tsak77
Χρῆστος Τσακίρογλου
Ένα όμορφο νησιώτικο με πολύ ωραία οργανικά μέρη και μία εκτέλεσή του από τον πλέον ειδικό στα τραγούδια αυτά, Γιάννη Πάριο.
Ένα πολύ όμορφο τραγούδι, άγνωστης κατ' εμέ προέλευσης (εάν κάποιος φίλος μπορεί να βοηθήσει επ' αυτού είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτος). Το ηχητικό απόσπασμα είναι από το σχήμα Saz Grubu και από μία δουλειά τους με τον τίτλο "Το μωβ πρόβατο". Καταγραφή και δακτυλογράφηση έγινε από μένα για τις ανάγκες της χορωδίας μου με την οποία (πρώτα ο Θεός) θα το τραγουδήσουμε τον Οκτώβριο.
Καλή ακρόαση και ανάγνωση.
Κάποιο μέλος του forum μου έθεσε τον προβληματισμό ότι πιθανόν το εν λόγω τραγούδι να χρησιμοποιεί τον λέγετο και όχι τον πλάγιο του τετάρτου (εννοώντας δίφωνο) όπως το καταγράφω. Προσωπικά έκανα αυτή την επιλογή, λόγω του ότι οι συγχορδίες που ακούγονται, ιδιαίτερα στις καταλήξεις του βου, βρίσκονται στο Νη. Θα με ενδιέφεραν πάρα πολύ και οι απόψεις άλλων φίλων πάνω στο θέμα (μια και το εν λόγω κομμάτι με ενδιαφέρει όπως προαναφέρω και προσωπικά), καθώς και στοιχεία που να δικαιολογούν την άποψή τους.Το παρόν νησιώτικο αποτελεί μέρος της ύλης που θα τραγουδήσουμε με την χορωδία μου τον Οκτώβριο. Παρόμοια εκτέλεση αυτού από τον Θ. Βασιλικό, βρήκα εδώ.
Κάποιο μέλος του forum μου έθεσε τον προβληματισμό ότι πιθανόν το εν λόγω τραγούδι να χρησιμοποιεί τον λέγετο και όχι τον πλάγιο του τετάρτου (εννοώντας δίφωνο) όπως το καταγράφω. Προσωπικά έκανα αυτή την επιλογή, λόγω του ότι οι συγχορδίες που ακούγονται, ιδιαίτερα στις καταλήξεις του βου, βρίσκονται στο Νη. Θα με ενδιέφεραν πάρα πολύ και οι απόψεις άλλων φίλων πάνω στο θέμα (μια και το εν λόγω κομμάτι με ενδιαφέρει όπως προαναφέρω και προσωπικά), καθώς και στοιχεία που να δικαιολογούν την άποψή τους.
Σημαντικά τα επιχειρήματά σου αγαπητέ Ματθαίε. Ο Νίκος όμως σε email μου έστειλε δείγμα από την καταγραφή του Καρά την οποία δεν αμφισβητώ (ούτε έχω λόγους να το κάνω) διότι δεν είμαι και κανείς ειδικός στο θέμα, στην οποία τον ονομάζει λέγετο. Καθαρά με ακουστικά κριτίρια χρησιμοποίησα τον πλ. του Δ΄ στην αρχή...Κάπως καθυστερημένο σχόλιο:
Οι περισσότερες καταγραφές τέτοιας μελωδίας, είναι σε ρεχαβί. Δηλαδή, κάτι σαν πλ. δ' που διφωνεί , με θέσεις λεγέτου. Βάση του όμως θεωρείται το Ραστ (Ντο-Νη), παρότι κάνει συνήθως είσοδο και κατάληξη στο Μπουσελίκ (Μι, Βου δυτικό)
Ένας άλλος λόγος υπέρ του πλ. δ' είναι ότι το Βου είναι ψηλό (δυτικό) [χαρακτηριστικό του ρεχαβί], και όχι το χαμηλωμένο του λεγέτου (Σεγκιάχ). Στην πράξη δηλαδή, Do majore.
Μια καλή (διπλωματική) λύση πάντως, είναι να καταγραφεί και στους δύο ήχους, αφού το maqam είναι μίξη και των δύο, με δυτικά διαστήματα.
Ελπίζω να βοήθησα!
Εφόσον πρόκειται για "μεικτό" μακάμι, όπως και να το καταγράψει κανείς (πλ. δ' ή λγτο), σωστό μου φαίνεται.Σημαντικά τα επιχειρήματά σου αγαπητέ Ματθαίε. Ο Νίκος όμως σε email μου έστειλε δείγμα από την καταγραφή του Καρά την οποία δεν αμφισβητώ (ούτε έχω λόγους να το κάνω) διότι δεν είμαι και κανείς ειδικός στο θέμα, στην οποία τον ονομάζει λέγετο. Καθαρά με ακουστικά κριτίρια χρησιμοποίησα τον πλ. του Δ΄ στην αρχή...
Ποιο είναι το πρόγραμμα που χρησιμοποιεί την γραμματοσειρά DPNeaRomi; Αν είναι δωρεάν και την έχει κανείς στο σύστημά του, ας την βάλει σε ένα αρχείο rar. ή zip. και ας την ανεβάσει εδώ, ώστε να μετατρέψουμε το κείμενο σε pdf και όλοι να το διαβάσουμε.Έλαβα αυτό αλλά επιδή δεν έχω τις κατάλληλες γραμματοσειρές δεν μπορώ να το δω. Αν μπορεί να κανείς να το κάνει σε pdf τον ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Μήπως έχει κάποιος σε βυζαντινη παρασημαντική τη "Βοσπορίτισσα";;;
ευχαριστώ εκ των προτέρων