Να μου επιτρέψετε και μένα να υπενθυμίσω την πανάρχαια διαμάχη, Πυθαγορείων και Αριστοξενικών, όπως με πολύ μεράκι ο κ. Ζαμπέλλης ανεβάζει συνεχώς...
Επίσης μια παληότερη ρήση του "priggos" (αν θυμάμαι καλά το όνομα, γιατί έχει χαθεί τελευταίως) ότι στους αριθμούς επικρατεί "ψύχρα".
συγγνώμην αν είπα καμμία "baroufa" !!!
Καμιά baroufa κ. Παναγιώτη, αντιθέτως μάλιστα.
Αυτή η "ψύχρα" μου προκάλεσε κρυολόγημα και έχω αποσυρθεί στο... κρεβάτι μου.
Χωρίς να πάρω μέρος στην διαμάχη αυτή, αλλά ούτε και σε καμιά άλλη, θα δηλώσω Πυθαγόρειος κατά το μεγαλύτερο μέρος και το υπόλοιπο όλοι οι άλλοι, μαζί με τον Αριστόξενο.
Διότι η αλήθεια υπάρχει πάντα κάπου στη μέση, αλλά πάντα προς το μέρος του Πυθαγόρα!
Υ.Γ. προς τον φίλο μου Νίκο Θεοτοκάτο:
Αφού βλέπεις ότι με κανέναν δεν συμφωνείς, γιατί επιμένεις;
Μήπως φταίει κάτι άλλο και δεν το καταλαβαίνεις;
Δεν υπάρχει Αραβική μουσική ρε άνθρωπε, παρά μόνο Ελληνική!
Η Αραβική μουσική είναι ότι και η Τούρκικη. Είχαν οι Τούρκοι μουσική όταν ήρθαν απ' την Μογγολία; Κι αν είχαν, άντε στη Μογγολία να δεις.
Δεν μπορεί να έχουμε ανακαλύψει σχεδόν τα πάντα (τηλεσκόπιο, ηλιοκεντρικό σύστημα, ιατρική, αστρονομία, μαθηματικά, θέατρο, γυμναστική, Ολυμπιακούς αγώνες, Μουσική, ιατρική, φιλοσοφία, αρχιτεκτονική, κλπ, κλπ, όπως τόοοοοοσα άλλα) και σήμερα να αποκαλούμε τους σφετεριστές ως δημιουργούς και εφευρέτες.
Υ.Γ. προς τον φίλο μου τον Ευάγγελο:
Είναι πλέον προφανές τοις πάσι, γιατί ενώ το τρίφωνο σύστημα της όμοιας διφωνίας, είναι ένα απ' τα κυριότερα συστήματα, αν όχι το κυριότερο, σήμερα δεν το γνωρίζει σχεδόν κανείς απ' αυτούς που πρέπει (τους ειδήμονες τάχα του χώρου), πόσο μάλλον οι υπόλοιποι.
Δεν είναι δύσκολο να το καταλάβουμε αυτό Ευάγγελε.
Δεν μπορούν να το καταλάβουν, αλλά και να το δεχτούν, διότι οι μεν έχουν μάθει στην μετροφωνία, οι δε στην εύκολη πιανιστική λύση.
Μόνον με την οργανοχρησία μπορεί να καταλάβει κάποιος πλήρως την όμοια διφωνία, αλλά και τη μουσική γενικότερα.
Ο μέγιστος Χρύσανθος είχε δίκιο που έλεγε στη σχετική παράγραφο (δεν την έχω πρόχειρη, όμως όλοι, όσοι έχουν ανοίξει ποτέ τους αυτό το βιβλίο, ξέρουν σε ποια αναφέρομαι) που καυτηριάζει τους μουσικοδιδασκάλους της εποχής του επειδή όχι μόνο δεν κατέχουν τη χρήση ενός οργάνου, ώστε να διδάξουν τους μαθητές τους με τη βοήθειά του, αλλά αποτρέπουν αυτούς απ' την μάθηση ενός οργάνου... κλπ... και το παράδειγμα με τον Προφήτη Ιωνά και την σοφία των Χαλδαίων... κλπ
Είναι δύσκολη η καλογερική, πώς να το κάνουμε;