π. Μάξιμος
Γενικός Συντονιστής
Τό πρῶτο «ἀποκλειστικῶς διά τήν Θείαν Λατρείαν» ἀναφέρεται στά βιβλία λειτουργικά καί μουσικά καί ὅ,τι ἐξυπηρετεῖ τή Θεία Λατρεία καί τό δεύτερο «κατά τήν ὥραν τῆς Θείας Λατρείας» ἐννοεῖ τίς ἄλλες χρήσεις καί δυνατότητες αὐτῶν τῶν συσκευῶν.Δεν καταλαβαίνω, όμως, αυτό από την εγκύκλιο:
«Ταυτοχρόνως, θεωρεῖται ἀπολύτως ἀπαραίτητον, ὅπως αἱ ἐν λόγῳ συσκευαί χρησιμοποιοῦνται ἀποκλειστικῶς διά τήν Θείαν Λατρείαν καί οὐχί διά διαφόρους χρήσεις, αἱ ὁποῖαι μάλιστα ἀπάδουν εἰς τήν λειτουργικήν διακονίαν, ὡς λ.χ. κοσμική μουσική, συλλογή προσωπικῶν καί ἄλλων φωτογραφιῶν, ἀναζήτησις εἰς τό διαδίκτυον κ.λπ. καί δή κατά τήν ὥραν τῆς Θείας Λατρείας, ὅπερ συνιστᾷ ἐκκοσμίκευσιν, ἥτις προκαλεῖ μέγιστον σκανδαλισμόν εἰς τάς συνειδήσεις τῶν πιστῶν».
Ἐντάξει, ὁ προβληματισμός τοῦ Shota εἶναι ἕνας εὐσεβής προβληματισμός, πού κατά μία ἑρμηνεία ταυτίζεται μέ τήν «ἀνάγνωση» τῆς Ἐγκυκλίου, ἀλλά δέν νομίζω ὅτι αὐτό ἐξάγεται ἀπό τήν Ἐγκύκλιο. Καλόν θά ἦταν, ἀλλά δέν γίνεται.
Τό «πνεῦμα» εἶναι ἡ περιορισμένη χρήση «ἐπί τῷ ἀναλογίῳ ἀποκλειστικῶς» «πρός διευκόλυνσιν αὐτῶν, ἐφ' ὅσον, εἰς μίαν καί μόνον συσκευήν, δύνανται νά περιληφθοῦν ἅπαντα τά λειτουργικά καί μουσικά κείμενα μιᾶς ἡμέρας».
«Η εκτός του αναλογίου χρήση τους, δεν είναι αντικείμενο της εγκυκλίου» κατά τόν monopati ὀρθῶς!
ΥΓ. Τώρα βλέπω καί τό προηγούμενο ὡραῖο μήνυμα τοῦ Βύρωνος!