MTheodorakis
Παλαιό Μέλος
Ὑπενθύμηση τοῦ θέματος.
Δύο ἀπόσπασματα ἀπὸ Πεντηκοστάρια (1837 καὶ 2010). Στὸ θέμα τοῦ Εἰσοδικοῦ φαίνεται νὰ συμφωνοῦν καὶ μὲ παλαιότερα (1575).Εάν προτιμηθούν αύριο τα τυπικά και οι μακαρισμοί, τότε το εισοδικόν θα πρέπει να είναι "Δευτε προσκυνήσωμεν....σώσον ημας Παράκλητε Αγαθέ" και στην συνέχεια τρισάγιον; ή δεν έχουν κάποια σχέση αυτά μεταξύ τους;
Ἡ προτίμηση ἀπό τί ἐξαρτᾶται; Αὐθαιρεσία, γοῦστο ἤ τήρηση τυπικοῦ ἐκτός τοῦ ἰσχύοντος, μέ συγκεκριμένη αἰτιολόγηση;Εάν προτιμηθούν αύριο τα τυπικά και οι μακαρισμοί, ...
Τί περέχουν οἱ 4 τελίτσες; Μπορεῖτε νά τίς συμπληρώσετε; Μᾶλλον θά γράψετε «καὶ προσπέσωμεν Χριστῷ", ὅπερ ἀσύμφωνον γιά τό ἐν συνεχείᾳ «Παράκλητε ἀγαθέ». Ἄν καί αὐτό μπορεῖ νά ὑποστηριχθεῖ ὅτι διαφαίνεται στήν § 38 τῆς Προθεωρίας τοῦ ΤΜΕ γιά τίς ἀπό Τρίτη ἕως Παρασκευῆς μεθέορτες ἡμέρες, ἔχει δοθεῖ ἐπίσημη ἑρμηνεία (ἀκόμη βλ. καί ΤΓΡ) γιά τήν χρήση τοῦ «Ὑψώθητι...» καθ᾿ ὅλες τίς μεθέορτες. Γιά τήν Δευτέρα (πού ρωτᾶτε) καί τό ΤΑΣ εἶναι σαφές γιά τό «Ὑψώθητι...»... το εισοδικόν θα πρέπει να είναι "Δευτε προσκυνήσωμεν....σώσον ημας Παράκλητε Αγαθέ" ;
Δεῖτε τό θέμα «Τη Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος ψάλλεται το «Όσοι εις Χριστόν» ή το «Άγιος ο Θεός» (τρισάγιον) ; » Εἶναι θέμα αἰτιολογημένης προτιμήσεως....στη συνέχεια τρισάγιον;
"Δευτε προσκυνήσωμεν...." καί τρισάγιον δέν σχετίζονται γιά τή Δευτέρα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος κατά τό ἀρχαῖον τυπικόν.... ή δεν έχουν κάποια σχέση αυτά μεταξύ τους;