ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ
βεβαια, το ζητημα δεν ειναι μονο τα σταυροθεοτοκία (αρχικό θέμα). μην κολλας σ' αυτα μόνο...γι' αυτο εδωσα πχ αγιων συγκεκριμενων.
Αγαπητέ Νίκο.
Τα παραδείγματα που ανέφερες είναι στους Αίνους.
Εδώ μιλήσαμε για ΘΕΟΤΟΚΙΟΝ ΑΠΟΣΤΙΧΩΝ ΕΟΡΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΓΙΩΝ με σκοπό να ερευνήσουμε - όσο μπορούμε- την τάξη και να καταλήξουμε- αν μπορουμε και πάλι- σε κάποια συμπεράσματα.
Το θέμα των Σταυροθεοτοκίων είναι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα και έχει να κάνει με τις μή εορτάσιμες ημέρες.
Το θέμα δεν είναι αν κολλάμε σε κάποια θέματα αλλά θεωρώ δεδομένο ότι γνωρίζουμε πότε λέγονται σταυροθεοτοκία.
Καὶ πάλιν εἶσαι ἐκτὸς θέματος, καὶ δὲν τὸ καταλαβαίνεις. τὸ θέμα ἐδῶ δὲν εἶναι πόσες καὶ ποιές διαφορὲς ὑπάρχουν γενικῶς στὰ θεοτοκία τῶν ἀποστίχων, ἀλλὰ σὲ μία συγκεκριμένη περίπτωσι ποὺ διαπιστώνεται κάποια συγκεκριμένη διαφορὰ ποιό εἶναι τὸ ὀρθὸ νὰ τηρηθῇ. τὰ ὑπόλοιπα εἶναι γιὰ ἄλλο θέμα.ακολουθια αγ Νικολάου:και νυν αποστιχων ποιό έχει;;;
οταν έχω λάθος το δέχομαι...
προσπάθησα να σου δείξω το πόσες διαφορές υπάρχουν...κακώς!!!
αυριο πάλι.
Ὄντως συνθέτοντας (καί ὄχι ποιώντας) τήν ὑπό τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Εὐαγγελιστοῦ Λουκᾶ, τῇ ἐπιμελείᾳ μου, ἐκδοθεῖσαν Ἀκολουθίαν, καί χρησιμοποιώντας τά τροπάρια τοῦ Μηναίου καί ὡρισμένα ἐκ τῆς ὑπό τοῦ ἀειμνήστου Ὑμνογράφου τῆς Μ.τ.Χ.Ἐ. π. Γερασίμου Μικραγιαννανίτου Ἀκολουθίας, ἔβαλα τό θεοτοκίον τοῦ ἤχου τοῦ δοξαστικοῦ τοῦ Σαββάτου ἑσπέρας, ὅπως τό εἶχε τό Μηναῖο καί ὁ π. Γεράσιμος."Σκαλίζοντας" την βιβλιοθήκη μου χθές έπεσα σε ένα τεύχος της ΣΥΜΒΟΛΗΣ όπου υπάρχει παρουσίαση της πολύ καλής ακολουθίας του Αποστόλου και Ευαγγελιστού Λουκά υπό του Ιερού Ναού Αγίου Λουκά Πατησίων όπου προϊστάμενος είναι ο Αρχ. π. Μάξιμος Ματθαίος.
Εκεί στα Απόστιχα υπάρχει το "Ο ποιητής και λυτρωτής μου" αντιγραφή από το Μηναίον.
Ποιό κάτω υπάρχει μια σημείωση ότι κανονικά αυτό λέγεται μόνον το Σάββατον (Εσπερινός Σαββάτου- Ακολουθία Κυριακής)
Ίσως όταν επιστρέψει ο π. Μάξιμος δώσει κάποιες απαντήσεις.
Καὶ πάλιν εἶσαι ἐκτὸς θέματος, καὶ δὲν τὸ καταλαβαίνεις. τὸ θέμα ἐδῶ δὲν εἶναι πόσες καὶ ποιές διαφορὲς ὑπάρχουν γενικῶς στὰ θεοτοκία τῶν ἀποστίχων, ἀλλὰ σὲ μία συγκεκριμένη περίπτωσι ποὺ διαπιστώνεται κάποια συγκεκριμένη διαφορὰ ποιό εἶναι τὸ ὀρθὸ νὰ τηρηθῇ. τὰ ὑπόλοιπα εἶναι γιὰ ἄλλο θέμα.
π. Μάξιμος;11071 said:Βγάλτε συμπέρασμα...!!! Ἐγώ νομίζω, ὅτι, ὅπως μετά τό δοξαστικό τῶν ἑσπερίων πλήρως ἑορταζομένου ἁγίου ἐν καθημερινῇ βάζουμε τό θεοτοκίο τοῦ Σαββάτου ἑσπέρας (α΄ θεοτοκίον), τό αὐτό μποροῦμε νά κάνουμε καί μετά τό δοξαστικό τῶν ἀποστίχων. Πρόκειται περί παραλλήλου πράξεως/προβλέψεως. Ἔχει δέ ἔρεισμα σέ πολλές περιπτώσεις, ὅπως σημειώνει ὁ Δημήτριος, στό Μηναῖο.
Κι ἐγώ. Αὐτό ἐννοοῦσα μέ τό «Βγάλτε συμπέρασμα...!!!». Δέν ἤξερα πῶς νά τό διατυπώσω στόν γραπτό λόγο, ὅταν μάλιστα δέν χρησιμοποιεῖς φατσοῦλες.Προσωπικά δεν έβγαλα ασφαλή συμπεράσματα.
....................
Δυστυχώς όμως (σαν συλλέκτης ακολουθιών) βλέπω μεγάλη αναρχία στην έκδοση νέων φυλλάδων (πχ για τον ίδιο άγιο να υπάρχουν 3-4 και αμφίβολης ποιότητας). Όταν γυρίσω από άδεια θα επανέλθω στο θέμα αυτό...
Τυχαία, διαβάζοντας τα ΚΕΙΜΕΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗΣ ΤΕΥΧΟΣ Β' (ΕΥΧΟΛΟΓΙΟΝ) του μακαριστού καθηγητού Ιωάννου Φουντούλη έπεσα πάνω στην Μεγάλη Εβδομάδα του Αγίου Δημητρίου
Σε όλες τις ημέρες και συγκεκριμένα ως επισφραγιστικά θεοτοκία Αποστίχων χρησιμοποιεί τα Θεοτοκία των Αποστίχων των Κυριακών.