Ένας ακόμα αποκαλύπτεται
Δολοφόνος;... εγκληματίας;... αναρχικός;... Μήπως τρομοκράτης;
Άβυσσος η ανθρώπινη ψυχή!
Ποιος ξέρει τι εγκληματικά αισθήματα κρύβει η ψυχή του! Πόσο καταπιεζόταν όσο συνεργαζόταν με το Στανίτσα!
Ένας ακόμα αποκαλύπτεται
Άβυσσος η ανθρώπινη ψυχή!
Ποιος ξέρει τι εγκληματικά αισθήματα κρύβει η ψυχή του! Πόσο καταπιεζόταν όσο συνεργαζόταν με το Στανίτσα!
Μπορεῖ νὰ συνεργαζόταν, ἀλλὰ προφανῶς δὲν συμφώνησε μαζί του, ἀφοῦ υἱοθετεῖ στὰ γραφόμενά του σημαδόφωνα ποὺ οὐδέποτε ὁ Ἄρχων Πρωτοψάλτης τῆς Μ.Τ.Χ.Ε. χρησιμοποίησε, ὅπως καὶ οἱ προκάτοχοί του.
Συνεπῶς, δὲν νομίζω πὼς ἡ παραπάνω συνεργασία δείχνει κάτι.
Το ότι ασχολήθηκε με τη μουσική λίγο πιο επιστημονικά από το Στανίτσα δείχνει ότι δεν συμφώνησε μαζί του; Κατά τη γνώμη μου ο Στάθης κράτησε από το Στανίτσα, τον Καρά κ.α. ό,τι θεώρησε καλό. Μπορούσε να αποκλείσει τη χρήση της οξείας ή του λυγίσματος με το επιχείρημα ότι δεν τα χρησιμοποιούσε ο Στανίτσας;
Αξίζει πιστεύω να σημειωθεί εδώ και το εξής: Είναι γεγονός ότι το σύστημα των τριών, έστω και ελειπές κατά μια άποψη, είναι αυτό που ακολούθησαν εν γένει οι πατριαρχικοί πρωτοψάλτες και λαμπαδάριοι και τα αποτελέσματα, γραπτά και κυρίως προφορικά, είναι μη αμφισβητήσιμα. Τούτο οφείλεται στο γεγονός ότι αυτοί οι ψάλτες ήταν άνθρωποι εξαιρετικά ταλαντούχοι με εξαίσιες φωνές αλλά και μουσική αντίληψη, δεν ήταν γι'αυτούς απαραίτητο να είναι και μουσικολόγοι ώστε να μπορούν να αποδώσουν με την ακρίβεια που τους διέκρινε το μέλος. Σήμερα τα πράγματα είναι διαφορετικά.γινόμαστε μουσικολόγοι, δάσκαλοι, καθηγητές (εξάλλου το σύστημα το επιτρέπει) και απ' τη θέση αυτή φτιάχνουμε μιά μουσική στα μέτρα μας, προσθέτουμε και πεντέξι σημαδάκια της παλαιάς, καμιά κόκκινη βαρεία, λες και θα πάρει χρώμα η φωνή ή θα γυρίσει ο λαιμός, εξωστρακίζοντας τη Β. Μουσική απ' τη φυσική της θέση, δηλ. το Ναό. Εύχομαι πραγματικά οι κλάδοι της μουσικολογίας ως επιστημονικής οντότητας και της ψαλτικής ως λειτουργικής πραγματικότητας να οδηγούν το λαό του Θεού στα έσχατα, στη βασιλεία των ουρανών, γιατί αυτός είναι, με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, ο ρόλος μας.Οταν γιά τον άλφα ή βήτα λόγο δεν μπορούμε να αποδώσουμε όπως πρέπει το μέλος,
Το ότι ασχολήθηκε με τη μουσική λίγο πιο επιστημονικά από το Στανίτσα δείχνει ότι δεν συμφώνησε μαζί του; Κατά τη γνώμη μου ο Στάθης κράτησε από το Στανίτσα, τον Καρά κ.α. ό,τι θεώρησε καλό. Μπορούσε να αποκλείσει τη χρήση της οξείας ή του λυγίσματος με το επιχείρημα ότι δεν τα χρησιμοποιούσε ο Στανίτσας;
"...λίγο πιο επιστημονικά...", τι σημαίνει αυτό; Είναι περισσότερο επιστήμονας απ' τον Θράσο; Ή μήπως ο Καράς ήταν περισσότερο επιστήμονας από τον Πρίγγο;
Όσο επιστήμονας ήταν ο Καράς (αυτοδίδακτος και αυτοαποκαλούμενος δάσκαλος), άλλο τόσο είναι και ο κ. καθηγητής. Ποίος τον όρισε καθηγητή; Ποίος έλεγξε τις γνώσεις του; Ποίος άκουσε τα ψαλσήματά του και τα βρήκε ίδια (στο ύφος) με τους μεγίστους των αναλογίων; Αυτός που έκανε και τον Καρά μουσικοδιδάσκαλο και "σωτήρα" της Εθνικής μας μουσικής;
Μην ξεγελιόμαστε από τίτλους και οφίκια, αυτά τα δίνουν οι άνθρωποι ο ένας στον άλλον από ματαιοδοξία, από υστεροβουλία, από ανταπόδοση, ξεχνώντας ότι Καθηγητής και Δάσκαλος είναι μόνο ο αληθινός Θεός.
Πόσο επίκαιρα είναι στις μέρες μας τα λόγια του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού: Το κακό θα έρθει απ' τους μορφωμένους.
Τώρα θα με πείτε σκοταδιστή και μεσαιωνικό και άλλα τέτοια, αλλά δεν εννοεί αυτό ο Πατροκοσμάς, ούτε είναι εδώ χώρος για να το αναλύσουμε.
Τα δόγματα του Χριστιανισμού, όπως και κάθε τι ουράνιο, δεν προσεγγίζονται μέσα από την επιστήμη αλλά μέσα από την πίστη.
Έτσι είναι και η Μουσική μας, κάτι ουράνιο, είναι Μουσική Αγγέλων, που η επιστημοσύνη των ανθρώπων αδυνατεί να την προσεγγίσει.
Όσο ο άνθρωπος προσπαθεί να την ερμηνεύσει με το μυαλό τόσο περισσότερο απομακρύνεται απ' αυτή.
Όσο την νιώθει με την καρδιά και τον νου του μέσα στον Ιερό Ναό, τόσο την πλησιάζει, τείνοντας, συνεργεία του Αγίου Πνεύματος, στη Θέωση. Αμήν
Ο μεν Άρχων Θρασύβουλος Στανίτσας είναι ο έσχατος των μεγάλων, με αυθεντικά πολίτικα ακούσματα και βιώματα. Δεν είναι και μεγάλη υπερβολή αν χαρακτηρισθεί ανεπανάληπτος και ανυπέρβλητος, τόσο φωνητικά κ εκτελεστικά. Ειδικά το τελευταίο είναι ίσως το σημαντικότερό του ιδίωμα: ότι αφομοίωσε τη μέγιστη τέχνη του μοναδικού κ ανεπανάληπτου Κ. Πρίγγου και της ΜΧΕ.
Ο μεν Άρχων Θρασύβουλος Στανίτσας είναι ο έσχατος των μεγάλων, με αυθεντικά πολίτικα ακούσματα και βιώματα. Δεν είναι και μεγάλη υπερβολή αν χαρακτηρισθεί ανεπανάληπτος και ανυπέρβλητος, τόσο φωνητικά κ εκτελεστικά. Ειδικά το τελευταίο είναι ίσως το σημαντικότερό του ιδίωμα: ότι αφομοίωσε τη μέγιστη τέχνη του μοναδικού κ ανεπανάληπτου Κ. Πρίγγου και της ΜΧΕ.
Ο δε Γρηγόρης Στάθης είναι ο μεγιστος των Μουσικολόγων ΔΙΕΘΝΩΣ. Χωρίς αυτόν και το μεγαλόπνοο Ίδρυμα Βυζαντινής Μουσικολογίας, ιδρυτής και ψυχή του οποίου παραμένει, η ιστορία της μελέτης της Ψαλτικής θα παρέμενε σε πολύ διαφορετικό επίπεδο. Η ιστορία δε χρειάζεται να δικαιώσει όσους αφήνουν τη σφραγίδα τους στο γίγνεσθαι. Μόνο ευγνώμονες για το πολυσχιδέστατο κ χαλκέντερο καταλογογραφικό, εκδοτικό κ εκτελεστικό έργο του πρέπει να είμαστε όλοι. Δε διεκδικεί ασφαλώς το αλάθητο.
Στώμεν καλώς!
Δ.
ΥΓ.!Πρόσχωμεν
Θα "ακουσω ψαλσιμο" παλι , οτι ειμαι ειρων , κακοπροαιρετος κ.λ.π . Ομως εχω πραγματικα μια καλοπροαιρετη ερωτηση . Καλα τα περι Βυζαντινολογιας , Μουσικολογιας κ.λ.π συναφη , αλλα το ΨΑΛΛΕΙΝ σε ποιον ΨΑΛΤΗ-ΔΑΣΚΑΛΟ το εμαθε ;
Θα "ακουσω ψαλσιμο" παλι , οτι ειμαι ειρων , κακοπροαιρετος κ.λ.π . Ομως εχω πραγματικα μια καλοπροαιρετη ερωτηση . Καλα τα περι Βυζαντινολογιας , Μουσικολογιας κ.λ.π συναφη , αλλα το ΨΑΛΛΕΙΝ σε ποιον ΨΑΛΤΗ-ΔΑΣΚΑΛΟ το εμαθε ;
Και για να συμπηρώσω κάτι σε αυτά που λέει ο αγαπητός και πάντα εύστοχος Δημήτρης,εκτός του ότι ο Αρχων ήταν παρών στην σύναξη-σπουδή για τον Κουκουζέλη-καθώς και ο μακαριστός Σπ.Περιστέρης- μάλιστα μόλις τελείωσε η χορωδία τα μέλη σηκώθηκε όρθιος και δυνατά προς το ακροατήριο[μεγάλη αίθουσα Παν/μίου Αθηνών] είπε''Αυτό είναι Βυζ.μουσική''.Υπάρχει και ηχητικό και φωτό.Τα ονόματα των δασκάλων του, αγαπητέ, φαίνονται στο βιογραφικό του. Η επάρκειά του ως χοράρχη στις χορωδίες του, από τις οποίες εξαιρετικές είναι οι μουσικολογικές σπουδές στο έργο του Ι. Κουκουζέλη και σε αυτό του Μπαλάση ιερέως και νομοφύλακος. Στην α παρών το 1985 ήταν στο ακροατήριο και ο μακαρίτης Θρ. Στανίτσας, αν δεν απατώμαι..
Δ.
Μπρε Βασίλη, μόνο εσύ καταλαβαίνεις; Και να σκεφτείς ότι παλαιάή έκανες ότι δεν μπορούσες.δεν καταλάβαινες
Και για να συμπηρώσω κάτι σε αυτά που λέει ο αγαπητός και πάντα εύστοχος Δημήτρης,εκτός του ότι ο Αρχων ήταν παρών στην σύναξη-σπουδή για τον Κουκουζέλη-καθώς και ο μακαριστός Σπ.Περιστέρης- μάλιστα μόλις τελείωσε η χορωδία τα μέλη σηκώθηκε όρθιος και δυνατά προς το ακροατήριο[μεγάλη αίθουσα Παν/μίου Αθηνών] είπε''Αυτό είναι Βυζ.μουσική''.Υπάρχει και ηχητικό και φωτό.
-Οσο για τον κ.καθηγητή-και φίλο μου-ας μείνουμε σε αυτά που μας νουθέτησε ο διαχειριστής.Αλλωστε δεν έχει την ανάγκη υπερασπιστών.Το όλον-ΤΕΡΑΣΤΙΟ-έργο του μιλά.....[.Τζ
Και για να συμπηρώσω κάτι σε αυτά που λέει ο αγαπητός και πάντα εύστοχος Δημήτρης,εκτός του ότι ο Αρχων ήταν παρών στην σύναξη-σπουδή για τον Κουκουζέλη-καθώς και ο μακαριστός Σπ.Περιστέρης- μάλιστα μόλις τελείωσε η χορωδία τα μέλη σηκώθηκε όρθιος και δυνατά προς το ακροατήριο[μεγάλη αίθουσα Παν/μίου Αθηνών] είπε''Αυτό είναι Βυζ.μουσική''.Υπάρχει και ηχητικό και φωτό.
-Οσο για τον κ.καθηγητή-και φίλο μου-ας μείνουμε σε αυτά που μας νουθέτησε ο διαχειριστής.Αλλωστε δεν έχει την ανάγκη υπερασπιστών.[.ΤζΤο όλον-ΤΕΡΑΣΤΙΟ-έργο του μιλά.....
Μήπως όμως εδώ κουβεντιάζουμε για ένα μουσικολογικό θέμα; Λέω τώρα...Θα "ακουσω ψαλσιμο" παλι , οτι ειμαι ειρων , κακοπροαιρετος κ.λ.π . Ομως εχω πραγματικα μια καλοπροαιρετη ερωτηση . Καλα τα περι Βυζαντινολογιας , Μουσικολογιας κ.λ.π συναφη , αλλα το ΨΑΛΛΕΙΝ σε ποιον ΨΑΛΤΗ-ΔΑΣΚΑΛΟ το εμαθε ;
Αναμφιβολως ! Το θεμα ειναι ποια γλωσσα ;