Ήχος Α' κατά το μακάμ ουσάκ. Πα
Εισαγωγή:Έχουμε δύο καταλήξεις στον Πα και αμέσως ανεβαίνει διατονικώς στο άνω τετράχορδο έως του Νη' και αφού κατέβει έως του Πα καταλήγει στον Δι.
Στην επανάληψη της εισαγωγής ομοίως, με κατάληξη όμως στον Πα.
Στροφή: Η φωνή ανοίγει εκ του Νη στον Γα όπου κάνει περαστικό σαμπάχ, πατάει προς στιγμήν στον Βου και έπειτα από του Νη πάει προς τον Δι, ανεβαίνει διατονικώς έως του Νη' και κατεβαίνει καταλήγοντας στον Πα, έπειτα απο του Κε ανεβαίνει διατονικώς έως του Νη', κατεβαίνει και εκ του Νη πάει στον Δι και αμέσως ανεβαίνει διατονικώς έως του Νη', κατεβαίνει και καταλήγει στον Πα.
Η μορφή είναι:
Εισαγωγή
Α' Στροφή
Ανταπόκριση
Β' Στροφή
Εισαγωγή
Γ' Στροφή
Ανταπόκριση
Δ' Στροφή.
Στην Ανταπόκριση πάει απο του Δι ανεβαίνοντας διατονικώς έως του Νη', κατεβαίνει και εκ του Νη πάει στον Δι και αμέσως ανεβαίνει διατονικώς έως του Νη', κατεβαίνει και καταλήγει στον Πα.
[Λέω "διατονικά" εννοώντας ότι κάνει "διατονική συμπεριφορά" (Δι-Κε-Ζω-Νη' στην άνοδο, Νη'-Ζω ύφεση-Κε-Δι στην κάθοδο) κάτι που στην ΒΜ
εννοείται στους διατονικούς ήχους εκτός αν γίνει άλλη επισήμανση, στην παραδοσιακή μουσική όμως υπάρχουν πάμπολλες περιπτώσεις όπου και η άνοδος γίνεται με Ζω ύφεση (το "ύφεση" γενικώς...)]
Αυτά περιληπτικώς.
Θέλω να ρωτήσω όμως τον φίλο Musikermann... απο ποίον διδάσκεσαι το παραδοσιακό τραγούδι? Αν έχεις αυτές τις απορίες ο δάσκαλός σου δεν μπορεί να σου τις λύσει? Και τι διδάσκεσαι ακριβώς γιατί δεν νομίζω να υπάρχει "διδακτέα ύλη" (όπως δηλαδή στην εκμάθηση ευρωπαϊκής μουσικής στα ωδεία) στην παραδοσιακή όπου και όπως τέλος πάντων αυτή διδάσκεται.
Γενικώς θέλω να πω με όλη την καλή διάθεση (δεν αναφέρομαι σε καμία περίπτωση στον ως άνω φίλο που δεν γνωρίζω τι γνώσεις έχει πανω στη ΒΜ, και που στο κάτω κάτω ο καθ' ένας μπορεί να ρωτήσει ότι θέλει) πως θεωρώ αυτονόητο κάποιος που ασχολείται με τη ΒΜ μερικά χρόνια να μπορεί να κάνει μια τέτοια υποτυπώδη "μορφολογική-τροπική ανάλυση"....εάν όχι..ίσως πρέπει να αναρωτηθούν μερικοί για μερικά πράγματα.......