Λάμπρος Λιασής
Παλαιό Μέλος
Δεν έχω προσέξει αν ανέβηκαν πουθενά αλλου...... Αν ανέβηκαν, συγχωρέστε με.......
Τυρινής 2002
Και εδώ 3 κομμάτια στα οποία συμμετέχει ο Παναγιώτης Νεοχωρίτης, από το νέο cd του Kudsi Erguner το οποίο είναι live ηχογράφηση που πραγματοποιήθηκε στις 27/06/2007 στην Αγία Ειρήνη της Κωνσταντινούπολης... Το Nisaburek είναι σύνθεση του Γρηγορίου Πρωτοψάλτου!!
Γράφει ο π. Γεώργιος Τσέτσης
"Ένα από τα μελετήματά μου στον χορό, εκτός από τα τακτά καθήκοντα του κανοναρχήματος και ισοκρατήματος, ήταν να κρατώ, περί το τέλος του Όρθρου και ψαλλομένου του "Υπερευλογημένη" τον δεύτερο τόμο της "Μουσικής Συλλογής" του Γεωργίου Πρωγάκη, έτοιμος να βρω την Αργή Δοξολογία που θα "έβαζε" ο Πρίγγος, χωρίς, εννοείται, καμία εκ των προτέρων συνεννόηση με τον Λαμπαδάριό του, δοθέντος ότι ο Λαμπαδάριος ακολουθεί εν τω ψάλλειν τον Πρωτοψάλτη και συνεπώς οφείλει να κατέχει εκείνα που αυτός αποφασίζει να ψάλει."
Βλ. αυτό το βίντεο (από 12:00)
https://fb.watch/3qJUPl-0mF/
Υπάρχει το άγραφο τυπικό που έλεγε ότι η δοξολογία είναι στον ήχο του δοξαστικού.
Ο Πρωγάκης έχει μία αργή δοξολογία σε κάθε ήχο... ε, πόσες επιλογές είχε; (1)
Δεν προβλέπεται και από τον Βιολάκη;Υπάρχει το άγραφο τυπικό που έλεγε ότι η δοξολογία είναι στον ήχο του δοξαστικού.
Δὶς (προθεωρία καὶ ἐν Κυριακῇ) ἀλλὰ νομίζω ὅτι ἄλλο σχολιάζεται ἐδῶ καὶ ὄχι ὁ ἦχος τῆς δοξολογίας... Ἄξια ἀναφορᾶς καὶ ἡ λεπτότητα τοῦ Ἄρχοντος Α΄ Δομεστίκου κ. Μπακόπουλου ποὺ ἄρχεται τοῦ «Ὑμνοῦμεν σε».Δεν προβλέπεται και από τον Βιολάκη;
Γράφει ο π. Γεώργιος Τσέτσης
"Ένα από τα μελετήματά μου στον χορό, εκτός από τα τακτά καθήκοντα του κανοναρχήματος και ισοκρατήματος, ήταν να κρατώ, περί το τέλος του Όρθρου και ψαλλομένου του "Υπερευλογημένη" τον δεύτερο τόμο της "Μουσικής Συλλογής" του Γεωργίου Πρωγάκη, έτοιμος να βρω την Αργή Δοξολογία που θα "έβαζε" ο Πρίγγος, χωρίς, εννοείται, καμία εκ των προτέρων συνεννόηση με τον Λαμπαδάριό του, δοθέντος ότι ο Λαμπαδάριος ακολουθεί εν τω ψάλλειν τον Πρωτοψάλτη και συνεπώς οφείλει να κατέχει εκείνα που αυτός αποφασίζει να ψάλει."
Ἄξια ἀναφορᾶς καὶ ἡ λεπτότητα τοῦ Ἄρχοντος Α΄ Δομεστίκου κ. Μπακόπουλου ποὺ ἄρχεται τοῦ «Ὑμνοῦμεν σε».
Άξια αναφοράς είναι η λεπτότητα του δεξιού χορού που παραχωρεί το βιβλίο...
Στο 12:03 ο Άρχων Πρωτοψάλτης βάζει στο αναλόγιο ένα μικρόσχημο βιβλίο, το οποίο παραμένει εκεί. Αλλά σχεδόν δεν κοιτάζει μέσα. Ψάλλει απ' έξω. Στο 12:12 ο Άρχων Δομέστικος κ. Κιοσέογλου στρέφεται προς τα πίσω και παίρνει ένα άλλο μικρόσχημο βιβλίο και το δίνει στον Άρχοντα Λαμπαδάριο. Στο 12:15 ο Άρχων Πρωτοψάλτης κάνει νεύμα στον αριστερό χορό. Είθε να έχουν πάντα μια πολύ καλή συνεργασία.Εχω την εντυπωση πως ειχαν 2 στο δεξι αναλογιο, αν και ο πρωτοψαλτης μαλλον απ΄ εξω ψαλλει.
Συνέχεια•
“Η άγραφη αυτή παράδοση, όσο και αν φαίνεται αγέρωχη και, αν μη τι άλλο, στερούμενη σεβασμού του Πρωτοψάλτου προς τον συνάδελφο του αριστερού χορού, έχει ένα σοφό επιμορφωτικό σκοπό. Αποβλέπει στην, εφ' όλης της ύλης, πλήρη και σωστή κατάρτιση του Λαμπαδαρίου, ο οποίος, ομαλώς εχόντων των πραγμάτων, θα είναι κάποτε ο διάδοχος του Πρωτοψάλτου, και ως εκ τούτου, οφείλει να είναι βαθύς γνώστης του συνόλου των μαθημάτων που ψάλλονται στον Πατριαρχικό Ναό.”
Που είναι ο Άρχων Λαμπαδάριος; Έχω την εντύπωση πως λείπει αρκετό καιρό....