Γιώργος Μ.
Γιώργος Μπάτζιος
Mήπως το έχεις, Κώστα;Σε τον αναβαλλόμενον, Χουρμουζίου:
και η γη τω φόβω εκυμαίνετο... κάτω κάτω νη
μεγαλύνω τα πάθη σου...άνω γα
Mήπως το έχεις, Κώστα;Σε τον αναβαλλόμενον, Χουρμουζίου:
και η γη τω φόβω εκυμαίνετο... κάτω κάτω νη
μεγαλύνω τα πάθη σου...άνω γα
Mήπως το έχεις, Κώστα;
Μπα, επειδή είναι μεγάλο και βιάζομαι το πρωί προτιμώ συνήθως τη "Βουλγάρα" του Σκρέκα....Εμείς εδώ το λέμε κάθε πρωί για να ζεσταθεί ο λαιμός!
Ευχαριστώ πολύ άπαντες για την άμεση και σοβαρή αντιμετώπιση του θέματος.
Ειδικές ευχαριστίες στον Άρχωντα κυρ. Δημήτριο Ιωαννίδη, που με έχει βοηθήσει πάρα πολύ και ας μην το ξέρει. Τα υπόλοιπα από κοντά.
προσωπικά αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι να μελετήσω την μελική συμπεριφορά του κάθε μουσικού δημιουργού , πάντα σε παραλληλισμό με το κείμενο.
Αγαπητέ μου Φίλε, γειά Σου
Το μήνυμά Σου, μου πέταξε μιά κεραμμύδα στην κεφάλα και ακόμα να συνέλθω από το χτύπημα. Θα πρέπει να ξέρεις, ότι για τους ανθρώπους που γεμάτοι ανησυχία, ψάχνονται διαρκώς και εν προκειμένω για θέματα της Βυζαντινής Μουσικής, εγώ πετάω τη σκούφια μου.
Δεν γνωρίζω την ηλικία Σου, ούτε και το πού μένεις. Προτείνω να γνωριστούμε και να τα πούμε από κοντά - εφ' όσον βέβαια μπορεί να γίνει αυτό -. Το τηλέφωνό μου είναι 210 - 48 - 24 - 725. Πάρε με και τα λέμε.
Συνεχίζοντας την παράθεση μουσικών κειμένων μεγάλης φωνητικής έκτασης, ιδού το περίφημο «Άξιον εστί» του αείμνηστου Άρχοντος Μουσικοδιδασκάλου κ. Δημητρίου Σουρλαντζή, σε ήχο πρώτο επτάφωνο (μακάμ μουχαγιέρ).
Δεν πρόκειται βέβαια για κλασικό μάθημα αλλά κινείται σε αξιοσημείωτα ύψη. Έχει βάση τον Πα (της μέσης) και εκτείνεται έως και τον άνω Κε΄ (της νήτης).
Το συνημμένο κείμενο είναι από τη «Βυζαντινή Θεία Λειτουργία» που εξέδωσε ο άρχοντας το 1992, ενώ το ηχητικό ντοκουμέντο από εκτός ναού ηχογράφηση του 1962.
Εντυπωσιακή εκτέλεση από τον μακαριστό άρχοντα.
Μας λείπεις δάσκαλε! Αιωνία σου η μνήμη!
ΥΓ 1. Η αρκτική μαρτυρία στο κείμενο δεν είναι πλήρης γιατί στο βιβλίο προηγείται κι άλλο «Άξιον εστί» στον ίδιο ήχο
ΥΓ 2. Σημειωτέον ότι υπάρχουν εναλλακτικές θέσεις στο τέλος της σελίδας, που αγγίζουν τον άνω Ζω΄
- Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό το μέλος είναι του Σουλαρτζή, επειδή απλώς βρίσκεται στο βιβλίο του.
Θυμίζει το του Πρίγγου σε κιουρδί.
Σήμερα όλα τα βιβλία έχουν πλήθος γνωστών μελών όπου οι συγγραφείς διεκδικούν την πατρότητά των.
Υπερβολικό ναι, κι εγώ το βλέπω έτσι, ασέβεια όμως όχι.[*]Είναι πολύ υπερβολικό για ύμνος στη Θεοτόκο, όλα αυτά τα στοιχεία εξωτερικής μουσικής δείχνουν, το λιγότερο, ασέβεια.
Αυτό το υπερβολικό ύψος και η φωνητική επίδειξη μου θυμίζει χότζα να φωνάζει καταμεσήμερο πάνω στο μιναρέ.
[*]Στην κατάληξη «Χερουβίμ» στον Πα΄ έχει τον αριθμό 3 με ένα καπέλο, τι ακριβώς είναι και τι κάνει αυτό το πράγμα.
Συγνώμη για την ερώτηση, αλλά στα Ωδεία που πήγα, στους δασκάλους που έμαθα, στα κλασσικά βιβλία που διάβασα, πουθενά δεν το έχω συναντήσει.
Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό το μέλος είναι του Σουρλατζή, επειδή απλώς βρίσκεται στο βιβλίο του.
Θυμίζει το του Πρίγγου σε κιουρδί.
Σήμερα όλα τα βιβλία έχουν πλήθος γνωστών μελών όπου οι συγγραφείς διεκδικούν την πατρότητά των.
Είναι πολύ υπερβολικό για ύμνος στη Θεοτόκο, όλα αυτά τα στοιχεία εξωτερικής μουσικής δείχνουν, το λιγότερο, ασέβεια.
Αυτό το υπερβολικό ύψος και η φωνητική επίδειξη μου θυμίζει χότζα να φωνάζει καταμεσήμερο πάνω στο μιναρέ.
Ευχαριστώ πολύ και να με συμπαθάτε
''ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΗΜΕΡΑ'' ΧΟΥΡΜΟΥΖΙΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΚΑΤΩ !!!ΑΣΤΑ ΝΑ ΠΑΝΕ !!
Νομιζω την πιο μεγαλη εκταση εχουν οι οικοι του Ακαθίστου του Κλαδα!Μπορεις να βρεις κατω Δι, Γα πολυ συχνα ισως και πιο κατω, και στο οξυ Ζω'' και Νη'' και παραπανω!!Μεγαλη σπουδη ο Ακαθιστος του Κλαδα απ' ολες τις αποψεις!!!!
Το υπεροχο "Θεαρχιω Νευματι" του απαγορευμενου πλεον τεως ΑΠτΜτΧΕ, απο την παλια εκδοση. Αν ο δεξιος παρει ψηλη βαση στην αρχη ή ξεφυγει η βαση, (ιδιαιτερα στο Πρεσβευε διηνεκως), κλαψτα χαραλαμπε. Νομιζω υπαρχει και καποια παροιμια για το εν λογω μαθημα αλλα δεν μπορω να την θυμηθω.