Θα ήθελα να απευθύνω ένα παραπλήσιο ερώτημα:
Ποιο θεωρείται το πιο "πληρέστερο" δοξαστάριο;
Ευχαριστώ
Με τη λέξη πληρέστερο, θα αναφέρεσαι στην πληρότητα της ύλης. Από τα κλασικά κείμενα, το δοξαστάριο (Κυψέλη) του Στεφάνου Λαμπαδαρίου είναι το πληρέστερο όπως έχει συζητηθεί και αλλού, εφόσον έχει έναν τόμο για τους μεγάλους και επίσημους Αγίους και τις δεσποτικοθεομητορικές εορτές και έναν ακόμη για τους λιγότερο γνωστούς Αγίους (πάντα αναφερόμενος στα Μηναία και όχι σε ξεχωριστές ακολουθίες). Φυσικά η ύλη συμπληρώνεται με τον τόμο Τριώδιο-Πεντηκοστάριο.Ποιο θεωρείται το πιο "πληρέστερο" δοξαστάριο;
Π.ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΥ (Π.ΚΗΛΤΖΑΝΙΔΗ)
Πες το καλύτερα "Κυψέλη", όπως άλλωστε το ξέρουν κι οι περισσότεροι, μιας και δεν είναι και τόσο του Στεφάνου.Από τα κλασικά κείμενα, το δοξαστάριο του Στεφάνου Λαμπαδαρίου...
Πες το καλύτερα "Κυψέλη", όπως άλλωστε το ξέρουν κι οι περισσότεροι, μιας και δεν είναι και τόσο του Στεφάνου.
Είναι έκδοση του Στεφάνου και εξήγηση (ή καταγραφή). Το κείμενο όμως είναι "Κατα το μέλος σύμφωνος προς το Δοξαστάριο του Πέτρου Λαμπαδαρίου του Πελοποννησίου. Κατα δε την προφοράν προς το του Κων/νου Πρωτοψάλτου." (από τον τίτλο της πρώτης έκδοσης του 1857)Βασιλη, τι εννοεις δεν ειναι και τοσο του Στεφανου; Ποιου ειναι;
Παντως κι εγω νομιζω οτι αυτο ειναι το πληρεστερο εργο...
Είναι έκδοση του Στεφάνου και εξήγηση (ή καταγραφή). Το κείμενο όμως είναι "Κατα το μέλος σύμφωνος προς το Δοξαστάριο του Πέτρου Λαμπαδαρίου του Πελοποννησίου. Κατα δε την προφοράν προς το του Κων/νου Πρωτοψάλτου." (από τον τίτλο της πρώτης έκδοσης του 1857)
Στην επανέκδοση του Πολυχρονάκη, αυτό δεν αναγράφεται...