Στη δοξολογία του Ιακώβου, όπου έχουμε μάλλον απλό Βαρύ, με Γα φυσικό δηλαδή, το ισοκράτημα θα έπρεπε να είναι, λογικά, Πα. Εντούτοις, επικρατεί ισοκράτημα Ζω, ενώ το πεντάχορδο Ζω-Γα είναι ελλιπές κι όχι πλήρες (38 τμήματα, αντί 42). Πώς γίνεται αυτό;
Στη δοξολογία του Ιακώβου, όπου έχουμε μάλλον απλό Βαρύ, με Γα φυσικό δηλαδή, το ισοκράτημα θα έπρεπε να είναι, λογικά, Πα. Εντούτοις, επικρατεί ισοκράτημα Ζω, ενώ το πεντάχορδο Ζω-Γα είναι ελλιπές κι όχι πλήρες (38 τμήματα, αντί 42). Πώς γίνεται αυτό;
Στη δοξολογία του Ιακώβου, όπου έχουμε μάλλον απλό Βαρύ, με Γα φυσικό δηλαδή, το ισοκράτημα θα έπρεπε να είναι, λογικά, Πα. Εντούτοις, επικρατεί ισοκράτημα Ζω, ενώ το πεντάχορδο Ζω-Γα είναι ελλιπές κι όχι πλήρες (38 τμήματα, αντί 42). Πώς γίνεται αυτό;
Οι παλιοί κρατούσαν τον ζω πολύ χαμηλά ώστε να συμφωνεί με τον Γα και για να ακουστεί η ποιότητα του λεγέτου (βαρύς διατονικός) χαμήλωναν λίγο παραπάνω τον νη. Ακούστε τον Τσαμκιράνη .
Πετυχημένο το παράδειγμα με τον Τσαμκιράνη, γιατί ήταν και δάσκαλος του Παναγιώτη Νεοχωρίτη. Στην εκδοχή αυτή, το πολύ γνωστό αυτό μάθημα, δεν έχει ξανανέβει νομίζω. Τουλάχιστον από παραδοσιακούς δασκάλους στη σελίδα αυτή, αλλά κι από διάσπαρτες σε αυτό το θέμα ηχογραφήσεις από Παναγιωτίδη, Χατζημάρκο, Πρίγγο, Καραμάνη κ.λ.π., ακούμε καθαρό πεντάχορδο στον βαρύ τετράφωνο.
Μπεστενγκιάρ από κάποιον που το γνωρίζει καλά...
ΥΓ1 Ο Γα ηχεί φυσικός και παράλληλο ισοκράτημα στον Πα...
ΥΓ2 Θα μπορούσε να καταχωρηθεί και στις Ηχογραφήσεις του (σπουδαία ερμηνεία).
Μπεστενγκιάρ από κάποιον που το γνωρίζει καλά...
ΥΓ1 Ο Γα ηχεί φυσικός και παράλληλο ισοκράτημα στον Πα...
ΥΓ2 Θα μπορούσε να καταχωρηθεί και στις Ηχογραφήσεις του (σπουδαία ερμηνεία).
Νομίζεις ότι ο γα είναι υψωμένος. Αυτό που συμβαίνει είναι ο Ζω χαμηλωμένοςΠαρακαλω συναδελφοι νην "εκτουρκιζουμε" την εκκλησιαστικη μας μουσικη...Οι παραδοσιακοι δασκαλοι, οπως ανεφερε και ο κ. Συμεωνιδης, τον εψαλαν με ελαφρως τον ΓΑ υψωμενο και ΖΩ ισοκρατημα. Αλλωστε το Μπεστενκιαρ ετσι οπως το εννοουσε ο Ιακωβος στην εποχη του υπαρχει πολυ σοβαρη πιθανοτητα να μην ηταν ο πρωτοβαρυς ο σημερινος
Μας λέτε λοιπόν ότι κάνει λάθος ο Νεοχωρίτης; Τη Δοξολογία την άκουσα και από άλλους ψάλτες και πολλοί την έψαλαν όπως ο Νεοχωρίτης.Παρακαλω συναδελφοι νην "εκτουρκιζουμε" την εκκλησιαστικη μας μουσικη...Οι παραδοσιακοι δασκαλοι, οπως ανεφερε και ο κ. Συμεωνιδης, τον εψαλαν με ελαφρως τον ΓΑ υψωμενο και ΖΩ ισοκρατημα. Αλλωστε το Μπεστενκιαρ ετσι οπως το εννοουσε ο Ιακωβος στην εποχη του υπαρχει πολυ σοβαρη πιθανοτητα να μην ηταν ο πρωτοβαρυς ο σημερινος
Στη δοξολογία του Ιακώβου, όπου έχουμε μάλλον απλό Βαρύ, με Γα φυσικό δηλαδή, το ισοκράτημα θα έπρεπε να είναι, λογικά, Πα. Εντούτοις, επικρατεί ισοκράτημα Ζω, ενώ το πεντάχορδο Ζω-Γα είναι ελλιπές κι όχι πλήρες (38 τμήματα, αντί 42). Πώς γίνεται αυτό;
Λέτε ότι : "επικρατεί" ... Αυτό μάλλον ασαφές μού φαίνεται.
Στην υπερμείζονα τρίτη Γα-Κε του βαρέος "εναρμονίου" (δηλαδή ελλιπής τετάρτη Γα-Ζω' ) δεν έχουμε Γα ίσον ;
Γιατί η συνήχηση στα 38 (μέγιστο) τμήματα να μην είναι αρμονική ; και τέλος πάντων μέσα σε ποιά ηχομοριακή απόσταση γύρω από τις 3 συμφωνίες αρχίζει η δυσάρεστη ακουστική αίσθηση ;
Προσωπική γνώμη και αίσθηση γι' αυτή την ακουστική απόσταση, είναι μέσα στο (+/-) 4 τμήματα της 72άρας σκάλας.
Δηλαδή συνηχήσεις (>26 και <34, >38 και <46, >68 και <76) είναι παράφωνες.
Εν κατακλείδι στον βαρύ ήχο και το Ζω σαν "ίσον" (για Γα στα 38 τμ και χωρίς γραμμές πρώτου ήχου) είναι ανεκτό.
Συμφωνώ με την παρατήρηση του συναδέλφου.Παρακαλω συναδελφοι νην "εκτουρκιζουμε" την εκκλησιαστικη μας μουσικη...Οι παραδοσιακοι δασκαλοι, οπως ανεφερε και ο κ. Συμεωνιδης, τον εψαλαν με ελαφρως τον ΓΑ υψωμενο και ΖΩ ισοκρατημα. Αλλωστε το Μπεστενκιαρ ετσι οπως το εννοουσε ο Ιακωβος στην εποχη του υπαρχει πολυ σοβαρη πιθανοτητα να μην ηταν ο πρωτοβαρυς ο σημερινος
Μας λέτε λοιπόν ότι κάνει λάθος ο Νεοχωρίτης; Τη Δοξολογία την άκουσα και από άλλους ψάλτες και πολλοί την έψαλαν όπως ο Νεοχωρίτης.
συμφωνώ απόλυτα μαζί σας ως προς το οτι ο Ζω ως συνήχηση στέκεται και με ελλατωμένο το πεντάχορδο ΖΩ-ΓΑ. Ως προς τον ΓΑ υψωμένο και τον ζΩ χαμηλωμένο όπως υποστηρίζετε τα δικά μου αυτιά ακούν ΓΑ ΕΛΑΦΡΏΣ υψωμένο (λιγότερο των 4 μορίων οπωσδήποτε) και διάστημα ΠΑ-ζω ίδιο ακριβώς με το αντίστοιχο του Λεγέτου ΒΟΥ-ΔΙΝομίζεις ότι ο γα είναι υψωμένος. Αυτό που συμβαίνει είναι ο Ζω χαμηλωμένος
συμφωνώ απόλυτα μαζί σας ως προς το οτι ο Ζω ως συνήχηση στέκεται και με ελλατωμένο το πεντάχορδο ΖΩ-ΓΑ. Ως προς τον ΓΑ υψωμένο και τον ζΩ χαμηλωμένο όπως υποστηρίζετε τα δικά μου αυτιά ακούν ΓΑ ΕΛΑΦΡΏΣ υψωμένο (λιγότερο των 4 μορίων οπωσδήποτε) και διάστημα ΠΑ-ζω ίδιο ακριβώς με το αντίστοιχο του Λεγέτου ΒΟΥ-ΔΙ