Theo.arvanites
Θεόφιλος Ἀρβανίτης
Κανονικώς από ό,τι διάβασα, οποίος κληρικός πληρώνει ψάλτη, πρέπει να καθαιρείται... Σηκώνω τα χέρια, όποια ιεραρχία θέλει ας το κάνει.
Αγαπητέ μου, μια χαρά τα λές, αλλά φαίνεται ότι δεν βλέπεις την πραγματικότητα.Παρακολουθώ τη συζήτησή καιρό τώρα και το βρίσκω ιδιαίτερα προκλητικό, αλλά και ανησυχητικό τη στιγμή που η θέση της Εκκλησίας, βάσει Συνόδων για το θέμα αυτό (το μέλος Nikolas f15 στο μνμ 309 κάνει αναφορά σε αυτές) ειναι συγκεκριμένη εδω και αιωνες, να προσπαθούν κάποιοι-ες να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, και δυστυχώς ο τρόπος σκέψης αυτός, ειναι αποτύπωση του τι συμβαίνει στην Εκκλησία μας με τις προσπάθειες κάποιων, γυναικών κυρίως και με τις ευλογίες, δυστυχώς, μέρους της ποιμαίνουσας Εκκλησίας, να δημιουργήσουν τετελεσμένα (ή ετσι τουλάχιστον νομίζουν), αδιαφορώντας, σκανδαλωδώς, για τη μακραίωνη παράδοση και διδασκαλία της Εκκλησίας μας, όπως αυτή αποτυπώνεται ακόμη και σε αποφάσεις Συνόδων, ενω συγχρόνως προσπαθούν να βρουν πάτημα στο εάν, κάπου, κάπως, κάποτε, κάποια γυναίκα έτυχε, για συγκεκριμένους, προφανώς, λόγους (το οποίο εύκολα εξάγεται ως συμπέρασμα από το δεδομένο οτι ποτέ η Εκκλησία επισήμως δεν θέσπισε Ψάλτριες, ακόμη και για τη γλώσσα μας ειναι νεόφερτος ο όρος αυτός), τους οποίους ΔΕΝ εξετάζουν (μιλάμε για τρομερά αντικειμενική έρευνα), να ψάλλει στον χ-ψ Ναό!
'
Ώ της παραφροσύνης και της αλαζονείας, που διακατέχει κάποια άτομα!
Επίσης, εαν κάποιοι-ες θεωρούν πως η Εκκλησία διδάσκει και αποφασίζει, ανα τους αιωνες, με βάση φαλλοκρατικές-πατριαρχικές αντιλήψεις, πραγματικά, δεν ξέρουν τι τους γίνεται! Και επιτέλους, ως προς τον Απόστολο Παύλο, και τις γνωστές αναφορές του για τη θέση της γυναίκας στην Εκκλησία, προτιμώ να μελετήσω τους Αγίους Πατέρες, που αναφέρονται σε αυτά τα χωρία, παρα κάποιους νεόκοπους-νεοφωτιστους θεολόγους, λαϊκούς και μη (μήπως τελικά ειναι θολολόγοι?), οι οποίοι ερμηνεύουν κατα το δοκούν!
Θα επαναλάβω αυτό το οποίο εχω ξαναγράψει, το οποίο θεωρώ και ως μόνη ορθή λύση: Εαν όντως υπάρχει η ανάγκη σήμερα να διακονούν οι γυναίκες στο ιερό αναλόγιο, κανονικά και οχι κατ'εξαιρεσιν όπου υπάρχει η ανάγκη μόνον, κατι το οποίο συμβαίνει εδω και πολλές δεκαετιες (προσωπικά, όπως φαντάζομαι και άλλοι ιεροψάλτες, είμαι ευγνώμων που υπάρχουν κάποιες κυρίες οι οποίες βοηθούν, με πνεύμα προσφοράς, όταν χρειαζεται), αυτό θα πρέπει να αποφασιστεί πάλι μέσω Συνοδικων οργάνων και οχι βέβαια τοπικά, αλλά σε μια, πραγματικά, Πανορθόδοξη Σύνοδο, με τη συμμετοχή ΟΛΩΝ των Πατριαρχείων και αυτοκέφαλων Εκκλησιών!
Δεν ειναι η πρώτη φορά εξάλλου που η Εκκλησία καλείται να δώσει απάντηση, αλλά και να καινοτομήσει όπου χρειάζεται, για ζητήματα απείρως δυσκολότερα απο αυτο που συζητάμε (το οποίο ειναι ήδη τακτοποιημένο, αλλά...), αλλά πάντοτε, ξαναλέω, οι λύσεις δίδονταν Συνοδικά!
Στην Ορθόδοξη Εκκλησία, χώρος για (κακώς νοούμενα) μπαϊράκια δεν υπάρχει, και ειναι πέραν και εκτός του πνεύματος αυτής!
Φοβάμαι πως όχι! Εγώ μένω σε κεφαλοχώρι...Αγαπητέ μου, μια χαρά τα λές, αλλά φαίνεται ότι δεν βλέπεις την πραγματικότητα.
Ξέρεις τι γινεται στην επαρχία;
Απάντησα πιστεύω.Μπορεί και εμένα να με ενοχλεί η κατάσταση ( κυρίως άλλα πράγματα και οχι τόσο πολύ η συνύπαρξη...) όμως εδώ που είμαστε, το έχουμε αποδεχθεί.
Άσχετο το τι σπουδάζει κάποια-ος με το αν πρεπει και μπορεί να ασκησει τις γνώσεις αυτές. Μήλα, πορτοκάλια... Μην τα μπερδεύεις!Κάποιες μάλιστα, σπουδάζουν και μουσική σε σχολές των εκάστοτε Μητροπόλεων. Και αφού τους δίνει το δικαίωμα η Εκκλησία να σπουδασουν, άρα δεν αποδεχεται και εκείνη την κατάσταση;
Και σε αυτό αναφέρθηκα.Και προτιμώ να εχω την κυρια δίπλα, να διαβασει κάτι για να με ξεκουρασει, παρα να τα πω μόνος μου και να μου βγει η γλώσσα.
Και ως προς το τι πρέπει να κάνουμε δίνω απάντηση, με βάση τη πρακτική της Εκκλησίας μας, εδω και 2000 χρονια και ΟΧΙ με το τι θεωρώ εγώ σωστό!Τι να κάνουμε τωρα; Ετσι ειναι τα πράγματα, όπως είπε και κάποιος άλλος φίλος πιο πάνω.
Φίλε μου, μην ξεχνάς, ότι πριν 20 χρόνια, ειχες τους βοηθούς(άντρες) δίπλα σου και όλα καλά.
Τώρα που μείναμε μόνοι μας στα αναλόγια, τι γίνεται;...
Κοίτα, άλλο πράγμα το ανεβαζω όποιον να'ναι ώστε να εχω γεμάτα (πρόσεξε, είπες γεμάτα, και οχι απλώς με "προσωπικό αφαλείας") αναλόγια και εντελώς άλλο πραγμα το βαζω ακομη και "γάιδαρο" να ψάλλει, προκειμενου να τελεσθει το μυστήριο, εφοσον δεν υπάρχει εναλλακτική!Ψάλλουμε μόνοι μας! Και τι έγινε δηλαδή;
Η μη επάνδρωση των αναλογίων είναι μέρος της γενικότερης αποστροφής των πολλών στις ιερές ακολουθίες και βεβάίως είναι παρακμή της χριστιανικής ζωής. Και η λύση είναι "ανεβάζω ότι να ναι, έμψυχο, άψυχο για να είναι γεμάτα τα αναλόγια; Συγνώμη για το "ότι να ναι".
Τουτέστιν? Γίνε πιο συγκεκριμένος και εδώ είμαστε να το συζητήσουμε, αν και πιστεύω καταλαβαίνω τι εννοείς.Ἵσως σᾶς διαφεύγει τὸ γεγονὸς πὼς ἡ ἐκκλησία εἶναι ἄνθρωποι, καὶ ὅτι δέχεται πιέσεις.
Θα μείνω στο 'π.χ.' και θα πω, μήπως π.χ. δεν μπορείτε καποιες να καταλάβετε τα αυτονόητα, ακομη και όταν τα στοιχεία ειναι μπροστά σας, και σας τα παραθετουν, παρά μόνο το κουράζετε, σκοπίμως, το θέμα, πηγαίνοντας το μια απο'δω, μια απο'κει, και στο τέλος το γυρίζετε πάλι στα γνωστά φεμινιστικά-φαλλοκρατικα κτλ? Μήπως? Λέω τώρα...π.χ.;
όχι, ΕΣΕΙΣ θελετε να φαίνεται η υπόθεση ως φεμινισμός ή φαλλοκρατία, για να αποκρύψετε το πραγματικό σας πρόβλημα που είναι ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΘα μείνω στο 'π.χ.' και θα πω, μήπως π.χ. δεν μπορείτε καποιες να καταλάβετε τα αυτονόητα, ακομη και όταν τα στοιχεία ειναι μπροστά σας, και σας τα παραθετουν, παρά μόνο το κουράζετε, σκοπίμως, το θέμα, πηγαίνοντας το μια απο'δω, μια απο'κει, και στο τέλος το γυρίζετε πάλι στα γνωστά φεμινιστικά-φαλλοκρατικα κτλ? Μήπως? Λέω τώρα...
"μήπως φοβούνται ότι έχει γίνει "μόδα" οι ψάλτριες και στο τέλος θα κατακλύσουν τα αναλόγια για τα καλά, όπως τις βλέπουμε πια παντού, στα τιμόνια, στις έδρες των πανεπιστημίων κλπ κλπ και οι άνδρες δεν θα μπορούν να θρέψουν τις οικογένειές τους..."
Έλεος πια με τα ίδια και τα ίδια που πιπιλίζετε εσείς οι γυναίκες, όπου αντι να κάνετε λόγο για αλλαγή όπως γνωριζει η Εκκλησία να το πραττει, εφοσον υπαρχει η αναγκη, θελετε να κανετε τις "επαναστατριες", που? Στην Εκκλησία! Αν ειναι δυνατόν! Μαλλον ξεχνάτε ή ακομη και αγνοείτε τη διδασκαλια της, διαφορετικα δεν θα ακουγονταν κατα καιρους (δεν αναφερομαι μονο στο φορουμ) όλες αυτες οι αστειοτητες περι ανδροκρατειας στην Εκκλησια και το τρόπο λειτουργίας της! Αμάν πια!
Υ.Γ. Γενική η αναφορά στις γυναίκες και δεν μένω φυσικά στο μέλος 'Μαρία-Χριστίνα'.
Πόσο δικιο εχετε! Συνεχως κανω λογο (μιλω για τον εαυτο μου και τις θεσεις μου πανω στο θεμα, δεν ξερω τι λεγεται γενικως) για ανδροκρατούμενη εκκλησία, τις γυναίκες που έχουν καταλάβει αρκετές θέσεις εργασίας κτλ... Διαβαστε ΟΛΑ τα μνμ μου γυρω απο το ζητημα, τοσο σε αυτο, αλλά και παλαιοτερα θεματα, και θα διαπιστωσετε την ενοχη μου.....όχι, ΕΣΕΙΣ θελετε να φαίνεται η υπόθεση ως φεμινισμός ή φαλλοκρατία...
Και εδώ δηλώνω, guilty as charged! Ειδικά εδώ, αγαπητό μελος Μαρία-Χριστινα, έπεσες 100000% μεσα! Απο μικρο παιδί ειχα ως όνειρο να ψάλλω και να απολαμβάνω τις μεγάλες αποδοχές των Ιεροψαλτών, και απο τοτε που, Δοξα το Θεο, το κατάφερα, ΤΡΕΜΩ μήπως τις χάσω!...για να αποκρύψετε το πραγματικό σας πρόβλημα που είναι ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ
Ο αποκλεισμός των γυναικών από την ψαλμωδία δεν έχει να κάνει με υποτίμηση του γυναικείου φύλου και περιφρόνηση της ισονομίας του με το ανδρικό ούτε με το ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ όπως ισχυρίζονται κάποιοι.
Έχει να κάνει με τον τρόπο που πρέπει οι πραγματικές χριστιανές γυναίκες να αγωνίζονται, αποδεχόμενες τον ρόλο τους και τον τρόπο πνευματικού αγώνα που ο ίδιος ο Θεός τους όρισε.
Κομμάτι αυτού του ρόλου είναι η σιωπή της γυναίκας εντός της λατρείας, κάτι το οποίο θα πρέπει οι συνειδητές χριστιανές να το αποδεχθούν με απλότητά, διότι έτσι απλά το θέλησε ο Θεός και έτσι απλά το εφάρμοσε η Εκκλησία 2000 χρόνια τηρώντας την εντολή του Θεού.
Την θεολογική βάση του προβλήματος μας την δίνει ο ίδιος ο Απόστολος Παύλος σε δύο χωρία των επιστολών του και συγκεκριμένα:
α. (Α’ Κορ. 14, 34-35): "Ως εν πάσαις ταις εκκλησίαις των αγίων, αι γυναίκες υμών εν ταις εκκλησίαις σιγάτωσαν· ου γαρ επιτέτραπται αυταίς λαλείν. αλλ’ υποτάσσεσθαι, καθώς και ο νόμος λέγει. ει δε τι μαθείν θέλουσιν, εν οίκω τους ιδίους άνδρας επερωτάτωσαν· αισχρόν γαρ εστι γυναιξίν εν εκκλησία λαλείν. η αφ’ υμών ο λόγος του Θεού εξήλθεν, η εις υμάς μόνους κατήντησεν;" και
β. (Α’ Τιμ. 2, 12-15): "Γυνή εν ησυχία μανθανέτω εν πάση υποταγή· γυναικί δε διδάσκειν ουκ επιτρέπω, ουδέ αυθεντείν ανδρός, αλλ' είναι εν ησυχία. Αδάμ γαρ πρώτος επλάσθη, είτα Εύα· και Αδάμ ουκ ηπατήθη, η δε γυνή απατηθείσα εν παραβάσει γέγονε· σωθήσεται δε δια της τεκνογονίας, εάν μείνωσιν εν πίστει και αγάπη και αγιασμώ μετά σωφροσύνης."