Σαλίβερος Χαράλαμπος
Παλαιό Μέλος
Την Μ.Παρασκευή το βράδυ λέγεται το "εις πολλά έτη'' κατα την είσοδο του αρχιερέως;
Επίσης κατά την ώρα που ο Αριστερός Χορός ψάλλει το αργό ''Αινείτε'' την Μ.Παρασκευή, ο Αρχιερεύς κατεβαίνει από το Δεσποτικό, προσκυνά τον Επιτάφιο και επιστρέφει δίχως να ευλογήσει τους πιστούς (οπότε πάλι δεν λέγεται το ''Εις πολλά έτη'' ).
Tο λέει ο Στανίτσας και σε δυο περιπτώσεις, δηλαδή κατά τον όρθρο του Μεγάλου Σαββάτου και της Μεγάλης Παρασκευής.
Τελικά εἶδα (νά δῶ πότε θά γράψω...) στόν 13ο τόμο (Τυπικόν) σελ. 360, ὅπου σαφῶς ἀναφέρει καί τό Εἰς πολλά ἔτη... ὑπό τοῦ Πρωτοψάλτου.
6) Δέν εἶδα Βουδούρη
Ἡ εἴσοδος τοῦ ἀρχιερέως στή σύναξη ἀπό τῶν ἀρχαιοτάτων μαρτυριῶν συνοδεύεται (ὡς πρώτη πράξη) μέ εὐλογία, «εἰρήνευση».Όταν εισέρχεται ο Πατριάρχης (ή γενικά Αρχιερέας) στο Ναό
Καλησπέρα και πάλι.
Μόλις που μίλησα με τον καλό φίλο Άρχ. Στέλιο Φλοίκο.
Λοιπόν...τι ισχύει στο Πατριαρχείο.
Όταν εισέρχεται ο Πατριάρχης (ή γενικά Αρχιερέας) στο Ναό και φοράει μανδύα τότε ψάλλεται το ''Εις πολλά έτη''.
Αν δεν φοράει μανδύα τότε δεν ψάλλεται.
Όμως τη συγκεκριμένη ημέρα ο Πατριάρχης (απ'ότι μου ανέφερε) εισέρχεται με μανδύα και έπειτα ''ντύνεται'' με πιο επίσημη στολή καθώς ακολουθεί περιφορά του Επιταφίου.
Συνεπώς το ''Εις πολλά έτη'' ψάλλεται.
Απλά πρέπει να ξαναδώ τι αναφέρει ο Βασίλειος Σταυρίδης σε σχετικό του βιβλίο για να ξεκαθαρίσω ακριβώς τι περιγράφει....:wink:
Ἐπίσης ἄλλαξε καί ἡ στολή ( ἄν κατάλαβα;Μόλις που μίλησα με τον καλό φίλο Άρχ. Στέλιο Φλοίκο.
Λοιπόν...τι ισχύει στο Πατριαρχείο.
Όταν εισέρχεται ο Πατριάρχης (ή γενικά Αρχιερέας) στο Ναό και φοράει μανδύα τότε ψάλλεται το ''Εις πολλά έτη''.
Αν δεν φοράει μανδύα τότε δεν ψάλλεται.
Όμως τη συγκεκριμένη ημέρα ο Πατριάρχης (απ'ότι μου ανέφερε) εισέρχεται με μανδύα και έπειτα ''ντύνεται'' με πιο επίσημη στολή καθώς ακολουθεί περιφορά του Επιταφίου.
Συνεπώς το ''Εις πολλά έτη'' ψάλλεται.
Κι ἐμεῖς αὐτό καταλάβαμε. Φαίνεται δέν διαβάζεις τά προηγούμενα μηνύματα.Τώρα: τα αποσπάσματα που μας ανέβασε ο Shota ΔΕΝ είναι το «Εις πολλά έτη Δέσποτα» ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ του Πατριάρχου, αλλά αυτό που ψαίλνεται στο αργό «Αινείτε» εις τους Αίνους.
καλά πού λές «για εμένα» (δηλ. προσωπικές εὐλαβεῖς ἑρμηνεῖες)· ἀλλιῶς θά ἀναρωτιέται κανείς πού σέ διαβάζει (θεολογοῦντα) ἄν τίς ἄλλες μέρες δέν μᾶς εὐλογεῖ ὁ Κύριος; Τίς ἄλλες ἡμέρες δέν πρέπει «Ο νους και ψυχή ΟΛΩΝ μας να είναι στραμμένη και αφωσιομένοι στον Κύριον»; Διαφέρουν οἱ ἡμέρες στήν παροχή εὐλογίας; Πῶς ἀναρωτιέσαι ἐσύ «Τι ευλογία, άραγε, μπορεί να δώση ένας αντιπρόσωπος του Χριστού»; Ἀμφισβητεῖς τήν εὐλογία; Σοῦ εἶπε ὅτι εἶναι δική του;Και για εμένα, αυτό είναι λογικό. Τι ευλογία, άραγε, μπορεί να δώση ένας αντιπρόσωπος του Χριστού, τη στιγμή που ο ΙΔΙΟΣ ο Χριστός, ο Θεός ενταφιασμένος, δίνει το άκρον άωτον της ευλογίας Του με το να δεχθή πάθη, σταύρωση, θάνατο (σαρκικό και ανθρώπινο, φυσικά) και ενταφιασμό για τον άνθρωπο; Μιλάμε για Μεγάλη Παρασκευή, η ιερότερη ημέρα του εκκλησιαστικού ημερολογίου. Ο νους και ψυχή ΟΛΩΝ μας πρέπει να είναι στραμμένη και αφωσιομένοι στον Κύριον.
Ἄλλα μαθαίνουμε δηλαδή ἀπό τό ΤΜΕ, τόν Βουδούρη καί τόν Ἄρχοντα Φλοῖκο;Έτσι το έμαθα εγώ. Τώρα... εάν αλλάξανε τα πράγματα, αυτό δεν γνωρίζω.
π. Μάξιμος;52608 said:
Γιατί δέν μᾶς γράφεις τί λέει ὁ π. Φαράσογλου γιά τό Αἰνεῖτε; Δέν ἀναφέρεται;
Τώρα: τα αποσπάσματα που μας ανέβασε ο Shota ΔΕΝ είναι το «Εις πολλά έτη Δέσποτα» ΤΗΣ ΕΙΣΟΔΟΥ του Πατριάρχου, αλλά αυτό που ψαίλνεται στο αργό «Αινείτε» εις τους Αίνους. Η ερώτησις όμως είναι σχετικά για την είσοδο.
Μιλάμε για Μεγάλη Παρασκευή, η ιερότερη ημέρα του εκκλησιαστικού ημερολογίου. Ο νους και ψυχή ΟΛΩΝ μας πρέπει να είναι στραμμένη και αφωσιομένοι στον Κύριον.
Έτσι το έμαθα εγώ. Τώρα... εάν αλλάξανε τα πράγματα, αυτό δεν γνωρίζω.