Παλαιά κοινωνικά

Bασίλης

Παλαιό Μέλος
Λάμπρο,

Πολύ ωραίο! Σας ευχαριστούμε!!! Από που είναι; είναι ανέκδοτο;

Έχετε και άλλα παρόμοια αναλόγου έκτασης;

Ευχαριστώ!
 

Λάμπρος Λιασής

Παλαιό Μέλος
Είναι από το χειρόγραφο του Μετοχίου του Παναγίου Τάφου. Έχει διάφορα. Όταν ετοιμάζω κάποια θα τα ανεβάζω. Δεν ξέρω αν είναι πουθενά εκδομένα. Εγω τα έχω σε χειρόγραφα, είναι λίγο δυσανάγνωστα και τα καθαρογράφω για να τα χρησιμοποιήσω. Με τέτοια μικρά δεν ασχολούμε συχνά γιατί στο ναό που ψέλνω λέμε τουλάχιστον 20-30 λεπτά κοινωνικό, οπότε βάζουμε μεγάλα μαθήματα ή τουλάχιστον ένα ΄κράτημα.
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
Σώμα Χριστού, Κοινωνικό του Πάσχα, μέλος Μανουήλ Χρυσάφη σε ήχο βαρύ.
Από τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος.
Είναι λίγο εκτός εποχής αλλά επειδή το έγραψα αυτές τις μέρες, τα ανεβάζω τώρα.
 

Attachments

  • Σώμα Χριστού- Μανουήλ Χρυσάφη, ήχος βαρύς.pdf
    2.2 MB · Views: 276

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
...Είναι λίγο εκτός εποχής...

Εξαρτάται από το πού ψέλνεις...

Αρκετές μονές το ψέλνουν ακόμα ως κοινωνικό κάθε φορά, σε συνδυασμό με αυτό της εκάστοτε εορτής ή μη εορτής (κοινωνικά εβδομάδος).

Βέβαια, λένε πρώτα το κανονισμένο και κατόπιν αυτό.
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
Εξαρτάται από το πού ψέλνεις...

Αρκετές μονές το ψέλνουν ακόμα ως κοινωνικό κάθε φορά, σε συνδυασμό με αυτό της εκάστοτε εορτής ή μη εορτής (κοινωνικά εβδομάδος).

Βέβαια, λένε πρώτα το κανονισμένο και κατόπιν αυτό.

...το οποίο είναι μάλλον πιο "εύστοχο" για τη στιγμή από ότι το Του δείπνου σου που συνηθίζεται στα περισσότερα μέρη.

ΥΓ: welcome back (?)
 
Last edited:

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
...μιας και πλησιάζει η α' Σεπτεμβρίου ανεβάζω το κοινωνικό της ημέρας αυτής που είναι η αρχή της Ινδίκτου. Είναι μέλος Ξένου του Κορώνη σε ήχο βαρύ κι έχει ανέβη παλαιότερα από τον Hristakis στα Κονωνικά από το "Εν άνθος" Αγαθ.Κυριαζίδη αλλά και μαζί με ολόκληρο το βιβλίο από τον Christos Kazilas.
 

Attachments

  • Ευλόγησον-Ξένου Κορώνη, ήχος βαρύς.pdf
    549.2 KB · Views: 214
Last edited:

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
Ένα ακόμη Κοινωνικό από τις εξηγήσεις του Χουρμουζίου Χαρτοφύλακος. Τελειώνει κάπως "άδοξα" καθώς επαναλαμβάνει το αλληλούια από προηγούμενο ομόηχο Κοινωνικό του Χρυσάφη...το οποίο, όμως, δεν έχω.
Αν το έχει κάποιος σε οποιαδήποτε μορφή (εκτός από την παλαιά γραφή), ας μου το στείλει για να το συμπληρώσω.
 

Attachments

  • Το πνεύμα σου-Χρυσάφη Νέου, ήχος α'.pdf
    1.4 MB · Views: 265

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Καλό και όχι πολύ μεγάλο, ειδικά για την αυριανή μέρα.

Μολύβι και...

Αινείτε τον Κύριον (πλ α΄) Μανουήλ Κορώνη

Α. Σελίδα 1η

1. 4η σειρά, το τελευταίο ολίγον θέλει αντικένωμα
2. 10η σειρά, μετά την μαρτυρία του Πα να βγουν τα δύο ίσον από τις πεταστές και επίσης πριν την πρώτη να μπει βαρεία
3. 10η σειρά, να βγει στο τέλος της σειράς το έτερον και κάτω από το ίσον να μπει ψηφιστόν.

Β. Σελίδα 2η

1. 9η σειρά, στο πρώτο "σκέτο" ολίγον να μπει κλάσμα.

Αυτά τα ολίγα, αν βρείτε και τίποτε άλλο πείτε το.
 

Τάσος Μπόκος

Παλαιό Μέλος
το αποδιδόμενο στον Μάρκο τον Ευγενικό

Πρόκειται για τον Μάρκο ιερομόναχο εκ της μονής των Ξανθοπούλων και μετέπειτα μητροπολίτου Κορίνθου, που ακμάζει το α' μισό του 15ου αιώνα. (Βλ. Μ.Χατζηγιακουμή,Μουσικά Χειρόγραφα Τουρκοκρατίας,Αθήνα 1975)
 

domesticus

Lupus non curat numerum ovium
Γιὰ τὴν ἀκρίβεια γεννήθηκε στὴν Κωνσταντινούπολη στὰ 1400, περίπου στὰ 1420 ἐκάρη μοναχὸς στὴν Μονὴ τῶν Ξανθοπούλων τῆς Κωνσταντινούπολης καὶ στὰ 1433 ἀναφέρεται ὡς ἱερομόναχος. Μητροπολίτης Κορίνθου ἀπὸ τὰ 1440 μέχρι τὴν 30-8-1444, ὁπότε καὶ πεθαίνει στὴν Κόρινθο.

Ἡ κοίμησή του ἀναφέρεται ἀπὸ τὸν Γ. Σφραντζῆ, Χρονικόν, ἔκδ. V. Grecu, Georgios Sphrantzes. Memorii 1401-1477, [Scriptores Byzantini 5], Bucharest 1966, κεφ. 26.5: Καὶ διερχομένου μου τὴν Κόρινθον τῇ λα΄ τοῦ Αὐγούστου, ἵνα εἰς τὸν Εὔριπον τὰ κάτεργα τῆς ἀρμάτας φθάσω, εὗρον θαπτόμενον τὸν καλὸν κἀγαθὸν Κορίνθου Μάρκον, ὃς καὶ ἐν τῇ αὐλῇ ἡμῶν ἐγεννήθη καὶ μεθ᾽ ἡμῶν ἀνετράφη· καὶ ὑπὸ τοῦ κακοῦ τῆς μητρυιᾶς αὐτοῦ πολλὰ πιεζόμενος μεγάλας θεραπείας παρὰ τῶν γεννητόρων μου εὕρισκεν, εἰ καὶ ἀναγκασθεὶς ἀπὸ τοῦ πολλοῦ κακοῦ ἔφυγεν ἀπὸ τὸν πατέρα αὑτοῦ καὶ εἰς τὴν τῶν Ξανθοπούλων μονὴν ἀπῆλθε καὶ τοιοῦτος χρήσιμος ἀπεκατεστάθη.

Ἐπίσης σὲ βραχὺ χρονικὸ: τῷ ςϠνε΄ [6955, 1446/47], ἰνδικτιῶνος ι΄, ἦλθεν εἰς τὴν Κόρινθον ὁ ἁγιώτατος μητροπολίτης κῦρ Μαλαχίας μετὰ τὴν κοίμησιν τοῦ ἁγιωτάτου Μάρκου, βλ. P. Schreiner, Die byzantinischen Kleinchroniken, Wien 1975, σ. 256.
 

ixadin

Ηχάδιν
Κοινωνικόν της Προηγιασμένης, Νικηφόρου του Ηθικού, Ήχος Α

Υ.Γ.: Αν και ο Παπαδόπουλος στην Συμβολή του λέγει ότι ο Νικηφόρος είναι του 10ου αιώνος, εντούτοις οι ειδικοί τον τοποθετούν το 13ο αι.
 

Attachments

  • Γεύσασθε Α ΝΗ.pdf
    148.2 KB · Views: 241
Last edited:

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Κοινωνικόν της Προηγιασμένης, Ξένου Κορώνη, Ήχος πλ. Β

Χρήστο, ο Ξένος ο Κορώνης ζει τον ΙΔ΄ αιώνα, στο α΄μισό του αιώνος.

Σε Παπαδική του 1336 αναφέρεται ως Λαμπαδάριος ακόμα.

Άλλαξε το ια΄ αι. σε ιδ΄...
 

Firfiris

Κωστόπουλος Ευθύμιος
Και επίσης την λέξη "Χριστός" μπορείς να την γράφεις με κεφαλαίο και όχι με μικρό "Χ", νομίζω καλό είναι...
 
Top