Τα έχουμε πει και είναι σαν να μη τα έχουμε πει και όπως βλέπω θα συνεχιστεί αιωνίως αυτός ο κύκλος.
Το Νη-Πα όπως και το Γα- Δι αλλά και τι Δι-Κε στο πεντάχορδο σύστημα(Δι-Κε=Νη-Πα) γίνονται υπερμείζονες. Αυτά που διδάσκονται στα ωδεία και στα πανεπιστήμια ως αρμονική θεωρία της ψαλτικής είναι λάθος. Αυτά εδώ είναι τα σωστά που σας λέω εγώ ( κατά την γνώμη μου εννοείται
)
Μεταβολές κατά γένος:
Οι νη και γα είναι οι αρχαίες χορδές παρανήτη ή λιχανός οι οποίες έχουν εκ φύσεως έλξη προς τα κάτω, έτσι έχουμε τα γένη και τις χρόες, την μεταβολή κατά γένος δηλαδή. Τα γένη δεν είναι κλίμακες αλλά τρόπος μεταβολής, δηλαδή είναι φυσικές έλξεις εντός του τετραχόρδου. Έτσι κι εδώ λοιπόν σημειώνεται μια φυσική έλξη που έτσι κι αλλιώς γίνεται, για αυτούς που ξέρουν, που έχουν ακούσει ψάλτες παλιούς και είχαν παλιούς δασκάλους.
Μεταβολές κατά σύστημα:
Οι άλλες έλξεις λχ ο βου προς τον γα έχουν άλλη αιτία. Είναι μεταβολές κατά σύστημα. Έτσι ο βου δεν έλκεται λόγω του γα όπως κακώς μας μάθανε αλλά λόγω του άνω κε, με τον οποίο θέλει να κάνει συμφωνία, για αυτό σηκώνεται, για να κάνει τέλειο τετράχορδο βου-κε. Η αρχική θέση του βου είναι χαμηλά, ένα ημιτόνιο άνω του πα, είναι η αρχαία παρυπάτη χορδή.
Δείτε εδώ:
1)
https://soldatosmusic.blogspot.com/2017/06/21.html
2)
Περί του διαστήματος ΝΗ-ΠΑ
3) Το είχες ξαναβάλει αλλά σας αρέσει η επανάληψη, μόνου που δεν βλέπω να είναι μήτηρ της μαθήσεως
Γα ύφεση στο α´ ήχο ( ; )