Εντελώς πρόχειρα και χωρίς να διαφωνώ με την εξαιρετική μετάθεση του γενεθλίου σε ειδικές περιπτώσεις *- [και κατόπιν αδείας από την εκκλησιαστική αρχή] π.χ. παρεκκλήσια που τιμώνται στο όνομα του Αγίου Ιωάννου του Προδρόμου, δεν είναι επιτυχής η σύνδεση - άποψη του συγγραφέως ότι η Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος είναι παρόμοια περίπτωση όπως και η Διακαινήσιμος. Η Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος είναι παρόμοια με την Δεύτερη ημέρα των Χριστουγέννων και την Δεύτερη ημέρα των Θεοφανείων, στις οποίες ημέρες και εορτές άλλων αγίων χωρούν (π.χ. Ιακώβου, Ιωσήφ Μνήστορος) και σε Κυριακή δεν καταλιμπάνονται τα Αναστάσιμα. Αυτό τον κάνει να οδηγείται σε σφάλματα. Αλλά ακόμα και με την Διακαινήσιμο να συγκρίνουμε την ημέρα, δεν ψάλλονται κατά το Τυπικόν οι Ακολουθίες Αγίου Γεωργίου και Αποστόλου Μάρκου και την Παρασκευή η Ακολουθία της Ζωοδόχου Πηγής; Θεωρώ, παρά τα αγαθά κίνητρα του κ. Διευθυντού, επιπόλαια τα συμπεράσματα της "έρευνας" του.
* Υπάρχουν και δυσκολίες πολλών Ιερέων, οι οποίοι, εκείνη την μέρα, αφενός μεν πρέπει να λειτουργήσουν στον κυρίως ναό, ταυτόχρονα όμως καλούνται να τελέσουν Τρισάγια υπέρ των Κεκοιμημένων. Στην Μακεδονία είναι συνήθεια να γίνονται Τρισάγια (όχι μόνο Παρασκευή εσπέρας και Σάββατο των Ψυχών αλλά) και την Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος. Οπότε το να γίνει μια πανήγυρις σε ένα παρεκκλήσιο, όντως δημιουργεί προβλήματα σε τέτοιες περιπτώσεις.