Νομιζω η απορια μου ηταν συγκεκριμενη. Η απορια μου ηταν πανω στο θεμα της παρουσιασης ενος προγραμματος πτυχιου η διπλωματος. Εσυ φιλτατε μου tb σχολιασες πιο γενικα κ κ κυριως στην φραση του δασκαλου μου. Καλημερα σε ολη την κοινοτητα.
Αγαπητέ kakofonix78, σας παρακαλώ να μήν παραλάσετε το όνομά μου το οποίο είναι tb---, θα με πείτε ανάποδο και στριφνό. Συμφωνώ κι εγώ σε αυτό.
Στο θέμα τώρα. Προσωπική μου άποψη είναι ότι οι σπουδές βυζαντινής μουσικής, δέν συνδέονται άμεσα με το ψαλτήρι, και την ψαλτική τέχνη. Ασφαλώς και ο Ψάλτης πρέπει να παίζει τους κανόνες στα δάκτυλα, να αλλάζει ήχο μέσα σε μισό δευτερόλεπτο, να έχει τουλάχιστον δις διαπασόν έκταση φωνής , και άλλα έτσι όμορφα στοιχεία.
Ασφαλώς και πρέπει να τα έχει για να είναι καλός και σωστός ψάλτης.
Για να πάρει όμως δίπλωμα βυζαντινής μουσικής θα πρέπει να έχει πολλά περισσότερα. Κατ εμέ το σημαντικότερο στοιχείο για την πρόσληψη ενός ψάλτη ή την αξιολόγησή του εν γένη είναι η επί αναλογίου δοκιμασία και όχι μία φορά μόνον, αλλά σε διάφορες ακολουθίες. Το γιατί έχει συνδιαστεί η πρόσληψη με την κατοχή πτυχίου ή διπλώματος πραγματικά δεν το έχω καταλάβει, και αυτό διότι οι ώς άνω σπουδές απέχουν πολύ και από το πρόγραμμα σπουδών του υπουργείου, και από την σοβαρή μελέτη της μουσικής αυτής. (υπάρχουν και εξαιρέσεις, με εις βάθος μελέτη από σχολές ανά τον κόσμο).
Την καλημέρα μου και ανέβα Κόρωνο για κατσικάκι κοκκινιστό ~