Ο κ.Αγγελίδης αναφέρει στην επιστολή του την συμβολή των Βατοπαιδινών πατέρων στην σύγχρονη Αγιορειτική ψαλτική μελοποιϊα και μάλιστα αυτήν του ιεροδιακόνου Θεοφάνη. Ένα πολύ μικρό δείγμα είναι η Θ' καταβασία του Πάσχα αντί του Άξιον εστίν.
Πέρα από την πολύ καλή ερμηνεία των πατέρων, αξίζει να επισημάνουμε την σχεδόν ανύπαρκτη ομοιότητα με την χορωδία του αειμνήστου Καρά που πολλοί θα ήθελαν να βλέπουν.
Επίσης αυτό που με κάνει εντύπωση είναι ότι στην συγκεκριμένη ηχογράφηση συμμετέχει και ο σεβαστός π.Αντύπας ονομαστός ψάλτης των πανηγύρεων του όρους. Αυτό μου δίνει να καταλάβω πως τελικά μπορεί μεν κάποιοι πατέρες να έχουν εκφράσει κατά καιρούς την ένσταση τους με τον χορό των Βατοπαιδινών πατέρων (προσωπικά έχω ακούσει από πατέρες του όρους το αντίθετο αλλά κάποιοι ούτε αυτό δεν θα το πιστέψουν) αλλά ως πνευματικοί πατέρες που είναι βλέπουμε να συνυπάρχουν στα αναλόγια των διαφόρων πανηγύρεων του Όρους και τελικά να μην "σκυλιάζουν" τόσο όσο κάποιοι κοσμικοί ψάλτες που το μόνο που θέλουν είναι να ακούνε ΜΟΝΟ τα αρνητικά σχόλια των πατέρων...τα περί μύγας και μέλισσας τα έχει επισημάνει ο Μ.Βασίλειος αιώνες πριν.
Υ.Γ.επίσης άλλο το τι λέγαν οι πατέρες για τους Βατοπαιδινούς το 1994 και άλλο το τι λένε το 2004 και το 2009 δεν νομίζετε? δηλαδή εσείς δεν βλέπετε κάποια διαφόρά?
που σαι ρε Χρηστάκη, χάθηκες...
Οι διαφορές έχουν επισημανθεί πολλές φορές, μόλις χθες έγραψα στο άλλο θέμα ότι οι πατέρες (Δανιηλαίοι, Θωμάδες) μιλούν για αλλαγή προς το καλύτερο και διάθεση να ακούσουν πλέον. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι έχει αλλαξει και το ύφος. Αυτό ειναι κάτι που δύσκολα μεταβάλλεται. Είναι ενθαρρυντικό τουλάχιστον.
Προσωπικά, να πω ότι δεν έχω ακούσει καθόλου τους Βατοπεδινούς τελευταία, οπότε δε μπορώ να εκφέρω γνώμη.
Τέλος, το ότι συμψάλλουν δε σημαίνει και ότι συμφωνούν.