tsak77
Χρῆστος Τσακίρογλου
Κύριε Νίκο, συμφωνώ με την λογική που το θέτετε, όμως εάν καταλάβατε, τους τίτλους τους θεωρώ απαραίτητους για την ψαλτική μας κατωχύρωση καθαρά στον επαγγελματικό τομέα και όχι ότι αυτά μας κάνουν καλύτερους ψάλτες, προς Θεού. Όμως, άλλο η ποιότητα και η πρακτική εμπειρία ενός συναδέλφου, και άλλο τα τυπικά προσόντα που κατ' εμέ πρέπει να απαιτούνται εάν επιθυμούμε αντικειμενικά κριτίρια να μας κατάσσουν στις θέσεις μας. Ο Στανίτσας που αναφέρετε (τουλάχιστον όταν κατέβηκε στην Αθήνα), υποτάσσονταν στο σημερινό καθεστώς (καλό ή κακό) όπου ο προϊστάμενος Ιερέας του Ναού με το εκλησιαστικό συμβούλιο διάλεγαν ή απέρριπταν τους ψάλτες τους. Στον Πατριαρχικό Ναό υπήρχε μία επιτροπή απ'ότι έχω ακούσει χωρίς να είμαι σίγουρος, που ενέκρινε τις μετατοπίσεις των Δομέστικων σε Λαμπαδάριους κλπ. Εάν κάποιος έχει στοιχεία επ' αυτού ας τα μοιραστεί μαζί μας, θα μας έδιναν και ιδέες για περαιτέρω προτάσεις. Ο Ναυπλιώτης και ο Πρίγγος, εφόσον δίδασκαν στην Μεγάλη του Γένους Σχολή, λογικά πρέπει να είχαν κάποιο πτυχίο, ειδάλλως... Παρακαλώ, εάν έχει και σ'αυτό κάποιος στοιχεία θα μας διαφώτιζαν και μας τους ανίδεους .Ας μου επιτραπεί να πω και εγώ κάτι...
Πιστεύω οτι ψάλτης κάποιος γίνεται δια ζώσης στο αναλόγιο με δάσκαλο ΨΑΛΤΗ και όχι φοιτώντας σε οποιαδήποτε σχολή, ωδείο ή πανεπιστήμιο.
Και για να μην παρεξηγηθώ, άλλο η πράξη και άλλο η θεωρία.
Οι θεωρητικοί της μουσικής έχουν προσφέρει ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ στον ιεροψαλτικό κόσμο στις μέρες μας, αλλά για θέση στο αναλόγιο πιστεύω οτι τα κριτήρια πρέπει να είναι πιο σύνθετα...
Ο Ναυπλιώτης δεν είχε πτυχίο, ούτε και ο Στανίτσας, νομίζω ούτε και ο Πρίγγος. Φαντάζεσαι νά μην του ήξερε κάποιος και να πήγαιναν σε ένα Ναό να προσληφθούν, ξέρεις συγνώμη, προηγούνται οι έχοντες πτυχίου (φτυχίου!)!!
Όπως και νάχει, θα ήθελα πάρα πολύ να ακούσω ιδέες για το ποιος (ποιοί) τελικά μπορεί να μας κρίνει για τον διορισμό μας σε έναν Ναό και με ποια ακριβώς (ή στο περίπου) κριτίρια.