Παλαιότερα είχαμε φτιάξει μια σελίδα στα Αγγλικά με το Shota στο Αναλόγιον σχετικά με την τοποθέτηση της εναρμόνιας φθοράς (ατζέμ) στο ΓΑ του Τετάρτου στιχηραρικού ήχου. Ιδού το παράδειγμα από το Αναστασιματάριο του Ιωάννη. Γιατί άραγε τίθεται εκεί η εναρμόνια φθορά; Το είχα αναφέρει και σε άλλη παλαιότερη συζήτηση εδώ. Ο Πέτρος Εφέσιος δεν βάζει εναρμόνια φθορά στο Εωθινό του Δ' ήχου. Στη Μουσική Βιβλιοθήκη (1867) στην ανάλογη θέση μπαίνει διαρκής δίεση του ΒΟΥ προφανώς για τον ίδιο λόγο που ο Ιωάννης βάζει εναρμόνια φθορά πιό πάνω. Με την τοποθέτηση της φθοράς έχουμε ουσιαστικά το ΠΑ να γίνεται ΔΙ και το ΠΑ-ΒΟΥ = 12 μόρια σαν ΔΙ-ΚΕ και το ΓΑ = ΖΩ ύφεση. Σχόλια;