Χριστός Ανέστη,
Όλοι οι ήχοι του αρμονικού μας συστήματος για να είναι σε αρμονία φροντίζουν να συμφωνούν κατά πεντάχορδο και τετράχορδο. Όταν κινούμαστε από κάτω προς τα πάνω ή το αντίθετο το μέλος υποδεικνύει πως θα κινηθούν οι ήχοι ώστε να συμφωνούν προς αυτούς στους οποίους πορεύονται.
Ο Ζω στο πεντάχορδο σύστημα όταν το μέλος οδεύει προς τα πάνω, με προοπτική τον άνω βου (ο οποίος είναι υψωμένος γιατί είναι πρώτος ήχος όπως ο κε και ο πα) τότε υψώνεται κι αυτός για να συμφωνεί και κατά το τετράχορδο λχ κεζωωω, νηπανηπαβουουπανπαπα. [Η συμφωνία κατά τετράχορδο είναι η λεγόμενη διπλοπαραλλαγή, πάσα τριφωνία τον εαυτόν ήχο ποιεί= κάθε ήχος φροντίζει να συμφωνεί με αυτόν προς τον οποίο πορεύεται κατά τετράχορδο. Αυτή είναι η αιτία όλων των έλξεων των ήχων, η συμφωνία.]έτσι κατά τετράχορδο ο ζω υψώνεται γίνεται πρώτος όπως ο άνω βου. Όταν το μέλος επιστρέφει και κινείται με φορά προς τον (φυσικό) γα με προοπτική για κατάληξη στον πλάγιο πρώτο πα ή πλάγιο του τετάρτου νη τότε ο ζω χαμηλώνει για να συμφωνεί με αυτόν τον γα κατά τετράχορδο ο οποίος είναι χαμηλός λχ κεζωκεδιγαδιδιγαβουγα.
Αυτή είναι η κίνηση του ζω αλλά και του γα όταν ο ζω υψωθεί όπως αρχικά είπα με πορεία προς τα άνω τότε ο γα επίσης σηκώνεται -έλκεται προς τα πάνω λχ δι
γαδικε
ζω,νηπανηπα
βου. Η Αιτία λοιπόν δεν είναι ο πολικός φθόγγος όπως μας λένε δεν δηλαδή ο δι που έλκει τον γα, αυτό είναι λάθος δεν έλκει ο δι τον γα αλλά ο ζω είναι η αιτία ο οποίος κινείται και το μέλος απαιτεί και την ύψωση του γα. Αντιθέτως όταν χαμηλώνει ο ζω αιτία είναι ο χαμηλός γα στον οποίο πορεύεται. Περισσότερα για όλες τις κινήσεις γέννησης και προόδου των ήχων στην εργασία μου
εδώ
ΥΓ Η αιτία των έλξεων που αναζητούσε ο Κ. Ψάχος(βλ "Το οκτάηχο σύστημα", 1941) και όλοι οι μουσικοί των τελευταίων δύο αιώνων βρέθηκε, σας την έχω παρουσιάσει τεκμηριωμένα τόσο σε αυτό το φόρουμ όσο και στα συνέδρια που έχω κάνει σχετικές παρουσιάσεις, είναι η συμφωνία. Το παραπέτασμα της θεωρίας κ. καθηγητές έπεσε. Αν βοηθήσετε να αναδειχθεί και να διαδοθεί είμαι στην διάθεση σας, ώστε να σταματήσει η παρακμή της αρμονικής μας και να κρατήσουμε το παραδοσιακό ψάλσιμο όπως αυτό σώθηκε μόνο με την ακουστική παράδοση μέχρι τώρα.
Εδώ τα εξηγώ όλαγια όποιες απορίες ή και παρατηρήσεις μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου