[Σημείωμα Συντονιστή]
Χαίρομαι με την ανάλαφρη διάθεση της συζήτησης αλλά νομίζω ότι αν ελαφρύνει και άλλο θα πρέπει να αλλάξουμε τον τίτλο του θέματος...
Αγαπητοί,
Μέσα στα τόσα πολύ σοβαρά που συζητούνται στο φόρουμ καλό είναι-που και που- να υπάρχει και κάποια συζήτηση πιο χαλαρή. Είναι όμως λεπτή η ισορροπία μεταξύ χαλαρότητας και "ξεφτιλίσματος" ενός θέματος .Προς Θεού, δεν θέλω να πω ότι το ξεφτυλίσατε! Απλά να μην φτάσουμε εκεί.
Ευχαριστώ.
...τι κάνουμε όταν οι ιερείς εκφωνούν λάθος στην Θ.Λ. μην μπορώντας να ανταποκριθούν μουσικά. Και αυτό περιλαμβάνει μια ευρεία "γκάμα" προβλημάτων, από ψηλές βάσεις, έως λάθος Ήχο (ή και καθόλου Ήχο)...
Θα σας κάνω μια ερώτηση εντός θέματος.
Εγώ Δόξα τω Θεώ σοβαρό πρόβλημα τέτοιου είδους δεν έχω. Γενικά επιλέγω βάση για το Χερουβικό και ακολουθεί μετά ο παπάς στην ίδια βάση και ήχο στην υπόλοιπη λειτουργία.
Τελευταία φορά ο παπάς έπιασε και τον φρύγιο......υπέροχα.
Το μόνο πρόβλημα ο ήχος α'. Ο αγαπημένος μου. 9 στις 10 φορές τον κάνει μινόρε. Υποθέτω κ άλλοι έχουν το ίδιο πρόβλημα. Τι κάνουμε σε αυτή τη περίπτωση? Μέχρι στιγμής 2 λύσεις έχω σκεφτεί:
1) Συνεχίζεις σε α', και γίνεται σχετικά μικρή χασμωδία.
2) Βάζεις λειτουργικά σε ήχο α' μεν αλλά του Πρίγγου ή τα Πατριαρχικά του Ναυπλιώτη που μοιάζουν κάπως με πλ. α' ακουστικά λόγο καταλήξεων στον ΚΕ (σε αντίθεση με του Νικολαϊδη πχ).
Καμμια άλλη λύση ξέρετε?
ΥΓ. Σχετικά με το "Ειρήνη σοι το τραγουδήσαντι" το έχω ακούσει κ εγώ.
Στο χερουβικό του Φωκαέα μπορεί η αρκτική μαρτυρία να λέει ήχος α' αλλά στην μελοποιία είναι καθαρός πλ.α'...και γι αυτό οι περισσότεροι ιερείς ακολουθούν σε πλ.α' (στην καλύτερη των περιπτώσεων) η και minore η και "φρύγιο" στην χειρότερη...αυτό όμως θα πρέπει να μας προβληματίσει για το τι είναι στην τελική ο α' ήχος...κάποτε είχε βάση τον ΚΕ και τα πράγματα ήταν καλύτερα μετά μεταφέρθηκε στην ίδια βάση του πλαγίου του και τρέχα γύρευε...στα ειρμολογικά του είναι πιο "καθαρός" επειδή δεσπόζει ο ΔΙ...ας ανοίξουμε όμως νέο θέμα διότι πάει να ξεφύγει αυτό...Θα σας κάνω μια ερώτηση εντός θέματος.
Εγώ Δόξα τω Θεώ σοβαρό πρόβλημα τέτοιου είδους δεν έχω. Γενικά επιλέγω βάση για το Χερουβικό και ακολουθεί μετά ο παπάς στην ίδια βάση και ήχο στην υπόλοιπη λειτουργία.
Τελευταία φορά ο παπάς έπιασε και τον φρύγιο......υπέροχα.
Το μόνο πρόβλημα ο ήχος α'. Ο αγαπημένος μου. 9 στις 10 φορές τον κάνει μινόρε. Υποθέτω κ άλλοι έχουν το ίδιο πρόβλημα. Τι κάνουμε σε αυτή τη περίπτωση? Μέχρι στιγμής 2 λύσεις έχω σκεφτεί:
1) Συνεχίζεις σε α', και γίνεται σχετικά μικρή χασμωδία.
2) Βάζεις λειτουργικά σε ήχο α' μεν αλλά του Πρίγγου ή τα Πατριαρχικά του Ναυπλιώτη που μοιάζουν κάπως με πλ. α' ακουστικά λόγο καταλήξεων στον ΚΕ (σε αντίθεση με του Νικολαϊδη πχ).
Καμμια άλλη λύση ξέρετε?
ΥΓ. Σχετικά με το "Ειρήνη σοι το τραγουδήσαντι" το έχω ακούσει κ εγώ.
Στο χερουβικό του Φωκαέα μπορεί η αρκτική μαρτυρία να λέει ήχος α' αλλά στην μελοποιία είναι καθαρός πλ.α'
αυτό όμως θα πρέπει να μας προβληματίσει για το τι είναι στην τελική ο α' ήχος...κάποτε είχε βάση τον ΚΕ και τα πράγματα ήταν καλύτερα μετά μεταφέρθηκε στην ίδια βάση του πλαγίου του και τρέχα γύρευε...στα ειρμολογικά του είναι πιο "καθαρός" επειδή δεσπόζει ο ΔΙ...ας ανοίξουμε όμως νέο θέμα διότι πάει να ξεφύγει αυτό...
επειδή διάβασα τις απόψεις σας θα πρέπει να τονίσουμε καί την άλλη πλευρά, τί γίνεται δηλαδή όταν γνωρίζει ο ιερεύς πολύ καλά μουσικἠ και δυστυχώς ο ψάλτης του όχι... και πολλές φορές κάνει τόσα και τόσα λάθη και θέλεις να τον αλλάξεις αλλά δέν (μπορείς) γιατί είναι και φίλος σου και του λές κάνε πρόβες τα Σάββατα τα μαθήματα της Κυριακής...αλλά αυτός χαμπάρι...τότε τί γίνεται παρακαλώ??
Αντιμετωπίζα το πρόβλημα για αρκετά χρόνια, αλλά σε λίγο περίεργη "παραλλαγή" του. Ο ιερέας έπιανε τον ήχο, αλλά όταν ενθουσιάζοταν (στις πιο σημαντικές εκφωνήσεις) ανέβαζε μια νότα τη βάση. Ξεκινούσαμε μετά το χερουβικό στο Δι π.χ. στον Πλ. Δ, ανέβαινε μια νότα στο "Τας θύρας", και κατέληγε στο "εξαιρέτως" να κάνει εκφωνήση στο άνω Πα. Όπως καταλαβαίνετε, δε μπορούσα να τον ακολουθώ. Έτσι, έπαθα ανοσία και "ακοΐα" και συνέχιζα χωρίς να του δίνω σημασία.
Το δύσκολο είναι αν ο ιερέας ανεβαίνει λίγο λίγο (λίγα μόρια τη φορά). Εκεί είναι δύσκολο να μη σε παρασύρει καθώς εκεί ακούγεται πολύ έντονα το φάλτσο και ενώ αυτός ανεβαίνει λίγο λίγο και δε φαίνεται, όταν πας να απαντήσεις εσύ δυο μόρια πιο κάτω ακούγεται σα να κατέβηκες εσύ.
Υπομονή...
Αντιμετωπίζα το πρόβλημα για αρκετά χρόνια, αλλά σε λίγο περίεργη "παραλλαγή" του. Ο ιερέας έπιανε τον ήχο, αλλά όταν ενθουσιάζοταν (στις πιο σημαντικές εκφωνήσεις) ανέβαζε μια νότα τη βάση. Ξεκινούσαμε μετά το χερουβικό στο Δι π.χ. στον Πλ. Δ, ανέβαινε μια νότα στο "Τας θύρας", και κατέληγε στο "εξαιρέτως" να κάνει εκφωνήση στο άνω Πα. Όπως καταλαβαίνετε, δε μπορούσα να τον ακολουθώ. Έτσι, έπαθα ανοσία και "ακοΐα" και συνέχιζα χωρίς να του δίνω σημασία.
Το δύσκολο είναι αν ο ιερέας ανεβαίνει λίγο λίγο (λίγα μόρια τη φορά). Εκεί είναι δύσκολο να μη σε παρασύρει καθώς εκεί ακούγεται πολύ έντονα το φάλτσο και ενώ αυτός ανεβαίνει λίγο λίγο και δε φαίνεται, όταν πας να απαντήσεις εσύ δυο μόρια πιο κάτω ακούγεται σα να κατέβηκες εσύ.
Υπομονή...