Μιλάω γιὰ δικὰ σου τρύκ, γιατὶ (ἐπαναλαμβάνω!) δὲν ἔχει γραμματάκι Γα (ἤ Ζω στὴν κορυφή) ἡ θέση αὐτὴ σὲ καμμία, μὰ καμμία, ἔκδοση ὅπου συναντᾶμε τὸ μάθημα αὐτό, οὔτε στὶς ἐκδόσεις τοῦ Εἰρμολογίου τῆς Ζωῆς, ὅπου ὑπάρχουν πολλές παρεμβάσεις στὸ κείμενο τοῦ Ἰωάννη, ὁ ὁποῖος ἔχει ἤδη παρεμβάσεις στὰ κείμενα τοῦ Πέτρου. Ἄρα, τό νὰ παραλλαγίσῃς Γα σὲ αὐτὴ τὴν φθορά, εἶναι τελείως αὐθαίρετο (ἡ λέξη "τρύκ" χρησιμοποιήθηκε ὥς ἐλαφρύτερη), εἰδικὰ ὅταν θέλῃς νὰ χρησιμοποιήσῃς τὰ διαστήματα ποὺ προτείνεις. Γιατί...Μιλάς για δικά μου "τρυκ", αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί εσύ περιπλέκεις εδώ τόσο πολύ το πράγμα, ώστε να χωρέσει στις ομοιοδιφωνικές θεωρίες, ενώ ο άνθρωπος εκφράζεται τόσο απλά.
...μὲ μαλακὰ (ὅμοιας ἤ παρόμοιας διφωνίας) διαστήματα, ὄντως δεν ἔχει καὶ τόση σημασία τί θά παραλλαγίσῃς. Γιατί βέβαια, ναί, ἄλλο παραλλαγή καὶ ἄλλο διαστήματα στή νέα μέθοδο. Πα-Βου-Γα λές καὶ στό διάτονο, καί στό σκληρό χρῶμα καὶ στὸ μαλακό πού καμμιὰ φορὰ σημαίνεται μὲ φθορά νεχεανες τοῦ σκληροῦ. Φέρνει πολλά παραδείγματα ὁ Ἀγαθοκλῆς μὲ χαράκτηριστικότερο αὐτό τῆς Δοξολογίας τοῦ Ἰακώβου σὲ Β΄μὲ φθορές καὶ μαρτυρίες νεχεανες καὶ ποιότητα νεανες.Άλλο δηλ. παραλλαγή και άλλο διαστήματα; Αν συναντήσεις μια σκληρή χρωματική φθορά με το γραμματάκι ΓΑ πάνω της και παραλλαγίσεις σ' αυτήν ΓΑ, το επόμενο διάστημα, αν είναι μια φωνή πάνω (δηλ. ΔΙ), δεν θα το κάνεις περίπου ημιτόνιο (το 4άρι κατά Επιτροπή); Αν πάλι είναι μια φωνή κάτω (δηλ. ΒΟΥ) δεν θα το κάνεις περίπου τριημιτόνιο (το 20άρι κατά Επιτροπή*);
Εἶπα ἐγώ πουθενά, πὼς εἶναι κανόνας στὸν πλ. β΄ ἡ ὅμοια διφωνία;Όσο για τον πλ. β' κατά Αγαθοκλή, δεν αρνούμαι ότι λέει αυτά που λες, όμως δεν είναι ο κανόνας στον πλ.β', όπου η βασική κλίμακα που δίνει δεν είναι φυσικά ομοιοδιφωνική. Και λογικό είναι, αφού οι διφωνίες δεν είναι ο κανόνας στον πλ. β' αλλά στον β'.
Δὲ νομίζω...Κατ' εμέ και κατά τον κ. Αρβανίτη, όπως είδα, εκτελείται κι έτσι μια χαρά...
Μιὰ λύση βρίσκει κὰι μάλιστα ἀποφεύγει νὰ θεωρήσῃ Γα τὸν φθόγγο τῆς φθορᾶς γιατὶ μὲ τίποτα δὲν κάθεται αὐτὸ...Είπα κι εγώ ότι μπορούμε να τη βγάλουμε τη φθορά εντελώς. Γίνεται έτσι αυτό που λες και σύ, και μάλλον και φυσικότερα με το να την βγάλουμε εντελώς παρά να την αφήσουμε και να την εννοήσουμε ως Γα του πλ. Β΄.
Τὸ θέμα εἶναι νὰ βροῦμε πῶς ἐκτελοῦνταν τὸ μάθημα, ἔτσι; Γιατὶ ἄν εἶναι νὰ βγάζουμε φθορές ἤ νὰ βάζουμε γραμματάκια, μποροῦμε νὰ ποῦμε τὰ πάντα, ἀλλά ὅπως θέλουμε ἐμεῖς. Ἤτοι νὰ βγῇ τό μάθημα, ὄχι νὰ ἐξηγηθῇ τὶ θέλει νὰ μᾶς πῇ ὁ συγγραφέας. Ἀλλὰ αὐτό δὲν εἶναι ἐπιστημονική προσέγγιση...nikosthe said:και αυτός είναι ο τρόπος που με την υπάρχουσα θεωρία μπορεί ΣΗΜΕΡΑ να εκτελεστεί το μάθημα. Το αν κάποτε εκτελούνταν λίγο διαφορετικά με μια πιθανή ομοιοδιφωνική προσέγγιση του πλ. β', προσωπικά δεν με ενδιαφέρει, καθώς και με την υπάρχουσα θεωρία το μάθημα βγαίνει καλά και στην παραλλαγή και στο μέλος με τον τρόπου που είπα.
Ἄν δὲν νομίζεις, τοὐλάχιστον ρίξε τους μιὰ ματιὰ. Ἀλλὰ καὶ οἱ πολὺ γνωστὲς σύντομες αὐτὸ κάνουν, ὁ Πα τοῦ πλ. Β' γίνεται Βου τοῦ Β' καὶ τούμπαλιν, διαρκῶς. Τώρα, τὸ πόσες ἀπορίες ἔχει γεννήσει αὐτό, δὲν εἶναι ὥρα νὰ τὸ συζητήσουμε.Οι αργές καταβασίες των Θεοφανείων δεν νομίζω ότι έχουν καμία σχέση μ' αυτό το μάθημα, αλλιώς όλοι θα είχαν την ίδια απορία που έχουν και σ' αυτό...
Κατ' ἐσὲ, γιατὶ τὰ ἐρμηνεύεις ὅπως θέλεις. Εἴπαμε, μὲ τὰ κλασματικὰ διαστήματα, 9-12-9 εἶναι προσεγγιστικὰ καὶ ὁ συγκερασμός τοῦ Χουρμουζίου, γι' αὐτὸ καὶ ἡ "ἄκρα προσοχή καὶ τὸ φθογγόμετρον". Σὲ κάθε περίπτωση, μιλᾶμε σὲ αὐτὰ τὰ μαθήματα γιὰ πλήρη τετράχορδα καὶ πεντάχορδα, ὅπως σοῦ ἐξήγησα στὴν παράγραφο μὲ τὰ "περίπου". Ἄς στὸ θέσω καὶ ἔτσι: καὶ στὸ διάτονο "περίπου" ἐπόγδοος εἶναι ὁ τόνος, ἀφοῦ πολλάκις καὶ σὲ διάφορους ἤχους εἶναι ἐπιέβδομος ἤ καὶ σέ κάποιες ἐνδιάμεσες θέσεις μεταξύ ἐπιέβδομου καὶ ἐπόγδοου. Τὸ ἴδιο καὶ οἱ ἐλάσσονες καὶ ἐλάχιστοι τόνοι. Μποροῦν νὰ εἶναι μεγαλύτεροι ἤ μικρότεροι, ἀνάλογα τὸν ἦχο ἤ ἀκόμα καὶ τὴν θέση. Ἑκεῖ δὲν μᾶς πειράζει;Καθόλου λίγο κατ' εμέ: αν η διφωνία είναι παρόμοια, το τετράχορδο είναι πλήρες. Αν είναι όμοια με ελάχιστο τμημάτων Χρυσάνθου (7/68 ή 8/72) δεν είναι πλήρες. Η δε παρόμοια διφωνία των Χουρμουζίου / Φωκαέα είναι με χρήση ελάσσονος και ελαχίστου τόνου και διαστήματα 10-12 / 8-12 και όχι όμοια τύπου 9-12 / 9-12.
Ἐξακολουθεῖς νά μοῦ βάζῃς στὸ στόμα πράγματα ποὺ δέν εἶπα, οὔτε ὑπεννόησα. Τσέκαρέ το αὐτὸ σὲ παρακαλῶ: τὸ κάνεις συνέχεια.Σ' αυτό δεν διαφωνώ είπαμε. Άλλο όμως να διατυπώνεις μια θεωρία ως εξήγηση και ως τρόπο παραγωγής τετραχόρδων και πενταχόρδων και άλλο να λες λ.χ. ότι αυτή χαρακτηρίζει κατά κανόνα τα διαστήματα του πλ. β' και του α' ήχου, πράγμα που δεν συμβαίνει.
Δὲν διαφωνοῦμε ἐδῶ.Τότε χαζοί ήταν αυτοί που έφτιαξαν όλες τις κλίμακες μη ομοιοδιφωνούσες, εκτός από αυτήν του β' ήχου; (και ούτε καν στον β' συμβαίνει κατά κανόνα σήμερα, μετά την αλλαγή της φυσιογνωμίας των μελών του β' ήχου, που έχει γίνει τους τελευταίους αιώνες, εξ ου και η αλλαγή της κλίμακας από την Επιτροπή
Τὸ ἴδιο θέμα εἶναι. Εἴπαμε ἀπὸ τὸ γενικὸ στὸ εἰδικό, κι ἀπὸ τὸ ἀρχαῖο στό νεώτερο, ἀργότερα καὶ στὰ μακἀμ καὶ στα εὐρωπαϊκὰ, ἅμα θέλῃς-άλλο θέμα το περιστασιακό και οι παλαιές θέσεις-).
Καὶ γιατί ὄχι; Θὰ ἐρχόταν τότε, στὰ διαστήματα τῆς ἐπίμαχης φράσης στὸ "Αὐγούστου...". Μὲ μόνη διαφορὰ βέβαια, τὴν πτώση στὸ χαμηλό νεχεανὲς ὡς Ζω. Αὐτὴ ἡ θέση θὰ ἦταν ὄντως σπὰνια, ἀλλὰ ὑπὰρχει στὸ "Νῦν αἱ Δυνάμεις" τὸ φερόμενον Δαμασκηνοῦ, γιὰ τὸ ὁποῖο συζητούσαμε τὶς προάλλες! :wink:Για να βρείτε την ειρήνη και την γαλήνη, συνιστώ να ψάλλετε από τούδε και στο εξής το κάτωθι παρ' εμού (ελπίζω βέβαια το Νενανώ να μη θεωρηθεί ως ομοιοδιφωνούν).
Καὶ γιατί ὄχι; Θὰ ἐρχόταν τότε, στὰ διαστήματα τῆς ἐπίμαχης φράσης στὸ "Αὐγούστου...". Μὲ μόνη διαφορὰ βέβαια, τὴν πτώση στὸ χαμηλό νεχεανὲς ὡς Ζω. Αὐτὴ ἡ θέση θὰ ἦταν ὄντως σπὰνια, ἀλλὰ ὑπὰρχει στὸ "Νῦν αἱ Δυνάμεις" τὸ φερόμενον Δαμασκηνοῦ, γιὰ τὸ ὁποῖο συζητούσαμε τὶς προάλλες! :wink:
Μὲ τσάκωσες! Μόλις ἔτρωγα σταφύλια!Εεεεε, Αυγουστιάτικα φρούτα ονειρεύεσαι ακόμη. Μπήκε Νοέμβρης πια.
Α! γειὰ σου εὐγενικὲ Λαοσυνάκτα, τὼρα μᾶς γαλήνεψες μὲ τὸ ὑπεροχο ποιηματάκι καὶ τὸ εὔστροφο χιοῦμορ σου.Χειμώνιασε και φεύγουν τα πουλιά
γοργά ο γερανός τα πελαγώνει
κι η έρημη χελιδονοφωλιά
χορτάριασε παντέρημη και μόνη.
Του σπίνου χάθηκε η γλυκειά λαλιά
φοβήθηκε ο μελισσουργός το χιόνι
κι η σουσουράδα στην ακρογιαλιά
δεν κλαίει, δεν πηδά, δεν καμαρώνει.
Στης λυγαριάς τ' ολόξερο κλαδί
του φθινοπώρου φτωχικό παιδί
ο καλογιάννος πρόσχαρος προβάλλει.
Με λόγια σιγαλά και ταπεινά
μικρός προφήτης φτερωτός μηνά
την άνοιξη που θα γυρίσει πάλι.
Επίσης έχουμε πει ότι:
11 τα Εωθινά, 8 οι φθόγγοι της κλίμακας, 8 οι ήχοι της Ψαλτικής, 8 οι διατονικές φθορές, όλο μαζί μας κάνει 11888. Τυχαίο; Δε νομίζω:
Τα διαστήματα που προτείνω με παραλλαγή ΓΑ είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του κειμένου του κ. Αρβανίτη (με εξαίρεση το διατονικό ΖΩ του κ. Αρβανίτη, το οποίο, στη δική μου θεώρηση, δεν είναι φυσικό αλλά ύφεση σε άνοδο και κάθοδο. Αυτό όμως αποτελεί λεπτομέρεια και προσθήκη του κ. Αρβανίτη, τα υπόλοιπα διαστήματα βγαίνουν ολόιδια). Καταρχήν εάν το παραλλαγίσεις ΠΑ με πλήρες χρωματικό τετράχορδο 30 μορίων πλ. β', η βάση χάνεται και το μέλος "ξεκουρδίζεται", όπως σωστά είχε επισημάνει ο Βαγγέλης. Κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει με παραλλαγή ΓΑ. Επομένως, έχοντας στο νου μας τα γνωστά διαστήματα του πλ. β', δεν υπάρχει στην νέα γραφή άλλη επιλογή, αυτό λέω.Μιλάω γιὰ δικὰ σου τρύκ, γιατὶ (ἐπαναλαμβάνω!) δὲν ἔχει γραμματάκι Γα (ἤ Ζω στὴν κορυφή) ἡ θέση αὐτὴ σὲ καμμία, μὰ καμμία, ἔκδοση ὅπου συναντᾶμε τὸ μάθημα αὐτό, οὔτε στὶς ἐκδόσεις τοῦ Εἰρμολογίου τῆς Ζωῆς, ὅπου ὑπάρχουν πολλές παρεμβάσεις στὸ κείμενο τοῦ Ἰωάννη, ὁ ὁποῖος ἔχει ἤδη παρεμβάσεις στὰ κείμενα τοῦ Πέτρου. Ἄρα, τό νὰ παραλλαγίσῃς Γα σὲ αὐτὴ τὴν φθορά, εἶναι τελείως αὐθαίρετο (ἡ λέξη "τρύκ" χρησιμοποιήθηκε ὥς ἐλαφρύτερη), εἰδικὰ ὅταν θέλῃς νὰ χρησιμοποιήσῃς τὰ διαστήματα ποὺ προτείνεις.
Δεν υπάρχει λόγος να μαλώνουμε και για το τι... εννοούσε ο κ. Αρβανίτης, αφού εδώ είναι και μπορεί να μας το πει! Αυτό που λέω εγώ είναι πως η παρακάτω θέση του, όπου δέχεται εν μέρει τη δική μου θεώρηση:Μιὰ λύση βρίσκει κὰι μάλιστα ἀποφεύγει νὰ θεωρήσῃ Γα τὸν φθόγγο τῆς φθορᾶς γιατὶ μὲ τίποτα δὲν κάθεται αὐτὸ...
έχει το μειονέκτημα ότι "απαιτεί", κατά κάποιον τρόπο, την αφαίρεση της πρώτης φθοράς και την παραλλαγή του μέλους ως ΒΟΥ του δευτέρου ήχου, ενώ έτσι όπως το λέω εγώ παραλλάσσεται εξαρχής με τη φθορά του και ως πλ. β'. Πρακτικά τα διαστήματα είναι βέβαια τα ίδια, αφού σε διφωνική ανάπτυξη μέλους τα ΒΟΥ-ΔΙ του β' με το ΓΑ-ΚΕ του πλ. β' είναι το ίδιο και το αυτό.Laosynaktis said:Είπα κι εγώ ότι μπορούμε να τη βγάλουμε τη φθορά εντελώς. Γίνεται έτσι αυτό που λες και σύ, και μάλλον και φυσικότερα με το να την βγάλουμε εντελώς παρά να την αφήσουμε και να την εννοήσουμε ως Γα του πλ. Β΄.
Η διαφορά μας είναι ότι εγώ βλέπω το μάθημα ακριβώς όπως είναι γραμμένο, δηλ. με τη λογική της νέας γραφής και με τα διαστήματα της Επιτροπής γιατί αυτή είναι η βυζαντινή μουσική ΣΗΜΕΡΑ. Βλέπω λοιπόν ότι με την υπάρχουσα θεωρία το μάθημα βγαίνει μια χαρά. Από κει και πέρα για το αν παλαιότερα ήταν διαφορετικά και πόσο, θεωρώ δύσκολο να το πούμε. Προσωπικά δεν με απασχολεί γιατί ακούγεται μια χαρά με τη νέα γραφή. Θα με απασχολούσε αν δεν ακουγόταν καλά, όπως ο δεύτερος ήχος όταν κατεβαίνει διφωνικά στο ΝΗ. Εκεί ναι, να πω για όμοια διφωνία. Εδώ όμως, που βγαίνει μια χαρά με πλ. β' από το ΓΑ, πράγμα που καλύπτεται θεωρητικώς, ποιος ο λόγος να καταφύγω πάλι στην όμοια διφωνία;Ἤτοι νὰ βγῇ τό μάθημα, ὄχι νὰ ἐξηγηθῇ τὶ θέλει νὰ μᾶς πῇ ὁ συγγραφέας. Ἀλλὰ αὐτό δὲν εἶναι ἐπιστημονική προσέγγιση...
Δεν είναι το ίδιο, γιατί στις καταβασίες αυτές αυτό γίνεται σε 2 διαφορετικά μέλη και απλώς αλλάζεις ήχο στην ίδια βάση και προχωράς στο άλλο μέλος, ενώ εδώ θα πρέπει να το κάνεις στο ίδιο μέλος και επιπλέον υπάρχει πλαγιασμός του μέλους δύο τόνους κάτω από τη βάση που άρχισες, φαινόμενο που δεν παρατηρείται στις καταβασίες.Ἀλλὰ καὶ οἱ πολὺ γνωστὲς σύντομες αὐτὸ κάνουν, ὁ Πα τοῦ πλ. Β' γίνεται Βου τοῦ Β' καὶ τούμπαλιν, διαρκῶς.
Μα αν πεις πλ. β' από ΠΑ με πλήρες τετράχορδο/πεντάχορδο, ό,τι διαστήματα και να βάλεις, είτε Χρυσάνθου είτε Επιτροπής, η βάση πέφτει περίπου ένα ημίτονο γιατί με αυτή την παραλλαγή δεν κατεβαίνεις 2 τόνους αλλά δυόμισυ και βγαίνεις εκτός τονικότητας! Όσο "ένοχη" λοιπόν είναι η Επιτροπή γι' αυτό το "ατόπημα" άλλο τόσο είναι κι ο Χρύσανθος! Το ελαττωμένο τετράχορδο λοιπόν, για το οποίο με κατηγορεί ο Βαγγέλης, είναι μονόδρομος! Μπορείς εσύ να μου πεις με παραλλαγή ΠΑ και ΔΙ σκληρού χρώματος και πλήρες τετράχορδο, τι διαστήματα σκληρά πλ. β' βάζεις και σου βγαίνει;Σὲ κάθε περίπτωση, μιλᾶμε σὲ αὐτὰ τὰ μαθήματα γιὰ πλήρη τετράχορδα καὶ πεντάχορδα, ὅπως σοῦ ἐξήγησα στὴν παράγραφο μὲ τὰ "περίπου".
ΟΚ, ζητώ συγγνώμη για την παρεξήγηση και περισσότερο το Βαγγέλη είχα στο νου μου. Η αλήθεια είναι όμως ότι δεν καταλαβαίνω ρε Χάρη τις συνεχείς κατηγορίες προς την Επιτροπή εκ μέρους εσού και του Βαγγέλη, για πράγματα τα οποία ούτως ή άλλως δεν μπορούσαν να γίνουν αλλιώς και είχαν ήδη αλλάξει πριν την Επιτροπή. Ομολογώ δε ότι τελείως απροσδόκητα σε βρίσκω σύμφωνο στο ότι "ούτε καν στον β' συμβαίνει κατά κανόνα σήμερα [η όμοια διφωνία], μετά την αλλαγή της φυσιογνωμίας των μελών του β' ήχου, που έχει γίνει τους τελευταίους αιώνες, εξ ου και η αλλαγή της κλίμακας από την Επιτροπή"! Τι συζητάμε λοιπόν τότε;; Έληξε το θέμα, αυτό μου φτάνει!Ἐξακολουθεῖς νά μοῦ βάζῃς στὸ στόμα πράγματα ποὺ δέν εἶπα, οὔτε ὑπεννόησα. Τσέκαρέ το αὐτὸ σὲ παρακαλῶ: τὸ κάνεις συνέχεια.
Εεεεε... Μόλις τώρα το κατέβασα από εδώ και βλέπω ότι δεν έχει καμία σχέση ούτε με Μεταβολή, ούτε με Αυγούστου και γενικώς με ό,τι έχω δει ως τώρα... Το παίρνω πίσω λοιπόν, δεν υπόσχομαι καμία ηχογράφηση γι' αυτό, το μάθημα είναι 12 σελίδες γεμάτο φθορές και θέλει τρομερή μελέτη για να το πεις ΟΛΟ, όχι αστεία...Τό Χερουβικό τοῦ Ἀγαλλιανοῦ, ἔχει ἀνέβει στὸ φόρουμ. Αὐτό ἠχογράφησέ το. Θὰ ἔχει ἐνδιαφέρον νὰ δοῦμε, τὶ τρὺκ θά μπορέσῃς νά βρῇς, γιά νά τὸ φέρῃς στὴν προσέγγισή σου...
Εεεεε... Μόλις τώρα το κατέβασα από εδώ και βλέπω ότι δεν έχει καμία σχέση ούτε με Μεταβολή, ούτε με Αυγούστου και γενικώς με ό,τι έχω δει ως τώρα... Το παίρνω πίσω λοιπόν, δεν υπόσχομαι καμία ηχογράφηση γι' αυτό, το μάθημα είναι 12 σελίδες γεμάτο φθορές και θέλει τρομερή μελέτη για να το πεις ΟΛΟ, όχι αστεία...
....ΟΚ, ζητώ συγγνώμη για την παρεξήγηση και περισσότερο το Βαγγέλη είχα στο νου μου. Η αλήθεια είναι όμως ότι δεν καταλαβαίνω ρε Χάρη τις συνεχείς κατηγορίες προς την Επιτροπή εκ μέρους εσού και του Βαγγέλη, για πράγματα τα οποία ούτως ή άλλως δεν μπορούσαν να γίνουν αλλιώς και είχαν ήδη αλλάξει πριν την Επιτροπή. Ομολογώ δε ότι τελείως απροσδόκητα σε βρίσκω σύμφωνο στο ότι "ούτε καν στον β' συμβαίνει κατά κανόνα σήμερα [η όμοια διφωνία], μετά την αλλαγή της φυσιογνωμίας των μελών του β' ήχου, που έχει γίνει τους τελευταίους αιώνες, εξ ου και η αλλαγή της κλίμακας από την Επιτροπή"! Τι συζητάμε λοιπόν τότε;; Έληξε το θέμα, αυτό μου φτάνει!
Δεν ξέρω αν συμφωνεί και ο Βαγγέλης μ' αυτά. Του είπα ότι η Επιτροπή που την κατηγορείτε, τόσο του 1881 όσο και γενικώς οι προ και μετά αυτής Επιτροπές του Πατριαρχείου, δεν αποτελούνταν από τυχαίους ανθρώπους κι αν συνδυάσεις τις γνώσεις όλων αυτών θα δεις ότι εμείς σήμερα δε φτάνουμε ούτε στο μικρό τους δαχτυλάκι. Κι αυτός ο "ομοιοδιφωνισμός" των πάντων που κάνει ο Βαγγέλης .....
Λέω ότι η αρχική φθορά μπορεί και να φύγει, διότι έχω υπόψιν μου περιπτώσεις όπως αυτή του μαθήματος "Ο ευσχήμων Ιωσήφ" του Χουρμουζίου (Βλ. Μ. Εβδομάδα Γ. Ρεδαιστηνού σσ. 348 κεξ). Η φθορά του πλ. Β' επί της μαρτυρίας του Γα στην τελευταία σειρά της σ. 351 μπορεί να φύγει. Είναι στην μέση μιας φράσης (Θέσης), η οποία υπάρχει και χωρίς την φθορά αυτή, και "λύνεται" στη συνέχεια της Θέσης με άλλη φθορά του Νενανώ στο Δι. Η πρώτη φθορά μπαίνει μπαίνει διότι επικρατεί πρός στιγμήν η τριφωνία του Γα, το ζώ. Το αποτέλεσμα είναι εδώ ακριβώς σαν να υπάρχει Αγια επί του Δι με τον Κε υψωμένο και τον ζω΄ φυσικό. Αυτό λύνεται με την φθορά του Νενανώ κατόπιν. ....
Εντάξει, εντάξει, μη φωνάζεις ντεεε!! Ότι είναι η βάση από την οποία προήλθαν τα υπόλοιπα, ΟΚ είπαμε, να το δεχτούμε, απλώς λέω να είσαι λίγο πιο προσεκτικός όταν πας να τη θεμελιώσεις σε πράγματα που δεν θεμελιώνεται. Αυτό εννοώ όταν λέω ότι ομοιοδιφωνείς τα πάντα. Προσφέρω δε το κατωτέρω, προς επίρρωσιν τυχόν παρεξηγήσεων και προς απόδειξιν ότι... έπιασα το νόημα:Νίκο δεν έχεις καταλάβει καθόλου το πνεύμα μου και βάζεις επίσης στο στόμα μου πράγματα που δεν έχω πει. Η όμοια διφωνία είναι η βάση των συστημάτων και όχι ότι όλα είναι όμοια διφωνία. Δεν καταργώ το σκηρό χρώμα!!!
ΕΛΕΟΣ!!!!
Εντάξει, εντάξει, μη φωνάζεις ντεεε!! Ότι είναι η βάση από την οποία προήλθαν τα υπόλοιπα, ΟΚ είπαμε, να το δεχτούμε, απλώς λέω να είσαι λίγο πιο προσεκτικός όταν πας να τη θεμελιώσεις σε πράγματα που δεν θεμελιώνεται. Αυτό εννοώ όταν λέω ότι ομοιοδιφωνείς τα πάντα. Προσφέρω δε το κατωτέρω, προς επίρρωσιν τυχόν παρεξηγήσεων και προς απόδειξιν ότι... έπιασα το νόημα:
Απολυτίκιον μάρτυρος Σολδάτου
Ήχος δ' ομοιοδιφωνών
Σολδάτον διφωνούντα τιμήσωμεν·
φθοράς τας χαλεπάς γαρ ηρμήνευσεν,
Συμεωνίδην έχων βοηθόν,
καραϊκής σιμωνίας την πλάνην τροπούμενος.
Για να μην παρεξηγηθούμε, δεν το σκέφτηκα επί λέξει (με την έννοια του χρηματισμού δηλαδή) και φυσικά ΔΕΝ εννοώ κάτι τέτοιο, αλλά μόνο και μόνο ως στιχουργικό παιχνίδι με το όνομα του μακαρίτη δασκάλου. Μπορεί να αντικατασταθεί με τη λέξη "συμμορίας", αν προτιμάτε. Το αν θα νοηθεί κυριολεκτικά αυτό, εναπόκειται στην κρίση του καθενός, εγώ θέλω να πιστεύω ότι δεν πρέπει να νοηθεί κι αυτό έτσι... Εν τέλει, το παρόν στιχάκι γράφτηκε απλώς για πλάκα, με δεδομένη την υπερβολή του, και τίποτα παραπάνω.Βέβαια το σιμωνία παραπέμπει αλλού και δεν ξέρω αν θα το επιτρέψουν οι κύριοι συντονιστές...
Το σώζω καλού κακού...
Ααα, όλα δικά μας τα θέλουμε μου φαίνεται... Δε μου έκανες και παραγγελία! Εξάλλου, σε παρόμοια περίπτωση, συ είπας:Και το... "Συμεωνίδην έχων βοηθόν" δεν ακούγεται καλά δεν είναι δα και βοηθός μου ο Χάρης είναι και ολίγον τι μεγαλύτερος μου :wink:
Να προσέχεις Νικόλαε όταν συντάσεις ύμνους στους νεο-πρωτομάρτυρας της ψαλτικής μπορεί να πέσεις σε δογματικά λάθη...
Ο τίτλος δεν αλλάζει μια χαρά είναι, σε όποιον αρέσει
Ααα, όλα δικά μας τα θέλουμε μου φαίνεται... Δε μου έκανες και παραγγελία! Εξάλλου, σε παρόμοια περίπτωση, συ είπας: