Στὸν ἑσπερινό, μετὰ τὸ α’ κάθισμα τοῦ ψαλτηρίου καὶ τὸ «Κύριε ἐκέκραξα...Θοῦ Κύριε...» ψάλλομε ἀναστάσιμα 3, τῆς ἑορτῆς 4 καὶ τῆς Κυριακῆς 3 (ἀναφέρουν καὶ τὸν Ἰωσήφ). Δόξα, τῆς Κυριακῆς, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς. Εἴσοδος. «Φῶς ἱλαρὸν» ψαλτὸ πάντοτε. Ἀπόστιχα ἀναστάσιμα. Δόξα, τῆς Κυριακῆς «Ἱερέων μνήμη», Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς «Σπηλαίῳ παρώκησας». Ἀπολυτίκιο ἀναστάσιμο, Δόξα, τῆς Κυριακῆς, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς.
Στὸν ὄρθρο, στὸ «Θεὸς κύριος», ἀπολυτίκιο ἀναστάσιμο δίς, Δόξα, τῆς Κυριακῆς, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς. Καθίσματα τῆς Παρακλητικῆς, εὐλογητάρια, ὑπακοὴ ἀναστάσιμη ψαλτή, ἀναβαθμοὶ τῆς Παρακλητικῆς, ἑωθινὸ ἀναστάσιμο Εὐαγγέλιο μετὰ πάσης τῆς τάξεως αὐτοῦ. Κανόνες ὁ ἀναστάσιμος μετὰ τῶν εἱρμῶν εἰς 4, τῆς Θεοτόκου τῆς Παρακλητικῆς εἰς 2, τῆς Κυριακῆς ὁ ἀνέκδοτος εἰς 4 μὲ προΰμνιο «Ἅγιοι τοῦ Θεοῦ πρεσβεύσατε ὑπὲρ ἡμῶν» (ἐπισυνάπτεται) καὶ ὁ πρῶτος τῆς ἑορτῆς εἰς 4. Καταβασίες μόνο «Χριστὸς γεννᾶται». Ἀπὸ γ’ ᾠδῆς ψάλλονται κοντάκιο καὶ οἶκος τῆς Κυριακῆς, καθίσματα τῆς Κυριακῆς «Πατρὸς ὡς ἀληθῶς», Δόξα, «Χορὸς τῶν προφητῶν», Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς «Ἀγαλλιάσθω οὐρανός». Ἀπὸ στ’ ᾠδῆς ψάλλονται κοντάκιο καὶ οἶκος τῆς ἑορτῆς, συναξάρια πλήρη τῆς 31 Δεκεμβρίου καὶ τῆς Κυριακῆς. Ψάλλονται οἱ ζ’ καὶ η’ ᾠδές. Ψάλλεται ἡ τιμιωτέρα καὶ ἡ θ’ ᾠδὴ τῶν τεσσάρων κανόνων χωρὶς μεγαλυνάρια. Ἐξαποστειλάριο ἀναστάσιμο, Δόξα, τῆς Κυριακῆς, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς. Στοὺς αἴνους καὶ τὴ στιχολογία τῶν ψαλμῶν τους ψάλλονται ἀναστάσιμα 4 καὶ τῆς ἑορτῆς 4, ὅπως ἔχουν στὴν Κυριακὴ αὐτή. Δόξα, τῆς Κυριακῆς, Καὶ νῦν, «Ὑπερευλογημένη». Δοξολογία στὸν ἦχο τῆς ἑβδομάδας, «Ἀναστὰς ἐκ τοῦ μνήματος» ἢ «Σήμερον σωτηρία» (ἐναλλάσσονται κάθε Κυριακή).
Στὴν λειτουργία ψάλλονται τὰ ἀρχαῖα ἀντίφωνα (ΤΜΕ σ. 46-47). Δόξα, Ταῖς πρεσβείαις, Καὶ νῦν, τὸ αὐτό. Τὸ τρίτο ἀντίφωνο ἔχει ἐφύμνιο «Σῶσον ἡμᾶς Υἱὲ Θεοῦ ὁ ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν...». Εἰσοδικὸ «Δεῦτε προσκυνήσωμεν...». Μετὰ τὴν εἴσοδο ψάλλεται τὸ ἀναστάσιμο ἀπολυτίκιο, τὸ τῆς Κυριακῆς, Δόξα, κοντάκιο τῆς Κυριακῆς, Καὶ νῦν, τῆς ἑορτῆς. Τρισάγιον. Ψαλτὰ προκείμενα τῆς ἑορτῆς καὶ τῆς Κυριακῆς, ἀπόστολος τῆς Κυριακῆς, ψαλτὸ ἀλληλουάριο τῆς ἑορτῆς καὶ τῆς Κυριακῆς, Εὐαγγέλιο τῆς Κυριακῆς, ἐκτενῆς καὶ λοιπὲς δεήσεις τῆς λειτουργίας τοῦ Χρυσοστόμου. Εἰς τὸ «Ἐξαιρέτως» μόνο ἡ εὐχὴ τῶν διπτύχων. Κοινωνικὸ ψαλμὸς 33 στὸν ἦχο τῆς ἑβδομάδας, κοινωνικὸ τῆς ἑορτῆς «Λύτρωσιν ἀπέστειλε» καὶ «Αἰνεῖτε τὸν Κύριον». «Ἡ γέννησίς σου Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν». «Πληρωθήτω». «Εἴη τὸ ὄνομα Κυρίου..». Δόξα, τὸ αὐτό. Καὶ νῦν, τὸ αὐτό.
Ἡ παλαιὰ διάταξη τῆς Κυριακῆς μετὰ τὴν Χριστοῦ Γέννησιν: ψάλλομε «κανόνας ἀναστάσιμον, τῆς Θεοτόκου, τῆς ἑορτῆς καὶ τῆς παρούσης Κυριακῆς»
(χφφ. Μ. Λαύρας Γ-5 ΤΑΣ ιβ’ αἰ. φφ. 46v-47r, Σινὰ 1097 Σιναϊτικὸ τυπικὸ τοῦ ἔτους 1214 φ. 99v, Κουτλουμουσίου 90δ ΤΑΣ ἀρχὲς ιγ’ αἰ. φ. 64v, Vat. gr. 782 ΤΑΣ α’ ἥμισυ ιγ’ αἰ. φ. 53r, Βατοπαιδίου 1202 ΤΑΣ μεταξὺ τῶν ἐτῶν 1223-1300 φ. 48r)
ἐννοεῖ ἕναν ἀνέκδοτο κανόνα τῶν τριῶν ἁγίων δ’ ἤχου πρὸς τὸ «Ἀνοίξω τὸ στόμα μου», ποὺ σώζεται στὰ χφφ. μηναῖα Δεκεμβρίου Σινὰ 581 ια’-ιβ’ αἰ. φφ. 81v-87r, Σινὰ 583 ιβ’ αἰ. φφ. 210r-212v καὶ ἐπισυνάπτεται.