Αφού ευχαριστήσω όλους για τις απαντήσεις τους και ιδιαιτέρως τον π. Μάξιμο και τον κ. Θεοδωράκη για τη μετά λόγου γνώσεως συμβολή τους, θα ήθελα να προσθέσω το εξής: Παρατηρώντας την ακολουθία του Ευαγγελιστού εις το Μηναίο διαπίστωσα ότι δεν παρατίθενται- κατά το ειωθός- οι ειρμοί των γ΄, ς΄, η΄και θ΄ ωδών. Αυτό – εφ’ όσον τα Μηναία που έβλεπε ο συντάκτης του ΤΜΕ ήταν τα ίδια με τα σημερινά - ίσως συνέτεινε στον ορισμό καταβασιών. Η Είσοδος πάλι εις τον Εσπερινό που ορίζεται από τα Δίπτυχα, ίσως είχε ως συνέπεια την εκ μέρους τους «εξύψωση» της ακολουθίας με τον ορισμό όσων οι προηγούμενοι συζητητές επεσήμαναν, δηλαδή εσπέρια μόνο του αγίου εις ς΄ και εορταστικότερη διαμόρφωση των καθισμάτων της α΄ στιχολογίας.
Ταπεινώς , πάντως , φρονώ- αν και οι σοφότεροι εμού συντάκτες των τυπικών διατάξεων απεφάνθησαν νουνεχώς περί του πρακτέου- ότι , ειδικά στις μέρες μας που το υμνολογικό υλικό είναι πρόχειρο, ίσως ήταν προτιμότερο να γίνει συμπλήρωση της ακολουθίας του Ευαγγελιστού με τα αναγκαιούντα λειτουργικά στοιχεία ώστε η προβλεπομένη Είσοδος εις τον Εσπερινόν και οι καταβασίες εις τον όρθρο να είναι αστασίαστα κατά τα νυν κρατούντα και να μην χρειάζονται περαιτέρω ρυθμίσεις στην ακολουθία. Αυτά , όμως, κάλλιστα μπορούν να θεωρηθούν και φληναφήματα ημιμαθούς.