσικά. Πιστὸς στὶς παραδόσεις δὲν εἶμαι καὶ πολὺ, ἁμαρτωλὸς ὄχι ἰδιαίτερα (ποὺ καὶ ποὺ μόνο:wink:) καὶ βρίσκομαι πολὺ ... κάτω σὰν κάτοικος αὐτῆς τῆς χώρας ποὺ εἶναι κάτω ὅσο δὲν πάει.
ὅσο γιὰ τὸ τὶ ψάλτης εἶμαι δὲς τὸ βίντεο στὸ link ἀπὸ κάτω.

:D:D Aυτος εισαι μεγαλε!!!.....:cool:
 

ΠΑΛΗΚΑΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Παλαιό Μέλος
Δεν σας έχει τύχει κύριε να ζήτε στο εξωτερικό και να περιμένετε 1 φορά τον μήνα να ακούς την θεία Λειτουργία.
Δεν σου έχει τύχει να μην ακούς τις καμπάνες να χτυπάνε χαρμόσυνα τις Κυριακές αλλά Χριστούγεννα και Πάσχα.
Δεν σου έχει τύχει να περιμένεις πως και πως για να λάβεις μέρος σαν Ιεροψάλτης στην Θεία Λειτουργία και να ψάλεις τους ωραίους Υμνους που γράψανε οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας.
Και ενώ ο κόσμος περιμένει να ακούσει την Θεία Λειτουργία της Κυριακής ή της Αναστάσεως να ακούει και να ψέλνει ο ψάλτης μόνο για 1 Ώρα και 30 λεπτά επειδή έτσι το θέλει ο ιερέας.
Εαν δεν νιώθει καλά όπως λές να πάρει άδεια.Έχει το δικαίωμα αυτό.Εάν βαριέται να κάθετε πολλές ώρες στην εκκλησία ας μην γίνει ιερέας.
Ο Ιερέας κύριε είναι πρώτα λειτούργιμα και μετά επάγγελμα.Όπως είναι και του Ιεροψάλτη.
Το δικαίωμα όμως να καθορίζει το τυπικόν και τα λόγια της Θείας Λειτουργίας δεν το έχει κανείς ιερέας ή ψάλτης αλλά μόνο το τυπικόν.Δεν είναι τίποτα τυχαίο γραμμένο στην ορθόδοξη πίστη μας αλλά και στην εκκλησία.Για αυτό άλλωστε και σαν θεσμός ζεί 2011 χρόνια τώρα.
Οσο για αυτά που λές και το video σου.Αλλά και το ύφος σου και τις εξυπνάδες σου μαγκιές στην εκκλησία δεν χωράνε.Τον οίκο του κυρίου ας μην τον καταντήσουμε μπουζουκτσίδικο να το κλείνουμε όποτε θέλουμε εμείς κύριε.
Χριστός Ανέστη.
 

kostaeri

Μπουσδέκης Κώστας
παιδια θα αναρτησω αυριο ηχητικο ντοκουμεντο περί του τί θέλει ο κόσμος την Ανάσταση!!! μιλάμε έπαθα πλάκα...

ειναι χαρακτηριστικότατο!
 
Status
Not open for further replies.
Top