DiamantopoylosT
Παλαιό Μέλος
Γιατί βρέ παιδιά αὐτό τό ψάλσιμο διαφέρει τόσο πολύ ἀπό αὐτό τῶν ἁγιορειτῶν πατέρων; Πιό πολλές ὁμοιότητες θά ἔλεγα ἔχουν οἱ συχωρεμένοι Στανίτσας καί Καράς παρά αὐτή ἡ ψαλτική πού ἀκούω ἀπό τήν ἀνωτέρω σελίδα μέ τό σύνδεσμο τοῦ dimitri ἀπό τούς ἁγιορεῖτες πατέρες. Ὅπως γράφει ὁ Δημήτρης στή σελίδα τοῦ psaltiri εἶναι ὁ κ. Κετσετζής αὐτός.
Μά εἶναι ψάλσιμο αὐτό σύνηθες στήν παράδοση τῆς ὀρθόδοξης ἐκκλησίας καί δέν εἶναι γιά παράδειγμα τοῦ βυζαντινοῦ χοροῦ "Τρόπος" πού τούς ἀποκαλεῖ αἱρετικούς ὁ κ. Γιανουκάκης; Καί τά δέχεται ὅλα αὐτά ἡ ψαλτική κοινότητα;
Αὐτά πού ἀκούω εἶναι τραγουδάκια καί σόλα καί ἐπιδείξεις φωνητικές καί πῶς μπορεῖς νά νιώθεις κατάνυξη γιά νά ψάλλεις ἔτσι τραγουδίστικα ποῦ μου θυμίζει περισσότερο λαϊκά ἄσματα παρά ὁτιδήποτε ἄλλο; Ἄν καί μέ κάτι τέτοια ἀκούσματα πού δυστυχῶς τά ἀκοῦς σέ πολλές ἐκκλησίες ἀπό κυρίως μή γνῶστες τῆς βυζαντινῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς οἱ ἐκκλησίες μᾶς ἀδειάζουν ὅμως ἐκτός ἀπό αὐτό μέ πειράζει πού κάποιοι ἐναντιώνονται τόσο σέ κάποιους ψάλτες καί σέ ἄλλους ὄχι. Καί δέ μέ πειράζει φυσικά καί ὁ ἄνθρωπος πού ψάλλει ὅποιος κι ἄν εἶναι καί ὅπως κι ἄν τόν λένε. Τό πιθανότερο νά ἔχει μεγαλύτερο πνευματικό ζῆλο ἀπό μένα. Μέ προβληματίζει τό γεγονός πού ἡ κοινότητα αὐτή τοῦ Ψαλτολογίου στήν πλειονότητά της θαυμάζει τό τραγούδι στούς ναούς καί καταδικάζει ἤ ὑποβαθμίζει τήν ἁπλή (ἀλλά δύσκολη στήν ἐκμάθηση καί ἐκτέλεσή της), κατανυκτική ψαλτική πού πιστεύω πώς εἶναι καί ἡ παράδοσή μας.
Τό ξέρω πώς θά δεχθῶ ἔντονη ἀντίδραση ἀπό τά μέλη αὐτῆς τῆς κοινότητας, ἀλλά ἀγαπητοί μου συνομιλητές ὅτι κι ἄν μου πεῖτε δέν ἀλλάζει τίποτα. Σέβομαι πού ἀσχολεῖστε μέ τήν ψαλτική. Ὅπως δείχνουν καί τά μηνύματά μου δέ γνωρίζω πολλά ἀπό θεωρία. Ὅμως ἡ ἀκοή μου καί ἡ διάκριση τῆς ψαλτικῆς ἀπό τό τραγούδι δέν εἶναι θέμα θεωρίας. Ἀκοῦστε τήν ἀγρυπνία ἀπό τή μονή Ἰβήρων τά τέσσερα CD πού ἔχουν κυκλοφορήσει πού γιορτάζουμε σέ τρεῖς ἑβδομάδες (Κοίμηση τῆς Θεοτόκου). Καί μετά ἀκοῦστε καί αὐτό πού ἄκουσα ἐδῶ ἀπό τόν σύνδεσμο τοῦ Δημήτρη στό psaltiri. Δικαιολογίες πώς δῆθεν τό ἕνα εἶναι μοναστηριακό ψάλσιμο καί τό ἄλλο κοσμικό ψάλσιμο δέν νομίζω πώς μπορεῖ νά τίς δεχθεῖ κάποιος λογικός ἄνθρωπος. Ἐκτός ναοῦ βεβαίως ἔχει ἡ μουσική ἡ βυζαντινή πολλά ἀκούσματα. Ἐντός ναοῦ ὅμως ποιός τελικά εἶναι ὁ τραγουδοποιός;
Μά κατηγορεῖτε μέ τόσο πάθος καί πεῖσμα καί συκοφαντίες (ὅσον ἀφορᾶ τίς συκοφαντίες ἔχω μαζέψει πολλά στοιχεῖα ἀπό μηνύματα διαφόρων μέ ἀποδείξεις, ἀλλά δέν τά ἀναφέρω )κάποιους ἀνθρώπους καί "δαφνοστεφανώνετε" τό τραγούδι καί το εμπορικό ψάλσιμο....
δέ θέλω νά συνεχίσω.
Υ.Γ. 1. Δέ θά ἀπαντήσω σέ ἀπαντήσεις πάνω σέ αὐτό τό μήνυμά μου γιατί ὁρισμένα πράγματα δέν χρειάζονται ἐξηγήσεις καί γιατί βλέπω καί σέ ἄλλα μηνύματα πώς ὑπάρχει ἰσχυρογνωμοσύνη καί εἰρωνεία καί κοροϊδία καί ὅλα αὐτά τά ἀνέχεται ὁ διαχειριστής (πού σέ αὐτό τό σημεῖο διαφωνῶ μαζί του) καί προκαλοῦνται ἐντάσεις. Ξέσπασα αὐτό εἶναι μόνο. Καί θέλησα αὐτό τό ξέσπασμά μου νά μή τό κρατήσω γιά μένα.
2. Εἶχα σκοπό νά ἀκούσω καί τά ἄλλα ἀπό τά συνημμένα τοῦ ΓιώργουΜ ἀλλά μετά ἀπό αὐτό δέ ἄκουσα τίποτα ἄλλο. Ἔτσι τά σχόλια ἀναφέρονται βασικά στό τελευταῖο ἄκουσμα : Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 23-7-2010 (http://psaltiri.org/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2Details&sobi2Id=1175&Itemid=)
Μά εἶναι ψάλσιμο αὐτό σύνηθες στήν παράδοση τῆς ὀρθόδοξης ἐκκλησίας καί δέν εἶναι γιά παράδειγμα τοῦ βυζαντινοῦ χοροῦ "Τρόπος" πού τούς ἀποκαλεῖ αἱρετικούς ὁ κ. Γιανουκάκης; Καί τά δέχεται ὅλα αὐτά ἡ ψαλτική κοινότητα;
Αὐτά πού ἀκούω εἶναι τραγουδάκια καί σόλα καί ἐπιδείξεις φωνητικές καί πῶς μπορεῖς νά νιώθεις κατάνυξη γιά νά ψάλλεις ἔτσι τραγουδίστικα ποῦ μου θυμίζει περισσότερο λαϊκά ἄσματα παρά ὁτιδήποτε ἄλλο; Ἄν καί μέ κάτι τέτοια ἀκούσματα πού δυστυχῶς τά ἀκοῦς σέ πολλές ἐκκλησίες ἀπό κυρίως μή γνῶστες τῆς βυζαντινῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς οἱ ἐκκλησίες μᾶς ἀδειάζουν ὅμως ἐκτός ἀπό αὐτό μέ πειράζει πού κάποιοι ἐναντιώνονται τόσο σέ κάποιους ψάλτες καί σέ ἄλλους ὄχι. Καί δέ μέ πειράζει φυσικά καί ὁ ἄνθρωπος πού ψάλλει ὅποιος κι ἄν εἶναι καί ὅπως κι ἄν τόν λένε. Τό πιθανότερο νά ἔχει μεγαλύτερο πνευματικό ζῆλο ἀπό μένα. Μέ προβληματίζει τό γεγονός πού ἡ κοινότητα αὐτή τοῦ Ψαλτολογίου στήν πλειονότητά της θαυμάζει τό τραγούδι στούς ναούς καί καταδικάζει ἤ ὑποβαθμίζει τήν ἁπλή (ἀλλά δύσκολη στήν ἐκμάθηση καί ἐκτέλεσή της), κατανυκτική ψαλτική πού πιστεύω πώς εἶναι καί ἡ παράδοσή μας.
Τό ξέρω πώς θά δεχθῶ ἔντονη ἀντίδραση ἀπό τά μέλη αὐτῆς τῆς κοινότητας, ἀλλά ἀγαπητοί μου συνομιλητές ὅτι κι ἄν μου πεῖτε δέν ἀλλάζει τίποτα. Σέβομαι πού ἀσχολεῖστε μέ τήν ψαλτική. Ὅπως δείχνουν καί τά μηνύματά μου δέ γνωρίζω πολλά ἀπό θεωρία. Ὅμως ἡ ἀκοή μου καί ἡ διάκριση τῆς ψαλτικῆς ἀπό τό τραγούδι δέν εἶναι θέμα θεωρίας. Ἀκοῦστε τήν ἀγρυπνία ἀπό τή μονή Ἰβήρων τά τέσσερα CD πού ἔχουν κυκλοφορήσει πού γιορτάζουμε σέ τρεῖς ἑβδομάδες (Κοίμηση τῆς Θεοτόκου). Καί μετά ἀκοῦστε καί αὐτό πού ἄκουσα ἐδῶ ἀπό τόν σύνδεσμο τοῦ Δημήτρη στό psaltiri. Δικαιολογίες πώς δῆθεν τό ἕνα εἶναι μοναστηριακό ψάλσιμο καί τό ἄλλο κοσμικό ψάλσιμο δέν νομίζω πώς μπορεῖ νά τίς δεχθεῖ κάποιος λογικός ἄνθρωπος. Ἐκτός ναοῦ βεβαίως ἔχει ἡ μουσική ἡ βυζαντινή πολλά ἀκούσματα. Ἐντός ναοῦ ὅμως ποιός τελικά εἶναι ὁ τραγουδοποιός;
Μά κατηγορεῖτε μέ τόσο πάθος καί πεῖσμα καί συκοφαντίες (ὅσον ἀφορᾶ τίς συκοφαντίες ἔχω μαζέψει πολλά στοιχεῖα ἀπό μηνύματα διαφόρων μέ ἀποδείξεις, ἀλλά δέν τά ἀναφέρω )κάποιους ἀνθρώπους καί "δαφνοστεφανώνετε" τό τραγούδι καί το εμπορικό ψάλσιμο....
δέ θέλω νά συνεχίσω.
Υ.Γ. 1. Δέ θά ἀπαντήσω σέ ἀπαντήσεις πάνω σέ αὐτό τό μήνυμά μου γιατί ὁρισμένα πράγματα δέν χρειάζονται ἐξηγήσεις καί γιατί βλέπω καί σέ ἄλλα μηνύματα πώς ὑπάρχει ἰσχυρογνωμοσύνη καί εἰρωνεία καί κοροϊδία καί ὅλα αὐτά τά ἀνέχεται ὁ διαχειριστής (πού σέ αὐτό τό σημεῖο διαφωνῶ μαζί του) καί προκαλοῦνται ἐντάσεις. Ξέσπασα αὐτό εἶναι μόνο. Καί θέλησα αὐτό τό ξέσπασμά μου νά μή τό κρατήσω γιά μένα.
2. Εἶχα σκοπό νά ἀκούσω καί τά ἄλλα ἀπό τά συνημμένα τοῦ ΓιώργουΜ ἀλλά μετά ἀπό αὐτό δέ ἄκουσα τίποτα ἄλλο. Ἔτσι τά σχόλια ἀναφέρονται βασικά στό τελευταῖο ἄκουσμα : Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 23-7-2010 (http://psaltiri.org/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2Details&sobi2Id=1175&Itemid=)