Περί κατανυκτικού ψαλτικού ύφους

DiamantopoylosT

Παλαιό Μέλος
Γιατί βρέ παιδιά αὐτό τό ψάλσιμο διαφέρει τόσο πολύ ἀπό αὐτό τῶν ἁγιορειτῶν πατέρων; Πιό πολλές ὁμοιότητες θά ἔλεγα ἔχουν οἱ συχωρεμένοι Στανίτσας καί Καράς παρά αὐτή ἡ ψαλτική πού ἀκούω ἀπό τήν ἀνωτέρω σελίδα μέ τό σύνδεσμο τοῦ dimitri ἀπό τούς ἁγιορεῖτες πατέρες. Ὅπως γράφει ὁ Δημήτρης στή σελίδα τοῦ psaltiri εἶναι ὁ κ. Κετσετζής αὐτός.

Μά εἶναι ψάλσιμο αὐτό σύνηθες στήν παράδοση τῆς ὀρθόδοξης ἐκκλησίας καί δέν εἶναι γιά παράδειγμα τοῦ βυζαντινοῦ χοροῦ "Τρόπος" πού τούς ἀποκαλεῖ αἱρετικούς ὁ κ. Γιανουκάκης; Καί τά δέχεται ὅλα αὐτά ἡ ψαλτική κοινότητα;

Αὐτά πού ἀκούω εἶναι τραγουδάκια καί σόλα καί ἐπιδείξεις φωνητικές καί πῶς μπορεῖς νά νιώθεις κατάνυξη γιά νά ψάλλεις ἔτσι τραγουδίστικα ποῦ μου θυμίζει περισσότερο λαϊκά ἄσματα παρά ὁτιδήποτε ἄλλο; Ἄν καί μέ κάτι τέτοια ἀκούσματα πού δυστυχῶς τά ἀκοῦς σέ πολλές ἐκκλησίες ἀπό κυρίως μή γνῶστες τῆς βυζαντινῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς οἱ ἐκκλησίες μᾶς ἀδειάζουν ὅμως ἐκτός ἀπό αὐτό μέ πειράζει πού κάποιοι ἐναντιώνονται τόσο σέ κάποιους ψάλτες καί σέ ἄλλους ὄχι. Καί δέ μέ πειράζει φυσικά καί ὁ ἄνθρωπος πού ψάλλει ὅποιος κι ἄν εἶναι καί ὅπως κι ἄν τόν λένε. Τό πιθανότερο νά ἔχει μεγαλύτερο πνευματικό ζῆλο ἀπό μένα. Μέ προβληματίζει τό γεγονός πού ἡ κοινότητα αὐτή τοῦ Ψαλτολογίου στήν πλειονότητά της θαυμάζει τό τραγούδι στούς ναούς καί καταδικάζει ἤ ὑποβαθμίζει τήν ἁπλή (ἀλλά δύσκολη στήν ἐκμάθηση καί ἐκτέλεσή της), κατανυκτική ψαλτική πού πιστεύω πώς εἶναι καί ἡ παράδοσή μας.

Τό ξέρω πώς θά δεχθῶ ἔντονη ἀντίδραση ἀπό τά μέλη αὐτῆς τῆς κοινότητας, ἀλλά ἀγαπητοί μου συνομιλητές ὅτι κι ἄν μου πεῖτε δέν ἀλλάζει τίποτα. Σέβομαι πού ἀσχολεῖστε μέ τήν ψαλτική. Ὅπως δείχνουν καί τά μηνύματά μου δέ γνωρίζω πολλά ἀπό θεωρία. Ὅμως ἡ ἀκοή μου καί ἡ διάκριση τῆς ψαλτικῆς ἀπό τό τραγούδι δέν εἶναι θέμα θεωρίας. Ἀκοῦστε τήν ἀγρυπνία ἀπό τή μονή Ἰβήρων τά τέσσερα CD πού ἔχουν κυκλοφορήσει πού γιορτάζουμε σέ τρεῖς ἑβδομάδες (Κοίμηση τῆς Θεοτόκου). Καί μετά ἀκοῦστε καί αὐτό πού ἄκουσα ἐδῶ ἀπό τόν σύνδεσμο τοῦ Δημήτρη στό psaltiri. Δικαιολογίες πώς δῆθεν τό ἕνα εἶναι μοναστηριακό ψάλσιμο καί τό ἄλλο κοσμικό ψάλσιμο δέν νομίζω πώς μπορεῖ νά τίς δεχθεῖ κάποιος λογικός ἄνθρωπος. Ἐκτός ναοῦ βεβαίως ἔχει ἡ μουσική ἡ βυζαντινή πολλά ἀκούσματα. Ἐντός ναοῦ ὅμως ποιός τελικά εἶναι ὁ τραγουδοποιός;

Μά κατηγορεῖτε μέ τόσο πάθος καί πεῖσμα καί συκοφαντίες (ὅσον ἀφορᾶ τίς συκοφαντίες ἔχω μαζέψει πολλά στοιχεῖα ἀπό μηνύματα διαφόρων μέ ἀποδείξεις, ἀλλά δέν τά ἀναφέρω )κάποιους ἀνθρώπους καί "δαφνοστεφανώνετε" τό τραγούδι καί το εμπορικό ψάλσιμο....
δέ θέλω νά συνεχίσω.

Υ.Γ. 1. Δέ θά ἀπαντήσω σέ ἀπαντήσεις πάνω σέ αὐτό τό μήνυμά μου γιατί ὁρισμένα πράγματα δέν χρειάζονται ἐξηγήσεις καί γιατί βλέπω καί σέ ἄλλα μηνύματα πώς ὑπάρχει ἰσχυρογνωμοσύνη καί εἰρωνεία καί κοροϊδία καί ὅλα αὐτά τά ἀνέχεται ὁ διαχειριστής (πού σέ αὐτό τό σημεῖο διαφωνῶ μαζί του) καί προκαλοῦνται ἐντάσεις. Ξέσπασα αὐτό εἶναι μόνο. Καί θέλησα αὐτό τό ξέσπασμά μου νά μή τό κρατήσω γιά μένα.
2. Εἶχα σκοπό νά ἀκούσω καί τά ἄλλα ἀπό τά συνημμένα τοῦ ΓιώργουΜ ἀλλά μετά ἀπό αὐτό δέ ἄκουσα τίποτα ἄλλο. Ἔτσι τά σχόλια ἀναφέρονται βασικά στό τελευταῖο ἄκουσμα : Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 23-7-2010 (http://psaltiri.org/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2Details&sobi2Id=1175&Itemid=)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Γιατί βρέ παιδιά αὐτό τό ψάλσιμο διαφέρει τόσο πολύ ἀπό αὐτό τῶν ἁγιορειτῶν πατέρων; Πιό πολλές ὁμοιότητες θά ἔλεγα ἔχουν οἱ συχωρεμένοι Στανίτσας καί Καράς παρά αὐτή ἡ ψαλτική πού ἀκούω ἀπό τήν ἀνωτέρω σελίδα μέ τό σύνδεσμο τοῦ dimitri ἀπό τούς ἁγιορεῖτες πατέρες. Ὅπως γράφει ὁ Δημήτρης στή σελίδα τοῦ psaltiri εἶναι ὁ κ. Κετσετζής αὐτός.

Μά εἶναι ψάλσιμο αὐτό σύνηθες στήν παράδοση τῆς ὀρθόδοξης ἐκκλησίας καί δέν εἶναι γιά παράδειγμα τοῦ βυζαντινοῦ χοροῦ "Τρόπος" πού τούς ἀποκαλεῖ αἱρετικούς ὁ κ. Γιανουκάκης; Καί τά δέχεται ὅλα αὐτά ἡ ψαλτική κοινότητα;

Αὐτά πού ἀκούω εἶναι τραγουδάκια καί σόλα καί ἐπιδείξεις φωνητικές καί πῶς μπορεῖς νά νιώθεις κατάνυξη γιά νά ψάλλεις ἔτσι τραγουδίστικα ποῦ μου θυμίζει περισσότερο λαϊκά ἄσματα παρά ὁτιδήποτε ἄλλο; Ἄν καί μέ κάτι τέτοια ἀκούσματα πού δυστυχῶς τά ἀκοῦς σέ πολλές ἐκκλησίες ἀπό κυρίως μή γνῶστες τῆς βυζαντινῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς οἱ ἐκκλησίες μᾶς ἀδειάζουν ὅμως ἐκτός ἀπό αὐτό μέ πειράζει πού κάποιοι ἐναντιώνονται τόσο σέ κάποιους ψάλτες καί σέ ἄλλους ὄχι. Καί δέ μέ πειράζει φυσικά καί ὁ ἄνθρωπος πού ψάλλει ὅποιος κι ἄν εἶναι καί ὅπως κι ἄν τόν λένε. Τό πιθανότερο νά ἔχει μεγαλύτερο πνευματικό ζῆλο ἀπό μένα. Μέ προβληματίζει τό γεγονός πού ἡ κοινότητα αὐτή τοῦ Ψαλτολογίου στήν πλειονότητά της θαυμάζει τό τραγούδι στούς ναούς καί καταδικάζει ἤ ὑποβαθμίζει τήν ἁπλή (ἀλλά δύσκολη στήν ἐκμάθηση καί ἐκτέλεσή της), κατανυκτική ψαλτική πού πιστεύω πώς εἶναι καί ἡ παράδοσή μας.

Τό ξέρω πώς θά δεχθῶ ἔντονη ἀντίδραση ἀπό τά μέλη αὐτῆς τῆς κοινότητας, ἀλλά ἀγαπητοί μου συνομιλητές ὅτι κι ἄν μου πεῖτε δέν ἀλλάζει τίποτα. Σέβομαι πού ἀσχολεῖστε μέ τήν ψαλτική. Ὅπως δείχνουν καί τά μηνύματά μου δέ γνωρίζω πολλά ἀπό θεωρία. Ὅμως ἡ ἀκοή μου καί ἡ διάκριση τῆς ψαλτικῆς ἀπό τό τραγούδι δέν εἶναι θέμα θεωρίας. Ἀκοῦστε τήν ἀγρυπνία ἀπό τή μονή Ἰβήρων τά τέσσερα CD πού ἔχουν κυκλοφορήσει πού γιορτάζουμε σέ τρεῖς ἑβδομάδες (Κοίμηση τῆς Θεοτόκου). Καί μετά ἀκοῦστε καί αὐτό πού ἄκουσα ἐδῶ ἀπό τόν σύνδεσμο τοῦ Δημήτρη στό psaltiri. Δικαιολογίες πώς δῆθεν τό ἕνα εἶναι μοναστηριακό ψάλσιμο καί τό ἄλλο κοσμικό ψάλσιμο δέν νομίζω πώς μπορεῖ νά τίς δεχθεῖ κάποιος λογικός ἄνθρωπος. Ἐκτός ναοῦ βεβαίως ἔχει ἡ μουσική ἡ βυζαντινή πολλά ἀκούσματα. Ἐντός ναοῦ ὅμως ποιός τελικά εἶναι ὁ τραγουδοποιός;

Μά κατηγορεῖτε μέ τόσο πάθος καί πεῖσμα καί συκοφαντίες (ὅσον ἀφορᾶ τίς συκοφαντίες ἔχω μαζέψει πολλά στοιχεῖα ἀπό μηνύματα διαφόρων μέ ἀποδείξεις, ἀλλά δέν τά ἀναφέρω )κάποιους ἀνθρώπους καί "δαφνοστεφανώνετε" τό τραγούδι καί το εμπορικό ψάλσιμο....
δέ θέλω νά συνεχίσω.

Υ.Γ. 1. Δέ θά ἀπαντήσω σέ ἀπαντήσεις πάνω σέ αὐτό τό μήνυμά μου γιατί ὁρισμένα πράγματα δέν χρειάζονται ἐξηγήσεις καί γιατί βλέπω καί σέ ἄλλα μηνύματα πώς ὑπάρχει ἰσχυρογνωμοσύνη καί εἰρωνεία καί κοροϊδία καί ὅλα αὐτά τά ἀνέχεται ὁ διαχειριστής (πού σέ αὐτό τό σημεῖο διαφωνῶ μαζί του) καί προκαλοῦνται ἐντάσεις. Ξέσπασα αὐτό εἶναι μόνο. Καί θέλησα αὐτό τό ξέσπασμά μου νά μή τό κρατήσω γιά μένα.
2. Εἶχα σκοπό νά ἀκούσω καί τά ἄλλα ἀπό τά συνημμένα τοῦ ΓιώργουΜ ἀλλά μετά ἀπό αὐτό δέ ἄκουσα τίποτα ἄλλο. Ἔτσι τά σχόλια ἀναφέρονται βασικά στό τελευταῖο ἄκουσμα : Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 23-7-2010 (http://psaltiri.org/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2Details&sobi2Id=1175&Itemid=)


Καιρὸς ἦταν νὰ ξεσπάσετε. Τὰ μαζεύατε πολὺ καιρὸ ἄλλωστε -μὲ διάθεση «μαθητείας» πάντα.

Τὸ πὼς καταφέρατε νὰ καταλήξετε ὅ,τι πολὺς κόσμος ἐδῶ μἐσα ἐπιδοκιμάζει τᾶ τραγουδάκια καὶ τὸ λεγόμενο ἐμπορικὸ ψάλσιμο, δὲν ἔχω καταλάβει. Πὼς ἐπίσης συνδέσατε συγκεκριμένο ἐκπρόσωπο συγκεκριμένης σχολῆς γιὰ νὰ δημιουργήσετε τὸ ἀντιθετικὸ σας σχήμα κατάνυξη vs τραγούδι, πάλι δυσεξήγητο μοῦ φαίνεται.

Τὸ μόνο εὐεξήγητο εἶναι ἡ ἀδυναμία σας νὰ διαχωρίσετε τὴν ἦρα ἀπὸ τὸν σῖτο, ἀφοῦ εἶστε προσανατολισμένος σὲ συγκεκριμένη κατεύθυνση καὶ μὲ ἀλύγιστη διάθεση μάλιστα.

Ἀκούστε καὶ τίποτε ἄλλο πέραν τοῦ ΤΡΟΠΟΥ καὶ τῶν ὁμοίων του καὶ ἀκουσόμεθα σου καὶ πάλιν. Καὶ γιὰ νὰ μὴν σᾶς παραπέμψω σὲ παλαιοὺς ἀκούστε λίγο Χάρη Συμεωνίδη καὶ μάλιστα σὲ ἀρχαῖο μάθημα ἔτσι γιὰ νὰ γνωρίσετε καὶ τὴν ἄλλη πλευρά, ἐφ᾿ ὅσον τὸ ἐπιθυμεῖτε βέβαια, ἀπαραίτητη προϋπόθεση.

http://www.analogion.com/forum/showpost.php?p=76716&postcount=1

ΥΓ. Καὶ ἀφοῦ συγκεντρώνετε ἀποδείξεις σχετικὲς μὲ τὴν συκοφάντηση κάποιων καλὸ εἶναι νὰ προσέχουμε τὶ γράφουμε, μὴ βρεθοῦμε καὶ στὸ ἐδώλιο, συχνὸ φαινόμενο ἐδῶ μέσα πλέον καὶ πάντα μονόπλευρο.
 

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Γιατί βρέ παιδιά αὐτό τό ψάλσιμο διαφέρει τόσο πολύ ἀπό αὐτό τῶν ἁγιορειτῶν πατέρων; Πιό πολλές ὁμοιότητες θά ἔλεγα ἔχουν οἱ συχωρεμένοι Στανίτσας καί Καράς παρά αὐτή ἡ ψαλτική πού ἀκούω ἀπό τήν ἀνωτέρω σελίδα μέ τό σύνδεσμο τοῦ dimitri ἀπό τούς ἁγιορεῖτες πατέρες. Ὅπως γράφει ὁ Δημήτρης στή σελίδα τοῦ psaltiri εἶναι ὁ κ. Κετσετζής αὐτός.

Μά εἶναι ψάλσιμο αὐτό σύνηθες στήν παράδοση τῆς ὀρθόδοξης ἐκκλησίας καί δέν εἶναι γιά παράδειγμα τοῦ βυζαντινοῦ χοροῦ "Τρόπος" πού τούς ἀποκαλεῖ αἱρετικούς ὁ κ. Γιανουκάκης; Καί τά δέχεται ὅλα αὐτά ἡ ψαλτική κοινότητα;

Αὐτά πού ἀκούω εἶναι τραγουδάκια καί σόλα καί ἐπιδείξεις φωνητικές καί πῶς μπορεῖς νά νιώθεις κατάνυξη γιά νά ψάλλεις ἔτσι τραγουδίστικα ποῦ μου θυμίζει περισσότερο λαϊκά ἄσματα παρά ὁτιδήποτε ἄλλο; Ἄν καί μέ κάτι τέτοια ἀκούσματα πού δυστυχῶς τά ἀκοῦς σέ πολλές ἐκκλησίες ἀπό κυρίως μή γνῶστες τῆς βυζαντινῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς οἱ ἐκκλησίες μᾶς ἀδειάζουν ὅμως ἐκτός ἀπό αὐτό μέ πειράζει πού κάποιοι ἐναντιώνονται τόσο σέ κάποιους ψάλτες καί σέ ἄλλους ὄχι. Καί δέ μέ πειράζει φυσικά καί ὁ ἄνθρωπος πού ψάλλει ὅποιος κι ἄν εἶναι καί ὅπως κι ἄν τόν λένε. Τό πιθανότερο νά ἔχει μεγαλύτερο πνευματικό ζῆλο ἀπό μένα. Μέ προβληματίζει τό γεγονός πού ἡ κοινότητα αὐτή τοῦ Ψαλτολογίου στήν πλειονότητά της θαυμάζει τό τραγούδι στούς ναούς καί καταδικάζει ἤ ὑποβαθμίζει τήν ἁπλή (ἀλλά δύσκολη στήν ἐκμάθηση καί ἐκτέλεσή της), κατανυκτική ψαλτική πού πιστεύω πώς εἶναι καί ἡ παράδοσή μας.

Τό ξέρω πώς θά δεχθῶ ἔντονη ἀντίδραση ἀπό τά μέλη αὐτῆς τῆς κοινότητας, ἀλλά ἀγαπητοί μου συνομιλητές ὅτι κι ἄν μου πεῖτε δέν ἀλλάζει τίποτα. Σέβομαι πού ἀσχολεῖστε μέ τήν ψαλτική. Ὅπως δείχνουν καί τά μηνύματά μου δέ γνωρίζω πολλά ἀπό θεωρία. Ὅμως ἡ ἀκοή μου καί ἡ διάκριση τῆς ψαλτικῆς ἀπό τό τραγούδι δέν εἶναι θέμα θεωρίας. Ἀκοῦστε τήν ἀγρυπνία ἀπό τή μονή Ἰβήρων τά τέσσερα CD πού ἔχουν κυκλοφορήσει πού γιορτάζουμε σέ τρεῖς ἑβδομάδες (Κοίμηση τῆς Θεοτόκου). Καί μετά ἀκοῦστε καί αὐτό πού ἄκουσα ἐδῶ ἀπό τόν σύνδεσμο τοῦ Δημήτρη στό psaltiri. Δικαιολογίες πώς δῆθεν τό ἕνα εἶναι μοναστηριακό ψάλσιμο καί τό ἄλλο κοσμικό ψάλσιμο δέν νομίζω πώς μπορεῖ νά τίς δεχθεῖ κάποιος λογικός ἄνθρωπος. Ἐκτός ναοῦ βεβαίως ἔχει ἡ μουσική ἡ βυζαντινή πολλά ἀκούσματα. Ἐντός ναοῦ ὅμως ποιός τελικά εἶναι ὁ τραγουδοποιός;

Μά κατηγορεῖτε μέ τόσο πάθος καί πεῖσμα καί συκοφαντίες (ὅσον ἀφορᾶ τίς συκοφαντίες ἔχω μαζέψει πολλά στοιχεῖα ἀπό μηνύματα διαφόρων μέ ἀποδείξεις, ἀλλά δέν τά ἀναφέρω )κάποιους ἀνθρώπους καί "δαφνοστεφανώνετε" τό τραγούδι καί το εμπορικό ψάλσιμο....
δέ θέλω νά συνεχίσω.

Υ.Γ. 1. Δέ θά ἀπαντήσω σέ ἀπαντήσεις πάνω σέ αὐτό τό μήνυμά μου γιατί ὁρισμένα πράγματα δέν χρειάζονται ἐξηγήσεις καί γιατί βλέπω καί σέ ἄλλα μηνύματα πώς ὑπάρχει ἰσχυρογνωμοσύνη καί εἰρωνεία καί κοροϊδία καί ὅλα αὐτά τά ἀνέχεται ὁ διαχειριστής (πού σέ αὐτό τό σημεῖο διαφωνῶ μαζί του) καί προκαλοῦνται ἐντάσεις. Ξέσπασα αὐτό εἶναι μόνο. Καί θέλησα αὐτό τό ξέσπασμά μου νά μή τό κρατήσω γιά μένα.
2. Εἶχα σκοπό νά ἀκούσω καί τά ἄλλα ἀπό τά συνημμένα τοῦ ΓιώργουΜ ἀλλά μετά ἀπό αὐτό δέ ἄκουσα τίποτα ἄλλο. Ἔτσι τά σχόλια ἀναφέρονται βασικά στό τελευταῖο ἄκουσμα : Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 23-7-2010 (http://psaltiri.org/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2Details&sobi2Id=1175&Itemid=)

Κατ'αρχας επιτρεψτε μου μια διορθωση... Ο ιεροψαλτης στη σελιδα psaltiri (23-07-2010) δεν ειναι ο Κετσετζης... δεν γνωριζω ποιος ειναι αλλα ο Κετσετζης δεν ειναι, εκτος και αν ξαφνικα αλλαξε φωνη και τροπο ψαλσιματος!:wink: Απορω που κανεις μεχρι τωρα δεν το επεσημανε:confused:
Τωρα ως προς τα υπολοιπα που ειπατε, οπωσδηποτε κανεις δεν επικροτει το τραγουδι, ειδικα εδω μεσα και απορω πως ειναι δυνατο να πιστευετε το αντιθετο:confused::confused: Θεωρω επισης υπερβολικο και ανυποστατο το οτι τα ''τραγουδια'' εδιωξαν τον κοσμο απο τις εκκλησιες. Μα αγαπητε μου εδω ψαχνουμε να βρουμε ψαλτες με το φαναρι ποσο μαλλον δε ατομα τα οποια να γνωριζουν καλα μουσικη και να λενε και ''αμανεδες'', διοτι για να πεις αμανεδες πρεπει να γνωριζεις και 2-3 πραγματακια:wink: Επισης εαν ισχυε αυτο τοτε ο κ. Γαιτανος για παραδειγμα (που λεει τραγουδακια) δεν θα πωλουσε ουτε ενα δισκακι ουτε και θα συγκριναν πολλους αξιολογους ψαλτες με αυτον..:eek: Οχι πως δεν υπαρχουν και ''αμανετζηδες'' αλλα οχι και σε βαθμο που να διωχνουν τον κοσμο, για ονομα του Θεου.... Απορω πως βγαλατε αυτο το συμπερασμα? Εγω θα ελεγα το αντιθετο συμβαινει... η προχειροτητα και η ελλειψη γνωσης απο πολλους διακονουντες στα αναλογια εδιωξαν (εαν ισχυει και αυτο) το κοσμο. Σε καθε περιπτωση παντως δεν ωφελησε σε τιποτα αλλα ''κατεστρεψε'' το μουσικο αισθητηριο του κοσμου πανω στη Β.Μουσικη.
Κλείνοντας θα ηθελα να πω πως το υφος των μοναστηριων, για το οποιο τοση συζητηση εχει γινει, δεν πιστευω οτι ειναι το απολυτο μετρο συγκρισης. Για να ειμαι ειλικρινης δεν πιστευω οτι υπαρχει τετοιο υφος με βαση το οποιο κρινονται και συγκρινονται τα υπολοιπα. Ο κατα τοπους ιδιαιτερος τροπος εκτελεσης της Β.Μουσικης εφοσον υποκειται στο γενικοτερο σκοπο που εξυπηρετει η μουσικη αυτη, ειναι αποδεκτος.:wink:

Υ.Γ. 1. Εφοσον εκφρασατε μια αποψη πανω σε συγκεκριμενο θεμα να ειστε ετοιμος να κανετε και διαλογο διαφορετικα δεν υπαρχει και λογος να γραφουμε δημοσια τιποτε εαν δεν εχουμε τη διαθεση να συζητησουμε. Δεν βγαζουμε διαγγελμα:wink:
2. Ο ψαλτης στη σελιδα οπου εσφαλμενα αναφερεται οτι ειναι ο Κετσετζης οντως τραγουδαει και ειναι κουραστικος.:(
 
Last edited:
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
Ο κ. Κετσετζής από 19-7-2010 τελεί εν αδεία.
 

dimitris

Παλαιό Μέλος
Απλά ρώτησα παραπάνω ποιος είναι. Αφού δεν απαντήθηκε έσβησα το ηχητικό.

Για το θέμα αν ο τάδε ψάλτης είναι κατανυκτικός,
δεν ξέρω, απλά ρωτάω:
Τι είναι η κατάνυξη; αίσθημα, συναίσθημα...;
Αυτογενής ή εκπορευόμενη υπό του ψάλτου;
Αναπαύεται σε κάποιο είδος μουσικής π.χ. Βυζαντινή, Ρώσικη, Ευρωπαική, ανατολίτικη, μοναστηριακή;

Καλό είναι αυτή η κουβεντούλα να αλλάξει τόπο να μην είναι δηλαδή σε φάκελο κάποιου ψάλτη για ευνοήτους λόγους.
 

farlekas 1980

Παλαιό Μέλος
Γιατί βρέ παιδιά αὐτό τό ψάλσιμο διαφέρει τόσο πολύ ἀπό αὐτό τῶν ἁγιορειτῶν πατέρων;
Πιό πολλές ὁμοιότητες θά ἔλεγα ἔχουν οἱ συχωρεμένοι Στανίτσας καί Καράς
παρά αὐτή ἡ ψαλτική πού ἀκούω ἀπό τήν ἀνωτέρω σελίδα μέ τό σύνδεσμο τοῦ dimitri ἀπό τούς ἁγιορεῖτες πατέρες. Ὅπως γράφει ὁ Δημήτρης στή σελίδα τοῦ psaltiri εἶναι ὁ κ. Κετσετζής αὐτός.

Μά εἶναι ψάλσιμο αὐτό σύνηθες στήν παράδοση τῆς ὀρθόδοξης ἐκκλησίας καί δέν εἶναι γιά παράδειγμα τοῦ βυζαντινοῦ χοροῦ "Τρόπος" πού τούς ἀποκαλεῖ αἱρετικούς ὁ κ. Γιανουκάκης; Καί τά δέχεται ὅλα αὐτά ἡ ψαλτική κοινότητα;

Αὐτά πού ἀκούω εἶναι τραγουδάκια καί σόλα καί ἐπιδείξεις φωνητικές καί πῶς μπορεῖς νά νιώθεις κατάνυξη γιά νά ψάλλεις ἔτσι τραγουδίστικα ποῦ μου θυμίζει περισσότερο λαϊκά ἄσματα παρά ὁτιδήποτε ἄλλο; Ἄν καί μέ κάτι τέτοια ἀκούσματα πού δυστυχῶς τά ἀκοῦς σέ πολλές ἐκκλησίες ἀπό κυρίως μή γνῶστες τῆς βυζαντινῆς ἐκκλησιαστικῆς μουσικῆς οἱ ἐκκλησίες μᾶς ἀδειάζουν ὅμως ἐκτός ἀπό αὐτό μέ πειράζει πού κάποιοι ἐναντιώνονται τόσο σέ κάποιους ψάλτες καί σέ ἄλλους ὄχι. Καί δέ μέ πειράζει φυσικά καί ὁ ἄνθρωπος πού ψάλλει ὅποιος κι ἄν εἶναι καί ὅπως κι ἄν τόν λένε. Τό πιθανότερο νά ἔχει μεγαλύτερο πνευματικό ζῆλο ἀπό μένα. Μέ προβληματίζει τό γεγονός πού ἡ κοινότητα αὐτή τοῦ Ψαλτολογίου στήν πλειονότητά της θαυμάζει τό τραγούδι στούς ναούς καί καταδικάζει ἤ ὑποβαθμίζει τήν ἁπλή (ἀλλά δύσκολη στήν ἐκμάθηση καί ἐκτέλεσή της), κατανυκτική ψαλτική πού πιστεύω πώς εἶναι καί ἡ παράδοσή μας.

Τό ξέρω πώς θά δεχθῶ ἔντονη ἀντίδραση ἀπό τά μέλη αὐτῆς τῆς κοινότητας, ἀλλά ἀγαπητοί μου συνομιλητές ὅτι κι ἄν μου πεῖτε δέν ἀλλάζει τίποτα. Σέβομαι πού ἀσχολεῖστε μέ τήν ψαλτική. Ὅπως δείχνουν καί τά μηνύματά μου δέ γνωρίζω πολλά ἀπό θεωρία. Ὅμως ἡ ἀκοή μου καί ἡ διάκριση τῆς ψαλτικῆς ἀπό τό τραγούδι δέν εἶναι θέμα θεωρίας. Ἀκοῦστε τήν ἀγρυπνία ἀπό τή μονή Ἰβήρων τά τέσσερα CD πού ἔχουν κυκλοφορήσει πού γιορτάζουμε σέ τρεῖς ἑβδομάδες (Κοίμηση τῆς Θεοτόκου). Καί μετά ἀκοῦστε καί αὐτό πού ἄκουσα ἐδῶ ἀπό τόν σύνδεσμο τοῦ Δημήτρη στό psaltiri. Δικαιολογίες πώς δῆθεν τό ἕνα εἶναι μοναστηριακό ψάλσιμο καί τό ἄλλο κοσμικό ψάλσιμο δέν νομίζω πώς μπορεῖ νά τίς δεχθεῖ κάποιος λογικός ἄνθρωπος. Ἐκτός ναοῦ βεβαίως ἔχει ἡ μουσική ἡ βυζαντινή πολλά ἀκούσματα. Ἐντός ναοῦ ὅμως ποιός τελικά εἶναι ὁ τραγουδοποιός;

Μά κατηγορεῖτε μέ τόσο πάθος καί πεῖσμα καί συκοφαντίες (ὅσον ἀφορᾶ τίς συκοφαντίες ἔχω μαζέψει πολλά στοιχεῖα ἀπό μηνύματα διαφόρων μέ ἀποδείξεις, ἀλλά δέν τά ἀναφέρω )κάποιους ἀνθρώπους καί "δαφνοστεφανώνετε" τό τραγούδι καί το εμπορικό ψάλσιμο....
δέ θέλω νά συνεχίσω.

Υ.Γ. 1. Δέ θά ἀπαντήσω σέ ἀπαντήσεις πάνω σέ αὐτό τό μήνυμά μου γιατί ὁρισμένα πράγματα δέν χρειάζονται ἐξηγήσεις καί γιατί βλέπω καί σέ ἄλλα μηνύματα πώς ὑπάρχει ἰσχυρογνωμοσύνη καί εἰρωνεία καί κοροϊδία καί ὅλα αὐτά τά ἀνέχεται ὁ διαχειριστής (πού σέ αὐτό τό σημεῖο διαφωνῶ μαζί του) καί προκαλοῦνται ἐντάσεις. Ξέσπασα αὐτό εἶναι μόνο. Καί θέλησα αὐτό τό ξέσπασμά μου νά μή τό κρατήσω γιά μένα.
2. Εἶχα σκοπό νά ἀκούσω καί τά ἄλλα ἀπό τά συνημμένα τοῦ ΓιώργουΜ ἀλλά μετά ἀπό αὐτό δέ ἄκουσα τίποτα ἄλλο. Ἔτσι τά σχόλια ἀναφέρονται βασικά στό τελευταῖο ἄκουσμα : Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 23-7-2010 (http://psaltiri.org/index.php?option=com_sobi2&sobi2Task=sobi2Details&sobi2Id=1175&Itemid=)

Εννοειτε μεταξυ τους :D:D:D:D:D ; Μαλλον χρειαζεστε Ω.Ρ.Λ :cool: !
 
Last edited:

Greekψαλτης

Ψαλῶ τῶ Θεῶ μου, ἕως ὑπάρχω.
Απλά ρώτησα παραπάνω ποιος είναι. Αφού δεν απαντήθηκε έσβησα το ηχητικό.

Για το θέμα αν ο τάδε ψάλτης είναι κατανυκτικός,
δεν ξέρω, απλά ρωτάω:
Τι είναι η κατάνυξη; αίσθημα, συναίσθημα...;
Αυτογενής ή εκπορευόμενη υπό του ψάλτου;
Αναπαύεται σε κάποιο είδος μουσικής π.χ. Βυζαντινή, Ρώσικη, Ευρωπαική, ανατολίτικη, μοναστηριακή;

Καλό είναι αυτή η κουβεντούλα να αλλάξει τόπο να μην είναι δηλαδή σε φάκελο κάποιου ψάλτη για ευνοήτους λόγους.

Καλο ειναι να μεταφερθει η κουβεντα διοτι δεν αφορα τον κ. Κετσετζη αλλα ουτε και τον βλαπτει φυσικα:wink:
Τι ειναι κατανυξη ρωτατε... ειναι συναισθημα το οποιο δημιουργει προυποθεσεις για περισυλλογη και προσευχη. Δεν ειναι αυτογενες διαφορετικα δεν θα καναμε και τοση κουβεντα για υφος κτλ. Σαν ανθρωποι επηρεαζομαστε απο εξωγενης παραγοντες οπως η Β.Μουσικη, εν τω προκειμενω. Επομενως φυσικα και βοηθα και ο ψαλτης... εννοειται! Οπως και ολα μεσα στην εκκλησια, απο τις Αγιογραφιες μεχρι τις κανδηλες κ.α αυτο το σκοπο εχουν και δεν ειναι απλως για διακοσμητικους λογους.:wink: Αν ο ψαλτης ομως αντι να ψαλλει τραγουδα δημοτικα τοτε κουραζει καπως και δεν βοηθα διοτι το ακουσμα ειναι ξενο ως προς αυτα που σωστα (θελω να πιστευω) γνωριζει ο κοσμος. Στο λεω εγω που αρεσκομαι σε πλουσιες θεσεις και ψαλτες αναλογου υφους. Αλλο ομως αυτο και αλλο το τραγουδι και δυστυχως πολλοι τα μπερδευουν με αποτελεσμα να ''αδικουν'' ακομη και ψαλτες οπως τον αειμνηστο Αρχοντα Στανιτσα... και αυτοι μαλλον χρειαζονται Ω.Ρ.Λ. κ. Φαρλεκα :wink::D:D
Η κατανυξη τωρα που περισσοτερο χαρακτηριζεται ως θρησκευτικο συναισθημα υποστηριζεται απο το ειδος μουσικης που χρησιμοποιει το καθε δογμα, θρησκεια ή -για την Ορθοδοξια- και η κατα τοπους εκκλησιες, π.χ στην Ρωσια εχουμε ευρωπαικη μουσικη. Για εμας εδω επομενως ειναι η Β.Μουσικη, για αλλους η ευρωπαικη, ανατολικη και ουτω καθεξης. Απλα τα πραγματα.:cool:

Υ.Γ. Μοναστηριακη μουσικη δεν γνωριζω να υπαρχει... τι εννοειτε??
 
Last edited:
Κατάνυξη είναι ένα κέντημα της ψυχής - από το ρήμα «νύσσω», πού σημαίνει κεντώ, τρυπώ με αιχμηρό αντικείμενο. Κατάνυξη είναι «άμετεώριστος οδύνη ψυχής» κατά τον ορισμό του αγίου Ιωάννου της «Κλίμακος». Ένας γλυκός πόνος της ψυχής πού προέρχεται από τη συναίσθηση της άμαρτωλότητός μας και την επίσκεψη του θείου ελέους. Κατάνυξη είναι ή επιστροφή στον εαυτό μας, στο χώρο της καρδιάς μας.
Αγαπητέ dimitris ζήτησα την ηχογράφηση γιατί πραγματικά ο Λάζαρος ο Κουμεντάκης ( το όνομα του συνάδελφου ) είναι μια εξαίρετη φωνή και άκρως ενδιαφέρουσα. Την Παρασκευή δεν κατάφερα να ακούσω από το χερουβικό και μετά την Θ.Λειτουργία και ήξερα ότι κάποιος θα ηχογράφησε ( ευτυχώς που υπάρχετε και όλοι εσεις στο forum και μπορούμε να στηριχθούμε πάνω σας - αυτό και το νόημα ή ένα από τα νοήματα του forum ).
Τώρα το τι είναι κατανυκτικό και τι όχι, εκτός του ότι ο καθένας το βιώνει διαφορετικά, στην συγκεκριμένη στιγμή τελικά δεν με απασχολεί. Αν είναι να ανεβαίνουν ηχογραφήσεις που φέρνουν κατάνυξη μόνο, τότε για μένα οι μισές θα έπρεπε να σβηστούν και για κάποιον φίλο με άλλα ακούσματα οι άλλες μισές. Άρα... Φέξε μου και γλίστρησα. Από κάθε ηχογράφηση αρεστή ή όχι στα μουσικά αυτιά μας κάτι παίρνουμε. Στην τελική αν δεν μας αρέσει την ξανασβήνουμε.
Θα ήθελα πάρα πολύ την συγκεκριμένη ηχογράφηση φίλε μου και ας με συγχωρέσουν οι Κετσετζόφιλοι ( ένας από αυτούς και εγώ ) που γεμίζουμε το θέμα του με άσχετα σχόλια.
Ας ανέβει εδώ http://www.psaltologion.com/showthread.php?t=11695
 

Nikolaos Giannoukakis

Παλαιό Μέλος
Μιάς και η ερώτηση τέθηκε "τί αρέσει στον κόσμο", και εφ όσον τους έχουμε ακόμα στη ζωή, δεν ρωτάμε τον Βασιλικό, τον Καραμάνη και τον Αγγελόπουλο πόσες κασσέττες και ψηφειακούς δίσκους έχουν πουλήσει;

Δεν είναι και η πιό επιστημονική μέθοδο, και εμπεριέχει μη αντικειμενικά κριτήρια ν απαντηθεί η ερώτηση, αλλα θα μας δώσει και μια πρόχειρη ιδέα στο "τί αρέσει στον κόσμο".

Επιφυλάσσομαι να καταλήξω πως ο Καραμάνης και ο Βασιλικός έχουν πουλήσει περισσότερα απο τον Αγγελόπουλο.

Ας με διορθώσει κάποιος.

ΝΓ
 
Γ

Γεώργιος Κ. Σιαπερόπουλος

Guest
Είναι απορίας άξιον αυτό που συμβαίνει όχι μόνο εδώ, αλλά και σε άλλα θέματα να παρεκτέπεται η συζήτηση. Εδώ είναι χώρος του κ. Κετσετζή και σ΄αυτόν πρέπει να αναφερόμαστε.
Αν θέλουμε να μιλήσουμε για άλλο ψάλτη ας πάμε στην μερίδα του.
Αν θέλουμε να αναλήσουμε και να κάνουμε ετυμολογία της λέξεως κατάνυξις ας ανοίξουμε σχετικό θέμα που θα ασχολείται με την ετυμολογία των λέξεων.
Δεν θέλω να πιστέψω, ότι κάθε φορά που παρεκτρέπεται η συζήτηση σε κάποιο θέμα (πολύ σύνηθες φαινόμενο τελευταία) είναι εκ του πονηρού.

Πιστεύω ότι οι κ. συντονιστές πρέπει να μεταφέρουν όσα δεν έχουν σχέση με τον κ. Κετσετζή.
 

Γιώργος Μ.

Γιώργος Μπάτζιος
Πρός κ. Διαμαντόπουλο:
μια ένσταση επί της μεθόδου.

Ας μην ταυτίζουμε ποτέ συγκεκριμένο κακό (κατά τη γνώμη μας) ψάλσιμο με ολόκληρη σχολή ή ρεύμα. Είναι ποικιλοτρόπως εσφαλμένη μέθοδος. Θα αναφέρω μόνο δύο σημεία.

Αφενός μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί εναντίον μας με εκπροσώπους της σχολής της δικής μας αρεσκείας.

Αφετέρου αφήνει να γίνουν υποθέσεις περί ενδεχόμενου δόλου, αξιοποίησης δηλαδή της αδυναμίας κάποιου για να πληγεί κάποιος άλλος.

ΥΓ Ξέρω ότι δεν είστε κακοπροαίρετος, αλλά λειτουργείτε παρορμητικά, όπως κι εγώ συχνότατα. Συμπαθάτε με.
 
Top