Έψαλα το κοινωνικό της Υπαπαντής που υπάρχει στον Πρωγάκη (δυστυχώς δεν έχω σαρωτή ή ηλεκτρονική μορφή για να δώσω και εικόνα -αν κάποιος μπορεί να βοηθήσει).
Συνάντησα την εξής θέση η οποία θεωρώ πως είναι προβληματική.
Μετά από χρωματική θέση μπαίνει σπάθη στον Κε. Κατόπιν χωρίς άλλη φθορά κατεβαίνει στον Πα και σταματάει στον Γα όπου έχει διατονική μαρτυρία. ξανανεβαίνει στον Κε όπου ξαναμπαίνει σπάθη. Μετά από κλασική θέση σπάθης, το μέλος παίζει στο τετράχορδο Κε-Πα'.
α) Σύμφωνα με όσα ξέρω η χρόα μεταβάλλει μόνο συγκεκριμένους φθόγγους και δεν μεταβάλλει όλη την κλίμακα, η οποία παραμένει όπως ήταν.
β) στην προκειμένη περίπτωση θα έπρεπε να ψαλλούν όλα χρωματικά, αφού αυτή η κλίμακα υπήρχε από πριν. Πλην όμως η διατονική μαρτυρία του Γα μα οδηγεί σε διαονική εκτέλεση της πρώτης γραμμής. Η δεύτερη στέκεται να εκτελεστεί και διατονικά και χρωματικά.
Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι το κείμενο έχει λάθος. Λείπει μια διατονική φθορά και μετά τη δεύτερη σπάθη πιθανώς χρωματική
Ευχαριστώ όποιον τυχόν απαντήσει και όποιον αναρτήσει το εν λόγω σημείο για διευκόλυνση της συζήτησης
Συνάντησα την εξής θέση η οποία θεωρώ πως είναι προβληματική.
Μετά από χρωματική θέση μπαίνει σπάθη στον Κε. Κατόπιν χωρίς άλλη φθορά κατεβαίνει στον Πα και σταματάει στον Γα όπου έχει διατονική μαρτυρία. ξανανεβαίνει στον Κε όπου ξαναμπαίνει σπάθη. Μετά από κλασική θέση σπάθης, το μέλος παίζει στο τετράχορδο Κε-Πα'.
α) Σύμφωνα με όσα ξέρω η χρόα μεταβάλλει μόνο συγκεκριμένους φθόγγους και δεν μεταβάλλει όλη την κλίμακα, η οποία παραμένει όπως ήταν.
β) στην προκειμένη περίπτωση θα έπρεπε να ψαλλούν όλα χρωματικά, αφού αυτή η κλίμακα υπήρχε από πριν. Πλην όμως η διατονική μαρτυρία του Γα μα οδηγεί σε διαονική εκτέλεση της πρώτης γραμμής. Η δεύτερη στέκεται να εκτελεστεί και διατονικά και χρωματικά.
Είμαι σχεδόν βέβαιος ότι το κείμενο έχει λάθος. Λείπει μια διατονική φθορά και μετά τη δεύτερη σπάθη πιθανώς χρωματική
Ευχαριστώ όποιον τυχόν απαντήσει και όποιον αναρτήσει το εν λόγω σημείο για διευκόλυνση της συζήτησης